home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1226 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  OL i Kina til sommer eller ?
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: OL i Kina til sommer eller ?  (Læst 2386 gange)
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
OL i Kina til sommer eller ?
« : 16 Mar 2008, 22:37 »

Nu er verdens øjne jo efterhånden blevet rettet mod Tibet hvor Kina pt mere eller mindre har gang i massedrab eller måske enda folkedrab om man vil, for øjeblikket imod det tibetanske folk.

Dette kan jo meget vel og bør i allerhøjeste grad også betyde fordømmelse og boycut af kina i alle tænkelige sammenhæng.

Derudover kan man jo så måske forestille sig at IOC kunne fratage Kina OL værtskabet.

Hvad er folks mening om den nuværende situation og hvad der bør ske.
« Seneste Redigering: 16 Mar 2008, 22:45 af Sunbao » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #1: 16 Mar 2008, 22:39 »

Ville være en fin streg i sandet at tegne ved at fratage den værtskabet for OL i Beijing. Nu har jeg ikke fuldt så meget med i den sag der kører nu, men vi kan vel ikke rigtig boycutte dem på andre måder, hvor de så samtidig mærker det?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #2: 16 Mar 2008, 22:43 »

Jeg mener slet ikke Kina skulle have haft OL i første omgang. Det er jo et kæmpe propagnada show, på linie med hitlers. og alle topnavne skulle blive væk imo.. Også alle dem der ikek dyrker noget, men bare er der, Fx Kronprinsen
Logged


El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #3: 16 Mar 2008, 23:04 »

Vågn op! Kina har fået OL for at promovere sig, så vil der unægtelig være en streg i regningen hvis de ikke fik lov til det. Det de gør mod Tibet og Taiwan, og som har stået på i et par 100 år, er en lille fisk i vandet synder, som er begået. Nazityskland afholdt sommer -og vinter OL i 1936, så villle det da være at skyde med gråspurve med kanoner, hvis de skulle fratages værtskabet. I øvrigt er IOC vel også et selvskab der vil tjene penge, derfor er det da hamrende urealistisk, hvis kina fik frataget det, da man ikke vil kunne finde et andet sted, og det under alle omstændigheder skal afholdes. Det her ku ha været en historie der blev bragt i Se og hør, men ikke noget almindelig personer skal tænke i mere end to sekunder over!
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #4: 16 Mar 2008, 23:08 »

Ja, det er bestemt alt for sent at gøre noget ved nu, men hvis der var blevet sat mere fokus på problemet i starten, er jeg ikke sikker på, at Kina skulle have haft legene til sommer.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #5: 16 Mar 2008, 23:13 »

Det er aldrig forsent, et land der begår folkedrab bør på ingen måde kunne få lov til at afholde OL.

Et andet scenarie kunne jo også være at en lang række lande vælger at boycutte ol
Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #6: 16 Mar 2008, 23:14 »

Der sker ikke en skid! Kina er en økonomisk stormagt. Det er Tibet ikke. Kort sagt!
Logged

brotta
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #7: 16 Mar 2008, 23:18 »

Det kan da stadig nåes at fratage dem OL, hvis WTO fx går ind og isolerer dem, sender det jo også et klart signal til IOC. Desuden kunne man da også forestille sig, at EU (eller andre institutioner) gik ind og sagde fra over for Kina, eller som Sunbao siger, at lande boykotter OL! Hvis IOC tænker økonomisk er jeg da sikker på at de er mere interesseret i at bibeholde det brand de har, og ikke have OL med andenrangs deltagere, som vil devaluere hele konceptet "OL".
Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #8: 16 Mar 2008, 23:30 »

Tror at OL bliver afholdt, 100 % sikkert !
- Ja der sker en masse ting dèrnede nu, men stadion og andet står allerede klar !

Der har jo også hersket tvivl om afholdelsen af VM i Sydafrika 2010 pga. stor kriminalitet og fare i storbyerne.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #9: 16 Mar 2008, 23:35 »

Og hvad gør det at tingene står klar ? det bør da være flindrende ligegyldigt, når landet er igang med noget der kan minde om folkedrab.

Jeg var selv i i Kina sidste sommer, og landet er på ingen måde klar til OL på mange måder, var ligeledes i Tibet og se hvordan de bliver undertrykt deroppe og hvordan tingene køreres på, syns det er skræmmende at de kan få lov til det. Men sådan er det jo når de store markedskræfter er på spil er jo dernede de får alt deres lort lavet til spot priser.
Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #10: 16 Mar 2008, 23:41 »

Du skal tænke på alle de milliarder af kroner der er blevet brugt på vej imod ÈN sommer.
Men selvfølgelig kommer helbredet i første række.
- Absolut !

