home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 860 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  A.C. Milan - Generationsskifte!
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor gammel tror I jeg er?
10-13
- 12 (40%)
14-16
- 14 (46,7%)
17-19
- 3 (10%)
20-22
- 1 (3,3%)
Antal Stemmer: 30

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: A.C. Milan - Generationsskifte!  (Læst 9471 gange)
Chelsea5
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #15: 05 Mar 2008, 19:31 »

STATUS OVER MILAN-HANDLER

A.C. Milan har været ude og hente en masse nye spillere ind op til den nye sæson, og en masse spillere er også røget ud. Her er en status over Milans transfers.

IND:                                                         UD:
Barzagli                                                              Dida
Amauri                                                               Fiori
Riou                                                                  Simic
Defour                                                               Brocchi
Sakho                                                               Gourcuff (leje)
Saivet
Rosado
Kakuta
Bruma
Hazard
Essien
Buffon



http://theeternalwanderer.files.wordpress.com/2007/09/jose_mourinho.jpg Den nye Milan-manager José Mourinho har haft travlt!
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #16: 05 Mar 2008, 19:57 »

Super, jeg kigger med.

Så længe der kommer billeder og lidt mere tekst på, så ville jeg være fast læser.

Jeg behøver ikke billeder, det er jo ikke dem bloggen handler om, så jeg er med... også uden billeder  Thumbs Up
Logged

Chelsea5
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #17: 05 Mar 2008, 20:28 »

Pressemøde i AC Milan efter premiere-sejr over Reggina.

"Goddag. Velkommen til. Mit navn er José Mourinho, som i nok ved alle sammen. I dag har jeg indkaldt til pressemøde, men alle de spekulationer der går om, at en ny stor handel skulle være faldet på plads eller andre urigtige scenarier skulle falde på plads i dag, kan jeg lige så godt afvise med det samme. Vi er ikke mange til mødet i dag, fordi jeg har valgt kun at invitere de bedste, mest pålidelige sportsjournalister, da jeg ikke vil have nogle amatører til at sidde og analysere mine visdomsord.

 I dag er det dagen derpå. I går fik vi en premiere-sejr over Reggina, en kamp jeg også havde forventet vi vandt.
3-2 blev den, og jeg er tilfreds med måden vi angreb på, men der skal arbejdes lidt med forsvaret. Gilardino som jeg har valgt at satse på i angrebet, gjorde det godt og scorede 2 mål. Derudover var der debut til Buffon i målet, som ikke havde en chance ved nogle af de 2 mål. Barzagli spillede en god debutkamp, Amauri gjorde det flot og Essien fik en halvleg, fordi han måtte gå ud med et lille slag. Jeg valgte at hive ham ud, fordi der på søndag ligger en vigitg kamp, nemlig Super Cup mod Sevilla. Sådan set er det jo en ligegyldig turnering, men jeg går ind for prestige i fodbold, og vinder man Super Cup kan man med sikkerhed kalde sig det bedste hold i Europa. Nu glæder jeg mig til Sevilla-kampen!".

Mourinho has now left the building.
Logged

Chelsea5
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #18: 05 Mar 2008, 20:51 »

A.C. MILAN - SEVILLA

31.8.08

A.C. Milan og Sevilla skulle mødse i Super Cup finalen i en kamp som José Mourinho inden kampen kaldte "prestigefuld" og "forholdsvis vigtig".

Sevilla spillede i en flad 4-4-2 med spillere som Kanouté, Navas og D. Alves.
José Mourinho havde valgt at stille op i en 4-3-1-2 opstilling i dagens anledning. Opstillingen så sådan ud:
Buffon,- Oddo, Nesta, Barzagli, Kaladze,- Pirlo, Gattuso, Essien,- Kaká,- Gilardino, Amauri.

Kampen startede i et hæsblæsende tempo med Milan-dominans. Milans spil flød godt, backerne kom godt med, Kaká var farlig i hullet mellem Sevillas forsvar og midtbane og Amauri og Gilardino havde et klart overtag i hovedspillet i forhold til Sevillas midterstoppere Boulahrouz og Navarro. Netop hovedspillet skulle vise sig at blive afgørende efter 14 min. Milan spiller et smukt opbygget angreb, Pirlo forsøger langskuddet men De Sanctis i Sevilla-målet redder flot til hjørne. Kaká server den perfekt ind mod nærmeste stolpe hvor Amauri har fået instrukser til at stå. Amauri stiger til vejrs og header den let ind. 1-0 til Milan.

Resten af halvlegen bød ikke på det store. Gilardino havde et halvstort tilbud midt i halvlegen efter flot indlæg af Kaká og Kanouté havde en stor chance, men der blev dømt offside. Halvleg 1-0 til Milan.

