home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 624 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Tilbage på tronen; Real Madrid
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Tilbage på tronen; Real Madrid  (Læst 4712 gange)
cube
Manager

Tilbage på tronen; Real Madrid
« : 20 Mar 2006, 15:26 »

Real Madrid C.F.

En Ny Æra

Indledning:
Som en reaktion på de seneste års skuffende resultater tog Real Madrid-formand Florentino Peréz en drastisk beslutning og ansatte den ungeog ukendte manager Kasper Pyndt, der tidligere blot har haft erfaring som assistenttræner uden for mediernes søgelys. Dette satte, meget forudsigeligt, det helt store medieræs igang.
Man spekulerede om ansættelsen var en ren vennetjeneste fra Florentino Peréz side, men det var ikke muligt at finde noget bånd mellem de to frontfigurer.
Beslutningen om at ansætte en uprøvet manager, en dansker endda, virkede helt forrykt, mente man, og Florentino Peréz blev i de senere uger udstillet i medierne som "desperat", "ubehjælpsom" og "uengageret".

Mit liv har taget en utrolig drejning på de sidste par uger. Lørdag for 12 dage siden kontaktede selveste Real Madrids formand mig uden tøven og tilbød mig jobbet som cheftræner i en af verdens største klubber. Hvad sker der? Skal jorden gå under?
Nå, men jeg startede således på jobbet i går og ja, jeg råder over nogle store stjerner, der alle besidder fabelagtig teknisk kunnen, men stemningen i truppen kunne være meget bedre. Det er tydeligt at se, at det her er et hold, der er vant til at skuffe. Det skal ændres.
Følgende spillere har dog den attitude jeg savner: Robinho, Thomas Gravesen og Antonio Cassano.

Truppen:
Efter endt taktikmøde blev det besluttet at vi kører en 4-4-2 diamant-opstilling, men eftersom Real Madrid ikke havde en acceptabel venstrefløj måtte jeg se mig om på transfermarkedet.
Bastian Schweinsteiger ville være perfekt til den plads, men hans ønske om at blive i Bayern München måtte jeg respektere. Derfor havde jeg haft et par veteraner i kikkerten. Nemlig Robert Pires fra Arsenal og Clarence Seedorf fra Milan. Med deres henholdsvis 32 og 29 år håbede jeg at kunne hverve en af dem for en god pris.
Valget faldt på Clarence Seedorf da både pris, alder og stats talte for ham.
Prisen lød på 120.000.000 i danske kroner.
Med denne handel blev problemet løst og jeg kan her offentliggøre min trup inkl. startopstillingen:

Målmand: Iker Casillas
Forsvar: Cicinho - Iván Helguera - Sergio Ramos - Roberto Carlos
Midtbane: David Beckham - Thomas Gravesen - Zinedine Zidane - Clarence Seedorf
Angreb: Robinho - Ronaldo

Michel Salgado, Pablo Garcia, Antonio Cassano, Julio Baptista og Raul kommer til at rotere med differencierende spillere.

Robinho og Beckham under
    dagens træning

« Seneste Redigering: 21 Mar 2006, 11:02 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Bademesteren
Manager

Sv: Real Madrid
« Svar #1: 20 Mar 2006, 15:31 »

Så er der sgu' kommet et storhold i blogafdelingen!

Held og lykke fremover, bliver klubben kørt videre med Galacticos-teorien?

Dusty78DK
Manager

Sv: Tilbage på tronen; Real Madrid
« Svar #2: 20 Mar 2006, 15:49 »

Fedt med en topklubsblog!

Glæder mig til at se om du kan få de store ego'er til at udvikle holdånd.  Opstemt

Seedorf = Godt køb!  Thumbs Up

cube
Manager

« Svar #3: 20 Mar 2006, 16:03 »

Den første måned efter ligaens start er gået forrygende. Især nyindkøbte Clarence Seedorf har udmærket sig med truppens højeste gennemsnitsbedømmel se.
Resultaterne ser ud som følger:

La Primera Division: Villareal - Real Madrid 2-3: Vi leverede ikke varen i sæsonens første ligakamp. Vi kom foran, men formåede ikke at holde Villareal fra store chancer. Pointmæssigt dog et godt udgangspunkt.
La Primera Division: Osasuna - Real Madrid 1-3: Denne gang var der en anderledes tænding at spore. Resultatet var helt retfærdigt. Ronaldo viste klasse med sine to scoringer.
UEFA Champions League: Real Madrid - Celtic 4-3: Kampen blev mere spændende end vi havde håbet på. Vi opnåede en 4-1 føring, men var tæt på at smide det hele på gulvet da Celtic fik reduceret til 4-3 med et kvarter igen.
La Primera Division: Real Madrid - Mallorca 2-0: Drengene leverede en god indsats i en kamp, vi kontrollerede fra start til slut. Ronaldo viste som så ofte før vejen til netmaskerne.
La Primera Division: Real Madrid - Real Sociedad 1-1: Efter blot 5 minutter blev der dømt straffespark til Real Sociedad's fordel. Det eksekverede Kily Gonzalez sikkert. Vi holdt et højt pres, hvilket resulterede i en scoring af Julio Baptista i det 55. minut, det var dog ikke nok. Kampen slutter 1-1.
La Primera Division: Barcelona - Real Madrid 1-1: Årets første topbrag sluttede med en kedelig 1-1'er. Vi kunne godt have taget sejren da der blev dømt straffe begået mod Ronaldo, men Zidane skød en sjælden misser og vi måtte tage til takke med uafgjort.
UEFA Champions League: Fenerbahce - Real Madrid 0-1: Det var ingen stor kamp. David Beckham scorede på et straffespark i det 64. minut og det var så det.

