Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 21:25:26
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
20 Sep 2025, 19:55
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41
Balslev
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03
Nodiem
Blogs
Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere:
23171
1 Bruger, 663 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Brendansow
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Kategori: Nostalgi
Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Hvis jeg spiller sæson nr. 10 i denne blog, vil du så læse med? (Afstemning slut: 24 Jan 2007, 22:40)
Ja da!
24 (82,8%)
Næh, det regner jeg ikke med
2 (6,9%)
Øh, læse med? Hvordan gør man det?
3 (10,3%)
Antal Stemmer: 29
Sider:
1
...
36
37
[
38
]
39
40
...
74
Forfatter
Emne: Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil (Læst 187297 gange)
Dusty78DK
Manager
Sv: Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark
«
Svar #555:
01 Aug 2006, 23:42 »
Så er det tid til endnu en update. Denne gang skal Juventus ud i Champions League og derudover skal den flotte sæsonstart følges op.
11. september 2010
Serie A, 3. spillerunde
Juventus – Lazio 3 – 0
1 – 0 Roger (21)
2 – 0 Quaresma (29)
3 – 0 Zlatan Ibrahimovic (straffe, 64)
Inden kampen var Lazio coach Malesani ude og kommentere at han ikke regnede med at Juve var realistiske liga-vindere. Den slags skal man ikke sige til far her *lol*, så jeg gik ud i pressen og siger at jeg ikke regner med at få problemer med at tæske holdet fra hovedstaden, og jeg får ret. Lazio er det meste af kampen spillet ud af stadion og statistikken i afslutninger er 12-3 til os ved pausen. Selv om vi sætter farten ned til luntetrav i 2. halvleg, ender det alligevel med at skudstatistikken hedder 22-11. Når først min offensiv bliver spillet helt varm, tror jeg der bliver alvorligt bid i den gamle dame.
14. september 2010
Champions League gruppespil, 1. spillerunde
Juventus – Lokomotiv Moskva 3 – 1
1 – 0 Roger (42)
1 – 1 Maxim Tsigalko (44)
2 – 1 Emiliano Vecchio (76)
3 – 1 André Moritz (90)
Det holdt hårdt mod de stærkt fightende russere, men efter jeg satte tempoet gevaldigt op de sidste tyve minutter kom de forventede tre point hjem. Det er vigtigt med en god start i Champions League, men vi må ikke lade os overraske af et russisk hold, der var tæt på at score efter to minutter og spillede lige op med os i første halvleg.
19. september 2010
Serie A, 4. spillerunde
Inter – Juventus 2 – 4 (1-3)
0 – 1 André Moritz (21)
– Juventus bygger tålmodigt op i højre side, indtil Zlatan smider bolden ind over hvor venstre wing’en vinder duellen med Kompany.
0 – 2 Leo Messi (25)
– Bolden sendes frem til Roger, der vinder hovedstødsduellen med Kompany og derved header midtbanespilleren fri. Hjemmeholdet anede ikke hvad der ramte dem – to scoringer på fem fire minutter!! Kompany er grædefærdig!
1 – 2 Falcao (38)
– Hjemmeholdet bryder et Juveangreb og slår kontra. Bolden sendes om bag forsvaret og snyder Maduro. Den colombianske angriber header sikkert bolden i kassen.
1 – 3 Zlatan Ibrahimovic (45)
– Juve har tid til ét sidste angreb inden pausen. Roger header en lang bold videre, ingen zebrastribede spillere er med. Der er ingen fare i Inters forsvar indtil Kompany vil sparke væk. Roger er fulgt med op og tackler på bolden, der springer hen til Zlatan. Den svenske superstjerne placerer køligt bolden bag målmanden.
2 – 3 Falcao (50)
– Kompany klarer sig bedre i 2. halvleg end i første. Han header et Juve-hjørne væk og Inter sætter en kontra i gang. Martins afdribler forsvaret og serverer bolden for det 24-årige supertalent. Colombia er åbenbart andet end Cárdenas.
2 – 4 Zlatan Ibrahimovic (67)
– Zlatan sendes af sted på en lang løbetur bag forsvaret. Med et frækt lob over den fremstormende målmand afgør han kampen.
Wow! Nu spiller den gamle dame ikke kun som forsvarende mester, men også som kommende. I dagene inden kampen er der tætte ordvekslinger mellem mig og Inters manager Mancini, og selv om jeg i mine udtalelser er meget overlegen på en passende sydeuropæisk måde, er jeg en smule nervøs over den svære udekamp mod rivalen, der vandt Serie A i 2007/08 og 2008/09. Men det går fantastisk godt for mit hold. Inter når os simpelthen ikke til sokkeholderne og specielt supertalentet Kompany har en skidt dag. Zlatan bliver MOM.
22. september 2010
Serie A, 5. spillerunde
Juventus – Udinese 2 – 0 (0–0)
1 – 0 Sulley Ali Muntari (47)
2 – 0 Porcellis (69)
Spillerne virkede trætte ovenpå de to foregående topkampe, men jeg sætter et par reserver på banen og med tålmodighed og fight får jeg alle tre point.
Efter de første fem runder af Serie A ser stillingen sådan her ud:
26. september 2010
Serie A, 6. spilledag
Palermo – Juventus 1 – 3 (1-2)
0 – 1 Leo Messi (2)
0 – 2 Quaresma (5)
1 – 2 Emiliano Bonazzoli (21)
1 – 3 Roger (75)
Siden han ankom til klubben i januar 2006 har Gianluca Vialli haft meget større succes end han havde som træner i England. Efter en lidt rodet start gik det for alvor godt for den tidligere superangriber i sæson’en 2008/09, hvor holdet overraskende blev nr. 3. Sidste sæson endte Palermo som nr. 2 i serie A. I begge tilfælde førte Palermo ligaen i længere tid. I dag besejrer jeg holdet overbevisende. Allerede efter ti minutter er jeg tæt på at score til 3-0, men Palermo har heldet og kæmper sig tilbage i kampen og har held til at få kontakt. Men topholdet vinder sin sjette ligakamp i træk! Det dufter lidt af guld, ikke?
29. september 2010
Champions League gruppespil, 2. spillerunde
Panathinaikos – Juventus 1 – 4 (1-2)
0 – 1 Leo Messi (1)
1 – 1 Vicente Matias Vuoso (6)
1 – 2 Roger (20)
1 – 3 Zlatan Ibrahimovic (51)
1 – 4 Porcellis (86)
Super kamp. Efter 18 sekunder ligger bolden inde i grækernes net og alt ser fedt ud, men udligningen giver mig sved på panden. Men efter en halv time har grækerne ikke meget sovs tilbage i benene. Valencia smider point i Rusland, og dermed fører Juventus gruppe C:
3. oktober 2010
Serie A, 7. spilledag
Modena – Juventus 1 – 5 (0-3)
0 – 1 Leo Messi (1)
0 – 2 Roger (30)
0 – 3 Roger (42)
0 – 4 Leo Messi (59)
1 – 4 Parlak Illhan (84)
1 – 5 Zlatan Ibrahimovic (89)
Reserverne kan også! I dagens kamp var de tre længst fremme – Messi, Roger og Zlatan – de eneste stamspillere i startopstillingen. Ellers prøvede jeg de andre spillere af, bl.a. fik den nye målmand Russo debut og han klarede sig fint. Kampen er den niende sejr i træk, hvilket er rekord for den gamle dame i dette savegame.
7. oktober
DANMARKS TRUP UDTAGET!
I dag udtog jeg de 26 spillere, der skal spille i Parken mod Israel 13. oktober.
