home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 697 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  La Viola
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: La Viola  (Læst 16284 gange)
Hallas
Gæst
 
La Viola
« : 10 Mar 2008, 22:38 »


Hvem er Christian Hallas?
17.06.07
Fredag morgen; vi har skruet tiden 24 timer tilbage, og et uventet pressemøde skal til at indfinde sig. Den ellers så succesrige Fiorentina-træner Cesare Prandelli kommer ud af døren fremmødt af en blitzstorm. Et udtryksløst ansigt i en træner er aldrig kommet med lykke, og det er nok derfor, stemningen er så trykket, som den er. Klichéen ”hvidt som et lagen” har aldrig været brugt så retmæssigt, som den blev den fredag morgen. Idet Prandelli sætter sig ned, kommer klubbens præsident Andrea Della Valle ind ad døren. En umådelig stilhed breder sig, da Della Valle har sat sig i stolen til højre for Prandelli, og med et koldt blik kigger mod journalisterne. ”Vi har fyret Prandelli”, lyder første sætning af pressemødet, hvorefter Della Valle prædiker en begrundelse. Da første sætning endnu ikke har sunket ind i de tilstedeværendes hoveder, må begrundelsen også ligge en smule i det uklare for de fleste. Dog gik den på noget med skænderier mellem bestyrelsen og træneren. Efter prædikenen bryder spørgsmålene til en ny træner ud. Et spørgsmål som Fiorentina-ledelsen vælger at passere let over.

Vi springer tilbage til nutiden, altså et døgn efter fyringen af Prandelli. En ukendt person træder ind af døren. Et suk bryder ud blandt den fremmødte presse, idet de må tro, at personen er en del af sikkerhedsmandskabe t. Da denne ukendte person sætter sig i det sæde, som dagen før blev besat af Prandelli, er det lige ved at øjnene på mediefolkene hopper ud af deres hule. Della Valle kommer ind, og sætter sig i stolen for midten, som selvfølgelig er 10-20 cm. højere end resten af de lillapolstrede stole. Sætningen, som kommer ud af hans mund, er en uventet og frygtet mareridtssætning for fans: ”Vi satser ukendt, men vi kan trøste jer med, at vi har lidt kendskab til Christian Hallas’ evner”. Christian Hallas er altså navnet på denne træner, som nu skal stå i spidsen for klubben Fiorentina. En klub i fremgang, og det må derfor også have gjort ondt på den nye træner at se dagens overskrift på forsiden af den lokale avis: ”Hallas stopper fremgangen”. Om dette bliver sandt, eller om medierne får deres ord gjort til skamme vil kun tiden vise.
« Seneste Redigering: 11 Mar 2008, 16:41 af Hallas » Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #1: 10 Mar 2008, 23:01 »

Ny blog. Hvis jeg ikke kan få denne op og køre har jeg besluttet at holde en lille pause. Nå, men hvad synes I?
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Viola
« Svar #2: 10 Mar 2008, 23:04 »

Jeg syntes ingenting endnu, vil lige se hvordan du klare de næste par updates Wink
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Hallas
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #3: 10 Mar 2008, 23:05 »

Jeg syntes ingenting endnu, vil lige se hvordan du klare de næste par updates Wink

Du kunne da skrive din mening om indledningen? Smiley
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #4: 10 Mar 2008, 23:06 »

Vil uddybe Fiorentina imorgen.
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Viola
« Svar #5: 10 Mar 2008, 23:08 »

Fin start på bloggen...glæder mig til at se mere
Logged


Hallas
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #6: 10 Mar 2008, 23:09 »

Fin start på bloggen...glæder mig til at se mere

Mange tak Smiley
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #7: 10 Mar 2008, 23:19 »

Sidder ikke med FM ved hånden, så kunne en måske sige hvad dag man starter et FM-spil i? Smiley
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Viola
« Svar #8: 10 Mar 2008, 23:24 »

Hvis du starter d. 1 Juli så er det en Søndag, mener jeg Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Hallas
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #9: 10 Mar 2008, 23:26 »

Har lavet om. Tak Smiley
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #10: 10 Mar 2008, 23:27 »

I Italien er det Fredag d. 13 Juli Wink
- Forresten spændende blog Hallas. Lad os håbe den forsætter i et par sæsoner, så vi kan se hvad et Fiorentina mandskab kan udrette.
« Seneste Redigering: 10 Mar 2008, 23:31 af vondracek » Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #11: 10 Mar 2008, 23:31 »

I Italien er det  Fredag d. 13 Juli Wink
- Forresten spændende blog Hallas. Lad os håbe den forsætter i et par sæsoner, så vi kan se hvad et Fiorentina mandskab kan udrette.

Mange tak. Ja, vil da prøve at udrette noget stort Smiley Om den holder et par sæsoner må vi se, men det tror jeg Smiley
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #12: 11 Mar 2008, 00:03 »

Forresten en der kunne have lyst til at lave et banner? Smiley Så PM mig.
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #13: 11 Mar 2008, 16:32 »


Et kig på klubben
18.06.07

Fiorentina: en storklub hvor fremgangen skal fortsættes. Kan den nye manager det? Alle forudsætninger for det er der i hvert fald.

"La Viola” ligger i Firenze på ferieøen Toscana. Stadionet, som huser den fantastiske stemning omkring klubben, bærer navnet Stadio Artemio Franchi. Det blev bygget i 1930 og udbygget i 1990. Med plads til ca. 47.000 må man kalde det et middelstort stadion.

Ligesom stadionet overskygges af de større stadioner i Serie A, står Fiorentina også en del i skyggen af klubberne A.C. Milan, Juventus og Inter. Af nævneværdige spillere, som har spillet i klubben er bl.a. Roberto Baggio, Luca Toni, Brian Laudrup, Gabriel Batistuta og Adriano. Generelt har klubben ligget i Serie A, og faktisk har kun fire klubber været i Italiens bedste række mere tid end Fiorentina. Klubben blev grundlagt i år 1926 og har siden vundet Serie A-trofæet to gange.

Aldrig har de dog været Europas bedste hold, idet de endnu ikke har vundet turneringen i ”det forjættede land”. En sølvmedalje her er dog at finde. På listen over sorte år i klubben, må 2002 helt klart stå højest. Da gik klubben nemlig konkurs og blev tvangsnedrykket til Serie C2.

Fakta:
Grundlagt i: 1926,
Stadion: Stadio Artemio Franchi, kapacitet - 47282
Præsident: Andrea Della Valle
Placering i ligaen sidste sæson: 6. plads
Kælenavne: Viola, Gigliati
Stjernespiller: Adrian Mutu

Trofæer:
Serie A: 55/56, 68/69
Coppa Italia: 39/40, 60/61, 65/66, 74/75, 95/96, 00/01
Supercoppa Italia: 96
UEFA Cup Winners' cup: 60/61


Klubbens nuværende præsident Andrea Della Valle blev ny præsident, og med bl.a. en dobbeltoprykning pga. tvangsnedrykkede hold, var den traditionsrige klub allerede at finde i Serie A i 04/05 sæsonen. Trods status som oprykkerhold havde folk store forventninger til klubben. Det skulle dog vise sig, at klubben først kunne sikre sig endnu en sæson i den fineste række efter sidste spillerunde.

05/06 sæsonen viste sig heldigvis meget bedre, da man overraskede alt og alle med en glorværdig 4. plads. Klubben skulle altså ud i Europa, skulle man tro. En indblanding i den kendte ”Calciopoli” affære gjorde imidlertid, at klubben blev tvangsnedrykket til Serie B. Appeller fra klubben til den italienske domstol gjorde dog, at man blev rykket tilbage i Serie A.

Trods en pointstraf på femten point kunne man efter sidste spillerunde af 06/07 sæsonen sætte en 6. plads på CV’et. Derfor er forventninger også utroligt store til den nye sæson. En sæson hvor klubbens forhenværende store stjerne Luca Toni ikke er at finde i truppen.
« Seneste Redigering: 17 Mar 2008, 17:44 af Hallas » Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Viola
« Svar #14: 11 Mar 2008, 16:37 »

Fin gennemgang af klubbens historie, og så er det igang med noget FM relateret ikke Smiley?
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010