home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 594 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  SKAT - Regning eller Check?
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint
Forfatter Emne: SKAT - Regning eller Check?  (Læst 21493 gange)
AFC
Manager

Sv: SKAT - Regning eller Check?
« Svar #60: 16 Mar 2009, 18:39 »

Skat er det du betaler i et vist % alt efter hvor meget du tjener.
Det blev jeg ikke meget klogere på  crazy
Kan du ikke sige det lidt mere detaljeret?

søgaard
Gæst

« Svar #61: 16 Mar 2009, 18:45 »

Lad os sige, at din far tjener 30.000 om måneden på hans arbejde, så betaler han ca. 40% af hans i skat, dvs. at han så ville betale 12.000 i skat om måneden plus diverse andre skatter, som f.eks. kirkeskatten. Desuden betaler alle Arbejdsmarkedsbidra g, som er på 8% af din løn.
Skat er penge, som går til staten, som bruger dem på, at du kan gå i skole, at vi har et ordentligt sygehus og vi har veje, som vi kan køre på.
« Seneste Redigering: 16 Mar 2009, 18:50 af Søgaard » Logged

enged
Gæst

« Svar #62: 16 Mar 2009, 18:47 »

Altså hvis du er under 18 betaler du som regel kun 8 % i noget der hedder arbejdsmarkedsbidra g (AM). Så længe du ikke tjener mere end dit frikort, som er det 'frit' beløb du kan tjene, omkring 30000 om året som der kun skal betales 8 % af. Hvis du overskrider dit frikort, så skal du til at betale skat, som jeg mener er 40 % i A skat og 8 i AM.
Hvis du er over 18 år gammel har du også et fribeløb, men der bliver det som regel delt ud over 12 måneder, fordi næsten alle tjener mere end de 30000 det ca er på.
For at vide hvor meget man skal betale i skat laver man en selvangivelse inden hvert skatteår, med hvor meget man regner med at tjene, og hvis man sætter den for højt får man penge tilbage i skat, og hvis man sætter den for lavt skal man betale tilbage.

AFC
Manager

« Svar #63: 16 Mar 2009, 18:52 »

Mange tak. Nu blev jeg lidt klogere. Det er bare fordi mine forældre har fået SKAT tilbage idag, så kunne jeg godt tænke mig at sætte mig mere ind i det, til nu når jeg bliver voksen.

Highfarm
Førsteholdsspiller

« Svar #64: 16 Mar 2009, 18:53 »

hvis jeg får noget tilbage i skat snupper de røde i DR dem som licens og ska jeg betale er det som regel så små beløb at de ryger over næste års skat, så jeg tænker ik så meget over det.

absalonsen
Gæst

« Svar #65: 16 Mar 2009, 19:04 »

Sidste år fik jeg 1.039,- tilbage, men i år er der kommet andre boller på suppen. Skal betale 212,- tilbage. Skuffet

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #66: 16 Mar 2009, 19:21 »

Min regning er lige steget med 172.000, fordi der kom endnu en sen dobbelt indberetning... ticked off

Nu må de kraftedeme se efter at spænde hjelmen. Har i øvrigt fundet ud af, at banken ikke er de eneste røvhuller i den her sag, Tryg og så min fagforening er heller ikke helt uden skyld, da det er dem, der begge har indberettet det samme erstatningsbeløb fra en arbejdsskade. Det er en længere historie, men kort fortalt, så havde jeg fagforeningen til at køre sagen, forsikringsselskabe t udbetaler så af en eller anden grund beløbet til min fagforening, som så udbetaler det til mig. De har så åbenbart bare ikke fået snakket ordentligt sammen om, hvordan det skulle indberettes, for i hvert fald har begge, som sagt, indberettet beløbet  ticked off

enged
Gæst

« Svar #67: 16 Mar 2009, 19:39 »

Min regning er lige steget med 172.000, fordi der kom endnu en sen dobbelt indberetning... ticked off

Nu må de kraftedeme se efter at spænde hjelmen. Har i øvrigt fundet ud af, at banken ikke er de eneste røvhuller i den her sag, Tryg og så min fagforening er heller ikke helt uden skyld, da det er dem, der begge har indberettet det samme erstatningsbeløb fra en arbejdsskade. Det er en længere historie, men kort fortalt, så havde jeg fagforeningen til at køre sagen, forsikringsselskabe t udbetaler så af en eller anden grund beløbet til min fagforening, som så udbetaler det til mig. De har så åbenbart bare ikke fået snakket ordentligt sammen om, hvordan det skulle indberettes, for i hvert fald har begge, som sagt, indberettet beløbet  ticked off
Skal du betale mere end 172.000 kr tilbage?  Shockeret jeg håber da at du har en fyrstelig hyre

graver
Ynglingespiller

« Svar #68: 16 Mar 2009, 19:54 »

må nøjes med 22089 kr igen......

Det er en rigtig god ting

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #69: 16 Mar 2009, 21:09 »

Skal du betale mere end 172.000 kr tilbage?  Shockeret jeg håber da at du har en fyrstelig hyre

Næ, jeg skal betale 237.000 ekstra (synes altså det er forkert at sige "betale tilbage"), havde i forvejen fået en ekstraregning på 65.000. Min løn er ok, men ikke SÅ god, for jeg har allerede betalt mere end det. Problemet er, at det samme beløb er indberettet flere gange, så skattetrykket på store dele af min indkomst faktisk bliver på 120%...

De 65.000 kan jeg klare, med 237.000 knækker jeg sgu nakken på... Heldigvis er der tale om en monsterfejl, som kan og skal rettes, bare surt at man skal fare fra Herodes til Pilatus, for at rette op på fejl, som ANDRE har lavet, for at jeg kan få lov at beholde MINE penge  ticked off

El Kun
Landsholdsspiller

« Svar #70: 21 Mar 2009, 12:53 »

Så fik jeg lige præcis 2000 kr tilbage i skat. Hell Yeah!

sindsygt
Gæst

« Svar #71: 21 Mar 2009, 13:10 »

I går modtog jeg en check fra SKAT på hele 1,-!!
Er mega glad nu crazy

korzika
Gæst

« Svar #72: 21 Mar 2009, 13:16 »

Fuck du er en taber Sindsygt  Shockeret

Jeg fik hele 3 kr..  Cool

sindsygt
Gæst

« Svar #73: 21 Mar 2009, 13:19 »

Cheater crazy

naitsirhc
Førsteholdsspiller

« Svar #74: 23 Mar 2009, 21:23 »

Slå den her:

1 kr tilbage !! wuuuhuuu, det koster mere for dem at sende det brev lol funny

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010