MÅLMÆND:
Stephan Andersen (Charlton)
Kenneth Stenild (Ipswich)
Thomas Sørensen (Birmingham)
VENSTRE BACK:
Rang Shawkat (Messina)
Michael Jakobsen (Hull)
HØJRE BACK:
Kasper Bøgelund (Borussia Mönchengladbach)
Sebastian Svärd (Vitória Guimarães)
MIDTERFORSVAR:
Daniel Agger (Liverpool)
Per Krøldrup (West Ham)
Bo Svensson (Borussia Mönchengladbach)
Leon Andreasen (Ipswich)
Michael Gravgaard (Genoa)
DEFENSIV MIDTBANE:
Christian Poulsen (Parma)
Rasmus Würtz (Sporting CP)
VENSTRE WING:
Simon Poulsen (FC Midtjylland)
Johan Absalonsen (Sedan)
Anders Due (Genoa)
HØJRE WING:
Michael Silberbauer (Aachen)
Danilo Arrieta (Schalke 04)
Mikkel Thygesen (Stuttgart)
OFFENSIV CENTRAL MIDTBANE:
Thomas Kahlenberg (Auxerre)
Kasper Lorentzen (Leverkusen)
ANGRIBERE:
Simon Bræmer (AaB)
Nicklas Brendtner (Arsenal)
Søren Larsen (Schalke 04)
Morten Søndergaard (Wolves)
Jeg har blandet kortene en smule anderledes ved at skære ned på defensive midtbanepladser og i stedet tage flere wings med. Måske ser den offensive centrale midtbane en smule tynd ud, men både Silberbauer og Absalonsen kan også spille denne position.
13. oktober 2010
DANMARK I TOTAL DOMINANS!
Danmark – Israel 3 – 0 (1-0)
1 – 0 Søren Larsen (33)
2 – 0 Kasper Lorentzen (straffe, 73)
3 – 0 Morten Søndergaard (90)
Jeg mødte også Israel i min VM kvalifikation. Dengang vandt jeg 2-0 hjemme og 1-0 ude, så jeg forventede at vinde. Men Israel spillede en hel del dårligere end sidst jeg mødte dem. Kampens skudstatistik var 23-4 og jeg burde have vundet med måske 5 eller 6 mål. Morten Søndergaard har også en god aften. VM topscoreren får bolden i kassen for første gang siden VM semifinalen.
Nu skal der ikke spilles mere i 2010, og med de sidste kampe i hus ser stillingen sådan her ud:
Sverige smider point i Georgien, hvor Danmark også havde det svært, og derfor fører vi. Da Sverige vandt 7-1 skal det lige bemærkes at Zlatan scorede fem af målene.
Næste kamp: En ufattelig vigtig match 26. marts 2011 mod Sverige på udebane!!
16. oktober 2010
Serie A, 8. spillerunde
Juventus – Bologna 4 – 1 (1-1)
1 – 0 Zlatan Ibrahimovic (29)
1 – 1 Nando Rafael (45)
2 – 1 Mathias Abel (selvmål, 65)
3 – 1 Zlatan Ibrahimovic (straffe, 71)
4 – 1 Roger (91)
En mellemkamp mellem landshold og Champions League. Spillerne har svært ved at komme i gang, men efter pausen beviser drengene at de har et ekstra gear.
Den næste kamp vinder jeg 2-0 over Piacenza og derved er ¼ af Serie A slut. Tid til at gøre status.
Ligastillingen:
Okay, lad mig lige nye det billede et øjeblik … uhmmmm lige så godt som en kold Cola på en 30 graders sommerdag. Ni kampe, ni sejre. Torino-zebraerne har sat kursen mod et nyt mesterskab. Spørgsmålet er om de får gummiben når kampprogrammet virkelig trækker tænder ud.
Topscorer i Serie A:
1. Zlatan Ibrahimovic, Juventus, 9 mål
2. Daniele Corvia, Fiorentina, 8 mål
3. Roger, Juventus, 7 mål
Gutterne oppe foran har virkelig skud i støvlerne!
Gennemsnitlig bedømmelse:
1. Zlatan Ibrahimovic, Juventus, 8.33
2. Roger, Juventus, 8.25
3. Leo Messi, Juventus, 8.00
3. André Moritz, Juventus, 8.00
4. Sebastián Battaglia, Juventus, 7.88
Jeg gør lige opmærksom på at denne top 5 ikke er en top 5 for Juventus, men en top fem for HELE Serie A.
20. Oktober 2010
Champions League gruppespil, 3. spillerunde
Valencia – Juventus 0 – 4 (0-3)
0 – 1 Zlatan Ibrahimovic (12)
0 – 2 Zlatan Ibrahimovic (43)
0 – 3 Quaresma (45)
0 – 4 Zlatan Ibrahimovic (85)
Det spanske storhold startede fint i Champions League og i denne kamp, men de blev spillet ud af banen af et kontraklart Juve. Zlatan, der ellers ikke spillede fantastisk i sæsonens første kampe, beviser hvorfor hans grundværdi er en kvart milliard kroner.
Efter halvdelen af gruppespillet er ovre ser gruppe C sådan her ud:
Valencia fumler i det i Rusland og bliver ydmyget på hjemmebane. Måske er jeg en smule selvglad, fordi alt kører lige nu, men jeg forventer at kunne spille de sidste to kampe med reserver.
Yes, denne update er forbi. Juventus kører med klatten både hjemme og i Europa og Danmark fik den bedst mulige start på EM kvalifikationen. Men kan det vare ved?
Næste update: Champions League gruppen afsluttes og Juventus forsøger at holde den gode stime i Serie A.
See ya!
MisterFCK
Gæst
«
Svar #556:
02 Aug 2006, 00:06 »
Det ser da vildt godt ud, både i Serie A og CL
Hvis det gode spil fortsætter vinder du det hele i år
Held og Lykke til Torino-klubben
Dusty78DK
Manager
«
Svar #557:
02 Aug 2006, 00:08 »
Citat af: MisterFCK 02 Aug 2006, 00:06
Det ser da vildt godt ud, både i Serie A og CL
Hvis det gode spil fortsætter vinder du det hele i år
Held og Lykke til Torino-klubben
Takker ... du har efterhånden også styr på tingene i Hamborg, hva'?
MisterFCK
Gæst
«
Svar #558:
02 Aug 2006, 00:10 »
Citat af: Dusty78DK 02 Aug 2006, 00:08
Takker ... du har efterhånden også styr på tingene i Hamborg, hva'?
Nemlig
Der er i øvrigt en lille update på vej om et par minutter
Dusty78DK
Manager
«
Svar #559:
02 Aug 2006, 00:12 »
Citat af: MisterFCK 02 Aug 2006, 00:10
Nemlig
Der er i øvrigt en lille update på vej om et par minutter
Uh, den vil jeg lige have med inden jeg skal ind og snorke
MisterFCK
Gæst
«
Svar #560:
02 Aug 2006, 00:29 »
Citat af: Dusty78DK 02 Aug 2006, 00:12
Uh, den vil jeg lige have med inden jeg skal ind og snorke
SÅ får du da det
cube
Manager
«
Svar #561:
02 Aug 2006, 00:56 »
Klasse, Dusty. Ganske enkelt
Tjek mit kunst/design ud på
KasperPyndt.dk
wirenfeldt
Gæst
«
Svar #562:
02 Aug 2006, 01:29 »
Genialt Dusty
Mijitrix
Førsteholdsspiller
«
Svar #563:
02 Aug 2006, 17:09 »
Dusty
som jeg ser det ender det med 3 gange guld til dig i denne Sæson og guld med Dk nste Sæson og for Håbeligt 3 gange guld denne Sson
Come On You Spurs
COYS
lurking
Dusty78DK
Manager
«
Svar #564:
04 Aug 2006, 15:12 »
Så er det igen blevet tid til en update fra det skandaleramte Italien. Jeg lover at mine sejre intet har med bestikkelse af dommeren at gøre.
