home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23583
  1 Bruger, 580 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Bwqkibor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  fm 08, for ensartet!, bliver snart træt af det..
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: fm 08, for ensartet!, bliver snart træt af det..  (Læst 1215 gange)
brian6092
Lilleputspiller
*

fm 08, for ensartet!, bliver snart træt af det..
« : 26 Mar 2008, 13:10 »

hej alle på fmfreaks.dk!

hvis jeg selv skal sige det så er jeg en erfarn fm bruger , har været med siden det hed cm01-02... nu er vi så ved 08 og det begynder at blive for ensartet. Det mange gange de samme beskeder, pressen siger hele tiden det samme. Jeg savner meget mer variation... ved ikk bare om det er mig der er ved at blive træt af fm, men mit spørgsmål til jer, fm elskere er ,om i har det på samme måde?. jeg kunne godt tænke at i den næste udgave af fm, at der virkelig sker noget. Her tænker jeg først og fremmes om pressen, grafik, talentarbejde, mer realisme. Nu har jeg selv prøvet lidt fifa manager og total club manager, bare for at se hvad det er for noget. Jeg syntes faktisk der er ret mange fede featchers. FX, en af de ting jeg syntes er godt, er den del med ens privat liv, præssen stille mange spørgsmål og sårn, ligesom irl.. en anden ting er de mange ting man kan arrangere. fx , fandag, holde åben hus, holde sponser dag, talent dag osv, men også at man kan bruge de penge man tjener som manger til noget, fx huse både, så man ser det man har købt i 3d.... anyways så håber jeg bar på at den næste udgave af fm bliver rigtig rigtig god, ellers ved jeg ikk hva jeg gør...     er det bar mig der fejler noget?
« Seneste Redigering: 26 Mar 2008, 13:11 af brian6092 » Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Sv: fm 08, for ensartet!, bliver snart træt af det..
« Svar #1: 26 Mar 2008, 13:12 »

hej alle på fmfreaks.dk!

hvis jeg selv skal sige det så er jeg en erfarn fm bruger , har været med siden det hed cm01-02... nu er vi så ved 08 og det begynder at blive for ensartet. Det mange gange de samme beskeder, præssen siger hele tiden det samme. Jeg savner meget mer variation... ved ikk bare om det er mig der er ved at blive træt af fm, men mit spørgsmål til jer, fm elskere er ,om i har det på samme måde?. jeg kunne godt tænke at i den næste udgave af fm, at der virkelig sker noget. Her tænker jeg først og fremmes om pressen, grafik, talentarbejde, mer realisme. Nu har jeg selv prøvet lidt fifa manager og total club manager, bare for at se hvad det er for noget. Jeg syntes faktisk der er ret mange fede featchers. FX, en af de ting jeg syntes er godt, er den del med ens privat liv, præssen stille mange spørgsmål og sårn, ligesom irl.. en anden ting er de mange ting man kan arrangere. fx , fandag, holde åben hus, holde sponser dag, talent dag osv, men også at man kan bruge de penge man tjener som manger til noget, fx huse både, så man ser det man har købt i 3d.... anyways så håber jeg bar på at den næste udgave af fm bliver rigtig rigtig god, ellers ved jeg ikk hva jeg gør...     er det bar mig der fejler noget?

Jamen jeg er helt enig. Det er ikke ret tit at man ser en besked i medierne som man ikke har fået før - De spørger om præcis det samme i HVER kamp, med præcis de samme svarmuligheder i HVER kamp (hvis man ser bort fra cup opgør) - Det er ærgerligt og sørgeligt at SI stadig ikke har udvidet mediedelen til at være så omfattende som man ønsker det - De praler hvert år om at mediedelen er udvidet, men jeg synes ikke at det er noget specielt revolutionerende, især ikke i forhold til hvad man ser af medieopmærksomhed omkring storklubberne i virkeligheden

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Bakko
Ynglingespiller

« Svar #2: 26 Mar 2008, 13:15 »

Brian, jeg må indrømme nogle af tingene giver jeg dig ret i, men synes det med at købe ting til sig selv skal forblive ved FIFA og de andre spil, fordi så bliver alle spil ensartet og det er jo ikke ligefrem hensigten med det ? Jeg er glad nok for det som det er nu, kunne godt klare nogle sponsor dag osv, eller bare en påvirkning på FA i England når man skal have arbejdstillade, fx sige at du rigtig geren vil ha en spiller som ikke kan for arbejdstilladelse, så kunne man få den ved at ros deres arbejde også næste sæson måske få spilleren noget i den stil. Men der er også Hold dage (hvor klubber laver en dag for at få flere fans )

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #3: 26 Mar 2008, 13:18 »

men også at man kan bruge de penge man tjener som manger til noget, fx huse både, så man ser det man har købt i 3d....