Men tror helt bestemt Kina og Beijing er klar til OL og der vil være mange flere politifolk end tourister og gæster.
Og jeg tror at der er stor efterspørgsel efter at kunne komme derned da Kina er et rigtig spændende land og fordi de
har en helt anden kultur end andre steder i verden, udover selvfølgelig asien.
Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #11: 16 Mar 2008, 23:47 »

Hvad mener du med "kan minde om folkedrab"? Når ca. 1 mio. er blevet dræbt i Tibet siden 50`erne, så er det vel folkedrab? Jeg vil også tillade mig at mene, at det er kulturelt folkedrab, når tibetansk forbydes i skolerne og tibetansk kultur undertrykkes, samt at flere hundrede tusinde kinesere er flytte til Tibet, og har fortrængt tibetanere fra deres levebrød mm.

Dalai Lama er en fornuftig mand, og han støtter forsat Kinas OL-værtsskab, men siger samtidig, at Kina bør opføre sig som en god vært...
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #12: 17 Mar 2008, 00:09 »

Hvad mener du med "kan minde om folkedrab"? Når ca. 1 mio. er blevet dræbt i Tibet siden 50`erne, så er det vel folkedrab? Jeg vil også tillade mig at mene, at det er kulturelt folkedrab, når tibetansk forbydes i skolerne og tibetansk kultur undertrykkes, samt at flere hundrede tusinde kinesere er flytte til Tibet, og har fortrængt tibetanere fra deres levebrød mm.

Dalai Lama er en fornuftig mand, og han støtter forsat Kinas OL-værtsskab, men siger samtidig, at Kina bør opføre sig som en god vært...

Du har ret seføli er der tale om folkedrab.

Ja der kommer flere millioner hvert år.

Alene med jernbanen fra Peking derop kommer der 4000 nye kinsere hver dag.
« Seneste Redigering: 17 Mar 2008, 00:15 af Sunbao » Logged

brotta
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #13: 17 Mar 2008, 00:40 »

Det er en rigtig god diskussion det her!
Jeg tror desværre heller ikke det sker at man fjerne OL lige sådan, men når man tager i betragtning hvordan Vesten handler overfor andre lande det begår de samme (eller mindre) gerninger, tror jeg at der er mulighed for en politisk storkonflikt, hvor sindene virkelig kan blive bragt i kog. Er da sikker på Iran vil undre sig over deres handelsboykot for at producere atom kræft, hvorimod man på en måde siger: det er ok at begå folkedrab, bare din økonomi er stærk nok. Og der må sidde nogen og spørger: Hvorfor skulle Saddams så væltes, hvilke gerninger har han gjort? Og hvordan kan man så give Israel et land, nå vi siger til andre at det er forkert.
Har tænkt over det, og det er jo en super kompliceret sag dette her, måske derfor man ser denne passivitet fra store dele af verden.
Logged

Sven
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: OL i Kina til sommer eller ?
« Svar #14: 19 Mar 2008, 12:30 »

Rart at se at nogle bekymre sig om det etiks  u-korrekte i at lege med i Bejiing.
Berlin 1936 promoverede Hitlers regime - og må siges at skulle have været boycuttet set i bakspejlets klare lys.
En fejltagelse bliver en RIGTIG fejltagelse når den begåes en gang til og oven i købet i et langt klarere lys end 1936, hvor Hitler på det tidspunkt fremstod som en skole dreng i forhold til hvad vi ser i dag med organiseringen og strukturen i Kinas top.
Enhver der nu under de givne omstændigheder møder op i Kina for at lege i den olympiske ånd - være det sig medier, sportsfolk, turister ,vil i bedste fald i historiens øjne stå som holdningsløse nikkedukker, med mindre de på en eller anden måde  demonstrer deres foragt for Kinas diktaturs metoder. En hvert anstændigt  nation som møder op, bør markerer sig tydeligt ved at fravælge åbnings/afslutningscemoni, evt. bære billed af Dalai L. eller andre signaler som kan vise Kina vej.  Kina har på ingen måde levet op til de forventninger overdragelsen af OL -værtskabet til dem for mange år siden er.  Sport og politik må ikke blandes er en gylden frase som jeg godt vil tilslutte mig - men Kina selv umuliggør at OL i år kan afholdes i nogen form for spotsånd og glæde mennesker og lande imellem.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010