27. oktober 2010
Serie A, 10. spillerunde
Torino – Juventus 1 – 5 (0-4)
0 – 1 Porcellis (6)
0 – 2 Marco Savarese (14)
0 – 3 Gianni Zuiverloon (43)
0 – 4 Porcellis (45+1)
0 – 5 Porcellis (81)
1 – 5 Marek Cech (84)
Reserverne slog til. I dag var det KUN de spillere, der er indskiftere til hverdag, der starter inde i denne kamp mellem Torinos to største hold. Selv om jeg vinder kan man godt se det er uprøvede spillere, der er på banen. Allerede efter 30 minutter har jeg brugt alle tre udskiftninger på grund af småskader og træthed
, og jeg kunne godt have brugt to udskiftninger mere, men skidt. Porcellis banker alvorligt på til en fast plads med sit hattrick og Zuiverloon kommer ind som udskifter og scorer et ufatteligt smukt mål måske 30 meter udefra.
31. oktober 2010
Serie A, 11. spillerunde
Juventus – Genoa 0 – 0
Haloweengys – kamp mellem Juve og min gamle klub Genoa, der ligger nummer 3 i ligaen. Vi burde have vundet, men mine spillere virkede ukoncentreret og bliver ikke rigtig farlige. Det betyder det første pointtab til Juventus i denne sæson! Der er kun to spillere fra min tid i Genoa i modstandernes startopstilling: Adebayor og Cárdenas, så der har også været gang i svingdøren her til sommer i min gamle klub.
2. november 2010
Champions League gruppespil, 4. spillerunde
Juventus – Valencia 3 – 0 (2-0)
1 – 0 Roger (34)
2 – 0 Roger (40)
3 – 0 Ezequiel Garay (straffe 81)
Med denne sikre sejr kvalificerede jeg mig suverænt til 2. runde i Champions League med to kampe tilbage.
Sæsonen bliver lang, så jeg kunne godt finde på at spare en del af de faste spillere i de sidste to kampe.
7. november 2010
Serie A, 12. spillerunde
Roma – Juventus 1 – 5 (0-4)
0 – 1 Leo Messi (straffe, 12)
0 – 2 Zlatan Ibrahimovic (16)
0 – 3 Leo Messi (26)
0 – 4 Roger (42)
0 – 5 Zlatan Ibrahimovic (straffe, 48)
1 – 5 Muriqui (53)
Uha, Laudrup. I dag bliver Laudrups drenge kørt helt over, og de skal være glade for at vi satte tempoet ned i 2. halvleg, ellers kunne det være endt med en voldsom ydmygelse. Det er min 22. ligakamp i træk uden at tabe!!
21. november 2010
Serie A, 13. spillerunde
Juventus – Milan 1 – 1 (0-1)
0 – 1 Andrea Pirlo (30)
1 – 1 Zlatan Ibrahimovic (52)
En ufatteligt spændende kamp! I alle kampe jeg har spillet hidtil har modstanderne kun koncentreret sig om at lukke så få mål ind som muligt, men det er ikke nok for Milan. De går op og spiller for at vinde. Deres hemmelige våben er at bryde opspillet så tidligt som muligt, og det lykkedes for dem i store dele af kampe. Vi starter vildt godt, men scorer ikke og så kommer Milan foran på et smukt frispark. Men en forsvarsfejl i 2. halvleg giver os ét point. Selv om det ville have været fedt at vinde, er resultatet ikke ufortjent. Jeg er i hvert fald ganske tilfreds.
24. november 2010
Champions League gruppespillet, 5. spillerunde
Lokomotiv Moskva – Juventus 0 – 6 (0-3)
0 – 1 Zlatan Ibrahimovic (17)
0 – 2 Cedric Konan (19)
0 – 3 Cedric Konan (45)
0 – 4 Zlatan Ibrahimovic (50)
0 – 5 Zlatan Ibrahimovic (62)
0 – 6 Sulley Ali Muntari (90)
Bø-le-baank! synger fansne (på melodien “tudefjæs”). Kampen blev spillet i den russiske hovedstad ved en temperatur på minus 5 grader. Conan scorer for første gang for Juventus og snupper lige det andet mål når nu han er i gang. På trods af de massive tæsk er moskvitterne stadig nr. 2 i gruppen.
5. december 2010
Serie A, 15. spillerunde
Juventus – Atalanta 1 – 1 (1-1)
1 – 0 André Moritz (2)
1 – 1 Mikael Dahlberg (15)
En skuffende kamp. Spillerne er slet ikke oplagte og jeg kunne ikke gå offensiven til at fungere mod det gode kontrahold. Faktisk kunne jeg godt have tabt, og det viser bare at selv ikke dette super 1 milliard Juventushold (som vel og mærke er 1 milliard værd UDEN de oprindelige spillere som eksempelvis Zlatan og Buffon er indregnet) også kan have en skidt dag.
Efter 15 kampe ser stillingen sådan her ud i Serie A:
Uafgjort mod Genoa, Milan og Atalanta er de eneste to pointtab jeg har haft i denne sæson. Men jeg er stadig ubesejret. Når de europæiske kampe regnes med, har holdet ikke tabt i 32 kampe – dvs. jeg har endnu ikke tabt en eneste kamp med Juventus !!!!!!!
7. december 2010
Champions League gruppespillet, 6. spillerunde
Juventus – Panathinaikos 3 – 0 (2-0)
1 – 0 Porcellis (18)
2 – 0 Quaresma (29)
3 – 0 Roger (48)
En blanding af faste spillere og reserver kom på banen og de spiller stille og roligt uden at anstrenge sig.
Gruppespillet er slut! Juventus vandt suverænt gruppe C, sådan som de fleste af jer gættede. Lad os lige nye slutstillingen:
Valencia tager sig sammen og redder med nød og næppe deres videre deltagelse i turneringen og sikkert også trænerens liv.
CHAMPIONS LEAGUE TAL EFTER GRUPPESPILLET
Champions League spillerbedømmelse:
Champions League topscorere:
Juventus spillere er rigtig godt med og ligner et godt bud på et hold, der kan nå langt, men nu må vi se hvem vi trækker i ottendedelsfinalen. Brøndby er også repræsenteret, selv om de røg ud i kvalifikationen
13. december 2010
CONFEDERATIONS CUP GRUPPER UDTRUKKET
Danmark blev som bekendt verdensmestre – lad os lige mindes det endnu en gang – og det kvalificerer landsholdet til at deltage i Confederations Cup hvor mestrene fra alle verdensdelene, samt verdensmestrene og et værtsland, batler om en prestigefyldt pokal.
Næste gang turneringen spilles er her til sommer. De 8 Deltagere er:
Argentina – Værtslandet
Peru – Copa America vinder
Brasilien – CONCACAF Gold mestre
Frankrig – Europamestrene
Danmark – Verdensmestrene
Senegal – African Nations Cup vinder
Bahrain – Asia Cup vinder
Fiji – OFC Nations cup vinder
Danmark er placeret i Gruppe A med Argentina, Bahrain og Senegal. Danmark spiller faktisk også åbningskampen mod Bahrain d. 22. juni 2011 kl. 15:00.
Yes gutter, det var det hele for denne gang. Juventus ser stadig ud til at køre godt med klatten, julepausen er om hjørnet og Serie A er snart halvvejs. Hvem kan stoppe Juventus?
