home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1071 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvornår er det racisme?
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Hvornår er det racisme?  (Læst 10931 gange)
GudenEricsson
Gæst

Sv: Hvornår er det racisme?
« Svar #15: 16 Mar 2008, 22:30 »

Er enig med Guldbrand! Det kommer jo også an på hvem man er. Det er jo ikke alle sorte der bliver stødt af diverse ting. Det er et svært spørgsmål...

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #16: 16 Mar 2008, 22:33 »

Fin tråd  Smiley

Nu er jeg selv neger, og jeg har det sådan at hvis en af mine venner siger f.eks. "luk nu røven din neger" i en hyggelig stemning, tager jeg det ikke som racisme, men kommer det ud fra en diskussion og han siger det for at såre mig, eller simpelthen sænker så dybt at han ikke kan finde på andet at sige, så tager jeg det personligt og så får han det også at vide.

Kommer der en fremmed person, eller en bekendt hen og begynder med sådan noget, så føler jeg det er racisme. Kommer 100 % an på situationen og hvem der gør det. Fordi jeg kan da godt få et par bemærkninger engang imellem fra mine venner, hvor jeg også sagtens kan grine af det Smiley

Kort og godt: Er det ikke ment ondt så tager jeg det heller ikke tungt. Og omvendt...

N17
Manager

« Svar #17: 16 Mar 2008, 23:14 »

Rart med et indlæg fra "den anden side" - det kan da give andre folk et indblik i hvordan man ser det, hvis man er "neger".

Jeg har heller intet mod at man kalder venner eller andre for neger - men hvis du putter negersvin, homo neger eller sådan noget foran/bagved, så er det racisme i mit hoved.

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #18: 16 Mar 2008, 23:20 »

Tonen i ordene der mindst lige så vigtigt. Jeg har en muslimsk libanesisk ven som jeg da godt kan hilse; "Hva' så din sorte hund" eller "Skal du ikke foretage dig noget fornuftigt sambo."

Endvidere har jeg en ven som også har muskelsvind (har sat i kørestol siden han var 7 år). Ham kalder jeg da tit handispasser og retard.

Selvfølgelig er det jo kun fordi jeg kender dem så godt, at jeg kalder dem således, og de ved det kun er pis. Jeg ville ALDRIG kalde vildt fremmede sådan. Det ville jo være dybt krænkende.

ManUtd83
Manager

« Svar #19: 16 Mar 2008, 23:24 »

100% enig med Spez der. Jeg kender også indvandrere og adoptivbørn, som er meget selvironiske på det punkt, og det er da kun godt.

Dog er jeg meget forvirret med, hvordan man skal omtale personer med mørk hud. Jeg har snakket med nogen som mener det er krænkende at sige neger, men afrodansker det lyder sgu fesent Smiley hvad synes i ?

AMRDK
Gæst

« Svar #20: 16 Mar 2008, 23:27 »

Ganske enkelt :

Når man siger at der er noget galt med farvede .

- Hvis racisme ikke fandet havde vi ikke alt den indvandre debat herhjemme.
Det er en hårdfin grænse : Nogle indvandre kan være smadder flinke mens andre prøver at smadre alt og alle !

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #21: 16 Mar 2008, 23:28 »

Jeg kalder dem efter deres nationalitet. Min kammerat er libaneser. Kender jeg ikke deres natinalitet, går de vil under "udlænding" selvom de ikke nødvendigvis er det... Det har jeg faktisk aldrig rigtig tænkt på Smiley

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #22: 16 Mar 2008, 23:29 »

Det er en hårdfin grænse : Nogle indvandre kan være smadder flinke mens andre prøver at smadre alt og alle !

Så er grænsen vist mere end hårfin Wink

AMRDK
Gæst

« Svar #23: 16 Mar 2008, 23:31 »

Det kan vi godt kalde den hvis du skal rette det Spezialized Wink

simunh
Lilleputspiller
*

« Svar #24: 16 Mar 2008, 23:47 »

Man snakker altid om hvide som håner mørke...men det foregår da også den anden vej !!! hvis man ikke kan klare at blive hånet en gang imellem så synes jeg man skal gå til psykolog og få lidt hjælp!!!

AMRDK
Gæst

« Svar #25: 16 Mar 2008, 23:50 »

Man snakker altid om hvide som håner mørke...men det foregår da også den anden vej !!! hvis man ikke kan klare at blive hånet en gang imellem så synes jeg man skal gå til psykolog og få lidt hjælp!!!
Der er jeg uenig simunh !
Der er massere af sorte i USA (Bla. I New York) som er racistiske overfor hvide i byen.

Lyder plat men i Die Hard spiller Samuel Jackson en sort mand der er meget nærtagende overfor hvide
og racisme og han hader også hvide personer.

simunh
Lilleputspiller
*

« Svar #26: 16 Mar 2008, 23:53 »

Der er jeg uenig simunh !
Der er massere af sorte i USA (Bla. I New York) som er racistiske overfor hvide i byen.

Lyder plat men i Die Hard spiller Samuel Jackson en sort mand der er meget nærtagende overfor hvide
og racisme og han hader også hvide personer.

jamen det er lige det !!! kig på alle de pærkere som brænder jeres gader!!!...forstår godt hvorfor de ikke får arbejde som alle almindelige danskere

Altid FCK
Manager

« Svar #27: 16 Mar 2008, 23:56 »

jamen det er lige det !!! kig på alle de pærkere som brænder jeres gader!!!...forstår godt hvorfor de ikke får arbejde som alle almindelige danskere

Der er sku da også en del danskere der brænder gader af!
Og der er sku da mange "pærkere" som ikke gør!
Og synes også det er lidt racistisk at kalde nogen "pærker"

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

AMRDK
Gæst

« Svar #28: 16 Mar 2008, 23:57 »

Spore man en lille smule racisme i den sætning ?  Wink
På mit fodboldhold har vi 2 indvandrere som er smadder flinke og sjove !
- Og ja så findes der desværre dem som ikke vil have Danmark som det er .

Har da også selv haft rigtige dårlige oplevelser med indvandrere, men dem må man prøve
at ligge bag sig ellers kommer man aldrig videre.

simunh
Lilleputspiller
*

« Svar #29: 17 Mar 2008, 00:02 »

Spore man en lille smule racisme i den sætning ?  Wink
På mit fodboldhold har vi 2 indvandrere som er smadder flinke og sjove !
- Og ja så findes der desværre dem som ikke vil have Danmark som det er .

Har da også selv haft rigtige dårlige oplevelser med indvandrere, men dem må man prøve
at ligge bag sig ellers kommer man aldrig videre.

jeg kender også 2 flinke indvandrere !!! de flinke fyre men de rotter sig ikke samen som alle de andre gør !!!

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010