home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 602 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Den unge dansker i Ukraine.
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Den unge dansker i Ukraine.  (Læst 1981 gange)
woodgate97
Gæst
 
Den unge dansker i Ukraine.
« : 20 Mar 2008, 17:05 »





Det kom som noget af en chok hos de fleste, da ejer Rinat Akhmetov noget overraskende valgte at ansætte Johnny Møller som nye manager for Shakhtar Donetsk. For taget i betragtning af Rinats ambitioner og Møllers rutine, var der ikke noget som tydede på at det ville blive den unge dansker for fik jobbet. Men her overraskede Rinat alt og alle.

Allerede fra dag et, fik Møller at vide at Rinat havde i sinde at vinde det Ukrainske mesterskab og samtidig få succes i Europa via Champions League. Til at skabe denne succes havde Møller hele 430 millioner danske kroner. Og det var et budget at den unge dansker slet ikke havde regnet med. I et tidligere interview med tipsbladet havde Møller givet udtryk får, at havde han "bare" det halve til rådighed ville han være ovenud tilfreds.

Som noget at det første Møller bestemte sig at gøre var at arrangerer en del venskabskampe, for dermed at skabe sig et overblik over truppen og dermed også hvor den skulle forstærkes.

Første træningskamp skulle stå imod Stal fra den 2. bedste ukrainske division. Til denne kamp havde Møller valgt at stille sit Shakhtar hold op i en 4-3-1-2 med følgende spillere.


                                                                    Pyatov

Gai                                         Kuncher                                  Chygrynskyi                            Yezerskyi





                                      Duljaj                   Lewandowski              Kravchenco


                                                                         

                                                                    Jadson



                                                         Brandao          Gladkyi


Den unge dansker havde sat sine tropper op i en offensiv opstilling, og det kunne tydeligt ses. For allerede efter  12 min var man bagud mod Stal. Dette kom som et chok for de fleste. Efter åbningsmålet iværksatte Shakhtar et stort pres mod Stal målet. Og i det 42 min gav det udslag da Jadson flot scorede på et langskud. Dette var også stillingen ved pausen, men dette var langt fra fortjent, for Shakhtar havde været klart bedst og burde have været foran. Pres spillet blev ved i starten af anden halvleg, men igen blev de godt 3000 mennesker som havde fundet vej til stadion, da Stal bragte sig foran i det 62 min. Det fik Møller op af stolen og han satte straks syv mand til opvarmning. Stillingen 2-1 skulle kunne vare ved i godt to minutter. For i det 64 minut slog kæmpe talentet Jadson igen til med et flot mål.  Men dette var langt fra nok for Møller. Og straks efter scoringen satte Møller intet mindre end ni mand på banen, dette skulle vise sig at give bonus med det samme. For efter bare fire minutter på banen gjorde kroatiske Srna det til 2-3. Resten af kampen forløb sig stille og roligt uden de store chancer. Dermed mik Møller sin første sejr i en venskabskamp, men Møller var ikke tilfreds med sit hold og slet ikke defensiven. Det stod hurtigt klar for Møller at den skulle forstærkes kraftigt.

Næste træningskamp stod bare syv dage senere. Kampen var igen en udekamp, denne gang mod Dunarea som til dagligt spiller i den næst bedste romanske liga. Og endnu engang var det ventet at Shakhtar ville vinde en stor sejr, men Møller sagde inden til lokale medier at resultate betød mindre for ham. Det vigtigtste for ham var at vurdere truppen og dets styrker plus mangler. Møller havde givet højst overraskende genvalg til samtlige spillere. Men dette var måske en god ide fra Møller side. For allerede efter 8 minutter gjorde Brandao det til 0-1. Bare fire minutter senere var Brandao igen på pletten og dermed 0-2. En rigtig god start for Møller og også noget som kunne give ro på spillet, lige det Shakhtar have brug for. Det stod 0-2 ved pausen og her valgte Møller at skifte samtlige 11 spillere ud og sætte 11 nye ind. Det betød ikke det store for kampen, for Shakhtar var stadig meget spil styrende. Men i det 86 minut blev kampen lidt mere spændende, for her reducere Dunarea til 1-2. Dette fik holdet ud i en stor offensiv, men dette skulle vise sig at være en dårlig ide. For på en kontra i det 89 minut gjorde Fernandinho det til 1-3 og dermed kampens slut resultat. Endnu engang havde Møllers hold scoret tre gange i en kamp, men endnu engang var Møller ikke tilfreds med defensiven.  For Møller havde i et tidligere interview med ukrainsk medier givet udtryk for at defensiven var nøglen til succes for dette Shakhtar hold.

Den sidste træningskamp Shakhtar skulle spille var imod Karpaty som spiller i den samme division som Shakhtar selv. Karpaty var spået af den ukrainske sportspresse til at slutte omkring 4-6 pladsen, så man kunne med rette sige at det ville være en god kamp for Møller og hans tropper for at se hvordan hans hold stod mod en liga konkurrent. For 3. Kamp i træk valgte Møller igen at starte med de samme 11 spillere som i de to foregående kampe.  Kampen startede stille og roligt uden de store chancer. Men i det 22 minut fik det godt 5000 mennesker noget at juble af da hjemmeholdet bragte sig foran med 1-0. Dette fik Shakhtar til at vågne og bare 13 minutter senere var Shakhtar foran med 1-2. Scoringen til 1-1 kom fra Gladkyi  fod mens at Jadson med endnu et langskud gjorde det til 1-2. Dette var også resultatet ved pausen. I pausen valgte Møller endnu engang at skifte godt ud. For i denne kamp valgte han at sætte hele otte mand ind. Bl.a det store brasilianske talent Ilsinho som der var stor interesse om. Kampen bølgede frem og tilbage dog med flest chancer til Shakhtar.  Som kampen skred frem havde Møller indset sig på en sejr, men endnu engang svigtede defensiven. For i det 83 minut udligede Karpaty til 2-2 og til stor frustration for Møller. De sidste syv minutter foregik uden chancer til nogle af holdene.  Så som de to foregående kampe var defensiven virkelig noget der gjorde danskeren frustreret og det fik holdet også at vide efter kampen i omklædningsrummet, for her fik holdet en regulær skideballe.

Møller havde kun fire dage til at sætte sit præg på træninsbanen iden holdet første rigtige test skulle komme. For her skulle man møde ærkerivalen Dinamo Kiev i den ukrainske supercup. På det forestående pressemøde før kampen gav Shakhtar manager Johnny Møller udtryk for at han var sikker på at kampen ville blive en god kamp og at han mente at hans Shakhtar hold havdet det der skulle til for at vinde.

Da kampen skulle starte havde Møller valgt at sætte sit hold op i en 4-3-1-2 og med samme spillere som havde startet de tidligere tre træningskampe. Dette kom som lidt af en overraskelse for den ukrainske sportspresse for igen havde Møller valgt at se bort fra Ilsinho som var et kæmpe brasiliansk talent. Kampen fik en meget kedelig start fra den polske spiller Lewandowski for bare efter 10 minutter havde han scoret selvmål og dermed bragt Kiev foran 1-0. Dette fik Møller op af stolen og i et sandt raseri anfald fik han råbt til holdet hvad han mente om det. Men lige lidt hjalp det på Shakhtars spil. Holdet spillede stadig meget nervøst. Holdet fik dog en lille hjælp da Kiev fik deres marokkanske forsvars spiller El Kaddouri udvist efter en nødbremse på Brandao. Dette fik selvfølgelig Kiev længere tilbage på banen, mens at Shakhtar selvfølgelig kom længere frem. Spillet blev efter udvisningen lidt bedre. Og i dommerens tillægstid af første halvleg fik man et frispark i en god position. Forsvaren Chygrynskyi  som var kendt for at have et rigtigt godt skud var manden som stod ved bolden. Og i en flot placeret skud forbi muren gjorde han det til 1-1 og til kæmpe jubel fra de fleste af det 55.000 som var til plads på stadionet i Kiev. I pausen valgte Møller at skifte det unge ukrainske talent    Kravchenco og sætte Ilsinho ind i stedet for. Spillet blev meget meget bedre fra Shakhtar side efter pausen, for her havde man held og dygtighed til at sætte Kiev under et godt pres. Og bare 10 minutter inde i anden halvleg fik Shakhtar tildelt et straffespark efter at Brandao var blevet nedlagt i feltet. Møller havde før kampen sagt til holdet at hvis de skulle få et straffespark var det Jadson som skulle tage sig af det. Og hvilket pres der var på unge Jadson. For med 55.000 mennesker på stadionet mod holdest ærkerival i en kamp hvor holdet ikke havde spillet specielt godt, samt med en rasende træner på sidelinjen. Var det intet under at Jadson var meget nervøs. Men Jadson fik styr på nerverne og udplacerede Shovkovskyi i Kiev målet. Med denne scoring eksploderede stadionet og ikke mindst Møller på bænken, som for en gangs skyld fik et smil på læberne. Straks efter scoringen valgte Møller at spille lidt mere defensivt. Og i det 73 minut valgte han til stor skuffelse især for ham sselv at skifte Brandao ud. Og sætte en ekstra midtbane spiller ind i form af William. Kiev havde meget svært ved at nedbryde den lidt overraskende godt spillende Shakhtar defensiv. Det fik Kiev holdet ud i en kæmpe offensiv, hvad bl.a betød at holdet i de sidste 10 minutter  af holdet spillede med fire angribere. Men lige lidt hjalp det for Shakhtars defensiv stod solidt og gav ingen chancer væk.

I det 95 minut valgte den udmærkede dommer at blæse kampen af.  Dette fik Møller i en sand spurt at løbe ind på banen for at lykønske sine spillere og ikke mindst Jadson fik en ekstra krammer af Møller pga af sit rigtigt gode spil i form af mål og assist.

Efter kampen var der stor frustration at spore i Kiev lejren som ikke mente der var straffespark. Dette mente Møller selvfølgelig der var og roste dommeren endnu engang for at dømme en god kamp.


Men hvordan skal det gå Shakhtar med den unge dansker i spidsen ? Hvad kommer der til at ske på transfer market ? Rygterne sviger om der er tale med store internationale navne til Shakhtar, hvor der skal forsærkes i samtlige kæder.

Forsættelse følger  Smiley




« Seneste Redigering: 20 Mar 2008, 23:09 af woodgate97 » Logged

Nemeth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #1: 20 Mar 2008, 17:11 »

For lang update,
og især når der ingen billeder er (Ville have lavet en søvnig smiley, men det kan man ikk, Haha)

Men spændende nok, kan ikk love dig at jeg er fast læser, da jeg ikk sys det har været imponerende indtil videre,
i hvert fald ikk grafisk Peace

Og håber du er klar over at europæiske spiller er udlændninger i Ukraine Peace
Logged

woodgate97
Gæst
 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #2: 20 Mar 2008, 17:14 »

Hey Nemeth. Jeg er helt ny på denne side og er derfor ikke helt med endnu på hvordan man indsætter grafik. Er godt klart over at europæiske spillere er udelændninger i Ukraine.
Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #3: 20 Mar 2008, 17:15 »

Det er noget af en chance at tage ved kun at have haft 7 indlæg og derefter starte en blog...
Du skal virkelig passe på med alt den tekst og så uden billeder !

Du skal sætte dig ind i hvordan man stiller en blog op og gøre ved .


Men ellers velkommen til til sitet  Wink
Logged

woodgate97
Gæst
 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #4: 20 Mar 2008, 17:18 »

@AMRDK hvorfor er dette en chance ? Og tak for velkomsten
Logged

Nemeth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #5: 20 Mar 2008, 17:21 »

Iorden, havde ikk lige set at du var ny,
Men der er et indslag om hvordan man skriver blog osv.
Prøv at kig der Peace

Og godt nok, det ville bare være nederen hvis du fik købt for mange Eu spillere ind og solgt ud af de andre,
Som jeg gjorde da jeg var Shakthar  Forlegen

Og så prøv at læse nogle blogs igennem og få nogle ideer,

Ps. gør dine updates "noget!" kortere Peace
Logged

Nemeth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #6: 20 Mar 2008, 17:22 »

@AMRDK hvorfor er dette en chance ? Og tak for velkomsten

Det er en chance som ikk koster noget at tage Peace

Men tror det fordi du ikk rigtig har "erfaring" på siden Peace
Logged

woodgate97
Gæst
 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #7: 20 Mar 2008, 17:25 »

Det har du ret i. Kan godt se nu at den er lidt lang. Jeg havde faktisk overvejet helt at droppe at skrive om træningskampene.
Logged

MO
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #8: 20 Mar 2008, 17:33 »

Synes det er fint. Nu er du igang og vi har fået et indblik i managerens tanker og idéer. Så kan du jo altid gøre de fremtidige updates lidt kortere Smiley
Logged

woodgate97
Gæst
 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #9: 20 Mar 2008, 17:42 »

Super det i det mindste nogle som kan lig noget af det, tak MO Smiley
Logged

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #10: 20 Mar 2008, 17:47 »

Jeg må sige, at jeg ikke har overskudet til at gnave mig igennem denne blog.. Jeg er villig til at hjælpe dig med bloggens opsætning, hvis du er interesseret? Smiley
Logged


woodgate97
Gæst
 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #11: 20 Mar 2008, 17:51 »

Jeg må sige, at jeg ikke har overskudet til at gnave mig igennem denne blog.. Jeg er villig til at hjælpe dig med bloggens opsætning, hvis du er interesseret? Smiley


Det er jeg selvfølgelig meget interesseret i tak
Logged

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #12: 20 Mar 2008, 18:06 »


Det er jeg selvfølgelig meget interesseret i tak

 - tilføj bare på msn Wink
« Seneste Redigering: 20 Mar 2008, 18:23 af Søren91 » Logged


woodgate97
Gæst
 
Sv: Den unge dansker i Ukraine.
« Svar #13: 20 Mar 2008, 18:19 »

Gjort Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010