Næste update: Udtrækning til ottendedelsfinalern
e i Champions League og så evaluerer jeg mit nye Juventushold i julepausen
MisterFCK
Gæst
«
Svar #565:
04 Aug 2006, 15:41 »
Skal jeg svar dig på hvem der kan stoppe Juventus? Det kan mit HSV-hold!!!!!!!!!!!!!!!!eller noget
Det ser da rigtig godt ud, bare lidt ærgeligt med de uafgjorte resultater ind imellem. Men som det ser ud nu vinder du både ligaen og CL
Fortsat held og lykke
Dusty78DK
Manager
«
Svar #566:
05 Aug 2006, 00:07 »
Ja, så er jeg tilbage! Tid til at underholde jer endnu engang med nyt fra den italienske liga – og denne gang bliver der kun 1 kamp at fortælle om!
14. december 2010
ROGER SKADET
Roger er blevet skadet. Der vil gå op til 2 måneder før han er klar igen, og det er en smule nederen, for han har scoret en del kasser her på det sidste.
17. december 2010
CHAMPIONS LEAGUE LODTRÆKNING
I dag er der lodtrækning til ottendedelsfinalen i Champions League. Jeg er mødt frem til lodtrækningen med bankende hjerte og håber et godt hold kommer op af hatten.
Andre hold i bowlen:
Ajax
Arsenal
Barcelona
Bayern München
Chelsea
Fenerbache
Liverpool
Marseille
Middlesbrough
Milan
PSV
Palermo
Porto
Roma
Valencia
Jeg vil helst møde et af de hold, der ikke har de vildt store traditioner for at komme langt. Dvs. Palermo, Middlesbrough eller Fenerbache. Ellers ville jeg ikke være ked af at møde PSV, Ajax, Marseille eller Porto. Læg i øvrigt mærke til at hold fra Italien og England dominerer turneringen med hver 4 deltagere ud af 16. Jeg ser ofte i FM at et eller to lande dominerer Champions League, men jeg ved sgu’ ikke helt om det er en fejl i spillet.
Resultat: Juventus skal møde Porto!
En okay lodtrækning, da hold som Chelsea eller Bayern ville have været sværere at møde. Første kamp er 23. februar på udebane, og det er også ganske fedt. Jeg foretrækker at starte på udebane.
19. december 2010
HANSEN TIL MAN UTD??
Mark Hughes sidder meget løst i stolen hos den tidligere engelske gigant. Pressen er allerede gået i gang med at spekulere omkring hvem der skal afløse ham. Spekulationerne går på at jeg er på vej til England. Hmmmm, det må jeg sgu’ lige tænke over. Men jeg tror det ikke.
25. december 2010
INGEN JULEFRED I JUVE!
Der er uro i Juventus. Mens resten af verden går i kirke, spiser god mad sammen med familie og venner, er der nogen som mener deres julegaver er for små. Målmanden Kevin Sante, der holder til på mit reservehold, brokker sig over at han som 3. målmand i klubben ikke spiller lige så ofte som Buffon. Jeg fortæller ham at han er reservespiller, hvis han skulle have glemt det, og det får ham til at surmule som en lille unge, der ikke fik den actionman i julegave, som han har plaget for hele december.
En anden ung mand, der er utilfreds, er den 19-årige højre back Osman Erhan, der mener hans kontrakt er for dårlig. Det er jeg så til gengæld enig i, da den unge tyrkiske landsholdsspiller optræder lige så ofte på Juventus’ hold som nyindkøbet Zuiverloon og kun får £500 om ugen for at spille skide godt. Derfor får han en 3-årig seniorkontrakt på £21.000 om ugen. Julefreden sænker sig endelig.
26. december 2010
DANSK STORTALENT SOLGT TIL BETIS!
I dag blev en handel afsluttet. Den 17-årige danske forsvarsspiller, Martin Høj, som har befundet sig på Juventus’ ungdomshold siden jeg kom til klubben, blev i dag solgt. Liverpool, Werder Bremen, HSV og Betis kæmpede om hans underskrift, og det blev sidstnævnte, der løb med sejren. Prisen lyder på £500.000 og 20% af næste salg. Jeg er en smule i tvivl om hvorfor han var så populær, men tjek ham ud og bedøm selv.
Købet går igennem til nytår.
27. december 2010
MUNTARI PÅ VEJ VÆK?
Transfervinduet er overhovedet ikke åbnet endnu, men de italienske storhold står allerede klar til at byde på spillere – også dem, der spiller i Juventus. I dag afviste jeg et bud på £14.750.000 og £13.000.000 fra henholdsvis Milan og Roma. Den Ghanesiske midtbanespiller er kun £6.500.000 værd, men grunden til at jeg afviste skal ses både fordi det var to rivaliserende klubber, der bød på ham, og fordi de kun lagde omkring £3.000.000 på bordet nu. Resten af pengene skulle afdrages over to år og den går jeg ikke med på. Hvis jeg skal sælge ud af mit dreamteam skal det være til en pris man overhovedet ikke kan sige nej til. Hvis nogen byder eksempelvis £75.000.000 for Zlatan skal jeg nok sælge ham, men ikke før.
Muntari siger at han er voldsomt utilfreds med min beslutning. Det overrasker mig en smule for en mand der får £44.500 om ugen. Så sjældent som han spiller betyder det i praksis at han får 3-4 millioner kroner for hver kamp han spiller, og det ville jeg personligt være tilfreds med.
29. december 2010
ÅRETS SIDSTE KAMP!
Serie A, 18. spillerunde.
Parma – Juventus 1 – 3 (1-2)
0 – 1 Porcellis (28)
1 – 1 Daniele Paponi (31)
1 – 2 Leo Messi (42)
1 – 3 Zlatan Ibrahimovic (93)
Året blev sluttet af med en sejr, men det holdt hårdt. Jeg har fem delvist skadede spillere i truppen, så mange af de spillere der var på banen var ikke vandt til at spille sammen. Dagens modstander forsøgte at udnytte det, men i sidste ende havde topholdet det held, der skulle til. Fordi både Buffon og Russo er skadet var det 3. målmanden Kevin Sante, der passede målet i dagens kamp. Han spillede en okay kamp og endte med karakteren 7. Måske kan det få ham til at holde kæft.
VELKOMMEN TIL ÅR 2011!
DEN STORE EVALUERING
Yes, så nåede vi vinterpausen med Juventus. Tid til at evaluere det hold som jeg skabte næsten fra bunden i sommers.
Målsætning
Det går skide godt for min målsætning om at vinde så meget som overhovedet muligt. Juventus har en realistisk chance for at vinde ”The Treble”, så det vil jeg arbejde hen mod.
Spillerpræstationer
Bedste karakterer:
At Zlatan er øverst kan ikke overraske. At Moritz er deroppe er en smule overraskende når man tænker på det er hans første sæson i Europa og at mine scouts ikke mente han var noget særligt.
Topscorere:
Som I kan se er mine forreste spillere ekstremt farlige. Roger, Zlatan og Messi som de forreste tre er ikke til at spøge med - 49 mål har de scoret til sammen og det er ret fedt. Roger er skadet nu, men sikkert tilbage inden CL braget mod Porto, så det ser lovende ud. Zlatan har sat kursen mod at vinde prisen som mest scorende spiller i Serie A – i øvrigt for tredje år i træk!!
Hit og Shit
Her til sidst vil jeg overtage en ting der kørte på TV2 under VM: Top 3 Hit og top 3 Shit – altså hvad der har været fedt og hvad der har været nederen det sidste halve års tid. Det kan være begivenheder, kampe, spillere eller noget andet.
Top 3 hit:
3. Juventus i Champions League
– Hold da kæft mand! Ingen kom i nærheden af os i de 6 kampe i Gruppe C. Valencia fik bøllebank og hverken Lokomotiv Moskva eller Panathinaikos havde noget at komme efter – vi scorede når vi havde lyst. Det lover godt for ottendedelsfinalen mod Porto.
2. Zlatan Ibrahimovic
– Han scorer og scorer som en galning. Godt på vej mod den gyldne støvle, igen. Oveni hans gode fodboldkundskaber er han overhovedet ikke krukket. Mine muligheder for at vinde ”The Treble” afhænger en del af om han får skader eller ej.