2. halvleg var knapt nok startet før Milan var på spil igen. Barzagli erobrede flot bolden fra Kanouté, spillede den videre til Gattuse som så Kaká i det føromtalte hul mellem Sevillas kæder, og smask: Kaká til 1-0 på et langskud fra 20 meters afstand. Stor glæde på Milan-bænken hvor Mourinho og hans assisten Massimo Neri, hentet i R. Madrid lige gav et high-five.

Derefter stod den lidt på cruise-control for Milan. Ikke det store action indtil det 61. minut hvor Adriano erobrer bolden fra Oddo, trækker til kanten, indlæg mod Kanouté, heades væk, men lige ud til C. Poulsen som skyder flot, men Buffon redder endnu flottere i Milan-målet.

Om det var Oddos fejl ved chancen før, der gjorde at han blev skiftet ud i det 67. minut er uvist, men ind kom i hvert fald Maldini som erstatning for Oddo. Formationerne lød stadig på 4-3-1-2 fra Milan og 4-4-2 fra Sevilla.

I det 69. minut var den gal igen. Barzagli mistede bolden i forsvaret, Maresca erobrede og spillede den flot videre til den indskiftede Koné som dog skød langt forbi. Det var en stor chance!

I det 80. minut afgører Milan dog kampen. Boulahrouz begår frispark på Kaká. Frisparket tager Pirlo sig af. Og sætter den lige som den skal sidde i hjørnet. 3-0, og den sejr var hjemme.

Milan satte lidt nye kræfter ind da Defour erstattede Amauri som havde spillet en flot kamp. Ambrosini kom ind og erstattede Essien, som skal spares lidt.

I det 88. minut var Koné tæt på for Sevilla, men lige lidt hjalp det. 3-0 til Milan, i Mourinhos første vigtige kamp. Efter kampen havde Mourinho følgende kommentar: "Jeg er tilfreds. 3-0 over et hold som skulle forestille et af de bedre hold i Spanien. Amauri får sit første mål, Defour får lidt spilletid og lidt erfaring. Kaká er verdensklasse. Pirlo er verdensklasse. Vi var verdensklasse i dag, og jeg er glad for at få min første titel hjem til klubben allerede efter 1 måned i klubben."
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #19: 05 Mar 2008, 20:59 »

Virkelig god læsning. Det er en god blog i forhold til det er din debut på blog scenen.
Jeg håber der kommer endnu mere om Mourinho's tankegang og arrogance.
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #20: 05 Mar 2008, 21:04 »

“3-0 over et hold som skulle forestille at være et af de bedre hold i Spanien.”

Klasse kommentar!

Yderst fornøjelig læsning, du producerer, og jeg håber personligt ikke der kommer billeder, da denne type blogs er en mangelvare på scenen. Dejlig “rå” læsning som sætter fokus på spillet, frem for alt andet.

FORZA MILAN!

PS: Hvor meget måtte du slippe for Gianluigi Buffon?
Logged

Chelsea5
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #21: 05 Mar 2008, 21:39 »

Svar til Rossonero: Hmm.. Meget! Hehe.

UPDATE-INFO:

Fremover vil det være sådan, at jeg mindst en gang om måneden i spillet, vil skrive en update om den måned. Resultaterne, målscorerne osv. Udover det udvælger jeg hver måned en kamp som jeg skriver fuldt detaljeret, ala Milan-Sevilla kampen. Udo ver det kommer der måske en enkelt update angående min nye stab og en enkelt gang i mellem kommer der lidt nyt om hvordan U/20-holdet klarer sig.

Tak for de mange roser, jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at holde bloggen kørende  Smiley
Logged

Chelsea5
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #22: 05 Mar 2008, 21:42 »

Forresten, jeg har besluttet mig for at lave en "billedfri" blog, da jeg som Rossonero så fint sagde det, gerne vil have en blog der lægger vægt på spillet og god læsning frem for billeder og fornemt design.

Er der nogen der har noget kritik af bloggen, noget jeg skal gøre bedre?
Logged

MO
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #23: 05 Mar 2008, 21:55 »

Forresten, jeg har besluttet mig for at lave en "billedfri" blog, da jeg som Rossonero så fint sagde det, gerne vil have en blog der lægger vægt på spillet og god læsning frem for billeder og fornemt design.

Er der nogen der har noget kritik af bloggen, noget jeg skal gøre bedre?

