Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 19:04:23
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 540 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
Los Che - 'XVI' "Sæsonstart"
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
Forfatter
Emne: Los Che - 'XVI' "Sæsonstart" (Læst 18642 gange)
Bave
Gæst
Sv: Los Che - 'XI'
«
Svar #60:
30 Mar 2008, 00:41 »
Rigtig God Blog.
Kan bestemt godt lide dine billeder og dit klubvalg
Zulue
Manager
«
Svar #61:
30 Mar 2008, 00:48 »
Ja LFC, han er udskifter i Villareal, og har spillet 101 landskampe..
Tak Bave!
-LFC-
Manager
«
Svar #62:
30 Mar 2008, 00:50 »
Hehe okay, men det kunne da være meget fedt, hvis han var vendt "hjem"
.
Zulue
Manager
«
Svar #63:
30 Mar 2008, 20:07 »
Vi er så småt gået i gang med februar, og det betyder altså også at vi har overstået et transfervindue. Netop dette transfervindue er Valencia sluppet rigtig godt ud af, og har erhvervet sig ikke mere end 4 spillere. De tre af dem kommer først til sommer, mens en forsvarskæmpe styrker holdet allerede nu.
Den første Los Che skrev under med, var Coloccini der til dagligt slår sine folder i Villareal. Netop hans arbejdsgiver var ikke interesserede i at sælge sin forsvarskæmpe nu, og derfor aftalte de to hold, at den geniale forsvarsspiller, med det spøjse hår først ankommer til sommer. Handlen ventes at have kostet Valencia omtrent 90 millioner danske kroner.
Til sommer kommer også den franske målmand Hugo Lloris. Lloris skifter på en fri transfer fra OGC Nice i Frankrig og den 22-årige keeper har store ambitioner om at tage kampen op, mod den noget mere rutinerede Hildebrand. En anden spiller der bytter Frankrig ud med det spanske, er all-roundspilleren Jérémy Mathieu der bedst opererer på den venstre back, hvor Valencia har haft lidt problemer før i tiden. Mathieu er 25 år, og hans forcer ligger i opdækningen samt hovedspillet.
Alle de tre spillere kommer til Spanien når sommervinduet indtræder.
Én, som kommer allerede nu, er den tyske forsvarsspiller der plejede at spille i Bremen for byens hold, Werder Bremen. Per Mertesacker forlod Bundesligaen med det højeste gennemsnit ifølge sportsbladet Bild, og det tyske fyrtårn er hentet for en samlet sum på næsten 250.000.000. Mertesacker er kun 24 år og de 198 centimeter skal nok give glæde i Valencia, ligesom de har optrådt 34 gange for det tyske landshold.
Zulue
Manager
Sv: Los Che - 'XII'
«
Svar #64:
31 Mar 2008, 17:51 »
Update senere i dag
BenjaBabs
Førsteholdsspiller
«
Svar #65:
31 Mar 2008, 17:59 »
ser jeg frem til
Schjelde
Førsteholdsspiller
«
Svar #66:
31 Mar 2008, 18:05 »
Gør vi alle ! :=
Zulue
Manager
«
Svar #67:
31 Mar 2008, 20:34 »
23 april 2009.
Tættere på:
DAVID VILLA
Det kommer som ingen overraskelse at David Villa nok engang har spillet en så god sæson som han har, i det sydøstspanske. Den 27-årige landsholdsspiller har siden Claudio Lopez’ ankomst spillet endnu bedre, end de tidligere managere fik ham til at gøre. Vi går her, Tættere på David Villa.