1. Juventus i Serie A -
Ikke siden dengang man kunne downloade supertaktikker til sit CM spil har jeg set nogen lignende: 18 ligakampe uden nederlag – 3 uafgjorte og 15 vundne. Juventus har ikke tabt en ligakamp siden d. 28. februar 2010 mod Lecce, hvilket kostede den daværende træner jobbet. Det er 28 ligakampe i træk uden nederlag!!
Top 3 shit:
3. Sulley Ali Muntari
– Småknotten over ikke at spille hver gang på trods af at Battaglia har udfyldt pladsen efter Vieria perfekt og at bænkevarmeren tager knapt en halv million af klubbens penge med hjem hver uge på grund af en latterlig god kontrakt han fik før min tid. Tag dog en tudekiks og kom igen!
2. Kevin Sante
– 24-årigt belgisk målmandstalent, rangeret som nummer 3 i klubben, der har vovet at brokke sig over at han ikke skal stå inde i kassen i stedet for den levende legende Buffon i topkampene i Serie A og CL. Skam dig. Russo har jeg betalt mange penge for i sommers og han er sjovt nok tilfreds med at lære af Buffon.
1. Skader op til jul
– Hvad sker der? Tjek lige nedenstående SS med skader, der får de flestes vedkommende opstod omkring jul. Jeg tror vidst der er nogle fysioterapeuter, der ikke skal med til julefrokosten næste år.
Det er efterhånden længe siden jeg har prøvet at bruge journalistsynsvinkl
en, men det vil jeg lige prøve her. Læs og grin eller gab. En afstemning er oprettet.
ONSIDE NYTÅRSSPECIAL
Carsten Werge: Her lige efter nytårstømmermændene har lagt sig, præsenterer Viasat Sport 1 en helt speciel gave til alle seerne.
Per Frimann: Ja, det har vi, for den danske landstræner og succestræner i Juventus, Martin Hansen, har sagt ja til at tage et smut til Danmark i sin juleferie og tale med os.
Carsten Werge: I halvanden time fortæller han om alt han har oplevet i sin forrygende trænerkarriere – fra den spæde opstart i skandaleklubben Genoa, til succes i Italien og på landsholdet.
Per Frimann: Få hele historien om succes, fiasko og verdensmesterskabet i de kommende 90 minutter.
Carsen Werge: Ja, velkommen til Martin.
Martin Hansen: Jo, tak.
Emne 1: Juventus lige nu
Per Frimann: Jeg kunne godt tænke mig at starte med at spørge om hvordan det kan være det går så godt i Juventus lige nu. Mange havde regnet med jer som mesterskabskandidat
er, men ingen havde regnet med at I ville være så suveræne i Serie A og Champions League.
Martin Hansen: Det er et godt spørgsmål. De lette svar er at sige at vi har en god trup, en god stab og en god tro på os selv - men jeg havde det samme i Genoa og var slet ikke så suveræn. Jeg tror bare det er et spørgsmål om at jeg er kommet til en klub hvor der er sammenhæng i tingene og hvor der er højt til loftet.
Carsten Werge: Kort svar – hvor langt når I i Champions League?
MH: Det ved jeg ikke, det er for tidligt at sige.
CW: Vinder I Pokalen?
MH: Det kan godt være.
CW: Tror du at I genvinder Serie A?
MH: Det tror jeg det er for tidligt at sige noget om, men vi er inde i en god stime lige nu.
PF: Det er ærgerligt vi ikke har Don Øf mere, så kunne vi vidst tjene en skilling her i aften.
MH: Jo, men det er ikke så meget et trick for at undgå at svare på jeres spørgsmål. Det er en konstatering af at fodbold er svært at forudsige. I 2008/2009 troede jeg alvorligt på at jeg ville blive mestre med Genoa, og Palermo havde ført ligaen i fem måneder, men endte alligevel med at tabe mesterskabet på gulvet. Så det handler om i fodbold ikke at tage noget for givet. Det gjorde vi heller ikke sidste sæson i Juventus før mesterskabet VAR afgjort. Jeg sælger ikke skindet før bjørnen er skudt, og det er noget jeg har lært af mentaliteten her i Danmark
Emne to: Ansat i Genoa
PF: Lad os gå helt tilbage og starte i sommeren 2005, hvor du blev træner i Genoa i en alder af 38 år. Hvordan var opstarten?
MH: Kaotisk, ganske enkelt. Holdet var blevet tvangsnedrykket til Serie C på grund af en bestikkelsesskandal
e, og manden der ansatte mig skulle ind bag tremmerne og ruske. Flere i staben og stort set alle de oprindelige spillere var flygtet fra klubben lige inden jeg ankom til Italien. Så jeg startede med en fornemmelse af at jeg ikke anede hvad der ville ske, om holdet ville gå konkurs, om jeg ville have en ledelse, om jeg kunne finde 20 spillere, der ville gide at spille i Genoa. Den slags.
CW: Men det gik jo godt, hvordan valgte du at håndtere situationen?
MH: Jeg valgte at holde helt vandtætte skodder mellem mit arbejde og ledelsen i klubben. Den første sæson blev jeg flere gange bedt af journalisterne om at kommentere bestikkelsessagen, men det nægtede jeg at gøre. Jeg havde den strategi at ledelsen tog sig af ledelse og bestikkelsessag, så koncentrerede jeg mig udelukkende af det sportslige. Det foregik jo alt sammen før min tid, og jeg var jo hyret til at skabe resultater på banen frem for resultater på de bonede gulve.
PF: Men der var allerede kritik af dig i starten.
MH: Ja, det var der. Jeg fik en pose penge at købe spillere for, hvor jeg blandt andet hentede Tobias Grahn fra AGF. Jeg købte en del spillere ind og sendte stort set hele det oprindelige førstehold ned til reserverne. Faktisk skiftede Genoa sit førstehold ud to gange den sommer – først da spillerne flygtede efter tvangsnedrykningen og siden da jeg kom til og begyndte at købe ind. Det er ret usædvanligt.
PF: Hvorfor skiftede du dem ud?
MH: Fordi de ikke var gode nok. Så enkelt er det. Jeg var blevet hyret til at få holdet til at rykke op i første forsøg og den målsætning tog jeg alvorligt.
CW: Du tømte klubkassen.
MH: Ja, det gjorde jeg. Jeg fik at vide at jeg havde det største transferbudget i begge Serie C ligaer til sammen, og det er også rigtigt. Men hvad jeg ikke fik at vide var at den pose penge, jeg skulle bruge til transfer, udgjorde 95% af klubbens egenkapital.
CW: Så efter en to måneder var klubkassen tom.
MH: Ja, det var den. Vi reddede klubben fordi investorerne troede på mine indkøb, men ellers var klubben gået fallit to-tre måneder inde i sæsonen. Jeg troede det var en ærlig fejltagelse fra ledelsens side, men det viste sig bare at være starten på en uansvarlig økonomisk ledelse i Genoa.
Emne tre: På vej op gennem rækkerne.
CW: På trods af uroen i klubben lykkedes det sig at opretholde et fokus på det sportslige og rykke op.
MH: Ja, to gange i træk. Det mest underlige er at Genoa var endnu mere suveræn i anden sæson i Serie B end de havde været i Serie C. Men der var gang i svingdøren, for bestyrelsen var ambitiøs, og ambitioner kræver penge.
PF: Du købte mange spillere.
MH: Ja, det ved jeg ikke - hvad er mange spillere? Hvis et hold tager turen fra 2. division til Superligaen her i Danmark, vil det også kræve en hel del udskiftninger undervejs. Ham, der var topscorer i 2. division er ikke nødvendigvis god nok til at sidde på bænken i den bedste række, og sådan er fodbold.
