Udinese - Roma (Serie A 15. kamp)
(8) 3-1 ; 2-1 ; 4-5 (7)
Onsdag d. 21.12.05
Spillere ude:A Aquilani (tvivlsom)
Curci
S Kuffour-------------------------P Mexes-----------------------------C Chivu------------------L Cufre
Mancini---------------------------De Rossi----------------------------- F Totti ------------------R Taddei
S Nonda-----------V Montella
8. min: 0-1 Montella
17. min: 0-2 Totti
22. min: 0-3 NondaHalvleg: 0-3
63. min: Felipe (Udinese) gult kort76. min: 1-3 Barreto85. min: Perrotta brænder straffe
87. min: 2-3 BarretoKampen slutter 2-3
Reaktion: En super kamp. Der bliver dog lidt for meget spænding tilsidst men en vigtig sejr.
MoM: Barreto (Udinese)
Roma - Chievo (Serie A 16. kamp)
(5) 4-5 ; 2-1 ; 3-1 (10)
Fredag d. 23.12.05
Spillere ude:A Aquilani (tvivlsom)
Curci
S Kuffour-------------------------P Mexes-----------------------------C Chivu------------------L Cufre
H Kharja--------------------------De Rossi---------------------------- F Totti ------------------R Taddei
S Nonda-----------S Okaka
1. min: 0-1 Soto
38. min: 1-1 Nonda
49. min: 2-1 OkakaHalvleg: 2-1
89. min: 3-1 NondaKampen slutter 3-1
Reaktion: En chokstart, som vi har svært ved at komme os over, men får scoret 2 gange for halvlegen og styrer derefter kampen.
MoM: Shabani Nonda (Roma)
Roma - Lazio (Serie A 17. kamp)
(4) 5-4 ; 11-5 ; 7-4 (16)
Onsdag d. 28.12.05
Spillere ude:C Chivu
Curci
C Panucci-------------------------P Mexes-----------------------------S Kuffour------------------L Cufre
Mancini--------------------------De Rossi------------------------------- F Totti -------------------R Taddei
24. min: Zauri (Lazio) rødt kort25. min: 1-0 Mancini (straffe)Halvleg: 1-0
50. min: Kuffour (Roma) gult kort70. min: 2-0 Montella85. min: De Rossi (Roma) gult kortKampen slutter 2-0
Reaktion: Dejligt med en sejr over lokalrivalerne. Efter det røde kort styrer vi fuldstændig kampen og vinder fortjent.
MoM: Philippe Mexès (Roma)
Januar
Træningsrapport:Spillere der har trænet godt:Christian Panucci (styrketræning)
Lorenzo Bianchini (Styrketræning)
Umberto Impronta (Taktik)
Spillere der har trænet mindre godt:Doni (Målmandstræning)
Francesco Majorani (Målmandstræningl)
Danilo D'Ambrosio (Dødbolde)
Nye spillere
Romatræneren har været hurtigt ude, her i starten af januar. Der er nemlig blevet sikret en del spillere til næste sæson.
Filipe Gomes:En ung brasilianer der spiller for Fiorentina, hvor han dog ikke har været den store succes. Han er i Roma, udset til at spille som en af frontløberne, og måske et par kampe på den offensive midtbane, da han både kan afslutte foran mål, men også kan spille andre spillere frie.
Christian Zapata:Endnu et ung talent. En 19-årig colombianer der har spillet 5 kampe tilsammen for Udinese i år. Zapata er udset til at være backup til mexès-Chivu, og i fremtiden måske slå en af de to til startopstillingen.
Salvatore Foti:Igen, igen et ungt talent der kommer til Roma. Dennegang er der tale om 17-årige Foti der i øjeblikket spiller iSampdoria, hvor han har fået 3 indskiftninger i år, men har dog stadig sit første mål til gode. Foti skal selvfølgelig spille som angriber hvor han de første par sæsoner vil være backup. Hans styrke er hovedspillet og en god førsteberøring der kan komme hans holdkammerater til gode.
Stefano Fiore:Endelig lidt rutine. Fiore har skuffet fælt i Valencia og har desværre heller ikke imponeret synderligt i Fiorentina. Dette håber vi han kan i Roma. Fiore er købt til højrekanten men vil nok også spille nogle kampe på den offensive midtbane. Hans styrke er selvfølgelig hans rutine, men samtidig har han også en god teknik og et super langskud.
Álvaro Recoba:Denne behøver vel ikke den store præsentation. En super tekniker der skal husere på den offensive midtbane og på venstrefløjen. Recoba har ikke haft den store succes i Inter i denne sæson og skifter derfor til Roma. Han styrke ligger i det offensive spil, hvor han mestrer teknikken ud over det sædvanlige. Derimod kommer han ikke til at lave det store defensive arbejde.
Andrea Gasbarroni:Endnu en offensiv spiller. Har i denne sæson været på lån i Sampdoria men er ejet af Juventus. Gasbarroni kan spille alle offensive pladser på midtbanen. Altså på fløjene og den offensive midtbane. Hans styrke ligger i hurtigheden og indlæggene ude fra fløjen.
Roger:Nogenlunde samme type som Recoba. Mestrer alt i det offensive spil men har så også mangler i det defensive. Han kommer til at spille i et rotationsystem på venstrefløjen.
Leonardo:Endnu en vensrekantspiller. I første omgang vil han være backup for Roger m.m. men kan så i løbet af nogle år spille sig på holdet. Hans styrker ligger i modsætning til Roger i driblingerne og afleveringerne.
Alle disse spiller tiltræder til starten af næste sæson.
Roma - Messina (Serie A 18. kamp)
(4) 1-2 ; 13-5 ; 9-2 (11)
Søndag d. 08.01.05
Spillere ude:Curci
C Panucci-------------------------P Mexes-----------------------------S Kuffour------------------L Cufre
Mancini--------------------------De Rossi------------------------------- F Totti -------------------R Taddei
22. min: Menicozzo (Messina) gult kort
42. min: De Rossi (Roma) gult kortHalvleg: 0-0
49. min: Mancini (Roma) gult kort69. min: De Rossi (Roma) rødt kort70. min: Benachour (Messina) gult kort
81. min: D'Agostino (Messina) gult kort
88. min: Taddei (Roma) gult kortKampen slutter 0-0
Reaktion: Alt, alt, alt for dårligt. Den kamp skal vindes men vi får intet skabt og de få obligatoriske muligheder vi får, brænder vi.
MoM: Rahman Rezaei (Messina)
Sampdoria - Roma (Serie A 19. kamp)
(6) 3-1 ; 2-1 ; 4-5 (4)
Onsdag d. 11.01.05
Spillere ude:De Rossi (Karantæne)
S Perrotta
H Kharja
V Montella
Curci
E Alvarez-------------------------D Tommasi-------------------------A Aquilani -----------------R Taddei
S Okaka-----------A Cerci
24. min: 1-0 Bazzani
34. min: 2-0 BonazzoliHalvleg: 2-0
61. min: 2-1 Okaka
88. min: 3-1 GasbarronKampen slutter 3-1
Reaktion: Helt fortjent. Sejren skulle nok have været endnu større. Vi fik aldrig fat i dem og får ikke skabt noget særligt heller.
MoM: Luca Castellazzi (Sampdoria)
Europas bedste fodboldspiller
Totti er i år kåret som 3. bedste spiller i Europa. Vinderen var selfølgelig Ronaldinho fra Barcelona mens Ruud Van Nistelrooy tog sig af andenpladsen.
Totti har været helt sublim i de europæiske kampe i denne sæson men har desværre ikke holdt det spil i ligaen.
AC Milan - Roma (Serie A 20. kamp)
(2) 5-4 ; 11-5 ; 7-4 (4)
Lørdag d. 14.01.05
Spillere ude:S Perrotta
H Kharja
V Montella (tvilsom)
S Nonda
Curci
S Kuffour-------------------------P Mexes-----------------------------C Chivu---------------------L Cufre
Mancini---------------------------De Rossi------------------------------F Totti --------------------R Taddei
S Okaka-----------A Cerci
6. min: 1-0 Shevchenko
10. min: 2-0 Maldini
16. min: 2-1 Cerci26. min: Nesta (Milan) rødt kort27. min: 2-2 Mancini (straffe)42. min: Seedorf (Milan) gult kort
43. min: Cerci (Roma) gult kortHalvleg: 2-2
47. min: Mancini (Roma) gult kort58. min: 2-3 Stam (selvmål)61. min: Maldini (Milan) gult kort
74. min: Stam (Milan) gult kort80. min: 2-4 OkakaKampen slutter 2-4
Reaktion: Puha en hård kamp. Det så sort ud efter de første 10 minutter men vi får så scoret et mål hvorefter Nesta så får det røde kort og vi udligner.
MoM: Rodrigo Ferrante Taddei (Roma)
Roma - Juventus (Serie A 21. kamp)
(4) 7-4 ; 11-5 ; 5-4 (3)
Onsdag d. 18.01.05
Spillere ude:S Perrotta (Tivlsom)
H Kharja
S Nonda (Landshold)
S Kuffour (Landshold)
Curci
C Panucci-------------------------P Mexes-----------------------------C Chivu---------------------L Cufre
Mancini---------------------------De Rossi------------------------------F Totti --------------------R Taddei
S Okaka-----------V Montella
1. min: Ibrahimovic (Juventus) gult kort
7. min: Mancini (Roma) gult kortHalvleg: 0-0
69. min: 0-1 Nedved76. min: Nedved (Juventus) gult kortKampen slutter 0-1
Reaktion: Denne gang burde vi have vundet, men igen trækker Juventus det længste strå og scorer på en af de få muligheder de har i anden halvleg.
MoM: Gianluca Zambrotta (Juventus)
Roma - Parma (Serie A 22. kamp)
(5) 5-4 ; 11-5 ; 7-4 (11)
Søndag d. 22.01.05
Spillere ude:H Kharja (tvilvsom)
S Nonda (Landshold)
S Kuffour (Landshold)
F Grillo
Curci
C Panucci-------------------------P Mexes-----------------------------C Chivu---------------------L Cufre
Mancini---------------------------De Rossi----------------------------A Aquilani------------------R Taddei
F Totti-----------V Montella
38. min: 1-0 TottiHalvleg: 1-0
71. min: 2-0 Taddei72. min: Savi (Parma) gult kort73. min: 3-0 Montella84. min: Bresciano (Parma) gult kortKampen slutter 3-0
Reaktion: helt fortjent med denne sejr. Vi er klart det bedste hold på banen. de får ikke rigtig nogen muligheder før mod slutningen af kampen.
MoM: Christian Chivu (Roma)