Det der sker forhåbentlig aldrig nogensinde i FM.

Men jeg er enig i, at det er trættende at mediadelen er så ensartet som den er, og det er helt sikkert et område der kan arbejdes en del med.

Kwn2k
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 26 Mar 2008, 13:20 »

hvis man vil bruge det man har tjent op skal det være så man kan donere til klubben, eller for eksempel til at "bestikke" board members til at man får udbygget stadion eller sine trænings anlæg.. eller man kunne invistere i mindre klubber..

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #5: 26 Mar 2008, 13:38 »

Min holdning er, at vil man simulere et privatliv, så må man købe et spil der har det formål, eller simpelthen slukke computeren, og få sig et selv  Wink

Hvad mediedelen angår, så er jeg enig i, at den er meget ensartet, men tror ikke man skal se så meget på beskederne, som man skal se på hvad udtalelserne signalerer. Mediedelen har en stor indflydelse på spillernes moral, og spillet på banen. Kan man ikke håndtere medierne, kan man heller ikke få spillet til at fungere optimalt. Det gælder om, hele tiden at sende de rigtige signaler til spillerne, gennem medierne. Og tror netop at det er det mediedelen er skåret ned til - signaler - så er det op til ens egen fantasi, at tænke sig til, hvordan medierne reelt har udformet spørgsmålene, og hvordan man selv formulerer sine svar.

Det med at meget er overladt til fantasien, er faktisk noget af det, jeg synes er en af de største charmer ved FM, og det er jo også det, blogsektionen herinde lever af, at vi selv kan brygge en historie om omkring vores spil.

PS: er det i øvrigt ikke også tæt på, at diverse trænere og spillere i virkeligheden, hver gang de skal interwieves, får stukket præcis de samme spørgsmål i hovedet? Hvor mange spørgsmål om kriser har Køhlert ikke skullet svare på? og hvor mange gange har Hamrén ikke skullet vurdere, om han mener AaB kan blive mestre? Og det er da også den samme plade Morten Olsen får stukket, op til hver eneste landskamp.

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #6: 26 Mar 2008, 13:40 »

Min holdning er, at vil man simulere et privatliv, så må man købe et spil der har det formål, eller simpelthen slukke computeren, og få sig et selv  Wink

Hvad mediedelen angår, så er jeg enig i, at den er meget ensartet, men tror ikke man skal se så meget på beskederne, som man skal se på hvad udtalelserne signalerer. Mediedelen har en stor indflydelse på spillernes moral, og spillet på banen. Kan man ikke håndtere medierne, kan man heller ikke få spillet til at fungere optimalt. Det gælder om, hele tiden at sende de rigtige signaler til spillerne, gennem medierne. Og tror netop at det er det mediedelen er skåret ned til - signaler - så er det op til ens egen fantasi, at tænke sig til, hvordan medierne reelt har udformet spørgsmålene, og hvordan man selv formulerer sine svar.

Det med at meget er overladt til fantasien, er faktisk noget af det, jeg synes er en af de største charmer ved FM, og det er jo også det, blogsektionen herinde lever af, at vi selv kan brygge en historie om omkring vores spil.

PS: er det i øvrigt ikke også tæt på, at diverse trænere og spillere i virkeligheden, hver gang de skal interwieves, får stukket præcis de samme spørgsmål i hovedet? Hvor mange spørgsmål om kriser har Køhlert ikke skullet svare på? og hvor mange gange har Hamrén ikke skullet vurdere, om han mener AaB kan blive mestre? Og det er da også den samme plade Morten Olsen får stukket, op til hver eneste landskamp.

ENIG  Thumbs Up

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7: 26 Mar 2008, 13:42 »

Det kunne jeg ikke have sagt bedre selv. Jeg skulle i hvert fald nok have tænkt over det i op til flere halve timer, og det gider jeg simpelthen ikke. Så tak, DNE!

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010