CW: Det gav uro.
MH: Ja, det gjorde det, men det var jeg forberedt på. Jeg vidste godt at det ikke altid er sjovt at komme til en mindre klub og sidde på bænken, men jeg regnede ikke med at problemet ville blive så stort da vi først fik succes.
PF: Var klubben for ambitiøs?
MH: Uha, det er svært at sige. Jo, muligvis skulle vi have hevet i bremsen på et tidspunkt, for økonomien løb løbsk. Klubkassens indhold svingede fra omkring 40 millioner i plus til 10 millioner i minus i løbet af første sæson i Serie A.
CW: Hvordan mærkede du det i dit arbejde?
MH: Det var en uholdbar situation, men bestyrelsen forsikrede mig om at alt var som det skulle være. Problemet var bare at det var sjældent jeg kunne købe spillere. Jeg var nødt til at stå i December og Januar og vurdere hvilke spillere jeg ville få brug for i næste sæson. Det er en svær opgave, og en af grundene til at vi fik så mange spillere. Når éns 3. prioritet gerne vil skrive Bosman kontrakt, men både 1. og 2. prioriteten tøver, jamen så tør jeg da ikke lade være med at skrive kontrakt med 3. prioritets spilleren, for så kan jeg risikere ikke at få nogen spiller til den position overhovedet. På den måde var økonomien et enormt problem fordi jeg ikke kunne udpege hvem jeg ville have og så betale for ham, men måtte tage hvem der nu havde lyst til at skrive under på en Bosman aftale i december måned og så håbe hans standard var høj nok, men sådan gik det ikke altid. Der var eksempelvis meget snak om Patrick Kluivert og det rimelige i at skrive under med ham, men på det tidspunkt anede jeg ikke hvem jeg ellers kunne få fat i.
Emne fire: Det store gennembrud
PF: Men så sker der noget. I sommeren 2007 rykker Genoa op i Serie A.
MH: Ja, det var en fantastisk sommer. Nu har vi talt meget om de ting jeg var utilfreds med i klubben, men jeg vil gerne slå fast at jeg var meget glad for at være i klubben og jeg var enormt ked af det, da jeg så at det blev nødvendigt for mig at sige op.
CW: Hvad var så fantastisk ved Genoa?
MH: Stemningen. Det er en af de ældste klubber i Europa og så er det en lille, hyggelig og dedikeret skare af mennesker, der driver klubben. Derudover var der flere spillere, som jeg udviklede, sammen med trænerne, til at blive stjerner: Vaz Te, Adebayor, Volkan og ikke mindst Cárdenas var spillere som vi troede på kunne blive til noget stort, og som fik chancen og fik succes. Det giver én et helt specielt forhold til klubben.
CW: Hvad forventede I af den første sæson i den bedste række?
MH: Målet var overlevelse, både mig og ledelsen var enige om at det gjaldt om at holde fast i Serie A og udvikle holdet. Mit personlige mål var at opnå 40 point, fordi det ville give en placering i nederste halvdel uden at man var helt nede omkring den grimme streg, som af og til kan påvirke holdenes spil på en meget dårlig måde.
PF: Men i blev nr. 4.
MH: Ja, til alles overraskelse, inklusive os selv. Det spændende er, at det kun skete fordi vi slappede af og lod være med at tænke på overlevelse. Da vi havde opnået 40 point meddelte jeg drengene at målet var nået og fra et øjeblik begyndte vi virkelig at spille godt.
CW: Det var en lettelse.
MH: En enorm lettelse, og vi kunne spille frit.
PF: Næste sæson bliver holdet nr. 2 og du når semifinalen i UEFA Cup’en, det gik stærkt lige pludselig.
MH: Ja, og jeg blev kåret som næstbedste træner i Serie A – det var virkelig 2. pladsernes år. For en lille klub var skuffelsen dog kort. I stedet glædede vi os over endelig at markere os positivt i Italien.
CW: Så blev du kontaktet af DBU i sommeren 2008.
MH: Ja, der stod godt nok i aviserne at jeg selv søgte jobbet som træner for Danmark, men det gjorde jeg altså ikke. Jeg var i gang med at forberede mig på den nye sæson, da jeg blev ringet op. En uge efter var jeg landstræner.
PF: Og du slog blandt andet Michael Laudrup i kampen om at blive landstræner, hvilken mange aviser synes var en smule underligt.
MH: Nå, ja, jeg blev foretrukket lige på det tidspunkt, men han kan jo stadig nå det.
CW: Hvordan havde du det med den kritik i starten som landstræner af dine manglende erfaringer.
MH: Ja, nu er der jo mindst fem millioner landstrænere i Danmark, der har hver deres mening om hvordan holdet skal køres. Men jeg sagde til DBU at tingene skulle gøres på min måde, og det var DBU tilfreds med. Jeg tænkte at jeg havde mit på det tørre, for hvis DBU ikke kunne lide min måde at gøre tingene på, kunne de bare fyre mig. Men der var ingen problemer med DBU, de har kun bakket mig op. Men sådan er det selvfølgelig når resultaterne er som man forventer. Og lidt til måske.
PF: Jeg vil stadig holde fast i at der var noget kritik af dig i starten i pressen. I ”Rent fodboldsnak” blev der allerede inden den første VM kvalifikationskamp skudt efter dig fra flere i panelet, der hellere ville have set Michael Laudrup på posten.
MH. Ja, der var vidst en smule kritik. Det er vidst ikke særlig ualmindeligt.
PF: Både omkring spillestilen, de spillere du skiftede ud osv.
MH: Sådan går det altid. Det var det samme med Morten Olsen, da han startede i sin tid, men det er efterhånden så længe siden at ingen kan huske det. Jeg kunne se fra starten jeg tog over at den gyldne generation fra VM 2002 var ved at være moden til en udskiftning, så jeg begyndte allerede fra starten at afprøve nye spillere. Det er aldrig populært for en spiller ikke at være med, og journalister er omtrent de mest konservative mennesker i verden når det drejer sig om spillere på landsholdet. Den slags hører med.
CW: Sæsonen 2008/2009 hvor du får semifinalen i UEFA Cup’en med Genoa og bliver nr. 2 i Serie A – var det i virkeligheden ikke din bedste sæson?
MH: Det var i hvert fald den sæson hvor tingene for første gang gik op i en højere enhed. Jeg havde en stamme på holdet af unge spillere, som virkelig fandt melodien, jeg havde en farlig duo oppe foran og så spillede vi simpelthen på vores gejst. Man plejer at sige om Hollands landshold i 1970’erne at det var det bedste landshold der IKKE vandt VM. På samme måde vil jeg sige at mit 2008/2009 Genoa hold er det bedste hold jeg har set, som fortjente at vinde en turnering, men måtte nøjes med lige ved og næsten i alt de deltog i.
PF: Er det ikke bittert?
MH: Nej, for jeg tænkte at jeg ville få en chance til, og at holdet først ville toppe året efter.
Emne Fem: Nedturen.
CW: Så er vi fremme ved det mest negative i din karriere hidtil, nemlig nedturen i Genoa i sidste sæson.
MH: Ja, det var hårdt, meget hårdt, at skulle sige farvel til folk man havde arbejdet med i næsten fem år.
PF: Måske sidder der nogle derude og tænker: Hvorfor sagde du egentlig op? I lå jo nummer 4 i Serie A og var nået til ottendedelsfinalern
e i Champions League. Var det ikke godt nok?
MH: Det skal ses som et resultat af en slags mental træthed fra min side. Jeg kendte godt til klubbens meget ustabile økonomi, men det var blevet til en del af det at træne Genoa. Det samme var de mange Bosman spillere, hvor jeg var nødt til at skuffe de fleste, fordi jeg kun kunne stille med 11 mand på banen til hver kamp, men i Januar var nødt til at handle ind med livrem og seler. På et tidspunkt blev det hele nok.