Kunne være fint du lavede kursiv skrift hvergang Mourinho siger noget. Bare så der er lidt afveksling Smiley
Logged

Chelsea5
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #24: 06 Mar 2008, 15:51 »

A.C. MILAN - FIORENTINA

Humøret var højt i AC Milan-truppen mandag den 3. september. Milan havde forinden sikret sig Super Cup triumfen efter en overbevisende sejr over Sevilla, eller "et hold som skulle forestille at være et af de bedre hold i Spanien" som Mourinho sagde det. Nu gjaldt det Fiorentina, et hold som ligesom Milan havde oprustet i tranfervinduet i form af blant andre det kroatiske stortalent Luka Modric. 2 stærke hold skulle mødes, og forventningerne var store.
Prandelli, Fiorentinas manager, var i optakten til kampen ude og sige, at han forventede en sejr over Milan, og at hans hold ville prøve at udnytte at Milans nyindkøb ikke var spillet helt rigtigt ind på holdet endnu. Det tog Mourinho dog med ophøjret ro og sædvanlig arrogance. "Min trup er spillet perfekt sammen. En stjerne-træner som mig, vil aldrig nogensinde have en trup til rådighed som ikke er spillet sammen. Vi beviste imod Sevilla at vi har et stærkt hold, og jeg glæder mig til at se Prandellis misundelige ansigt når han ser mit hold udspille hans Fiorentina-hold."

Fiorentina stillede op i en 4-3-2-1 opstilling, med spillere som Mutu, Frey, Montolivo og Modric. Milan havde valgt at fortsætte succesen fra Sevilla med en 4-3-1-2 opstilling. Milans opstilling så ud som følger:
Buffon,- Oddo, Barzagli, Nesta, Kaladze,- Pirlo, Essien, Seedorf,- Kaká,- Gilardino, Amauri.

Kampen startede med et lille Fiorentina overtag, og allerede efter 3 min. havde Montolivo et flot forsøg, som Buffon dog havde styr på. Derefter dominerede Fiorentina sådan set stadig, men på et kontra-angreb slog Milan til. Pirlo erobrede bolden flot fra Modric, og spillede den videre til Essien. Essien snød Liverani, og derefter lagde han en flot aflevering til Kaká i dybden, som afdriblede Ujfalusi og fra 15-20 meter placerede et langskud lige i nettaget. 1-0 til AC Milan efter bare 8 minutter.

I det 12. minut havde Gilardino en stor chance. Kaká modtog bolden, driblede på tværs af feltet og afsluttede, men Dainelli rettede den af, og den dumpede lige ned til Gilardino som havde en næsten 100% chance. Frey i Fiorentina-målet reddede dog flot. Som eksempel på hvor bølgende kampen var, kan det siges at lige efter Gilardinos chance fik Fiorentina en giftig kontra, hvor Pazzini dog sparkede over.

22 minutter spillet og Milan fik igen en farlig kontramulighed. Essien erobrede igen bolden, og spillede den lange bold op imod targetman Amauri. Amauri headede bolden videre til sig selv, løb simpelthen fra Dainelli og var alene med Frey i målet. Amauri brændte dog, men returen røg lige ud til ham igen og den chance svigtede han ikke på.
2-0 til Milan.

I det 29. minut fik AC Milans Seedorf sig dog en skade og måtte udskiftes. Ind kom Gennaro Gattuso, og det var sådan set meget rart for Milan at få en lidt defensiv indskiftning, selvom det selvfølgelig at Seedorf blev skadet.

I det 34. minut spiller Milan et mønsterangreb med flotte kombinationer af Pirlo, Amauri og Kaká. Det ender med at Pirlo lægger en fantastisk aflevering til Essien, som dog skyder over. En stor chance, men Essien er ikke verdens skarpeste afslutter.

Det skulle dog vise sig at blive dyrt, for i det 37. minut taber Kaká dumt bolden til Donadel, som spiller bolden videre til Mutu. Han lægger en genial aflevering til Pazzini som køligt lægger den ind bag Buffon. 2-1 og Fiorentina lugtede blod igen.

1. havleg blev fløjtet af i det 47. minut, og med det afsluttede dommeren en fantastisk 1. halvleg!

2. halvleg kunne dog ikke leve op til 1. halvleg underholdningsmæssi gt, og først i det 64. minut sker der lidt.
Milan får et frispark i en farlig position, men Pirlo rammer dog muren og den ryger til hjørne. Hjørnesparket lå lige i panden på Gattuso men han header over.

Fra det 64. minut og indtil det 75. minut bliver en hårdtspillet affære. Gattuso, Essien og Pazzini får alle et gult kort. Derefter får også Oddo, Barzagli og Ujfalusi gult kort.

I det 81. minut foretager Milan en udskiftning. Amauri tages ud og Brocchi går ind. Formationen uændret. Fiorentina foretager ligeledes en udskiftning. Fiorentina foretog også en udskifting. Modric gik ud og boksspilleren Lupoli
kom ind.


I det 84. minut ændrede Fiorentina opstilling til 4-2-4 hvilket resulterede i at Milan ændrede til 4-1-4-1. Kaká blev tager ud for Milan og rutinerede Maldini kom ind.

I det 91. minut lægger indskiftede Brocchi en genial aflevering i dybden til Gilardino som er alene med Frey. Men bagved kommer Dainelli og nedlægger klart Gilardino. Dainelli var sidste mand og direkte rødt til ham. Det medførte dog vilde protester fra Fiorentina-spillere og fans. Montolivo fik gult kort for brok.

I det 94. minut bliver kampen fløjtet af. Fortjent sejr til Milan. 2-1 og Milan har startet sæsonen godt.

"Godt gået af drengene. Vi dominerede kampen fra start til slut. 2-1 var et lidt uretfærdigt resultat efter min mening, men jeg er tilfreds. Vi spillede flot på alle pladser, og vi var bedre end dem spiller for spiller. Essien beviste at han så sandelig er spillet ind på holdet, da han leverede en flot flot indsats. Jeg sad på bænken midt i al virakken og spændingen, og slog et blik over imod Prandelli på Fiorentinas bænk. Jeg kan love dig for hans ansigt var fuld af misundelse, og kan jeg min mundaflæsning rigtigt mener jeg han sagde "Amauri, Essien, Buffon .. Hvad bliver det næste?"
var Mourinhos kommentar efter kampen. Vi fik også fat på Milans stjerne Kaká efter kampen. Hans kommentar var: "2-1 er fortjent. Jeg er glad, vi vandt mod Reggina, vi slog Sevilla og nu slog vi Fiorentina. Det er fantastisk at score i dag, og jeg glæder mig til fremtiden med Mourinho som manager."


Logged

Chelsea5
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #25: 06 Mar 2008, 15:59 »

"SEPTEMBER MÅNED KAMPPROGRAM"

AC Milan startede september måned flot med en sejr over Fiorentina.
Den 15. september venter Cagliari i Serie A. Derefter står den på Champions League.
AC Milan er kommet i gruppe med tyske W. Bremen, hollandske Ajax og ukrainske Shaktar. Om denne lodtrækning siger Mourinho. "God lodtrækning. Bremen er gode, dog ikke et af de helt store hold i Europa. Ajax var engang rigtig gode, nu er de falmet lidt, men de er på vej op. Store talenter på deres hold, og de spiller en god teknisk gang fodbold. Shaktar er Ukraines klart bedste hold, men det siger jo ikke så meget. De har rige folk i baggrunden, og de har mange brasilianere i truppen, og derudover en fantastisk angriber i Lucarelli." Den 18. september spiller Milan imod W. Bremen.

Den 23. september venter Sampdoria i Serie A, og derefter den 26. venter Torino.
Den 29. september venter dog nok månedens største opgave, nemlig Lazio. Kampen spilles på San Siro, og vi kan garantere for en god kamp på et helt fyldt stadion.

God fornøjelse med september måned!
Logged

Chelsea5
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #26: 06 Mar 2008, 16:29 »

Hej fmfreaks

I må meget gerne kommentere min blog, komme med ros og ris. Alt er velkommen. For mig er det vigtigt at få nogle kommentarer, for ellers ved jeg ikke om der overhovedet er nogle der følger med i bloggen. Og er der ikke det, så er der vel ikke nogen grund til at fortsætte. Misforstå mig ikke, det betyder overhovedet ikke at jeg er ved at stoppe med bloggen! Jeg vil dog bare ikke blive ved i uendeligheder hvis der ikke er nogen der følger med i bloggen. Wink

På forhånd tak  Smiley
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #27: 06 Mar 2008, 16:56 »

Gode updates. Jeg vil dog gerne høre endnu mere om Mourinhos arrogance.
Det synes jeg er for fedt. Ellers fortsæt det gode arbejde.
Logged

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #28: 06 Mar 2008, 17:06 »

Jamen så får du da lige en kommentar.

Jeg synes hele ideen i bloggen er rigtig god, og jeg har selv spillet med AC Milan og haft formålet at skifte alt gammelt ud. Synes valget af Mourinho som træner er godt, og det ville ikke undre mig, hvis han kom til Milan i virkeligheden også. Det du skriver er godt, men jeg ville nok pynte med lidt farver og eventuelle billeder (hvis du er i tvivl om billeder er der en guide, men du må også skrive til mig). Lige nu er det ikke så sjovt for øjnene, selvom indholdet er fint.
Logged


naRf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: A.C. Milan - Generationsskifte!
« Svar #29: 06 Mar 2008, 17:07 »

Verdens kedeligste blog.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010