Den 3. december 81’ kom en stjerne til verden. David Villa Sánchez blev født, og den nuværende landsholdsspiller var en stor ”stjerne” for regionen Asturias i det nordlige Spanien, der ikke havde så mange indbyggere. Han voksede op med fodbolden i barndomsklubben Sporting de Gijón og det var også der, at han fik sin debut i 2001. Dengang spillede David Villa i Segunda Division, men det forhindrede ham ikke, i at skabe overraskelser. Den dengang kun 19-årige Villa scorede 18 mål i sin debutsæson, og forbedrede det, med 2 mål i den næste sæson. På tre sæsoner havde han scoret over 50 mål og det vakte endnu mere interesse for supertalentet. Dengang var det Real Zaragoza der havde fået øjnene op, for den blot 22-årige guldfugl, der med sin hurtighed og sikkerhed foran mål leverede i Spaniens anden bedste division.
Succesen fortsatte i den bedste spanske division – i den første sæson scorede han hele 17 mål for Zaragoza og der var nu ikke længere blot tale om en døgnflue, men en spiller med fantastiske fremtidsmuligheder.
- ” Det var en god tid i Zaragoza. Sådan husker jeg det, helt bestemt. Der var ingen der følte sig bedre end klubben, eller ingen som ville væk og det betyder alt i en klub. Jeg husker specielt én dag, den dag hvor vi vandt pokalen (Copa del Rey red.) over Real Madrid og jeg scorede det afgørende mål. Jeg følte ikke trang til at juble individuelt, ikke engang over for mig selv, jeg ville hellere stå sammen med holdet og kæmpe sejren hjem.”
Tiden for Villa i Zaragoza varede dog ikke længere end kun to år, efter en fremragende anden sæson midterklubben, var det nu tid til at forsvinde videre, og rykke endnu et skridt op ad stigen. Valencia stod klar med over 10 millioner euro, svarede til næsten 100.000.000 danske kroner, for den kun 23-årige spiller. Året var 2005, et år som Villa nok vil huske som et af de bedste i karrieren hidtil.
- ”Ja, 2005 var et godt år. Jeg fik landsholdsdebut, en kedelig kamp hvor vi slog San Marino med 5-0. Jeg scorede ikke, men det var simpelthen det største. Jeg kan sjældent huske, hvornår jeg har været så glad, som den dag Luis (Aragones red.) ringede. Han var helt kold og ingen forståelse for debutanter, men jeg tror bare at han syntes at det var mit problem og mine tilvendingsprobleme
r. Det var svært”
Nummer 7 i Valencia har i denne sæson scoret 40 mål i samlet spillet, 48 kampe. Han er Valencias topscorer og i ligaen er han kun overgået af Samuel Eto’o. Det betyder ifølge ham selv, ikke noget.
- ”Sidste år ”vandt” jeg duellen mod Samuel. Barcelona vandt så ligaen, og det er da en pris jeg hellere vil have end topscorerprisen. Jeg har endnu ikke vundet ligaen, men i år synes jeg Claudio (Lopez red.) har gjort det, som vi manglede i sidste sæson. Barcelona har samtidig vist svaghedsproblemer, og sæsonen er snart slut og hvis jeg kender alle i truppen ret, så er det ikke noget vi vil tabe på gulvet."
Valencia røg ud, som bekendt, ud af Champions League-kvartfinalen.
- "Man må bare bøje sig i støvet for et hold som Chelsea, når de laver noget af det de lavede mod os. Vi vandt hjemme 2-0, men i London kunne man mærke, at de hellere ville dø, end at ryge ud til os. Vi kunne intet stille op, og det var egentlig helt fortjent at vi røg ud selvom vi gerne ville videre. Det må vi gøre næste år og det ved vi at vi kan. Lige nu gælder det ligaen, og vi kan senere juble over pokalsejren over Barcelona."
Los Che, som Valencia bliver kaldt, vandt Copa del Rey-finalen 3-1 over sidste sæsons vindere fra Barcelona. Netop David Villa scorede to gange i den kamp og spillede en stor rolle i finalen, både med sit spil og sine mål. David Villa blev, fortjent, "Man of the Match" og det er ikke noget der betyder væsentligt for Villa.
- "Som jeg tidligere fortalte, så var det ikke en personlig glæde jeg opvoksede med i Zaragoza. Jeg kunne godt have valgt, at hovere mig i pressen og sige at jeg er verdens bedste angriber fordi jeg bliver kampens bedste spiller i en pokalfinale, men Claudio har sammen med mig selv holdt holdet som det vigtigste, og det beyder meget for mig. Claudio betyder meget for mig.
”
LA LIGA, 32 KAMPE
-
DAVID VILLA
-
POKALFINALEN 2009
JimmyGP
Manager
Sv: Los Che - 'XIII'
«
Svar #68:
31 Mar 2008, 22:53 »
Det er sgu da utroligt at din blog er gået forbi min næse.. det ser sgu lækkert ud og jeg er fast læser fra nu.. KUTGW
- Veni, vidi, vici -
Zulue
Manager
«
Svar #69:
01 Apr 2008, 15:52 »
Citat af: JimmyGP 31 Mar 2008, 22:53
Det er sgu da utroligt at din blog er gået forbi min næse.. det ser sgu lækkert ud og jeg er fast læser fra nu.. KUTGW
Lækkert at vide.
Tak.
Zulue
Manager
«
Svar #70:
01 Apr 2008, 20:26 »
Der var lagt op til noget af et slutprogram i den bedste spanske række. Sidste år, var favoritterne fra Barcelona noget nær outstanding, men i år har Los Che givet Barcelona kamp til stregen. Sidst vi så til mesterkampen i det spanske, førte Valencia med to point – var det nok, til at holde Barcelona under sig, med et hårdt slutprogram der bød på blandt andet Betis, Real Madrid og Barcelona?
Vi starter vores update med at kigge på Valencias første kamp siden sidst. Denne gang var Lopez’ hold i Sevilla, hvor årets overraskelse fra Betis ventede. Betis der hidtil har holdt Real Madrid under sig og indtaget en fantastisk tredjeplads i ligaen anno 2009, skulle give et Valenciahold kamp til stregen.
Første halvleg var jævnt kedelig og det taktiske aspekt var i højsædet, mens vi i anden halvleg fik mere spænding. Begge hold havde flere bedre chancer til at score, men Valencia så bedst ud. Barcelona var kommet foran i sin kamp, og det var tydeligt at Valenciaspillerne ikke ville udlignes at Barcelonas pointhøst allerede med 6 kampe igen. Det gav efter pausen et Valenciapres, et pres der skulle give bagslag. Et lynhurtigt angreb og en genial aflevering fra Kikin Fonseca til Agustin Fernandez i dybden, og med et smart træk væk fra Hildebrand, var det ingen sag for argentineren at udplacere målmanden og give sit hold en vigtig føring. Blot to minutter senere var den føring udlignet, da den franske angriber Briand var kommet på banen. Han rettede et indlæg fra Vicente i mål – 1-1. Herefter fulgte endnu en bølge af pres over Betis og det var fortjent at Betis’ målmand, Ricardo, blev udråbt som kampens spiller. Stillingen i La Liga så nu forværret ud for Valencia, der nu står lige i La Liga med Barcelona.
To kampe er spillet siden vi var i Sevilla. Barcelona står på Mestalla, og de to hold skulle dyste om titlen som Spaniens bedste hold. Begge hold har vundet begge kampe siden sidst; Valencia 3 – 0 Recreativo, Murcia 0 – 2 Valencia. Barcelona har hjemme slået Espanyol og været i Madrid hvor lillebror-Atletico led et lille nederlag.
Kampen var ny, men det forhindrede ikke David Villa i at nette. David Villa, vi tidligere så tættere på, jagter udover ligatitlen topscorertitlen, ligesom sidste år, i en kamp mod Barcelonas Eto’o. Lige for tiden fører Eto’o, men det forhindrer ikke Villa i at give 100%, hvilket han gjorde her. Kampen er 4 minutter ung, og Valencia fører 1-0.
Fire minutter senere, fire minutter uden chancer, har netop denne Eto’o udlignet. Scoringen var en forventet udligning, men kom som et slag i hovedet på Valencia, der skulle kæmpe ekstra hårdt for ikke at blive kørt over af Barcelona-maskinen, som de tidligere havde gjort.
Det modsatte af en ”walkover” blev leveret af Lopez’ tropper, der vendte negativt til positivt og scoringen mod sig, til en vrede der måtte ud. Selvom uafgjort ikke var et dårligt resultat for Los Che, overhovedet, ville en sejr give meget, og når man i næste kamp skulle på Bernabeu, kunne det være ganske rart med et forspring.
Gyan bragte sit hold foran nok engang, og denne gang så det rigtig godt ud for Valencia. De holdte Barcelona fra at producere chancer, og havde bolden i stortset samme mængde som deres modstandere. Det holdt første halvleg ud, og et Barcelonahold kom ud af omklædningsrummet, nærmest chokerede, i hvad der forventes at have været noget af en opsang fra Frank Rijkaard.
Normalt plejer Ronaldinho at stikke Eto’o i dybden, men denne gang var rollerne byttet om. Ronaldinho var sikker da han var alene med Hildebrand, og ufortjent udlignede Ronaldinho, i hvad der blev kampens resultat; 2-2.
Som sagt var Valencia på Bernabeu i næste kamp. Der var stadig status quo i mesterskabskampen, Valencia lå rystende usikkert på førstepladsen, og skulle altså møde Champions League-finalisterne fra Madrid hvorimod Barcelona hjemme havde Almeria, et Almeriahold der ikke skulle blive skænket mange chancer.
Man skulle ikke tro, at Real Madrid ville give Barcelona det fornødne rygstød i form af at tage point fra Valencia, men efter 29 minutter var den hollandske målsluger Nistelrooy på pletten og gjorde kampen til 1-0 til hjemmeholdet. Barcelona førte allerede 2-0 i deres kamp, og nu var rollerne altså vendt omvendt, Barcelona så ud til at blive mestre.
I anden halvleg var Real Madrid tamme, mens Valencia havde en utrolig boldbesiddelse uden af producere det helt store. Derfor satte Lopez Vicente, Briand og Fernandes på banen og så skulle der ske noget.
Vicente løb ned af højrekanten, han var sat ind på. Han så ud til at løbe ind i en Real Madrid-mur, men fandt Fernandes skråt tilbage, der fra sin position lidt længere tilbage på Real Madrids banehalvdel så en fri Briand, lige uden for Real Madrids straffesparksfelt. I mens dette var sket, havde Vicente forberedt et dybdeløb, et løb Briand så og en smuk aflevering i dybden satte den spanske fløj næsten alene med Casillas. En skruet bold i hjørnet gav Valencia håb til mere end blot det ene point, men det er ikke lige sådan, når der står en landsholdsmålmand i form af Casillas i buret. Kampens spiller Iker Casillas reddede kampen for sit hold, og gjorde næsten med sikkerhed Barcelona til mestre.
Rundens sidste kamp var ikke noget at skrive hjem om. Silva og Villa hentede tilsammen en 4-1 sejr hjemme over Racing, mens Barcelona ikke havde slinger i valsen mod Malaga.
SLUTSTILLING
Zulue
Manager
Sv: Los Che - 'XIV'
«
Svar #71:
01 Apr 2008, 23:16 »
Kommentarer? ..
Synes især at min Tættere på Villa-update var fantastisk, men det syntes I vist ikke
Bave
Gæst
«
Svar #72:
01 Apr 2008, 23:20 »
Jeg kan virkelig godt lide din måde at, skrive på og dine billeder er helt Fantastiske
Zulue
Manager
«
Svar #73:
02 Apr 2008, 00:02 »
Citat af: Bave 01 Apr 2008, 23:20
Jeg kan virkelig godt lide din måde at, skrive på og dine billeder er helt Fantastiske
Tak Bave, virkelig glad for den kommentar.
Zulue
Manager
Sv: Los Che - 'XIV' "Sæsonafslutning"
«
Svar #74:
02 Apr 2008, 16:35 »
Gennemgang af truppen i aften.
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »