home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
01 Jun 2024, 21:57 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
01 Jun 2024, 11:16 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23319
  0 Brugere, 285 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aj1493774
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #14# AGF (Fyret)- Smilet tilbage til "Smilets by"
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: #14# AGF (Fyret)- Smilet tilbage til "Smilets by"  (Læst 16473 gange)
Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5# Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #30: 13 Mar 2008, 13:22 »

Har selv prøvet med AGF, og det er en svær en ... Held og lykke. Smiley
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: #5# Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #31: 13 Mar 2008, 13:28 »

Super blog Syntes at din nye Midterstopper virker interessant. Og du siger at du ikke er en "haj" til det med opsætning, er da en unik opsætning man KUTGW Wink
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #5# Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #32: 14 Mar 2008, 14:36 »

Der vil komme en update i løbet af en times tid....
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #5# Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #33: 14 Mar 2008, 16:16 »

Smilet tilbage til smilets by #6




Fakta om spillet:

Valgte ligaer: Danmark 2. Division og derover. Norge 1. Division og derover. Sverige 1. Division Elite og derover.

Database: Stor.

Patch: 8.02

Klub: AGF

Dato i spillet: 2. November 2007.





Trup rapport


Vi har haft et par småskader i spillertruppen i den seneste måneds tid, men ikke de helt store skader har der været tale om. I øjeblikket er der godt nyt, når det gælder Mads Jørgensen, da han er begyndt at småtræne lidt. Skidt nyt for Peter Foldgast, der nok er færdig for efteråret med en forstrukket hasesene.

<< Olof Person må stadig væbne sig med tålmodighed, da der i hvert fald er en måned endnu, før han kan begynde at træne, måske to måneder.
<< Peter Foldgast er ude med en forstrukket hasesene og spiller nok først igen til foråret.
<< Mads Jørgensen er begyndt at træne lidt med og skal lige have nogle kampe på 2. Holdet før han vender tilbage til truppen.




Taktik

Grundet de manglende resultater, valgte jeg at supplere mit første taktiske oplæg, med et lidt mere offensivt et af slagsen. Et nyt spilsystem, vi hurtigt kunne omstille os til og tilbage igen til det vante, hvis det var nødvendigt.  Systemet er designet sådan, at vi ikke behøver at skifte folk ind og ud, men blot placerer os lidt anderledes på banen med de spillere der allerede er valgt.





SAS-ligaen

Tre kampe i november måned var, hvad turneringen havde at byde på for os. Udekampe mod nummer 1 og 2, samt en hjemmekamp mod Viborg, der bare skulle besejres, hvis vi ikke ville isoleres i bunden med Horsens.
Med vores nye taktiske oplæg i “baglommen”, så syntes jeg, at kampen mod FCK ville være den helt rigtige at eksperimentere i, da vi ikke var levnet mange chancer, hverken fra medier, bookmakere eller fans, for at få noget med fra København.

Kampen mod FCK, startede meget skidt og vi var bagud med 3-0 efter 34 minutter, men en reducering af Jeremiah White sendte os til pausen bagud med 3-1. Vi havde dog spillet ganske fornuftigt, men FCK angriberne var bare en kende for stærke. Anden halvleg gik meget bedre set fra vores vinkel af, da Jesper Christiansen så rødt for en nødbremse efter bare 6 minutter. Peter Graulund eksekverede sikkert straffesparket  og nu skulle vi så udnytte vores overtal. FCK trak en angriber ud for at sætte Nathan Coe på mål, så det gav vores forsvar lidt mere ro.
Vi pressede på og Graulund var igen på pletten bare 3 minutter senere. Nu havde vi et resultat vi kunne bruge til noget, men FCK pressede os i bund angreb efter angreb, men Steffen Rasmussen formåede at holde dem fra at score yderligere. I den anden ende havde vi kun meget få forsøg, men i allersidste minut fik Graulund endnu engang bolden i kassen og vi havde vundet i Parken mod det øjeblikkelige tophold.
Det gav gutterne en kæmpe gejst til hjemmeopgøret mod Viborg, som vi formåede at besejre med 2-0, men ikke uden besvær, da de ligeså godt kunne have haft vundet.
AaB kampen blev dog ingen dans på roser og vi kom hurtigt ned på jorden da vi fik smæk med 3-0 i Aalborg efter en meget skidt første halvleg.

Resultater:  << FCK - AGF 3-4 >>    << AGF - Viborg 2-0 >>   << AaB - AGF 3-0 >>    




Stillingen


Det er meget tæt, som det kan ses på stillingen, så det vigtige bliver at slå Viborg og Horsens, når vi møder dem. Dernæst ser jeg det ikke som umuligt, at hente endnu en placering, hvis vi kan få det til at fungere, men det vil tiden jo vise.




Kommende kampe


De sidste 4 kampe i efteråret er alle kampe vi kan vinde, hvis vi spiller op til vores bedste. Det er dog bestemt ikke noget jeg regner med, at vi gør, men vi vil gøre vores bedste. Som jeg ser programmet, så skal vi i hvert fald have 5 point, hvis ikke 6.



Bestyrrelseslokalet


Det har været nogle hårde måneder, men bestyrelsen er tilfredse indtil videre. Det gælder både på det økonomiske plan og vores øjeblikkelige placering som nummer 10. Jeg har endnu ikke mærket det store pres fra deres side, men medierne spekulerer meget i min afgang, grundet skidt spil og manglende resultater.
Vedrørende økonomien, har vi i øjeblikket et lille overskud på 7, 72 millioner kroner for denne sæson. Selvom det ser fint ud, skal jeg se, om jeg kan reducere lidt i lønudgifterne, da vi bruger lidt mere en budgettet tillader.






*** Næste update - De sidste 4 kampe i efteråret  - Min første halvsæson - Trup Nyt! - Rygtebørs***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6# Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #34: 14 Mar 2008, 16:18 »

Lækkert at komme over stregen! OT: Way to go AaB! Thumbs Up

Fin update, men du behøver ik at sætte spilopsætningen ind hver gang Wink
Logged


TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #6# Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #35: 14 Mar 2008, 16:20 »

Lækkert at komme over stregen! OT: Way to go AaB! Thumbs Up

Fin update, men du behøver ik at sætte spilopsætningen ind hver gang Wink

Tak Søren91. Nææh det ved jeg skam godt, men nu står den der og det eneste jeg ændre i toppen er datoen i spillet. Når bloggen forhåbentligt en gang bliver lang, så er det ikke sikkert at alle læser den første update, hvor det står, så derfor har jeg valgt at gøre sådan her Smiley

Men tak for kritikken Smiley

Edit. iiiih indlæg nummer 400
« Seneste Redigering: 14 Mar 2008, 16:26 af TBM_DK » Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: #6# Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #36: 15 Mar 2008, 01:07 »

Go update igen Smiley jeg vil følge din blog fast fra nu..

..NK
Logged

MO
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: #6# Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #37: 15 Mar 2008, 11:45 »

God blog ! Smiley
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #6# Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #38: 16 Mar 2008, 10:51 »

AGF - Smilet tilbage til smilets by #7




Fakta om spillet:

Valgte ligaer: Danmark 2. Division og derover. Norge 1. Division og derover. Sverige 1. Division Elite og derover.

Database: Stor.

Patch: 8.02

Klub: AGF

Dato i spillet: 6. December 2007.





Trup rapport


Efter slutningen på efterårssæsonen 2007, er mine to langtidsskadet folk tilbage i træning og igen en del af 1. Holdstruppen. De er dog langt fra klar til kamp og derfor kommer pausen også godt for os. Lindkvist er desværre kommet på skadeslisten, men forventes klar igen inden nytår.

<< Ulrik Lindkvist er ude i 2 uger med en forstrækning i lysken.
<< Olof Person er så småt begyndt at træne med, men det varer nok stadig 3 ugers tid før han kan træne for fuld damp.

Moralen i truppen er generel god og jeg føler, at vi kan være forholdsvist tilfredse med hinandens indsatser på banen og til træning.




SAS-ligaen

Fire kampe igen inden en velfortjent pause. Vi skulle nu sørge for at slutte af, så vi kunne gå på ferie over nedrykningsstregen.
Det skulle i første omgang gå ud over OB, som vi skulle møde hjemme. Vi spiller en rigtig god gang fodbold imod fynboerne, men må desværre nøjes med et uafgjort resultat, til trods for vi vader i chancer, men vores frontløbere er meget uskarpe.
 
Udekampen mod Lyngby, der ser jeg alle muligheder for at hente point, men vi spiller skidt og Lyngbys Kim Aabech spiller en fantastisk kamp, som Lyngby vinder med 3-1.

Hjemmekampen mod Horsens skulle bare vindes, da vi så ville have et forspring på 6 point ned til dem. Vi får hevet sejren hjem i en meget lige kamp, hvor Dioh Williams ene mål er forskellen på os og dem.

Sidste kamp der talte i efteråret, var kampen ude mod Randers. Hvis vi kunne hive en sejr i land der, så ville vi være et pænt stykke fra nedrykningsstregen og kampen for at undgå nedrykning ville bliver et større slag imellem flere klubber.
Men endnu engang bliver vores meget uskarpe offensiv udstillet. Til trods for, at vi har 3 gange så mange chancer som Randers, så forlader vi banen meget skuffet med et nederlag på 1-0.

Resultater:   << AGF - OB 1-1 >>   << Lyngby - AGF 3-1 >>   << AGF - Horsens 1-0 >>   << Randers - AGF 1-0 >>





Stillingen


Som det ser ud nu, med 4 point op til OB og 7 point til Randers, som de to hold der ligger nærmest over os, så bliver det utroligt svært, at bevare troen på yderligere avancement i denne sæson. Vi skal desværre i stedet for kigge nedad og fokusere på at forblive over Viborg, der kun er 1 point efter os. Det bliver et meget spændende forår, hvis ikke nervepirrende.




Kommende kampe

Der er planlagt en enkelt venskabskamp inden jul, hvor vi skal et smut til Køge for at aflade og gøres os klar til ferien.




Min første halv-sæson


Det er nu tid til at gøre status over min første halve sæson i AGF. Jeg vil sige, at der har været flere skuffelser end højdepunkter. Hvis vi starter med skuffelserne, så er det helt klart skuffende, at vi ikke har formået at tage bare lidt flere point mod de “ dårligere “ hold end vi har gjort.

Vores forsvarsspil har til tider også været meget skuffende og vi er det hold, der har lukket flest mål ind.
Vores skarphed foran mål, har været en lidt blandet fornøjelse, men i de pressede situationer, har den svigtet og det er skuffende. Ligeledes var det utroligt skuffende med en exit i pokalturneringen mod Virum-Sorgenfri.
 
den anden side, har vi så højdepunkterne, som helt sikkert har været sejren over FCK i Parken, hvor vi spillede fantastisk. Jeg synes også, at det er værd at nævne de to sejre over Horsens, en af vores direkte rivaler.

Mine 2 indkøb, Hugo Miranda og Pape Pate Diouf har gjort det godt. Specielt Diouf, som havde meget svært ved at falde til, har gjort det godt. Jeg har troet på ham hele tiden og han har vist sig at være min bedste spiller her i efteråret.

En spiller jeg slet ikke har nævnt, er den kun 16 år gamle Trond Andersen, jeg har hentet ind til mit U18 hold, som en fremtidens spiller. Han har scoret 10 mål for ungdomsholdet i bare 12 kampe. Han bliver spændende at følge.




Rygter


Der går i øjeblikket rygter om, at jeg er en presset mand pga. de manglende resultater. Til rygterne kan jeg kun sige, at bestyrelsen stadig bakker mig op omkring min ledelse af holdet. Men virkeligheden er jo sådan, at man uomtvisteligt er genstand for sådanne rygter, når man står i spidsen for et nedrykningstruet hold.

spillerfronten verserer der rygter omkring et par af spillerne, der rygtes på vej væk. Deriblandt Peter Foldgast og Alex Valencia, men rygter er jo som bekendt ikke altid sande, så vi må se, hvad fremtiden bringer.

Ingen spillere er for tiden sat i forbindelse med et skifte til AGF, men man ved jo aldrig, hvad Januars transfervindue bringer.




*** Næste update - Trup Nyt! - Bestyrelseslokalet - Økonomi - Kommende kampe ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #7# AGF - Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #39: 16 Mar 2008, 11:02 »

God update Smiley
Logged

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #7# AGF - Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #40: 16 Mar 2008, 11:16 »

Meget fin update Smiley Håber du holder dig oppe! Hvis du rykker ned, blogger du videre, ik? Smiley
Logged


NichlasKirk
Gæst
 
Sv: #7# AGF - Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #41: 16 Mar 2008, 11:17 »

pænt go update Thumbs Up
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #7# AGF - Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #42: 16 Mar 2008, 12:57 »

Tak for kommentarerne. Det er rart med lidt feedback, godt som skidt.

