home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 07:37:10 GentleBreeze Blogs Fallout 76: The 9 Most...
27 Jun 2025, 21:45 Broen13 Blogs Indsæt Titel 2
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23586
  0 Brugere, 592 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brigadeinsigniayl
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Taktiske ændringer
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Taktiske ændringer  (Læst 446 gange)
Rossonero
Gæst

Taktiske ændringer
« : 26 Feb 2008, 12:15 »

Taktiske ændringer
Reformationer i taktikken undervejs

I denne tråd vil vi diskutere vores taktiske ændringer under sæsonens forløb. Hvornår ændrer du taktikken? Har du en speciel metode? Gør du det når det først går dårligt, eller har du dannet dig nogle faste rammer?

Jeg har sjovt nok, dannet mig faste rammer, da jeg helst vil undgå, at det på noget som helst tidspunkt skal gå dårligt. Hver fjerde måned bliver der lavet ændringer i min taktik, hvor jeg eksempelvis kan gå fra direkte/hurtigt til kort/langsomt. På den måde, føler jeg, at modstanderne har svært ved at læse min taktik, og det har da virket effektivt hidtil. Det skal i øvrigt siges, at førend en kamp, bliver taktikken altid finpudset. Det er tværtimod tankevækkende ændringer, men blot små justeringer her og der, og alle vegne – undervejs i kampene bliver der også pillet ved tingene.

Derudover synes jeg også, at det er nødvendigt at skifte taktikken i ny og næ i en sæson, men det igen et yderst subjektivt syn – så lad os få nogle forskellige meninger på banen omkring dette! I kan desuden tilføje hvad I gør i selve kampene, og hvilke tanker I gør jer førend et opgør.

Eidur
Juniorspiller
**

Sv: Taktiske ændringer
« Svar #1: 26 Feb 2008, 13:04 »

Som udgangs punkt bruger jeg den samme formation og taktikske indstillinger permanent, dog ændre jeg som du selv nævner mine indstillinger under selve kampene, har det jeg kalder den "normale" opstilling som jeg altid starter med udebane, hjemmebane det er sådan set lige meget. Så har jeg "Jagt et mål" hvis jeg er bag ud hvor jeg skruer tempoet lidt i vejret og spiller direkte. Så har jeg forsvar fører bruges oftest de sidste 15 min. hvis jeg er foran fx 2-0 hvor jeg begynder at trække tiden ud. har virket utroligt godt for mig efter jeg er begyndt at spille på den måde. Før i tiden havde jeg Ude/HJemme taktik og flere forskellige til alle mullige situationer. Men med de 3 har det kørt med stort set alle hold. Det er en 4-5-1 som virker både på højt og lavt niveau Smiley

"En god fodboldspiller må være temperamentsfuld. 80% temperament og 20% fuld"

- Erik Mykland

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2: 26 Feb 2008, 13:07 »

Nu har jeg jo stadig kun spillet to sæsoner i FM08, så jeg prøver mig stadig lidt frem, og føler af og til, at jeg famler lidt i blinde  Rullende Øjne

Men generelt, så laver jeg et taktisk udgangspunkt, som så justeres lidt, før hver kamp, afhængig af modstander og skades-/karantæne situation, og så selvfølgelig også justeres løbende i løbet af kampen (her kan der faktisk godt være tale om store justeringer, hvis spillet slet ikke fungerer), alt efter hvordan denne forløber.

Generelt holder jeg mig til mit udgangspunkt, indtil det ikke længere virker, og først da skifter jeg. Med udgangspunkt i mit Verona spil, så virkede min 4-2-3-1 jo udmærket i første sæson (selvom den aldrig blev helt så god som jeg havde håbet), men i anden sæson, efter oprykningen, gik den bare slet ikke mere, da det nyoprykkede hold, bare ikke havde klassen til kun at spille med én angriber. Derfor var jeg nødt til at justere på formationen, mens spillestilen kun blev ændret minimalt. Det har indtil videre fungeret ok, dog stadig ikke helt godt nok, men det skyldes nok, at jeg, som sagt, stadig famler mig lidt frem på det taktiske felt (og at Lupatelli har fået en skidt vane med bare at stå og se til, når modstanderen forsøger sig fra distancen  ticked off).

Anfield
Reserveholdsspiller

« Svar #3: 26 Feb 2008, 13:37 »

Hvis modstanderen spiller med en offensiv midtbane general laver jeg 9/10 gange en defensiv midtbane i min taktik,. Ellers hvis jeg vil have et mål sætter jeg tit tempoet op. Ellers hvis modstanderen i 3 kampe i træk har scoret på langskud gør jeg selvfølgelig noget ved det. Ellers er min taktik rimelig med faste rammer. Men forsøger tit med at gøre en smule anderledes for at se om det er bedre end før mht. afleveringer og tacklinger osv.

"Son, when participating in sporting events - it is not a question about winning and loosing, it's about how drunk you can get !"

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010