CW: Du sagde op dagen efter Champions League kampen mod Arsenal, hvor I tabte 0-4 på hjemmebane. Var det kun på grund af det nederlag?
MH: Nederlaget symboliserede en sæson, hvor tingene ikke var lykkedes. Jeg havde regnet med vi skulle spille med om guldet i Serie A, men det udviklede sig ikke på den måde. Spiller for spiller havde vi et af de mest kompetente hold i Italien i ti år, men holdet mistede fuldstændigt gejsten. Holdets sportslige problemer var det, der fik bægeret til at flyde over, mere konkret i form af det pinlige nederlag til Arsenal, som vi året forinden havde slået og spillet lige op med.
PF: Hvis det ikke var det sportslige, hvad var det så?
MH: Jo, det var også det sportslige, men det var kun en del af problemerne. Jeg havde gået og håbet at økonomien kunne stabilisere sig, så jeg kunne begynde at købe de spillere jeg ville have, i stedet for at blive nødt til at indkøbe en masse forskellige og håbe at én af dem ville slå til. Men både mine mange Bosman indkøb og den ustabile økonomi var det samme som altid. Det sportslige dødvande bidrog til en følelse i mig af at jeg som træner og Genoa som hold ikke kom nogle vegne. Vi havde et hold, der sagtens kunne være blevet mestre og gøre en helt masse, men vi kom ingen vegne.
CW: Men sandheden er jo også at der var meget uro i truppen på det tidspunkt, ikke?
MH: Jo, jeg købte for mange spillere ind jeg kun havde brug for på bænken. Det kulminerede i december 2009 og januar 2010 hvor 6 af førsteholdets spillere bad om at blive transferlistede. Den generelle skuffede stemning fra de 6 spillere bredte sig til hele holdet. Spillerne følte sikkert også at holdet stod i stampe og ikke kom nogle vegne. Efter 0-4 nederlaget til Arsenal mistede jeg troen på at jeg kunne vende den kedelige tendens. Derfor sagde jeg op.
Emne seks: På toppen af verden
CW: Men du fik ikke lov til at være arbejdsløs længe.
MH: Nej, det gjorde jeg ikke. Allerede tre uger senere blev jeg kontakten af Juventus, der også havde oplevet en skuffende sæson.
PF: De troede på dig på trods af dine problemer i Genoa, og du gjorde dem til mestre efter bare to måneder i klubben. Hvordan var det?
MH: Det var en mærkelig følelse at alt pludselig lykkedes. Juventus kunne alt det jeg havde drømt om at Genoa skulle. Måske var det Zlatan som Genoa manglede, han brød i hvert fald alle rekorder ved at blive topscorer med 42 mål.
CW: Du har udtalt at det var en lettelse at komme til Juventus. Hvorfor det?
MH: Har jeg sagt det? Ha, ha, det skal nok passe. Jeg var som sagt meget glad for Genoa som klub på grund af det tætte sammenhold, men Juventus er forskellig i forhold til Genoa på den måde at Juventus har en klubstruktur, der matcher deres ambitioner. Genoa havde på en vis måde ambitioner over evne. Økonomien var skrantende i Genoa fordi klubben insisterede på at opretholde et højt lønbudget og forventede stor sportslig succes. Jeg tror Genoa ville have haft godt af en ekstra sæson i Serie B for at spille holdet mere sammen, måske sælge en enkelt spiller eller to, og så få styr på økonomien. Jeg ville ikke have undværet min tid i Genoa for alt i verden.
PF: Hvad tænkte du da mesterskabet var hjemme?
MH: Det var uvirkeligt. Det var først da jeg var til festmiddag med bestyrelsen og spillerne to uger senere at det for alvor gik op for mig at jeg havde opnået noget stort.
CW: Du skulle nå noget endnu større, nemlig VM. Hvad tænkte du, da du sad i flyveren på vej til Sydafrika?
MH: Hvis jeg skal være helt ærlig så var jeg bekymret for om vejret ville være så hårdt for spillerne at det ville forhindre os i at komme videre fra gruppen.
PF: Er det rigtigt? Skal vi hente Don Øf frem igen? Jeg tror han er i arkivet.
MH: Ha, ha, nej den er god nok. Jeg forventede ikke andet end at vi spillede tre gode kampe og håbede at vi ville nå ottendedelsfinalen. Jeg var på det tidspunkt i gang med den virkelig hårde del af generationsskiftet idet flere pladser på midtbanen, angrebet og målmandsposten kaldte på afløsere. Jeg tror aldrig jeg har brugt så meget tid på at udtage en trup, som jeg gjorde da VM truppen skulle udtages. Ikke fordi jeg skulle til VM, men fordi jeg var meget i tvivl om hvor meget jeg turde lave om på det hold, der skulle spille bedst muligt i en af verdens mest prestigefyldte turneringer.
CW: Men du endte alligevel at tage eksempelvis Morten Søndergaard og Nicklas Brendtner med – spillere du ikke havde brugt indtil da.
MH: Det var en chance. Men eksempelvis de spillere du nævner, var enormt sultne efter et godt år i deres respektive klubber og ville gerne gøre en god figur overfor tilskuerne, men også overfor spilleragenterne. Det virkede bare ikke for Kasper Lorentzen, han spiller stadig i 2. bundesligaen selv om han blev turneringens bedste spiller.
PF: Ha, ha, ja, det er rigtig nok. Danmark klarede sig godt i gruppespillet, men det var stadigvæk ikke en super præstation. Det gik som folk forventede. Hvornår synes du at det skiftede for Danmark?
MH: Den store ændring under VM kom op til kampen mod de forsvarende verdensmestre Spanien. Medierne var helt oppe at køre over en mulig gentagelse af VM ottendedelsfinalen fra 1986, og nogle af spillerne var måske påvirkede af de spekulationer og en smule nervøse.
CW: Men det var du ikke?
MH: Nej, jeg gik ud i pressen og sagde åbent at jeg mente at kampen lå på fifty fifty, og at vi havde en god chance for at vaske vores skamplet af. Flere journalister troede jeg havde tabt hovedet og det tog en del af presset fra spillerne.
CW: Var det et trick eller mente du det?
MH: Jeg mente det. Jeg havde selvfølgelig fulgt godt med hvad der skete i den anden gruppe, og var ikke imponeret over Spaniens spil. De var forsvarende verdensmestre, men havde haft problemer blandt andet i deres kamp mod Tyskland. I valget mellem de to ville jeg helst have Spanien, og det fik vi heldigvis.
PF: I spiller en smuk kamp mod Spanien og måske en af de mest underholdende kampe nogen sinde af et dansk landshold.
MH: Ja, måske med undtagelse af 6-1 kampen mod Uruguay i 1986 eller udesejren mod Italien på 3-2 i 1999.
PF: Ja, måske, men I vinder i hvert fald 4-3 i en af VM’s mest underholdende kampe. Hvad skete der i den kamp?
MH: Min vilje smittede af på spillerne. De ville vinde, de havde en fantastisk gejst og holdånd, og alt det voksede sig større efter sejren. Hele vejen til finalen spillede vi på gejst og holdånd inspireret af at Danmark endelig havde overvundet Spanien. I kampene mod Colombia og Elfenbenskysten var vi kun koncentrerede om vores eget spil og helt lukkede ind i vores arbejde med at spille det bedste vi kunne. Alt gik op i en højere enhed.
CW: Det lyder meget fint alt sammen, men var I ikke også heldige?
MH: Jo, da. Men med konkurrencen i topfodbold i dag, som er benhård, er det ikke nok at være god, for det er der mange andre hold, der er. Ud over at være god skal tingene gå op i en højere enhed for at vinde titler. Det havde Danmark i sommers, og det kan man måske godt kalde held.