@ Søren91, jo jeg fortsætter bloggen indtil, at jeg måtte blive fyret, hvad jeg selvfølgelig ikke håber Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #7# AGF - Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #43: 17 Mar 2008, 09:20 »

AGF - Smilet tilbage til smilets by #8




Fakta om spillet:

Valgte ligaer: Danmark 2. Division og derover. Norge 1. Division og derover. Sverige 1. Division Elite og derover.

Database: Stor.

Patch: 8.02

Klub: AGF

Dato i spillet: 3. Januar 2008.





Trup rapport



Her i starten på det nye år ser det ganske fornuftigt ud til trods for et par småskader hos 3 spillere.

<< Kasper Povlsen er væk i en måneds tid med rygproblemer
<< Frederik Krabbe har problemer med en lille skade i brystregionen og er væk i små 3 uger.
<< Ole Budtz er væk i 3 op til 3 uger med en forstrækning i ryggen.


Moralen i truppen er god og vi ser frem til de kommende venskabskampe, samt de vigtige kampe i foråret.





Da vi bliver nødt til, at skære ned på lønomkostningerne i truppen, så er fire spillere fra 1. Og 2. Holdet blevet sat på salgslisten.
<< Morten Hyldgaard, der agerer reserve målmand på 1. Holdet er blevet sat til salg, da jeg vil satse på en yngre målmand til den tjans.
<< Alex Valencia er også sat til salg, da konkurrencen om den højre midtbane nu er endnu mere skærpet, da Mads Jørgensen er klar igen.
<< Cheikh Sarr fra 2. Holdet er også røget på listen for at bringe lønnen lidt ned.
<< Razak Salifu er også havnet på listen af den årsag, at jeg ser ingen fremtid for ham på højre midt, da kampen er hård om den plads.




Bestyrelseslokalet


Det er aldrig sjovt at gå ind af døren til bestyrelseslokalet, når man er i nedrykningsfare og ikke har spillet alt for godt. Men bestyrelsen er stadig tilfredse med mine bedrifter indtil videre.
De er specielt glade for mit køb af Pape Pate Diouf, som de ser som et fremragende indkøb. Derimod er de lettere bekymret over mit nuværende lønforbrug, derfor er flere spillere sat til salg.




Økonomi - Halvårs regnskab


Vi har samlet et overskud på 6,75 millioner kroner efter mit første halve år i klubben. Det er til trods for, at ingen spillere er blevet solgt. Så med det taget i betragtning, så synes jeg, at det ser fornuftigt ud.
Men vores lønninger skal ned, da vi overskrider vores budget med 12.000 kroner om ugen. Det lyder måske ikke af meget, men i en forholdsvis fattig klub, så er det alligevel en sjat penge.

Mit transfer budget er væk, så muligheden for at købe nye spillere i Januars transfervindue, ser ikke for gode ud. Det gælder også selvom, at vi får solgt spillere i det åbne transfer vindue, da jeg kun får stillet 15% af en evt. salgssum til rådighed.




Kommende kampe


Jeg har valgt, at mine spillere skal en tur væk fra Danmark for at spille mod andre hold og for at få anden inspiration, så vi kan være klar til det vigtige forår. Turen går til Spanien, hvor vi skal spille 4 kampe under vores ophold dernede.





Venskabskamp


Vi havde en enkelt kamp på programmet i December måned, som blev spillet på udebane mod Køge. En kamp der skulle bruges til at slutte godt af i, så vi kunne gå på ferie med oprejst pande.

Kampen startede skidt med, at vi kom bagud, men en hurtig udligning satte løjerne i gang. Folk fik et målshow at se, og det var vores folk der stod i spidsen. Vi vandt opgøret med 4 mål efter en fantastisk  anden halvleg, hvor Peter Foldgast gjorde sig bemærket med et hattrick. Mads Jørgensen fik i denne kamp comeback i den hvide trøje. Han gjorde det umådeligt godt på højrekanten med en scoring og et oplæg.

Resultater:   << Køge - AGF 2-6 >>





*** Næste update - Trup Nyt! - Transfercenter - Venskabskampe ***
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: #8# AGF - Smilet tilbage til "Smilets by"
« Svar #44: 17 Mar 2008, 12:00 »

Fin update, glæder mig til at høre mere Smiley

..NK
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010