home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  1 Bruger, 557 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Vi er fiskerne!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Vi er fiskerne!  (Læst 21466 gange)
Møller
Gæst
 
Vi er fiskerne!
« : 23 Mar 2008, 23:50 »


Esbjerg årets overraskelse.
31/12/07 - jv.dk

Dette er en historie om et ungt Esbjerg fB hold, et ungt vestjysk hold som har taget hele Danmarks fodboldscene med storm denne sæson. Trænerskifte før sæsonen gjorde mange skeptiske, ud med Troels Bech ind med unge Mads Møller Nielsen. Fans, medier og eksperter blev mere skeptiske da den nye unge og ukendte træner sågar solgte Esbjerg fBs hoved udaf til, Niki Zimling. Brøndby overtog det unge stortalent, et stortalent ingen forstår hvorfor Esbjerg solgte udover én mand. Niels Erik Søndergaard, klubbens overhoved.

- Brøndby kom med et utrolig højt tilbud for Niki, et tilbud jeg ikke kunne afslå. Dette tilbud ville redde mange sæsoner for os og vores økonomi ville kunne blande sig med de øvrige midterhold, Randers, OB og FC Nordsjælland hvor vi de forrige sæsoner har haltet efter på netop det punkt. Et salg af Zimling kunne både falde hårdt, men også gavne os da vi sammentidig kunne hente nyt blod til holdet. Sagde Niels Erik Søndergaard.

Og salget af netop Niki Zimling gjorde at Mads Møller Nielsen kunne hente kvalificerede spillere, ikke bare én, to men hele 5 nyindkøb kom til Esbjerg-mandskabet i sommers. Blandt disse 5 nye ansigter i den blå/hvide trøje var overraskende navne som talenterne, Thomas Kristensen, Rene Mihelic og Chris Katongo. 3 navne som helt sikkert ville vække opsyn i den kommende sæson, nævnte ledelsen med Mads Møller Nielsen som talsfører. De sidste 2 navne var Trond Olsen et ungt norsk kant talent og den 25 årige svenske central forsvarsspiller fra FC Nordsjælland,
Johnny Lundberg som efter bare et år i klubben forlod Farum og Nordsjælland til fordel for Esbjerg og vestjylland.

Efter salget af Niki Zimling og de 5 nye navne i Esbjerg bruttotrup begik holdet sig ud på en bølge af gode resultater i starten af sæsonen, men før SAS Ligaen skulle træningskampene lige overståes for de unge esbjergensere. Selvom det ikke var de allerbedste hold Esbjerg fB mødte fik de alligevel gjort kampene spændende og skuffede egentlig lidt i optakten til den nye sæson, Skjold 1-0, Jetsmark 3-0, Næstved 3-3, Silkeborg 1-2 og Frem 1-1. Sådan lød resultaterne af træningskampene for Esbjerg forenede Boldklubber. Derfor var forventningerne fra eksperterne ikke store i forhold til vestjyderne som helt klart havde noget at modbevise. En 7ende plads blev holdet af TV3s eksperter spået, i BT blev man spået en 8ende plads mens Ekstra Bladet var mere venlige overfor esbjergenserne som spåede en flot sjette plads til fiskerne.

Altså havde "det nye" Esbjerg fB hold noget at bevise, eksperterne måtte ikke få ret i forhold til at vestjydernes
forsvar var for tyndt, gammelt og for langsomt. Johnny Lundberg en af de nye erfarende herre i et på papiret stærkt esbjergensisk forsvar svarede direkte Peter Kjær igen da han sagde at Esbjerg force var offensiven men at defensiven haltede markant efter og ikke havde niveau til mere end 1. Divisionen. Lundberg fortalte følgende i direkte interview på TV3+ - "Jeg synes Peter Kjær skal vente med at analysere vores hold indtil han egentlig har set hvad vi kan. Det der fis med at stå og sige at vi ikke er til mere end 1. Divisionen det synes jeg er for lavt. At synke så dybt, allerede at afskrive vores defensiv før vi overhovedet er startet, er virkelig skidt. Peter stram dig an og kom ind i kampen."

Sæsonstarten bød da også på oprejsninger for dette nye Esbjerg hold. Sæsonpremieren på hjemmebane mod Vestegnens Brøndby IF med den tidligere anfører for Esbjerg fB, Niki Zimling i startopstillingen blev en stor succes for Esbjerg fB. TV-Kampen endte med en fornem 3-1 sejr til hjemmeholdet, Rajko Lekic kunne efter 47 minutter bringe EfB foran 1-0, mens Jesper Jørgensen indenfor de sidste 20 minutter scorede 2 gange, selvom Gislason havde udlignet vinder Esbjerg 3-1 i årets første SAS Liga kamp. En fantastisk start for Esbjerg holdet. Næste kamp stod mod Viborg på Viborg Stadion, umiddelbart en halvsvær modstander, Viborg har handlet meget i sommerpausen og så stærke ud op til denne sæson. Det var Rajko Lekic ligeglad med og kunne med 2 mål send vestjyderne hjem med en flot 2-1 sejr fra Viborg. Samme cifre stod på tavlen på NRGi Park i Århus bare en uge efter, AGF tog imod formstærke Esbjerg fB som denne gang på 2 mål af Jesper Lange kunne igen rejse hjem til vestjylland med 3 point og en 2-1 sejr.

Så kom der 2 svipsere i Esbjerg plan, først på udebaneturen til Herning hvor der ellers var mødt en talstærk
Esbjerg-fanskare op, som sædvanlig i de 2 holds indbyrdes opgør, det tætteste Esbjerg kommer på et derby. En meget målrig kamp endte med uafgjort 4-4. Thomas Kristensen kunne notere sig for 2 af vestjydernes mål, begge scoret på straffe mens Jesper Jørgensen og Rajko Lekic scorede de 2 andre. Så kom hjemmekampen mod Odense Boldklub, en kamp Esbjerg dominerede men måtte se tabt til sidst på et heldigt mål af Esben Hansen. Esbjerg måtte op på hesten igen efter årets første pointtab i form af én uafgjort kamp og én tabt kamp.

De næste 2 opgør stod mod 2 af de hold der vil ende med at kæmpe om guldet i år, Aalborg BK og FC København. Begge kampe var udekampe og begge endte med samme resultat men dog ikke samme Esbjerg målscorere. Første kamp stod på Energi Nord Arena i Aalborg. AaB tog imod formstærke Esbjerg. En kamp som Esbjerg fra start af lagde sig på, som en dyne bombederede AaBs felt med store chancer. Alligevel var det norjyderne der efter 25 minutter bragte sig foran ved Andreas Johansson. Heldigvis for vestjyderne har de en duo der kan lave mirakler, Lange & Lekic. Det udlignende mål stod serbiske Rene Mihelic dog for, men kort før pausen var det angrebsduoen der sammen splittede AaB forsvaret ad og endte med et Rajko Lekic førringsmål til Esbjerg fB. Således vandt EfB en meget vigtig kamp i Aalborg. I den anden vigtige kamp på disse 2 uger var det FCK der i Parken tog i mod
vestjyderne som pt. red på en bølge af succes. Derfor kunne Marcus Allbäcks mål efter bare 3 minutter ikke slå Esbjerg ud af kurs. Dagens angrebsduo hed Lange & Katongo, det var dem der kort før pausen som i AaB splittede forsvaret fuldstændig ad og denne gang kunne notere Katongo på måltavlen, flot opspil af de 2 angribere krydret med Thomas Kristensen guldaflevering. Selvsamme TK kunne efter 70 minutters spil også notere sig selv for et mål da han på straffe flot placerer Jesper Christiansen i mestrenes mål. Endnu en 2-1 sejr og Esbjerg var nu tophold.

Det der gør at Esbjerg stadig er efter FC København er at de i de resterende efterårskampe har tabt alt for mange point til dumme modstandere som FC Nordsjælland (2-4), Lyngby (5-6), Randers FC (1-3), AC Horsens (3-3) og Viborg (1-4) alle tabte kampe eller uafgjorte kampe for vestjyderne indtil videre i denne sæson har været mod hold som man hvis man vil være tophold skal kunne slå, det må dog have givet lidt oprejsning at man så tilgengæld ikke har mistet point til AaB eller Brøndby og kun tabt 2 point til FCK i årets sidste kamp på Blue Water Arena.

Alt i alt et mere end godkendt efterår for fiskerbyens hold trods det tidlige exit i Pokalturneringen til FC København i 4. Runde, i anden og tredje slog vestjyderne Thisted (5-1) og Søllerød-Vedbæk (2-0) ud med 2 sikre sejre, men københavnerne havde heldet med sig da de d. 31/10-07 besøgte Blue Water Arena og afgjorde kampen i overtiden på et tvivlsomt straffespark.


« Seneste Redigering: 03 Apr 2008, 21:02 af Møller » Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #1: 23 Mar 2008, 23:50 »

Ja en ny blog, og jeg ved det ikke var forventet - men her er den, nyd læsningen og kommenter bagefter Smiley
Logged

EFBMANUTDX2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #2: 24 Mar 2008, 00:01 »

Dejligt. Du fanger mig fra start til slut. Rigtig godt. Vil læse med  Thumbs Up
Logged

Viva Ronaldo ! §

Møller
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #3: 24 Mar 2008, 00:05 »

Tusind tak, er du fra Esbjerg eller er du bare Esbjerg fan? Smiley
Logged

EFBMANUTDX2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #4: 24 Mar 2008, 00:07 »

Nej. Jeg bor i en by nær Herning, men er født Esbjerg fan. Har arvet det efter min bedstefar.  Thumbs Up
Logged

Viva Ronaldo ! §

Møller
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #5: 24 Mar 2008, 00:08 »

Okay, bare iorden Wink
Logged

EFBMANUTDX2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #6: 24 Mar 2008, 00:10 »

Nu har du jo også lavet en Fcm-blog. Er du FCM eller EFB fan ? Eller ingen af delene ?  Thumbs Up
Logged

Viva Ronaldo ! §

Møller
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #7: 24 Mar 2008, 00:11 »

Jeg er stor Esbjerg fB fan Smiley
Ved siden af har jeg dog stadig Manchester United stående højt i mit hjerte Wink
Logged

EFBMANUTDX2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #8: 24 Mar 2008, 00:12 »

Akkurat som mig:) Esbjerg, Man Utd og så lidt Getafe.
Logged

Viva Ronaldo ! §

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #9: 24 Mar 2008, 02:32 »

Aij det er skidt i to (:
FCM og Getafe <3  ( skal siges jeg altid haft en kærlighed for Getafe, og det er ikke pga. Laudrup, skulle lige slås fat Wink )


Mht. bloggen vil jeg læse din indledning engang når jeg vågner i morgen tidlig, så kan du få noget respons der Smiley

..NK
Logged

The Captain
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #10: 24 Mar 2008, 08:57 »

Nice update.. Jeg følger med
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #11: 24 Mar 2008, 09:38 »

Dejlig, dejlig start...Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #12: 24 Mar 2008, 10:15 »

Ser satme lækkert ud ! Thumbs Up Jeg er på din krog, fisker Tunge
Logged


Bave
Gæst
 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #13: 24 Mar 2008, 10:23 »

Rigtig God Start Thumbs Up
Logged

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi er fiskerne!
« Svar #14: 24 Mar 2008, 10:54 »

Super start du har fået hos Fiskerne Wink

KIU Thumbs Up
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010