home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 599 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Fredericia mod toppen!
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Fredericia mod toppen!  (Læst 50888 gange)
Hallas
Gæst
 
Fredericia mod toppen!
« : 24 Mar 2008, 20:49 »

FORORD

Efter at have lavet flere enten mere eller mindre succesfulde, men korte blogs, vælger jeg nu at skrive om hjerteklubben FC Fredericia. Derved forventer jeg, at denne blog vil blive utrolig lang.

Førhen blev den skrevet med et stykke grafik i bunden af updaten og en jeg-fortæller tekst øverst. I en kort periode blev den skrevet set gennem tre synsvinkler, men dette blev hurtigt ændret til en fast journalistisk synsvinkel. Vi skal dog helt hen til ca. side 13 før den faste journalistik sætter ind.

Denne blog har haft frem- og tilbagetur med mht. stilen, hvorfor der indtil side 13 måske er for mange udenomshistorier og langtrukne fortællinger. Side 13 og frem lægger dog fuld fokus på fodbolden og spillet.
OVERBLIK

OPDATERINGERNE
Forord, overblik og indledning - 1
Ansættelsen - 2
Premierekampen - 3
Et deja vu? - 4
Premierekampen - 5
1. plads efter 5 kampe i VSD - 6
Kontrakforlængelsen - 7
Et interview - 8
Revurdering af mælsætningerne - 9
En "gæsteoptræden" i Onside - 10
Et visit hos Simon's - 11
Oprykning og ensomhed - 12
Tre nye ansigter i klubben - 13
Indkøb til en ny sæson - 14
En fans erindringer - 15
En trofast svend smidt for porten - 16
En ny taktik til en ny sæson - 17
1. kvartal anno sæson 2008/2009 - 18
2. kvartal anno sæson 2008/2009 - 19
Efterårets spiller, Jens D.K. - 20
Vintervinduet anno sæson 2008/2009 - 21
3. kvartal anno sæson 2008/2009 - 22
4. kvartal anno sæson 2008/2009 - 23
Årskåringer anno sæson 2008/2009 - 24
Årets spiller, Jakob Rasmussen - 25
Årets sommerindkøb - 26
Favoritterne til titlen - 27
Taktikken der skal sikre mesterskabet 28
1. pladsen er besat af os! - 29

TRUPPEN                                                          
Målmænd:                                                
Mikkel Andersen                                                     
Stig Olsen
Per Boysen

Forsvar:
Nikolaj Hansen
Rang Shawkat
Samuel Agba
Casper Grønn
Martin Henriksen
Troels Storgaard

Midtbane:
Jakob Rasmussen
Morten Bertolt
Jesper Rasmussen
Fredrik Holster

Fløje:
Kim Aabech
Morten Foged
Lee Nguyen
Mads Jørgensen

Angreb:
Jens D.K.
Omar Andrade
Kwabena Agouda


Og med det af vejen; velkommen til FC Fredericia!
INDLEDNING

21. juni, 2007

Kæmpe fiasko, årets fiasko, største flop gennem tiden m.fl. er alle titler, som jeg går og bærer så eftertrykkeligt rundt på. Afbrændte lerfigurer af mit ansigt, danske flag og alt hvad man kan sætte mig i forbindelse med, er alt sammen blevet brændt. Rub og stub! Selv, synes jeg dog ikke det er mærkeligt, og jeg kan egentlig godt forstå dem, som har gjort det. For ligesom dem, er jeg inkarneret i denne koldblodige fodboldverden.

Alt startede katastrofalt, og jeg burde have set det komme. Fra øjeblikket jeg satte de utroligt vaklende bogstaver, som udgjorde min underskrift, på kontraktpapiret, til jeg fik smidt en spand vand i hovedet efterfulgt af sætningen ”Farvel og ta… farvel”, var alt i en smadret tilstand.

Omgivelserne var decideret farlige, og jeg var overhovedet ikke vellidt. Hver gang jeg tog et smut ned til købmanden, hvor jeg endda måtte betale mere end de andre kunder for de mugne varer, som den subjektive købmand solgte, blev jeg mødt af hadesange. På et år havde jeg tre biler, hvoraf de to blev tilintetgjort af uempatiske fans.

Og nu, hvor jeg ligger her i sengen med min bærbar, tikker der stadig utallige hade e-mails ind i min indbakke, og det er kun at håbe, at det en dag vil stoppe. Nå, men når jeg står op i morgen, her tilbage i glade Danmark, må jeg håbe jeg kan begynde at reetablere min karriere. Jeg vil til tops!

« Seneste Redigering: 01 Jun 2008, 22:04 af Hallas » Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #1: 24 Mar 2008, 20:52 »

Bliver spændende at se hvilken klub du kommer til Smiley
God start!
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #2: 24 Mar 2008, 20:53 »

Mine intentioner om, hvilken klub jeg vil til er ellers ret klare Wink Tak Smiley
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #3: 24 Mar 2008, 20:54 »

God start Hallas. Jeg vil helt klart kigge med.
- Hvad blev der forresten af din Fiorentina blog?
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #4: 24 Mar 2008, 20:59 »

God/spændende start, så må vi se hvad det ender med?
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Hallas
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #5: 24 Mar 2008, 21:01 »

God start Hallas. Jeg vil helt klart kigge med.
- Hvad blev der forresten af din Fiorentina blog?

Må indrømme jeg kørte træt i spillet, men ikke træt til at genoptage det på et senere tidspunkt. Den er på pausen, men VIL komme igen.

Til patrick J: Må vi se Wink
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #6: 24 Mar 2008, 21:51 »

23. juni, 2007

Her, dagen efter ansættelsen, har jeg indset hvor heldig jeg er. Jeg kan prise mig lykkelig for, at blive ansat i en af Danmarks bedste klubber. Måske synes mange ikke det, men i min fodboldverden står FC Fredericia utroligt højt på listen over gode klubber.

I min egen tid som fodboldspiller der, eller nærmere i Fredericia KFUM, havde jeg det vildt godt. Stemningen er, og vil altid være utrolig og uforlignelig. Med det nye stadion, som hvis jeg kan formå at rykke op med holdet, vil blive udvidet af kommunen, tror jeg at FC Fredericia er ved at nå nye højder, og jeg vil hjælpe dem med at gribe efter succes.

Endnu et plus for mig er, at FC Fredericias borgmester, Uffe Steiner Jensen, er en mand, som går ind for sport. Indtægter til klubben via kommunen virker derfor som en realitet. Alle spillerne kender jeg, og jeg ved hvem jeg har at gøre med. Eneste ting at håbe på er, at de ikke gør, som dem i Lazio gjorde; at vende sig mod mig. Se der, vil jeg kunne få problemer i, hvad jeg ellers kun kan kalde et drømmejob.

Nu vil jeg dog tage og ligge mig i min seng, som jeg fortjent vil sove igennem i efter en hård dag. I morgen venter dog endnu en tidlig opvækning, for jeg skal allerede kl. 8 møde alle omkring klubben, hvilket jeg dog glæder mig til, som et lille barn glæder sig til at komme i Legoland. Mange hånde skal trykkes, og jeg må ikke stå og falde i staver.

Vi skal til tops, jeg og FC Fredericia. Det er jeg sikker på.
« Seneste Redigering: 01 Jun 2008, 20:54 af Hallas » Logged

MadsWiinther
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #7: 24 Mar 2008, 21:58 »

God blog, håber det lykkes for dig..
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #8: 24 Mar 2008, 22:13 »

God blog, håber det lykkes for dig..

Mange tak Smiley
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #9: 25 Mar 2008, 20:49 »

29. juli, 2007

Her sidder jeg nu. Ene og forladt til mine egne særligheder. Fra et åbent vindue i lejligheden, kan jeg høre bilerne suse forbi. Bilerne, hvori der sidder mennesker, som tænker på den familie de skal hjem til.

Mit liv i Italien var glamourøst, og dog for glamourøst. Ensomhed var det jeg fik ud af det, for min kone valgte at blive i Italien med en eller anden lorte spaniol, der vidst nok hed Fernando. Hvad fanden er det også det for et navn? Væggene i lejligheden er hvide og tomme, akkurat som den besindelse, jeg befinder mig i.

Klubben er det eneste jeg har – og jo, så også det lille pelsdyr, som min kone har fået mig til at slæbe rundt på, for at det ikke skulle blive forladt til sig selv. Nu er det mig der er forladt. Jeg tager en slurk af den flaske whisky, som står højt og tronende for enden af mine fødder. I det jeg sætter flasken igen, kommer det lille kræ rendende, glad og åbenhjertig, og i sin færden mod mig, vipper den flasken på siden, hvorfor al indholdet flyder ud. Jeg sparker kræet ind under sengen. Nogen må snart se annoncen, hvori jeg prøver at sælge dyret.

Min færden op i sengen tager sin begyndelse, men hurtigt døser jeg i stedet hen foran min computer, som hvorpå jeg ville tjekke pressens mening om de venskabskampe vi har spillet. Prangende har det ikke ligefrem været, hvorfor mit humør tager et ekstra hak ned af stigen, da jeg ser hvad de har skrevet; ”Deja Vu” Jeg lader mig falde ned i min seng, bare for at sove endnu en hård nat med mareridt igennem.
« Seneste Redigering: 01 Jun 2008, 21:16 af Hallas » Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #10: 25 Mar 2008, 22:29 »

Ingen kommentarer? Smiley
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #11: 27 Mar 2008, 20:29 »

5. august, 2007

En øl i hånden, fødderne på mahognibordet, øjnene på den 34-tommer store fladskærm og bærbaren i skødet - den ideelle position for afslapning. Jeg klikker mig ind på en fodboldside, hvor jeg kan læse om dagens kamp. Vendepunktet for min korte karriere i FC Fredericia. Mine førhen utrygge træk i ansigtet forsvinder, da jeg læser hvad en sportsskribent har skrevet om mig. Sikken opløftning!

Derefter rejser jeg mig op, går ud i køkkenet, eller rettere sagt det 2,5*2,5 kvadratmeter rum, som jeg ihærdigt stadig prøver at få til at ligne et køkken. Jeg smører et par sejrsmadder, som jeg sætter på det lave køkkenbord, hvorefter jeg går ud i køkkenet, for at finde en flakse cola, som jeg kan nyde i selskab med noget SAS-ligabold.

Da jeg kommer ind ligger dele af min mad på gulvet og i gabet på min sultende køter. Jeg ryster blot på hovedet, og klapper den, hvorefter jeg sætter mig, og indbyder den til at hoppe op i sofaen. Logrende hopper den op, og med et åbenhjertigt smil lægger den sig i modsatte side af sofaen. Jeg tager en slurk af cola-flasken, og sætter fokus på det flimrende fjernsyn.

« Seneste Redigering: 01 Jun 2008, 21:19 af Hallas » Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #12: 27 Mar 2008, 20:35 »

Lækker sejr Hallas!
Jeg må desværre indrømme, at jeg ikke helt synes grafikken passer til et hold som Fredericia. Man for fornemmelsen af, at vi har at gøre med et storhold, når man kigger på den flotte grafisk.

Men det er selvfølgelig utrolig flot! Keep it coming.
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #13: 27 Mar 2008, 20:37 »

Lækker sejr Hallas!
Jeg må desværre indrømme, at jeg ikke helt synes grafikken passer til et hold som Fredericia. Man for fornemmelsen af, at vi har at gøre med et storhold, når man kigger på den flotte grafisk.

Men det er selvfølgelig utrolig flot! Keep it coming.

Mange tak Smiley Min hensigt er jo, at gøre FC Fredericia til et storhold Wink

Nogle ideér til hvordan jeg kunne lave det om, så det kommer til at passe til et 1. divisionshold?
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Jeg vil til tops!
« Svar #14: 27 Mar 2008, 21:10 »

Nu er det jo op til dig selv, men jeg synes der mangler noget der symbolisere, at det her er et 1. divsionshold. Synes bare ikke, at man for det indtryk.

Men nu er det jo ikke min blog, og det styrere du helt selv. Det skriftlige er rigtig godt, og jeg læser med til du har vundet Champions League Wink
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010