PF: Jeg husker specielt det mindeværdige pressemøde efter semifinalen, hvor Elfenbenskystens landstræner med tårer i øjnene siger at Danmark ikke fortjente at vinde kampen.
MH: Ja, Elfenbenskysten gav os enorme problemer, men de udnyttede ikke deres chance. Det er det jeg mener med at tingene skal gå op i en højere enhed. Elfenbenskysten havde godt kombinationsspil og en overmenneskelig styrke, men fik ikke gang i afslutningerne. Vi var mere snu og havde Søndergaard som trumf i de sidste tyve minutter af kampen.
CW: Er det held?
MH: Det ved jeg ikke om det er, det er i hvert fald ikke ufortjent, for det handler i topfodbold ikke kun om at spille godt i en halv time eller i første halvleg. Man skal være klar og holde et fantastisk højt niveau hele kampen, lige indtil sidste slutfløjt.
PF: Det gjorde Danmark i hvert fald. Fortæl os hvordan du husker finalen.
MH: Den var meget pinagtigt. Jeg tror det er en af de eneste gange i mit liv jeg har ønsket at jeg var ryger.
CW. Du ønskede du var ryger? Hvorfor?
MH: Jo, fordi jeg var så nervøs. Argentina pressede og pressede. Vi havde stort set ikke et kvalificeret angreb de første 60 minutter. Men efterhånden som kampen skred frem begyndte Argentinerne at se mere slidt ud og så havde mine drenge lige en smule ekstra tilbage i benene.
PF: Ekstra Bladet skrev dagen efter at Danmark ikke havde vundet VM hvis kampene mod Spanien og Elfenbenskysten var endt med straffespark. Er du enig i det?
MH: Nej, det er jeg ikke. Den slags spekulationer er ikke specielt brugbare. Vi spillede vores kort på én måde, Argentinas på en anden måde, og sådan er det.
CW: Men der er vel noget om at Argentina havde et hårdere program end Danmark.
MH: Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Argentina mødte stort set kun klassehold og vandt på straffe to gange efter opslidende forlænget spilletid. De havde en del skader, så selvfølgelig havde vi det lettere på vej til finalen. Men sådan er spillets regler. Der er ikke noget der hedder retfærdighed i fodbold. Det synes jeg min tid i Genoa viser. Jeg ville gerne have kronet mit 5 år lange arbejde med en Serie A titel eller en triumf i pokalturneringen, men det gjorde jeg ikke, selv om holdet fortjente det. Jeg er slet ikke enig med dem, der har antydet at Danmark nærmest ”stjal” finalen og turneringen i det hele taget. Det hører ingen steder hjemme. Vi filmede os ikke til vores mål og vi spillede hverken brutalt over betondefensivt. Om vi fortjente medaljerne … tja, jeg glæder mig i hvert fald over den guldmedalje jeg har derhjemme, og det er lettest at være glad for noget når man mener man har fortjent det.
CW. Det tror jeg også resten af Danmark gør.
Emne syv: Fremtiden
PF: her til sidst vil vi gerne høre lidt om hvad du tror fremtiden bringer.
MH: Det er svært at sige. Jeg synes sæsonen her i år tegner til at blive den bedste sæson jeg har haft endnu, rent sportsligt.
CW: Danmark er med i Confederations Cup. Går du efter at vinde den pokal ligesom Ricardo gjorde i 1995?
MH: Ha, ha, nå, ja, det havde jeg helt glemt. Tja, det ved jeg ikke, det komme vel an på hvor mange reserver de andre hold tager med.
PF: Hvor længe tror du at du bliver som landstræner?
MH: Mit mål er at blive i Danmark indtil EM er overstået i 2012. Vi har taget hul på et nyt kapitel i dansk fodbold, og jeg vil meget gerne være med til at fuldføre det generationsskifte som landsholdet er i gang med. Derudover synes jeg det kunne være spændende at rejse til EM i Norge som forsvarende verdensmestre 20 år efter triumfen i Sverige.
CW: Hører jeg dig sige at du stopper efter EM?
MH: Nej, så firkantet kan det ikke siges. Det kommer an på mange ting, blandt andet hvordan Danmark klarer sig ved EM. Måske kommer vi i en svær VM kvalifikationsgrupp
e og får ikke muligheden for at forsvare vores titel. Meget kan ske, og specielt i landsholdsfodbold, fordi der er to år mellem hver slutrunde.
CW: Kunne du finde på at træne et andet landshold?
MH: Uha, måske … det ved jeg ikke, jeg tror ikke det er noget for mig at træne et andet landshold end Danmark de næste par år. Når jeg stopper som dansk landstræner tror jeg at jeg får brug for en pause. Det er hårdt både at være klubtræner og så træne internationalt.
PF: Hvad så med Juventus?
MH: Ja, jeg smutter i hvert fald ikke med det samme. Nu skal vi se hvordan det går i denne sæson. Hvis det fortsætter som det har gjort indtil nu, kunne det være spændende at satse på at gå efter ”the Treble”
CW: Mener du at du vil gå efter at vinde alle turneringer Juventus er med i?
MH: Ja, jo, hvis holdet fortsætter med at spille så godt som de gjorde i efteråret. Men det er som sagt tidligt at sige om det går sådan. Det kunne i hvert fald være et mål for os. Men hvis jeg opnår stor succes med Juventus igen … jeg mener, det er ligesom da jeg sad i Genoa: Hvis jeg føler jobbet kører i stampe og jeg ikke kan opnå mere med holdet, så pakker jeg mine ting og smutter. Det behøver ikke kun at være hvis det går skidt, det kan også ske hvis der ikke er mere at vinde.
PF: Siger du dermed at du rejser fra Juventus hvis du vinder en eller flere pokaler i foråret?
MH: Nej, ikke nødvendigvis, men … ja, jeg vil gerne vinde titler og være med der hvor det er sjovt. Juventus er en stor klub og jeg er glad for at være der. Men måske får jeg også lyst til at prøve andre ting på et tidspunkt. Specielt hvis jeg ikke føler jeg har mere at opnå i Juventus.
CW: Det var så slut på aftenens Onside special.
PF: I aften har vi haft besøg af Martin Hansen, der har fortalt om fortiden, nutiden og fremtiden for det danske landshold og hans italienske eventyr.
CW: Tak for i aften, vi ses igen når Danmark spiller den altafgørende VM kvalifikationskamp på Råsunda mod Sverige den 26. marts.
ZhotLog
Gæst
«
Svar #567:
05 Aug 2006, 00:46 »
Super fed update med Onside special!!
MisterFCK
Gæst
«
Svar #568:
05 Aug 2006, 01:01 »
helt enig med ZhotLog
Syntes dog ikke der skal være sådan noget hele tiden da det godt kan blive kedeligt at læse i længten
men det var meget spændende at læse
Dusty78DK
Manager
«
Svar #569:
05 Aug 2006, 10:12 »
Citat af: MisterFCK 05 Aug 2006, 01:01
helt enig med ZhotLog
Syntes dog ikke der skal være sådan noget hele tiden da det godt kan blive kedeligt at læse i længten
Jeg tænkte præcis det samme. Min plan er at sådan en jounalist-historie
skal være en lille ting jeg trækker op af hatten max 1 gang om året.
Jeg valgte at lave et "tilbageblik" både for nye bloglæsere, der ikke har fulgt med siden jeg startede blog'en midt i Marts og også fordi jeg ikke har skrevet særligt meget om mine tanker i løbet af spillet - både mens jeg trænede Genoa, under VM osv. Det føler jeg er en fejl og det vil jeg rette lidt op på.
Sider:
1
...
36
37
[
38
]
39
40
...
74
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »