home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23583
  0 Brugere, 695 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Bwqkibor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Den svære 2. sæson.
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Den svære 2. sæson.  (Læst 1043 gange)
Freeman
Lilleputspiller
*

Den svære 2. sæson.
« : 17 Mar 2008, 14:39 »

Jeg har nu flere gange haft en succesfuld 1. sæson med hold som Brøndby, Newcastle m.m. Jeg oplever dog tit at 2. sæson langt fra forløber på samme måde. Jeg forsøger at undgå at købe for mange nye spillere da det kan ødelægge rytmen. Faktisk ændre jeg ingenting borset fra et par få indkøb. Alligevel har jeg svært ved at leve op til den forrige sæson's resultater. Har i oplevet det samme, og ved i hvordan man undgår en dårlig 2. sæson?
« Seneste Redigering: 17 Mar 2008, 14:42 af Freeman » Logged

whitE_
Reserveholdsspiller

Sv: Den svære 2. sæson.
« Svar #1: 17 Mar 2008, 14:51 »

Det er noget med, at der er en AI, altså en kunstig intelligens, hos de andre hold.
Hvis du har spillet med den samme taktik i en hel sæson, så har de meget let ved at læse dig i den anden.

Rossonero
Gæst

« Svar #2: 17 Mar 2008, 15:55 »

Jeg kender det godt, men nu er det sjældent, at jeg har det svært i anden sæson.
Som whitE_ siger, er det taktikken, der skal ændres. Dog er det slet, slet ikke nødvendigt at lave helt om på taktikken.
Nogle små finjusteringer burde kunne gøre tricket.

JKJ
Gæst

« Svar #3: 17 Mar 2008, 16:04 »

Jeg kender det godt, men nu er det sjældent, at jeg har det svært i anden sæson.
Som whitE_ siger, er det taktikken, der skal ændres. Dog er det slet, slet ikke nødvendigt at lave helt om på taktikken.
Nogle små finjusteringer burde kunne gøre tricket.

Det er også min erfaring... et enkelt hak et par steder i din taktik frem eller tlbage plejer/burde at være nok til at du stadig har succes med dine hold...

BenjaBabs
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 17 Mar 2008, 16:05 »

feks.. At spille bredt gennem midten osv..

jeg havde i fm 05 spillet 6-8 sæsoner, var startet i brøndby og sluttede i S.. 04, alle årene skiftede jeg taktik, stort set vær anden kamp Smiley Og fuck det var tider crazy

Freeman
Lilleputspiller
*

« Svar #5: 17 Mar 2008, 16:10 »

Super! Det vil jeg prøve:)

7kfum
Gæst

« Svar #6: 18 Mar 2008, 12:44 »

Jeg har læst et sted, at dette er meget almindeligt. For hvis du starter med et midterhold, og klarer det godt i første sæson. Vil den værdi som AI'en vurdere dig efter øges. Dermed vil de være mere defensivt indstillet overfor dit hold, og dermed skal taktikken ændres derefter.

Djævlen
Gæst

« Svar #7: 18 Mar 2008, 12:54 »

Det hele skyldes re-ranking systemet.

Det fungerer i bund og grund som Sommer siger. Hvis du starter som et midterhold, så vil modstanderholdet forsøge at gå offensivt til værks for at score alle tre point. Hvert halve år, mener jeg, re-ranker den så dig. Hvis du er gået hen og blevet et tophold, så vil mindre hold forsøge at spille defensivt og blot få det ene point. Det står alt sammen i den store taktikguide, som er blevet oversat her på siden :-)

Daniel-123
Landsholdsspiller

« Svar #8: 18 Mar 2008, 13:04 »

Kan det ikke også ske hen over sæsonen? Jeg har lige prøvet at jeg spille med en taktik i 3 måneder hvor jeg kun vandt udover en uafgjort men så pludselig gik det ned og jeg spillede uafgjort eller tabte alle kampe..

Det skal siges at det var Catenaccio, så det der nok er sket er at holdene har fået respekt for mig og derfor spiller mere deffensivt..

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #9: 18 Mar 2008, 13:08 »

Tilslutter mig ovenstående, vil dog lige komme med en lille tilføjelse. Selvtilliden i truppen kan jo også let knække, når man skal ud og prøve kræfter med de Europæiske storklubber i Champions League, og der løber ind i nogle gevaldige øretæver. Krydret med den mistede fordel, at modstanderne i ligaen ikke længere undervurderer en, så kan det blive overordentligt svært at rejse sig igen.

Fordelen kan dog være, at hvis man bliver fyret fordi man ikke rigtig kan få det til at køre, så er det ofte den sikre måde til at finde arbejde i en klub, der virkelig byder på underholdning. Så der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget. Oplevede det selv i FM07, hvor jeg i første sæson førte Parma til en 4.plads, og dermed Champions League kvalifikation, året efter gik alt skævt, og da jeg endelig næsten halvvejs gennem sæsonen, var ved at have vendt skuden igen, røg jeg ind i et enkeltstående nederlag til Milan, og så blev jeg bedt om at søge nye græsgange. Jeg kom i stedet til Brescia, og det spil udviklede sig til at blive mit bedste i FM07, og det jeg vil huske den version af spillet for.

Daniel-123
Landsholdsspiller

« Svar #10: 18 Mar 2008, 13:23 »

Tilslutter mig ovenstående, vil dog lige komme med en lille tilføjelse. Selvtilliden i truppen kan jo også let knække, når man skal ud og prøve kræfter med de Europæiske storklubber i Champions League, og der løber ind i nogle gevaldige øretæver. Krydret med den mistede fordel, at modstanderne i ligaen ikke længere undervurderer en, så kan det blive overordentligt svært at rejse sig igen.

Fordelen kan dog være, at hvis man bliver fyret fordi man ikke rigtig kan få det til at køre, så er det ofte den sikre måde til at finde arbejde i en klub, der virkelig byder på underholdning. Så der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget. Oplevede det selv i FM07, hvor jeg i første sæson førte Parma til en 4.plads, og dermed Champions League kvalifikation, året efter gik alt skævt, og da jeg endelig næsten halvvejs gennem sæsonen, var ved at have vendt skuden igen, røg jeg ind i et enkeltstående nederlag til Milan, og så blev jeg bedt om at søge nye græsgange. Jeg kom i stedet til Brescia, og det spil udviklede sig til at blive mit bedste i FM07, og det jeg vil huske den version af spillet for.

Ja, mår først selvtilliden er røget i bund så er det svært at vende stimen..

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010