AZ Alkmaar - Ajax 3-41.Halvleg: Så var det tid til endnu et storhold skulle gæste DSB Stadion og AZ Alkmaar ville sætte alt ind for at gentage den succes som de havde mod det andet storhold PSV Eindhoven. Kampen var livlig og især Ajax lagde pres på AZ Alkmaar fra start. Det var da også dem som fortjent kom foran i 11 minut hvor en velspillende
Huntelaar snød en forsvarsspiller og scorede let. Og Ajax blev ved med sit pres mod AZ Alkmaars mål men en velspillende Waterman i AZ's mål holdt AZ Alkmaar inde i kampen. Det var super for da der var spillet en god halv time scorede
Cziommel til 1-1. En jubel ville ingen ende tage efter scoringen.
2.halvleg: Kampen var ikke andet end lige fløjtet igang før AZ Alkmaar foretog sit første kontra angreb i 2.halvleg, ud på kanten til Ter Horst og ind i hovedet på
Pelle.. 2-1! Så var AZ Alkmaar pludselig i front og skulle forsvare sin føring mod et aggresivt spillende Ajax mandskab som efter 2-1 scoringen satte tempoet op endnu engang. Det pres holdt også kun 7 min. for en dum fejl af forsvaret gjorde at Luis Suarez kunne trille bolden uden om en noget passiv Waterman, 2-2. Så var det op af bakke for de rød/hvide igen. Og det blev mere op af bakke for AZ Alkmaar for efter 61 min. fik AZ Alkmaar en mand udvist, for en vemmelig takling mod en modspiller. Men det skulle vise sig at det ikke var sidste gang AZ Alkmaar var foran i kampen, efter 68 min. kom en hurtig og aggresiv
Lars Christensen spurtende igennem Ajax forsvaret og sparkede resolut bolden i nettet. 3-2 og så med 10 mand. Men fodbold er ikke altid fair, og det ville
Huntelaar bevise med sit 2 mål i kampen på et hjørnespark. 3-3, en meget målrig kamp måtte man sige, og AZ Alkmaar var ved at være trætte. Det udnyttede Ajax til sidst i kampen hvor
Kenneth Perez scorede til slutresultatet 3-4 og dermed et nederlag til AZ Alkmaar. Vel et rimeligt resultat efter spil og chancer
Man havde valgt følgende opstilling:Målmand: Boy Waterman
Forsvar: Kew Jaliens, Bælum, Dani, Ter Horst
Midtbane: Sabajo, Cziommer, Haddad, Poulsen
Angriber: Dembele, Lars Christensen
Boldbesiddelse: 46%/54%
MOM: Huntelaar (Ajax)
Rødt kort: Dani
Excelsior - AZ Alkmaar 1-11.halvleg: AZ Alkmaar skulle rejse sig oven på nederlaget til Ajax i sidste weekend, så der var dømt sejr på forhånd til AZ Alkmaar. Men alt skulle ende galt i denne kamp. Allerede efter 2 min. scorede AZ Alkmaar's
Illias Haddad selvmål efter klumpspil. Dum start, men det skulle blive værre. For det skulle hurtigt vise sig at det var Excelsior som pressede AZ Alkmaar i bund, uden dog og komme frem til chancer i resten af 1.halvleg.
2.halvleg: Et helt andet AZ Alkmaar hold viste aggresivititet lige efter pausen og angriberne viste prøve på hvad de kunne. Men ingen af forsøgende ville ind over stregen. Så derfor fortsat 1-0 til Excelsior. Der gik længere og længere tid hvor AZ Alkmaar forsøgte sig og spilovertaget var også skiftet til AZ Alkmaar's fordel, men ind ville bolden ikke. Og så skete det som AZ Alkmaar fansene havde ventet på. Pelle gjorde det, fik bolden ind over stregen på klumpspil endnu engang. 1-1, det var et resultat som kunne gå men ikke var tilfredsstillende for AZ Alkmaar der ville op i toppen af ligaen og lege med. Dog skulle AZ Alkmaar endnu engang få sig en hammer i hovedet. Efter 85 min. faldt Lars Christensen om på banen, og tog sig til lægmusklen og udtrykte stor smerte. Han måtte udgå og bringes til nærmeste hospital. Et stort tab for AZ Alkmaar. Kampen endte 1-1.
Forsvar: Kew Jaliens, Bælum, Mendes, Ter Horst
Midtbane: Oskitz, Cziommer, Haddad, Sabajo
Angriber: Dembele, Lars Christensen
Boldbesiddelse: 40%/60%
MOM: Pelle
AZ Alkmaar - Feyenoord 1-51.halvleg: Endnu en topkamp skulle spilles på DSB Stadion, og det skulle vise sig at blive et mareridt for AZ Alkmaar spillerne. Feyenoord startede som lyn og torden og kunne bringe sig foran efter 28 minutter på et mål af målmaskinen
Makaay. 0-1 et retfærdigt resultat i forhold til chancer og spil. AZ Alkmaar kunne intet byde på, de var statister og det viste
Andwele Slory også efter 34 min. hvor han let driblede AZ Alkmaar forsvaret tyndt og gjorde det til 0-2. Træls resultat og gå til pause på.
2.halvleg: Feyenoord startede som de slap, og pressede AZ Alkmaar i bund. AZ Alkmaar havde intet og byde på, så der skulle ikke gå lang tid før endnu en scoring faldt til Feyenoord's fordel.
Guzman kunne gøre det til 0-3 på et frispark efter 58 min. og så var den kamp vel lukket. Men det var endnu ikke slut på ydmydelsen af AZ Alkmaar som virkede triste og slukørede, 0-4 kom på en kontra hvor AZ Alkmaar forsvaret slet ikke kom hjem. Og så var det nemt for
Slory og scorer sit 2 mål i kampen. Efter dette trak Feyenoord sig lidt tilbage og lod lidt af spillet foregå i fødderne på de tamme AZ Alkmaar spillere, de fik dog produceret lidt chancer til sidst i kampen og fik også reduceret til 1-4 på et mål af
Dembele efter 72 min. på et kludemål. Sidste scoring sørgede hjemmeholdets målmand
Waterman selv for. Han ramte bolden forkert da han skulle sparke bolden ud af kommunen og snittede bolden i eget net. 1-5, mareridt.
Forsvar: Kew Jaliens, Bælum, Mendes, Ter Horst
Midtbane: Sabajo, Cziomme, Oskitz
Angriber: Dembele, Hulst, Ari
Boldbesiddelse: 48%/52%
MOM: Slory
Pokal Kampe
Fortuna Sittard - AZ Alkmaar 0-1 (2.runde)
Målscorer: Dembele
Ajax 2 - AZ Alkmaar 1-3 (3.runde)
Målscorer: 2*Dembele, Oskitz