home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra  (Læst 3917 gange)
jona
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
[FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« : 20 Mar 2008, 03:46 »

Hei igjen danske venner!
Her kommer min historie om Rosenborg. Kanskje noen av dere husker min Fiorentina-historie? Vel, den ble aldri avsluttet, men jeg fikk i alle fall positiv respons på den. Jeg kan ikke love at dette blir en historie der oppdateringene vil være daglige, det rekker jeg rett og slett ikke. Så derfor skriver og publiserer jeg deler når jeg har tid. Håper uansett at mange vil følge historien fremover. God lesning!
Logged

jona
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #1: 20 Mar 2008, 03:51 »

PROLOG
25.10.07: Det er torsdag, det er grått og stillheten har senket seg over Trondheim. Rosenborg har nettopp slått Valencia på fantastisk vis og har sikret seg nok en Mesterliga-skalp i beltet. Likevel er det noe som ikke stemmer. Tiltross for god innsats ute i Europa, har det vært alt annet enn godt i Tippeligaen. Med flaue tap på hjemmebane og slett innsats på bortebane ligger Rosenborg bare på en svak 5. plass, milevis unna gullstriden. 4-1 tapet borte mot Lillestrøm på Åråsen blir dråpen som tipper det allerede fulle begeret over. Og flere dråper skal det bli.

Rosenborg har innkalt til pressekonferanse. Hele Norges presseoppbud er tilstede på Lerkendal og ut av bakrommet kommer styreleder Terje Svendsen, sportsdirektør Knut Torbjørn Eggen og til sist Knut Tørum. Alle vet hva som vil skje, og det kommer derfor ikke som noen sjokkmelding når Terje Svendsen annonserer at kontrakten til Tørum oppheves med umiddelbar virkning. Etter at Svendsen får ståttret frem noen ord, er det Tørums tur.

- Jeg har hatt to fantastiske år på Lerkendal. Da jeg tuslet inn i garderoben for to år siden, hadde aldri trodd jeg skulle sitte her i dag med de erfaringene og opplevelsene jeg har hatt. Jeg retter en stor takk til RBK for den tida jeg har hatt her, den støtten og de bra menneskene jeg har blitt kjent med her oppe, starter Tørum før han etter i herdige forsøk på å stoppe tårene tilslutt blir tvunget til å ta en pause.

- Årsaken til at styret har kommet til konklusjonen om å løse Knut fra kontrakten, er at resultatene fra Tippeligaen ikke har vært tilfredsstillende. Det har vært helt klart fra styret at vi ønsket å fortsette med Knut til etter sesongen. Inntil for fem-seks uker siden var vi i en posisjon der vi kunne kjempe om medaljer i alle turneringer. Men etter LSK-kampen fant vi det riktig, etter å ha snakket med Knut, at vi gjennomførte evalueringen nå. Konklusjonen er bakgrunnen for at vi sitter her i dag. Det er ingen enkel sak å gjøre dette, Knut har opptrådt forbilledlig for klubben. Som person er han fantastisk, en ekte rosenborger, selv om han har talefeil, ler styreformann Svendsen før pressekonferansen avsluttes.

Jakten på en ny trener starter umiddelbart og Rosenborg legger seg nok en gang langflate etter Trond Sollied. Men etter flere forhandlinger kommer det fram at Sollied ikke ønsker å flytte fra Belgia, og at timingen ikke er den rette. Dermed fortsetter jakten...inntil den heller ukjente svensken Erik Hamrén hentes fra danske Aalborg og ansettes som ny trener i Rosenborg.

- Jeg synes det er en skikkelig utfordring. RBK er en storklubb i Skandinavia og blir møtt med respekt i resten av Europa også, sa Hamrén. - Min visjon er som styrets; vi ønsker begge å nå målet om å bli blant de 30 beste klubbene i Europa. Det er et stykke dit nå, men på veien dit skal vi spille underholdene fotball, og samhandling skal stå i fokus. Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å ta fatt på denne massive utfordringen.
Logged

jona
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #2: 20 Mar 2008, 03:52 »

Ops! Ser nå at jeg har postet denne i feil forum. Kan en moderator rette opp dette?
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #3: 20 Mar 2008, 07:07 »

Det er en af de bedste indledninger paa siden! Glæder mig til at se Konan og Skjeldbred give tronen tilbage til Trondheim..

En af mine favoritblogs allerede! Det er ogsa flot udført, den er læservenlig.. Folk der har svært ved norsk, kan ogsaa læse med. Selvom jeg personligt, ingen problemer har. BRA!!!
Logged

jona
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #4: 21 Mar 2008, 05:28 »

Ops! Ser nå at jeg har postet denne i feil forum. Kan en moderator rette opp dette?
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #5: 21 Mar 2008, 13:10 »

Super flot indledning jona - glæder mig til at læse med fortsat! Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #6: 21 Mar 2008, 13:11 »

Hvad er skikkelig så???
Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #7: 21 Mar 2008, 14:05 »

glæder mig Smiley
Logged

Thaurat al Shabab

Niko
Gæst
 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #8: 21 Mar 2008, 14:27 »

Hvad er skikkelig så???

Skikkelig = Ordentligt.. (:
Logged

Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #9: 21 Mar 2008, 14:44 »

Skikkelig = Ordentligt.. (:

Hvordan ved du det, i en alder af 13-14 år? Smiley
Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #10: 21 Mar 2008, 14:46 »

Hvordan ved du det, i en alder af 13-14 år? Smiley

Det ligger lidt i ordet at skik er lidt noget med at være ordenlig. Smiley Fin indledning, selvom jeg ikke bryder mig om norsk.  Skuffet
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #11: 21 Mar 2008, 15:08 »

God indledning
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Niko
Gæst
 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #12: 21 Mar 2008, 15:24 »

Hvordan ved du det, i en alder af 13-14 år? Smiley

Mine forældre har boet i Norge i noget tid, så har da lært lidt af dem. Jeg har også været i Norge, utrolig mange gange. Elsker det land!
Logged

Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #13: 21 Mar 2008, 15:27 »

Mine forældre har boet i Norge i noget tid, så har da lært lidt af dem. Jeg har også været i Norge, utrolig mange gange. Elsker det land!

Oki, tror at du er en kløgtig ung gut. Smiley
Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

Niko
Gæst
 
Sv: [FM08] Rosenborg - jakten på en ny æra
« Svar #14: 21 Mar 2008, 15:38 »

Oki, tror at du er en kløgtig ung gut. Smiley


Den kan så diskuteres. (;

Kan vi forvente en opdatering i dag?
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010