home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23580
  0 Brugere, 587 Gæster Online.

Nyeste Bruger: susankeaton
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  TC's 2-3-2-1-2
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: TC's 2-3-2-1-2  (Læst 7884 gange)
TC
Juniorspiller
**

TC's 2-3-2-1-2
« : 27 Mar 2008, 17:07 »

taktikken kan ses på dette link
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/Q7632182.png

Og kan downloades her
http://fmfreaks.dk/data/userfiles/taktik/TC23212.tac

Lidt om taktikken
Taktikken er offensiv idet både wingbacks, dm og mc's rykker med frem. Det er meget vigtigt, at have en god offensiv midt, da det oftest er denne spiller der løber af med MoM. OM er også sat til at have en fri rolle, så det må gerne være en kreativ spiller. Det er også vigtigt at have en god DM.  Wink

Har haft stor succes med den i spil med Recreativo og Newcastle. Håber den kan bruges  Thumbs Up

Korvel93
Ynglingespiller

Sv: TC's 2-3-2-1-2
« Svar #1: 04 Apr 2008, 19:10 »

Hvad plads endte du på og hvem købte du?

vondracek
Gæst

« Svar #2: 04 Apr 2008, 19:27 »

- Hvilket mentalitetssystem bruger du? RoO, RoT, etc.
- Hvilket slags tempo bruger du? Bruger du langsomt eller hurtigt tempo, korte eller lange afleveringer?
- Spiller du med kontraangreb?
- Skal man sætte én af angriberne til targetman?
- Kan taktikken både bruges som hjemme- og udebane taktik?
- Skal man bruge en speciel spiller på en given position?
- Hvordan skal angriberne være? Hurtige, kreative eller en klassisk targetman?
- Hvad med forsvaret. Hvad foretrækker du der?
- Hvor lang tid har du testet din taktik? Her mener jeg hvor mange kampe etc.
- Skal man lave nogle enkelte tweaks, når man når længere hen?

Tror at du skal gøre dit første indlæg meget mere grundig. Dette er ikke en hjemmeside, hvor man bare skal uploade sin taktik og forvente, at alle folk downloader den. Du har brugt for en nøje gennemgang, hvis folk overhovedt skal blive interesseret.
« Seneste Redigering: 07 Apr 2008, 00:39 af vondracek » Logged

jjerfild
Ynglingespiller

« Svar #3: 06 Apr 2008, 15:05 »

Bliver det defensive backspil ikke lidt skidt?

Manolo Jiménez er sej!

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #4: 07 Apr 2008, 13:30 »

taktikken kan ses på dette link
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/Q7632182.png

Og kan downloades her
http://fmfreaks.dk/data/userfiles/taktik/TC23212.tac

Lidt om taktikken
Taktikken er offensiv idet både wingbacks, dm og mc's rykker med frem. Det er meget vigtigt, at have en god offensiv midt, da det oftest er denne spiller der løber af med MoM. OM er også sat til at have en fri rolle, så det må gerne være en kreativ spiller. Det er også vigtigt at have en god DM.  Wink

Har haft stor succes med den i spil med Recreativo og Newcastle. Håber den kan bruges  Thumbs Up

Har du brugt Beye og Enrique på wingbacks?

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #5: 07 Apr 2008, 15:17 »

Al al al for offensiv taktik til f.eks. Newcastle, man bliver jo udspillet på kryds og tværs mod langt de fleste hold....

Jesperkl
Gæst

« Svar #6: 08 Apr 2008, 10:43 »

Som vondracek siger, lidt mere information om taktikken vil være super. Og diverse screenshots af succes m.m.

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #7: 08 Apr 2008, 13:41 »

Jeg må nok tage mine ord i mig igen.

Jeg startede med Newcastle, med målsætningen om at købe en stor bunke talenter og en midterplacering i ligaen.

Dette lykkedes til fulde, mit U18 hold blev suveræn vinder af deres division uden et eneste nederlag. Samtidig blev jeg nummer 8 i ligaen og nåede FA cup finalen, hvor det dog blev til et bittert nederlag til Man City efter straffesparkskonkur rence.

Men købte Jean II Makoun og Ezequil Garay, hvilket var geniale køb, begge spillede en god første sæson.

Grunden til mit udbrud tidligere i tråden, var at i 3 kamp ude mod Liverpool, der stod der 5-0 til dem efter en halv time, kampen endte dog 5-2.

Taktikken er dog meget offensiv og ens wingbacks kommer ofte til at hænge overfor hurtige kanter, har især problemer med Beye på højre wingback. Mens Enrique gør det fornuftigt. Problemet er at har de først rundet wingbacken, så er der altså kun 2 midterforsvarer til at rydde op, hvilket gjorde jeg inkasserede en del mål i første sæson, omvendt scorede jeg så også mange i den anden ende.

Offensivt er taktikken nemlig ret genial, især hvis du har et par ret kompetente midtbane spillere. Jeg valgte Jean II Makoun som DMC, Joey Barton og Emre som MC og N'Zogbia som AMC, med Owen og Martins i front, dette var ret vellykket, og det gav en god spredning af målscorere.

Til anden sæson har jeg skiftet lidt ud, Taylor er solgt til Valencia, mens Christopher Samba er hentet ind som afløser, ham og Garay danner et ret godt makkerpar. Beye og Enrique er stadig wingbacks, har dog hentet Mané fra Almeria som backup for Enrique.

Jean II Makoun er stadig DMC, her har jeg hentet et ungt fransk talent som backup, da jeg har fyret Butt. På Den centrale midtbane har jeg hentet Kuzmanovic i Fiorentina, ham og Barton er de fortrukne her. Geremi er degraderet til reserverne og Smith solgt. Emre er backup. På den offensive midt er Krajncar købt og N'Zogbia solgt, Wijnaldum er rykket op som backup på trods af sine kun 17 år. Angrebsmæssigt er Viduka degraderet og Floccia købt i Atalanta, samtidig er Zamblera rykket op fra U18.

Taktikken virker stadig i 2 sæson, som har indbragt følgende resultater:

Chelsea - NUFC 1-3
Aston Villa - NUFC 0-0
NUFC - Portsmouth 3-1
Blackburn - NUFC 1-2
NUFC - Leicester 6-1

Ganske tilfredsstillende.

Så taktikken kan varmt anbefales til midter eller tophold.

TC
Juniorspiller
**

« Svar #8: 08 Apr 2008, 14:19 »

Al al al for offensiv taktik til f.eks. Newcastle, man bliver jo udspillet på kryds og tværs mod langt de fleste hold....
PT. spiller jeg med Newcastle i sæsonen 2009/2010 og har i 26 liga kampe kun lukket 13 mål ind. I midterforsvaret spiller jeg med Breno og Coloccini. På back posiotionerne har jeg Drenthe/Guardado og Alves/Behrami. Som Dm bruger jeg Veloso.  Smiley
« Seneste Redigering: 09 Apr 2008, 15:55 af TC » Logged

N17
Manager

« Svar #9: 08 Apr 2008, 14:21 »

hvor har du fået alle de penge fra med Newcastle??

EDIT: Prøv at svare på nogle af Vondraceks spørgsmål!

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

TC
Juniorspiller
**

« Svar #10: 08 Apr 2008, 14:39 »

Prøver lige at lave noget mere beskrivende om taktikken. Det tager nok lige lidt tid Wink

TC
Juniorspiller
**

« Svar #11: 08 Apr 2008, 15:06 »

- Hvilket mentalitetssystem bruger du? RoO, RoT, etc.
- Hvilket slags tempo bruger du? Bruger du langsomt eller hurtigt tempo, korte eller lange afleveringer?
- Spiller du med kontraangreb?
- Skal man sætte én af angriberne til targetman?
- Kan taktikken både bruges som hjemme- og udebane taktik?
- Skal man bruge en speciel spiller på en given position?
- Hvordan skal angriberne være? Hurtige, kreative eller en klassisk targetman?
- Hvad med forsvaret. Hvad foretrækker du der?
- Hvor lang tid har du testet din taktik? Her mener jeg hvor mange kampe etc.
- Skal man lave nogle enkelte tweaks, når man når længere hen?

Tror at du skal gøre dit første indlæg meget mere grundig. Dette er ikke en hjemmeside, hvor man bare skal uploade sin taktik og forvente, at alle folk downloader den. Du har brugt for en nøje gennemgang, hvis folk overhovedt skal blive interesseret.
Tak for dit indlæg Smiley Har lidt svært ved at svare på alle dine spørgsmål vondracek. Men jeg har brugt taktikken i flere af de tidligere FM spil og har forsat i FM2008. Taktikken kan anvendes både ude og hjemme. Det skal bemærkes, at boldbesiddelsen er ret lav, men antallet af chancer er oftest højere end modstanderens. Hvis ikke kan det anbefales at sætte spillerne til at aflevere kortere. Dette vil give lidt mere spil og et nederlag kan nogle gange undgås.  Thumbs Up
Jeg har spillerne sat til at have forskellige personlige indstillinger. Mange af spillerne er sat til den standard, der findes inde i spillet på de forskellige positioner.  Wink
Mentaliteten i taktikken er ret offensiv og tempoet er på grænsen til at være højt, det er derfor vigtigt at have gode defensive spillere. I det centrale forsvar skal spillerne helst have gode mentale egenskaber.
På den defensive midtbanen kan jeg godt lide spillere såsom Palombo eller Veloso.
De to CM skal også overvejende være gode i det defensive spil samt have gode egenskaber i aflevering. Spilleren på OMC skal være meget kreative og skal kunne spille en fri rolle. Angriberne må gerne være hurtige. Jeg har ikke så gode erfaringer med store langsomme angribere. 
Har du brugt Beye og Enrique på wingbacks?

Jeg har brugt Enrique med stor succes. Solgte ham dog til Villa for 80 mio. kr.  Smiley

Her er mine handler 
1.   Sæson
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/G1n57939.png

I Anden sæson købte jeg for 1,3 mill. og solgte for ca. 1. mill., derfor har jeg ikke handlet så meget i den indeværende sæson.  Grin

Som vondracek siger, lidt mere information om taktikken vil være super. Og diverse screenshots af succes m.m.
Resultater
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/JGP57344.png
Det skal dertil siges, at det kører ekstremt godt lige nu. Resultaterne er ikke altid så gode.  Smiley

« Seneste Redigering: 09 Apr 2008, 00:24 af TC » Logged

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #12: 08 Apr 2008, 15:18 »

EDIT: Prøv at svare på nogle af Vondraceks spørgsmål!

Newcastle starter med £30m til transfers, brugte ca. £25m på Makoun og Garay og resten på unge spillere.

Anden sæson fik jeg £32m til transfers, samtidig solgte jeg Steven Taylor for £11m og Charles N'Zogbia for £25m.

Derfor blev der råd til Floccia for £12m, Samba for £13.5m og Kuzmanovic for £35m.

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #13: 08 Apr 2008, 15:33 »

Tak for dit indlæg Smiley Har lidt svært ved at svare på alle dine spørgsmål vondracek. Men jeg har brugt taktikken i flere af de tidligere FM spil og har forsat i FM2008. Taktikken kan anvendes både ude og hjemme. Det skal bemærkes, at boldbesiddelsen er ret lav, men antallet af chancer er oftest højere end modstanderens. Hvis ikke kan det anbefales at sætte spillerne til at aflevere kortere. Dette vil give lidt mere spil og et nederlag kan nogle gange undgås.  Thumbs Up
Jeg har spillerne sat til at have forskellige personlige indstillinger. Mange af spillerne er sat til den standard, der findes inde i spillet på de forskellige positioner.  Wink
Mentaliteten i taktikken er ret offensiv og tempoet er på grænsen til at være højt, det er derfor vigtigt at have gode defensive spillere. I det centrale forsvar skal spillerne helst have gode mentale egenskaber.
På den defensive midtbanen kan jeg godt lide spillere såsom Palombo eller Veloso.
De to CM skal også overvejende være gode i det defensive spil samt have gode egenskaber i aflevering. Spilleren på OMC skal være meget kreative og skal kunne spille en fri rolle. Angriberne må gerne være hurtige. Jeg har ikke så gode erfaringer med store langsomme angribere.  Jeg har brugt Enrique med stor succes. Solgte ham dog til Villa for 80 mio. kr.  :)Her er mine handler 
1.   Sæson
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/G1n57939.png
2.   Sæson
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/gPK27036.png

I den indeværende sæson har jeg ikke handlet så meget. Resultater
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/JGP57344.png
Det skal dertil siges, at det kører ekstremt godt lige nu. Resultaterne er ikke altid så gode.  Smiley

Meget sjovt at se vores to hold, jeg har alligevel valgt at holde fast i mange af de originale spillere, hænger nok sammen med at jeg holder med Newcastle. Men Owen og Martins har været sindssygt giftige her.

TC
Juniorspiller
**

« Svar #14: 08 Apr 2008, 15:38 »

Owen var også god for mig, men da Inter bød på ham kunne jeg ikke beholde ham.  Græder

« Seneste Redigering: 09 Apr 2008, 15:28 af TC » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010