Vi ligger på en kneben førsteplads i La Primera Division, med Barcelona lige i hælene.
Hvis jeg skal kåre en månedens spiller for Real Madrid må det blive Ronaldo. Han har nettet hele seks gange.

Ronaldo kan glæde sig
   over rosende ord fra
   den nytilkomne
   manager
« Seneste Redigering: 21 Mar 2006, 11:01 af cube » Logged

cube
Manager

Sv: Real Madrid
« Svar #4: 20 Mar 2006, 16:06 »

Så er der sgu' kommet et storhold i blogafdelingen!

Held og lykke fremover, bliver klubben kørt videre med Galacticos-teorien?

Tak skal du ha'.
Ja, til en hvis grad Wink

cube
Manager

« Svar #5: 20 Mar 2006, 16:57 »

Om Clarence Seedorf:
Den nyindkøbte hollænder Clarence Seedorf har spillet fantastisk efter han kom til klubben. Her er et portræt af den karismatiske midtbanespiller.
Clarence Seedorf blev født d. 1. April 1976 i Paramaribo, Surinam.
Efter at have flyttet til Holland slog han igennem med Ajax, da holdet i 1995 vandt prestigefyldte Champions League. Året efter tog han til Sampdoria.
Seedorf skulle opleve at vinde Champions League hele tre gange, men anden gang var ikke med Sampdoria. Det var med Real Madrid han fik succes da klubben vandt trofæet i 1998, hvor Seedorf var en vigtig brik på holdet.
I 1999 blev det ene storhold skiftet ud med det andet, da han skiftede til italienske AC Milan.
I 2003 skulle han som den eneste spiller nogensinde opleve at vinde Champions League med tre forskellige klubber, da AC Milan tog titlen.

Seedorf i kamp for det Hollandske landshold

"Jeg er meget glad for at være tilbage i Spanien," siger den altid glade hollænder, "Det har været fantastisk at spille i Milan, men jeg ser nye udfordringer her, og jeg vil hjælpe klubben til at vinde mesterskabet tilbage.
Når det kommer til sin egen gode start i klubben er hollænderen dog mere afdæmpet: "Jeg er glad for min plads på venstrefløj. Der er ikke helt så stort ansvar som jeg har været vant til og det hjælper mig måske til at spille lidt bedre."

Og nu en kort opsummering på den efterfølgende måned:

La Primera Division: Real Madrid - Real Betis 2-0: Unge Robinho viste vejen i en kamp vi dominerede fra start til slut. Hvis han kan fortsætte bliver han en meget værdifuld spiller i truppen.
UEFA Champions League: Sparta Prag - Real Madrid 1-1: På trods af Ronaldos 1-0-scoring formåede Sparte Prag at skabe en stor overraskelse ved at udligne på et straffespark i anden halvleg. Skuffende.
La Primera Division: Celta Vigo - Real Madrid 0-3 Ivan Helguera brændte et straffespark, men det ændrede ikke ved at denne sejr var usvigelig sikker.
La Primera Division: Real Madrid - Valencia 2-1: Valencia pressede os i store dele af kampen, men vi holdt hovedet koldt og fik slået sejren fast ved Beckham med et kvarter igen.

Vi er nu klare ettere i ligaen, stadig ubesejret og med 4 points ned til FC Barcelona.
Min personlige Månedens spiller i denne måned er uden tvivl Clarence Seedorf, der har vist al den klasse han besidder. Her er ikke tale om et fejlkøb.

Næste opdatering kommer om et virtuelt halvt års tid.
« Seneste Redigering: 21 Mar 2006, 10:50 af cube » Logged

cube
Manager

« Svar #6: 21 Mar 2006, 00:26 »

Der er sket meget siden sidste opdatering. Alt i alt er der gået et halvt år, da jeg startede spillet noget før jeg begyndte at skrive på denne blog. Derfor har jeg haft noget at indhente og det skal denne update bruges til at samle op på.

La Primera División:
Sæsonens første 15 ligakampe forløb uden nederlag. Det blev til i alt 10 sejre og 5 uafgjorte og vi lå sikkert i spidsen med 4 points ned til Athletico de Madrid på andenpladsen.
Det formåede vi dog at sætte over styr. Unødvendige pointtab - bl.a. 0-1 mod Mallorca og 2-4 mod Real Sociedad - har skubbet os ned på tredjepladsen.
Stillingen i La Primera División ser således ud:

Copa del Rey:
Vi måtte skuffende se os slået ud i kvartfinalen af Copa del Rey.
Vi havde ellers klaret os igennem indledende runde med først 1-1 og dernæst 3-1 mod Deportivo Alavés, men da modstanderen hed Valencia kunne vi intet stille op - ikke fordi de var os overlegne, men ganske enkelt fordi Iker Casillas blev skadet under den første kamp og da vi ikke havde en reserve med i truppen måtte Cicinho forsøge sig på posten. Det resulterede i et 1-5-nederlag og så var løbet ligesom kort. Det andet opgør endte 1-1.

En skuffet Beckham må se
     nederlaget i øjnene

UEFA Champions League:
Anderledes godt gik det i Champions League, hvor vi formåede at vinde vores gruppe sikkert med 5 sejre, 1 uafgjort og ingen nederlag.
Fenerbahce, Celtic og Sparta Prag ydede ikke den store modstand i nogle ensidige opgør.
Slutstillingen i Gruppe F kom til at se således ud:

Tilbage til nutiden. Nu gælder det Champions League ottendedelsfinalern e. Vi var så "heldige" at trække Inter Milan i vores første kamp og der er dermed allerede lagt op til et topbrag.

UEFA Champions League - 2. runde/1. opgør: Inter Milan - Real Madrid:
Første kamp skal spilles på imponerende Delle Alpi, hvor vi gæster italienerne.
Det er kampdag og spillerne er tydeligt spændte, men der er ingen trykket stemning at spore. Alle virker klar til opgaven.
Kampstart - vi lægger stærkt ud med en scoring efter 25 minutters spil. Det er Clarence Seedorf, der er på pletten.
Kampen er forholdsvis lige, men inden pausen udbygger Júlio Baptista føringen. SÅDAN.
Fem minutter efter pausen bliver Walter Samuel sendt ud og så er det hele op til os.
Pablo García cementerer sejren efter 77 minutter. 3-0.

UEFA Champions League - 2. runde/2. opgør: Real Madrid - Inter Milan:
Som i den første kamp lægger vi ud i et forrygende tempo. Denne gang er det Ronaldo, der scorer kampens første mål og det sker efter 8 minutter. I det hele taget er denne kamp meget lig den første; en Inter Milan spiller modtager nemlig igen et rødt kort - denne gang i det 52. minut ved Juan Sebastian Verón, og igen udnytter vi det ved at sikre os en sejr på 2-0.
Vi er sikkert videre - det er en dejlig følelse nu, hvor det ikke går optimalt i ligaen.

Inter Milan - Real Madrid 0-3
0-1 Clarence Seedorf (25.)
0-2 Júlio Baptista (46.)
Walter Samuel udvises (50.)
0-3 Pablo García (77.)

Real Madrid - Inter Milan 2-0
1-0 Ronaldo (8.)
Juán Sebastian Verón udvises (52.)
2-0 Antonio Cassano (62.)

Efter sejren over Inter der trækkes kvartfinaler og vi trak ingen ringere end Chelsea FC, der med José Mourinho i front har været skræmmende stærke.
Jeg vil forsøge at puste den påkrævede moral ind i truppen inden disse svære opgør.

UEFA Champions League - kvartfinale/1. opgør: Real Madrid - Chelsea:
Det vil være en overraskelse, hvis vi formår at slå Chelsea, men ikke desto mindre mener jeg vi bør gøre det, her på hjemmebane.
Antonio Cassano scorer efter 20 minutter og forventninger får et nøk opad. Kampen er meget jævnbyrdig, men det er igen vores fans og mig selv, der kan juble, da Ronaldo udbygger føringen efter 38 minutter.
Herfra går kampen derudaf uden de helt store chancer, men i de sidste ti minutter eksploderer kampen. Antonio Cassano gør det til 3-0 med 7 minutter igen, men Chelsea kæmper indædt og får reduceret til 2-3 ved henholdsvis Frank Lampard og Eidur Gudjohnsen. Alt er åbent inden returkampen.

UEFA Champions League - kvartfinale/2. opgør: Chelsea - Real Madrid:
Jeg er meget spændt på at se, hvad vi kan byde på til aftenens kamp. Det bliver ikke let at holde Chelsea fra en sejr på 2 mål eller mere, men vi vil gøre vores bedste. Til alt held er Iker Casillas kommet sig ovenpå en skade og er klar til kamp.
Kampstart. Chelsea lægger skræmmende godt ud og Frank Lampard scorer efter blot 46 sekunder. Suk.
Miserabel er et pænt ord at bruge når det handler om vores første halvleg. Sjældent har vi set så skidt ud. Alt har været op til Chelsea, der har kunnet spille deres eget spil. Vi har blot haft få chancer, det skal forbedres til anden halvleg og jeg forsøger at live drengene op i omklædningsrummet.
Det synes ikke at hjælpe; Frank Lampard scorer på frispark efter 52 minutter.
Englænderne dominerer fra start til slut og selvom Júlio Baptista reducerer i overtiden nytter det ikke noget. Vi er ude af Champions League.

Real Madrid - Chelsea 3-2
1-0 Antonio Cassano (20.)
2-0 Ronaldo (38.)
3-0 Antonio Cassano (83.)
3-1 Frank Lampard (89.)
3-2 Eidur Gudjohnsen (90.)

Chelsea - Real Madrid 2-1
1-0 Frank Lampard (1.)
2-0 Frank Lampard (60.)
2-1 Júlio Baptista (90.)

Nu er der kun det nationale mesterskab tilbage, hvis vi vil opnå succes i denne sæson.

« Seneste Redigering: 21 Mar 2006, 11:03 af cube » Logged

cube
Manager

« Svar #7: 21 Mar 2006, 10:47 »

Ny kontrakt:
På trods af den seneste tids skuffende resultater har Florentina Peréz tilbudt mig en ny kontrakt. Jeg må ganske vist gå 100.000 kr. ned i løn, men det ser jeg også som værende retfærdigt da jeg hverken har levet op til klubbens eller egne forventninger, så jeg tager imod tilbuddet.
Jeg har valgt at skære ned i lønbudgettet, hvilket giver mig flere penge til transfers. Jeg har 11.000.000 kr. til rådighed lønmæssigt og 310.000.000 kr. transfermæssigt, hvilket i mine øjne er ganske acceptabelt.

Zinedine Zidane udtaler efterfølgende at han er glad for, jeg bliver i klubben.

Sæsonafslutning:
Sæsonens sidste seks kampe blev en blandet fornøjelse.
Først skulle vi op imod Athletic Club. En kamp der skulle vindes - ja alle kampe skulle vindes nu, hvis vi ville gøre os de mindste forhåbninger om en pokal i denne sæson, men desværre havde vi ikke den fornødne intensitet i spillet, hvilket prægede kampens udfald. 1-0 til Athletic Club.
Titlen syntes nu længere væk en nogensinde, da Barcelona vandt 3-0 og Atletico de Madrid vandt 2-0.

Vores næste modstander var topholdet Atletico de Madrid, en vital kamp.
David Beckham var igen klar efter en fodskade og holdet syntes godt rustet til denne kamp, men endnu engang måtte vi gå slukørede fra banen.
Det hele startede med at Antonio Cassano blev udvist efter kun 18 minutters spil (efterfølgende fik han to spilledages karantæne). Herfra kunne Atletico de Madrid let kontrollere kampen og i det 52. minut kom vi bagud med 1-0. Det blev også til 2-0 fem minutter efter.
Robinho skabte lidt håb med en reducering efter 63 minutters spil, men uden Antonio Cassano formåede vi ikke at vinde kampen. Mesterskabet er væk.

De næste par kampe virkede ligegyldigt, da det var så godt som umuligt at vinde mesterskabet nu. Men jeg kunne da glæde mig over at vi endelig spillede rimelig godt.
Først slog vi Sevilla med 3-0, derefter lavede vi godt nok et skuffende resultat med 1-1 mod Alavés, men de to sidste kampe vandt vi usvigeligt sikkert, begge med 2-0.

Jeg havde håbet på en bedre sæson. Vi har simpelthen været for svingende. I starten spillede forsvaret fantastisk og vi lukkede i gennemsnit 0.5 mål ind per kamp. Pludselig blev forsvaret meget ustabilt og vi lukkede det dobbelte ind.
De eneste to spillere som jeg mener har leveret varen er Ronaldo, der blev topscorer i ligaen med 31 flotte scoringer og Clarence Seedorf, der har brilleret med truppens højeste gennemsnitsbedømmel se over en hel sæson.
Slutstillingen i La Primera División:

Årlige prisuddelinger:
Igen i år blev der uddelt priser til ligaens største profiler og vi skulle få fin andel i æren:
Årets Målmand blev Leo Franco, skarpt forfulgt af Iker Casillas og med Victor Valdés på tredjepladsen.

Årets Spiller blev Barcas Samuel Eto'o, der havde spillet en flot sæson og scoret 25 mål. På andenpladsen kom vores egen Clarence Seedorf, der har vist sig at være et fantastisk køb. På tredjepladsen var det Fernando Torres, der som så ofte før havde vist vejen for Atletico de Madrid.

Nu var det tid til en pris, jeg viste vi ville vinde: Årets Topscorer. Ronaldo blev en klar etter med 31 scoringer. Efter ham kom Samuel Eto'o og Savo Milosevic med henholdsvis 25 og 23 mål.
Ronaldo viste sig endda at blive Europas mest scorende spiller, da han også modtog Den Gyldne Støvle for sine 31 mål.

Jeg var selvfølgelig spændt på prisen som Årets Manager, om end jeg ikke havde de store forventninger.
Vinderen blev ikke overraskende Frank Rijkaard, der igen havde ført Barcelona frem til et mesterskab.
Nu havde jeg regnet med at Atletico de Madrid's træner Pepé Murcia blev råbt op, men istedet blev det undertegnede. På tredjepladsen kom så Pepé Murcia.
« Seneste Redigering: 21 Mar 2006, 11:33 af cube » Logged

cube
Manager

« Svar #8: 21 Mar 2006, 13:23 »

Efter endt sæson er der sket mangt og meget på den økonomiske og spillermæssige front her i Real Madrid.
Efter at have udbetalt dividende til auktionærerne. Modtog vi først 19.000.000 for vores deltagelse i Champions League og derefter hele 430.000.000 for TV-rettighederne for den kommende sæson.
Ydermere har jeg valgt at sige farvel til Felipe og Michel Salgado, der ikke har fået den store spilletid. Henholdsvis 25 og 40 mio. blev de solgt for. Det betyder at vi har en økonomi på den gode side af 1,3 milliarder kr.

Michel Salgado for-
     lader sin klub igennem
     de sidste mange år,
     Real Madrid.

Real Madrid handler:
Efter der for alvor er kommet penge i kassen, kører svingdøren for fuld skrue.
Vi har sagt farvel til Roberto Soldado, der blev solgt til Atletico de Madrid for 40.000.000 kr. Også unge Rubén har forladt os. Han blev solgt til franske Troyes for 15.000.000 + 30% af næste salg.
Men nu til det mest interessante: Indkøb.
Sidste sæson foretog jeg kun et spillerkøb: Hollænderen Clarence Seedorf. I denne sæson kan der næsten være tale om en hollandsk koloni i Real Madrid, da jeg har hvervet hele tre nye hollændere.

Hollandsk invasion:
Den første er Robin van Persie, der blev købt fra Arsenal for 150.000.000 danske kr. Den unge hollænder er ment som erstatning for Ronaldo når han engang går på pension, men for nu er han også god nok til at rotere med Robinho og Antonio Cassano.

De spanske fans kan forvente sig
     meget af denne spiller.
     Robin van Persie udtalte om skiftet
     til spansk fodbold: "Det er en drøm,
     der går i opfyldelse. Jeg har altid
     ønsket mig at spille for Real Madrid."

Den anden hollænder vi får at se i den hvide trøje i denne sæson er Nigel de Jong, der er blevet købt fra Hamburger SV for 110.000.000 kr.
Nigel de Jong kan spille hele fire positioner: Central forsvarer, defensiv midtbane, højre wingback og højre fløj.
Med sin store alsidighed kan dette 21-årige stortalent blive en vigtig brik på holdet.

Nigel de Jong jubler i en
     Ajax-kamp. Nu slår han sine
     folder i Spanien.

Nigel de Jongs forenes med sin tidligere klubkammerat, John Heitinga, der også slutter sig til Real Madrid-truppen.
John Heitinga er ment som erstatning for Michel Salgado, men med hans store overblik vil vi også se ham i midterforsvaret i denne sæson. Vi måtte slippe 80.000.000 til Ajax Amsterdam.

To nye italienere:
Jeg har savnet lidt bredde på målmandsposten og det har vi nu fået, da Francesco Toldo er kommet til klubben på en fri transfer. Han er ikke god nok til at slå Iker Casillas af pinden, men han er klart det bedste alternativ.

Francesco Toldo.
     spasmager og klasse-
     målmand

Også Giorgio Chiellini er kommet til klubben. Juventus bad om 90.000.000 kr. for den unge, talentfulde venstreback og det slap jeg gladeligt. Roberto Carlos er oppe i årene og Giorgio Chiellini er den perfekte afløser for den brasilianske stjerne.

Mere samba i truppen:
Vi råder allerede over seks brasilianere i truppen: Robinho, Ronaldo, Cicinho, Roberto Carlos, Carlos Diogo og Júlio Baptista, og nu kan der tilføjes endnu to.

Først 30-årige Emerson, der kommer fra Juventus til Real Madrid for 170.000.000 kr.
Emerson skal erstatte Thomas Gravesen på den defensive midtbane, da danskeren langt fra imponerede på pladsen i første sæson. Thomas Gravesen forbliver dog reserve for Emerson, hvor Pablo García helt ryger ud af truppen.

Brasilien-anfører Emerson skifter til
     Real Madrid i et af årets mest omtalte
     klubskifter.

Dernæst den blot 18 år gamle Anderson, der hidtil har været på kontrakt i portugisiske Porto. Anderson bliver beskrevet som en vidunderdreng og jeg er ikke i tvivl om at den beskrivelse holder vand.
Den unge brasilianer skal fungere som reserve for Clarence Seedorf på venstre fløj. Vi måtte slippe 145.000.000 kr for stortalentet.

Oversigt over foretagne handler:
Der har, for at sige det mildt, været fart på når det kommer til transfers. Her er en oversigt:

Michel Salgado (solgt til Real Betis): +40.000.000
     Roberto Soldado (solgt til Atl. Madrid): +40.000.000
     Felipe (solgt til Hamburger SV): +25.000.000
     Rubén (solgt til Troyes): +15.000.000
     Javier Portillo (solgt til Brügge): +32.000.000

Giorgio Chiellini (købt fra Juventus): -90.000.000
     Francesco Toldo (fri transfer): 0
     Robin van Persie (købt fra Arsenal): -150.000.000
     Nigel de Jong (købt fra Hamburger SV): 110.000.000
     John Heitinga (købt fra Ajax Amsterdam): -80.000.000
     Emerson (købt fra Juventus): -170.000.000
     Anderson (købt fra Porto): -145.000.000

___________________ ___________________ __________________

Økonomi: 680.000.000 DKK
     Overskud/Underskud: +205.000.000 DKK
     Sæsonbudget: 435.000.000 DKK
     Resterende budget: 82.550.000 DKK

Med denne opsummering er vi klar til sæsonstart.
« Seneste Redigering: 21 Mar 2006, 14:42 af cube » Logged

cube
Manager

« Svar #9: 21 Mar 2006, 15:14 »

August/September: Real Madrid rejser sig
Efter sidste sæson var mange skeptiske mht. hvordan vi ville klare os denne gang, men i den første måned har vi lukket munden på kritikerne.

Årets to første kampe var kvalifikationskampe til Champions League. Modstanderen hed Brøndby IF:
I den første kamp kom vi hurtigt på 2-0 ved to mål af Antonio Cassano. Brøndby fightede sig dog tilbage på 2-2, men vi lukkede efterfølgende kampen og vandt med 5-2.
Det andet opgør blev en sikker sejr til os på 4-0 og vi er klar til Champions League.

Nu gjaldt det to Primera División-kampe. Først mod Celta Vigo, dernæst mod Athletic Club.
Begge kampe blev vundet sikkert. 4-1 og 1-0.

Vi var havnet i Champions League Gruppe F, der bestod af Bayern München, Dynamo Kiev og Club Brügge.
Vores første modstander hed Dynamo Kiev.
Jeg valgte at benytte mig af alle mine reserver, da jeg mente det var en kamp vi burde vinde, og det var lige, hvad vi gjorde.
Især i starten af anden halvleg eksploderede kampen i målfest og slutresultatet lød på 5-2 i vores favør.

De næste 3 kampe i ligaen var imod Malaga, Real Betis og Barcelona. Især de to sidste kampe kunne forvolde os problemer.
Malaga-kampen blev ligeså let som vi havde håbet på. Ronaldo scorede, de fik en tidlig udvisning og resultatet blev 4-0 til os.
Betis bed lidt bedre fra sig, men formåede kun at score 1 mål mod vores 3. Ronaldo scorede bl.a. sit 8 mål i kun 6 kampe.
Til sidst var det selveste FC Barcelona, der kom på besøg. Vi lagde godt ud og kom foran som så ofte før ved Ronaldo, men det var ikke nok. Samuel Eto'o udlignede inden pausen på et hovedstød, og selvom vi holdt presset kampen ud formåede vi ikke at vinde. Kampen endte uafgjort. Sæsonens første pointtab.

Ronaldo i hård kamp
     med Carles Puyol.
     Topbraget endte
     uafgjort, 1-1.

Det ene topbrag afløste det andet. Efter 1-1-kampen mod Barca var det blevet tid til Champions League, hvor vi fik besøg af Bayern München.
En skadet Iker Casillas måtte afløses af Francesco Toldo. Også Raúl startede på bænken til fordel for Antonio Cassano.
Netop Cassano gjorde det til 1-0 efter 12 minutter. Der skete ikke meget mere i første halvleg. En meget lige kamp.
Efter pausen fik et par unge spillere chancen, nemlig Giorgio Chiellini og Robinho.
49 minutter var spillet og så udlignede Roy Makaay. Her startede et hårdt pres fra vores side, hvilket resulterede i et frispark i det 62. minut som David Beckham satte flot ind.
Herefter havde vi initiativet og Robinho gjorde det til 3-1 inden slutfløjt. FLOT kamp.

Min personlige Månedens Spiller er uden tvivl Ronaldo, der igen har vist sin farlighed foran kassen.

(inkl. 1. kamp i oktober måned)

Topscorere: August/September
     10 - Ronaldo
     06 - Antonio Cassano
     04 - Júlio Baptista
     04 - Robin van Persie
     03 - Raúl
     02 - David Beckham
     01 - Clarence Seedorf
     01 - Thomas Gravesen
     01 - Robinho
« Seneste Redigering: 21 Mar 2006, 15:27 af cube » Logged

cube
Manager

« Svar #10: 21 Mar 2006, 16:26 »

Oktober: Succesen fortsætter
Vi havde fået en god start på sæsonen og det fortsatte i oktober måned.
Først gik det ud over Villareal, der blev slået med 3-1 og derefter Mallorca som vi slog med hele 6-1 i en kamp, hvor Robin van Persie scorede hat-trick.
Vores stime blev dog brat stoppet af Athletic Club, der med en stærk defensiv slog os med 1-0.

Det var blevet tid til endnu en Champions League-kamp. Brügge var modstanderen i en kedelig kamp som vi vandt med 1-0 på et mål af Ronaldo i det 76. minut.
Med et resultat ser stillingen i CL Gruppe F sådan ud:

Herefter ventede to lette kampe mod oprykkerne Sporting Gijon og Recreativo.
Først blev Gijon fejet af banen med 4-0 på mål af Baptista, Ronaldo, Raúl og Beckham - herefter var det Recreativos tur til at lide et stort nederlag. Faktisk stort nok til det er ny rekord for os. Kampen sluttede 6-0 (Ronaldo og Raúl scorede hver 2 mål).

Min personlige Månedens Spiller i denne måned er Raúl, der har vist rutine og klasse i angrebet.

Stillingen i La Primera División:

Topscorere: Oktober
     05 - Ronaldo
     05 - Raúl
     03 - Robin van Persie
     02 - David Beckham
     02 - Clarence Seedorf
     01 - Júlio Baptista
     01 - Robinho
« Seneste Redigering: 21 Mar 2006, 16:30 af cube » Logged

cube
Manager

« Svar #11: 21 Mar 2006, 17:54 »

Komplet holdoversigt:
Jeg har lavet denne holdoversigt for at i kan få et bedre overblik over truppen og evt. give foreslag til, hvor i mener jeg bør styrke holdet.

Førstevalg:
Mm Iker Casillas
FV Roberto Carlos     
FC Iván Helguera       
FC Sergio Ramos
FH Cicinho
MV Clarence Seedorf
MH David Beckham
DMC Emerson
OMC Júlio Baptista
AC Ronaldo
AC Raúl

Rotationsspillere:
FV Giorgio Chiellini
FC/MH Nigel de Jong
FC/FH John Heitinga
MV Anderson
OMC Zinedine Zidane
AC Robinho
AC Antonio Cassano
AC Robin van Persie

Reserver:
Mm Francesco Toldo
Mm Diego Lopez
FC Jonathan Woodgate
MH Carlos Diogo
DMC Thomas Gravesen
OMC Guti

cube
Manager

« Svar #12: 21 Mar 2006, 18:15 »

November: Flere sejre sætter rekord
Endnu er vi ubesejrede i Champions League og det skulle der da heller ikke ændres på efter vores nadet møde med Brügge. Kampen sluttede ganske som forventet med en sikker sejr, nemlig 3-0.

Både Clarence Seedorf og Emerson var skadede til vores næste kamp mod Real Sociedad, men det kuede ikke drengene, der gik ind og leverede en solid indsats.
2-0 og endnu en sejr på kontoen.
Getafe var næste modstander i La Primera División, endnu en overkommelig opgave. Efter kun 6 minutter stod det allerede 2-0 ved Roberto Carlos og David Beckham. Kampen endte med en 3-0 sejr.

Et par dage efter kunne bestyrelsen med glæde annoncere at stadionudvidelsen var fuldført. Estadio Santiago Bernabeu rummer nu intet mindre end 91.000 tilskuere og har dermed fået tilføjet 16.000 siddepladser.

Santiago Bernabeu i al sin vælde (før renoveringen).
     Det imponerende stadion rummer nu hele 91.000
     tilskuere. Florentino Peréz sagde om udvidelsen:
     "Det er noget vi har ventet på at kunne gennem-
     føre længe, og nu sker det endelig."

Vores næste kamp skulle spilles to dage før min fødselsdag, og der var ikke noget jeg ønskede mig mere end en sejr i fødselsdagsgave.
Robinho og Cassano dannede et alternativt angreb i dagens anledning og det gjorde de godt, da de med en scoring hver sikrede sejren på 2-0.

Det var igen CL-tid, igen skulle vi møde Dynamo Kiev og igen valgte jeg at stille op med alle reserverne. Endnu engang viste de, at de har potentialet til førsteholdsfodbold da vi slog Kiev med hele 4-1. Robinho og van Persie imponerede begge med 2 scoringer hver. Vi topper klart vores gruppe.
Sejren satte ny rekord for os - 8 sejre i træk var det nu blevet til, men der skulle ikke gå længe før den rekord blev ødelagt. Espanyol vandt ufortjent det næste opgør med 1-0.

En spiller jeg har noteret for flot spil i denne måned er Iker Casillas, der har holdt buret rent i de fleste kampe.

(inkl. 1. kamp i december)

Topscorere: November
     03 - Robinho
     02 - Antonio Cassano
     02 - Ronaldo
     02 - Robin van Persie
     01 - Raúl
     01 - Roberto Carlos
     01 - Zinedine Zidane
     01 - Júlio Baptista

« Seneste Redigering: 21 Mar 2006, 19:12 af cube » Logged

cube
Manager

« Svar #13: 21 Mar 2006, 20:04 »

December: Anes der en vaklen?
Vi har været styrende igennem hele sæsonen, men her i december måned har vi ikke været så overbevisende som tidligere set.
Vi lagde dog fint ud med en 1-0 sejr over Deportivo La Coruña, men i de efterfølgende to kampe skulle det vise sig at blive svært. Det var dog også, hvad man kunne forvente når modstanderne hed Valencia og Bayern München, men ikke desto mindre havde jeg forventet sejr.

Først gjaldt det Bayern München i Champions League. En sejr ville dog være ren kosmetik, da vi var sikre på at tage førstepladsen i gruppen.
Vi kom planmæssigt foran ved David Beckham på et flot frispark, men det var Bayern, der havde initiativet og det var ganske fortjent at Roy Makaay kunne udligne et kvarter før tid til slutresultatet 1-1.
Slutstillingen i Champions League Gruppe F kom til at se sådan ud:

I Valencia-kampen kom vi hurtigt bagud til et mandskab, der ret atypisk, pakkede sig ned resten af kampen. Vi formåede ikke at score og nederlaget var en realitet.

Dagen efter var der lodtrækning til ottendedelsfinalern e i Champions League og vi var så heldige at trække Shakhtar Donetsk, der overraskende havde kvalificeret sig.
Kvartfinalerne bør være sikre.

De sidste to Primera División-kampe i denne måned så overkommelige ud: Albacete og Osasuna.
Albacete havde intet at byde på, da vi let kunne slå dem med 3-1. Det skal nævnes at Nigel de Jong scorede sit første mål i Real-trøjen i denne kamp.
Osasuna havde ikke meget mere i sig, end Albacete havde haft det. 2-0 var resultatet af en solid indsats fra vores side.

Det var svært at vælge en Månedens Spiller, men hvis jeg skal vælge en må det være Nigel de Jong for at have slået igennem på førsteholdet.

Topscorere: December
     02 - Raúl
     01 - Zinedine Zidane
     01 - David Beckham
     01 - Nigel de Jong
     01 - Emerson
     01 - Ronaldo

cube
Manager

« Svar #14: 21 Mar 2006, 23:22 »

Januar: Handelshelvede, men gode resultater
1. Januar betyder ÅBENT TRANSFERVINDUE. Det har vi benyttet til at få solgt nogle spillere. Mere om det senere.
Først en opsummering på de kampe vi har spillet i denne måned:
I ligaen har vi mødt Zaragoza, Celta Vigo, Athletic Club og Málaga. Alle kampene med undtagelse af den sidste blev vundet stort.
Først blev Zaragoza slået med 4-0, dernæst Celta med 5-0 og til sidst Athletic, der fik to mand udvist og måtte se et 4-0 nederlag i øjnene.
Málaga var anderledes skarpe da de overraskende nok fik 1-1.

Vi har også opnået succes i Copa del Rey:

Copa del Rey - 5. runde/1. opgør
     Osasuna - Real Madrid 2-2
     1-0 Raúl Garcia (9.)
     1-1 Zinedine Zidane (28.)
     1-2 Robin van Persie (47.)
     2-2 Patxi Puñal (straffespark, 56.)

En sejr til os havde været mere end fortjent, men Osasuna gjorde det godt og fik udlignet via hårdt og solidt forsvarsspil.

Copa del Rey - 5. runde/2. opgør
     Real Madrid - Osasuna 0-0

Vi er videre på reglen om udebanemål, og det ganske fortjent. Vi kom aldrig i problemer og burde have vundet denne kamp let.

Copa del Rey - kvartfinale/1. opgør
     Valencia - Real Madrid 1-2

0-1 Ronaldo (13.)
     0-2 Ronaldo (45.)
     1-2 Pablo Aimar (60.)

1-2 var et super resultat for os. Valencia havde alt spillet og kunne let have vundet. Vores held!

Copa del Rey - kvartfinale/2. opgør
     Real Madrid - Valencia 2-0

1-0 Júlio Baptista (23.)
     2-0 Raúl (27.)

Anderledes godt spillede vi i denne kamp. Vi dominerede fra start til slut og vi er klar til semifinalen.

Som lovet kommer her en oversigt over vores færden på transfermarkedet. Jeg mener ikke vi bør styrke truppen forløbig, så det har udelukkende været spillersalg, vores aktivitet har bestået i.

Robin van Persie (solgt til Inter Milan): +220.000.000
     Juanfran (solgt til Real Betis): +30.000.000
     Sergio (solgt til Sevilla): +15.000.000
     Jonathan Woodgate (solgt til Lazio): +40.000.000
     Pablo García (solgt til Zaragoza): +25.000.000

___________________ ___________________ ________________

Økonomi: 915.000.000
     Overskud/Underskud: 437.000.000
     Sæsonbudget: 435.000.000
     Resterende budget: 346.000.000

Salget af Jonathan Woodgate og Pablo García var vigtige, fordi ingen af spillerne fik særlig meget spilletid. Prisen for Pablo García blev lige vel lav, men jeg følte mig nødsaget til at sælge ham.
Og så formåede jeg i øvrigt at lave den helt store bommert da jeg solgte Robin van Persie til Inter for 220.000.000.
Da jeg købte ham havde det nemlig været for 150 mio inklusiv 40% af næste salg, så selvom jeg fik 220 mio for ham i denne omgang endte jeg med at miste penge på handlen. Grunden til at jeg solgte ham, var fordi han mere eller mindre druknede i alle mine stjerne angribere.

Overblik over månedens (som noget nyt) resultater og topscorere:

Resultater: Januar
     2-2 Osasuna (Copa del Rey)
     4-0 Zaragoza (Primera División)
     0-0 Osasuna (Copa del Rey)
     5-0 Celta Vigo (Primera División)
     2-1 Valencia (Copa del Rey)
     4-0 Athletic Club (Primera División)
     2-0 Valencia (Copa del Rey)
     1-1 Málaga (La Primera División)

Topscorere: Januar
     06 - Raúl
     03 - Antonio Cassano
     02 - David Beckham
     01 - Zinedine Zidane
     01 - Robin van Persie
     01 - Iván Helguera
     01 - Clarence Seedorf
     01 - Júlio Baptista

Til sidst kan det nævnes at de bedste spillere i Europa er blevet kåret. Vi blev repræsenteret i to kategorier:
Iker Casillas fik en tredjepladsen i Årets Målmand i Europa. En pris som Paul Robinson fra Tottenham vandt.

I kategorien Årets Midtbanespiller i Europa modtog vores egen David Beckham den store helt store ære ved at vinde titlen foran Francesco Totti og Ronaldinho.

David Beckham var en af de spillere,
     det blev hædret ved de årlige
     kåringer i Paris. Selv sagde han:
     "Det er altid dejligt at få kredit
     for det arbejde man render rundt
     og udfører."

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010