home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 632 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvis jeg spiller sæson nr. 10 i denne blog, vil du så læse med?  (Afstemning slut: 24 Jan 2007, 22:40)
Ja da!
- 24 (82,8%)
Næh, det regner jeg ikke med
- 2 (6,9%)
Øh, læse med? Hvordan gør man det?
- 3 (10,3%)
Antal Stemmer: 29

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 74 Udprint
Forfatter Emne: Resurrecting Genoa ---> Juve & Denmark ---> FC Köln & Brazil  (Læst 186778 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: The Resurrection of Genoa
« Svar #45: 22 Mar 2006, 20:36 »

Måske er det penge der er kommet retur efter skandalen, de skal vel ikke betale de fixede kampe, når de alligevel ikke rykkede op  Opstemt

Det tror jeg sgu' du har ret i, jeg fik dem i en gammel Addidas sportstaske!  Shockeret  Wink

Nå, seriøst, hvad synes I om min opsætning? Feedback ønskes!

Metsu1
Manager

« Svar #46: 22 Mar 2006, 21:22 »

Jeg synes det er en kanon blog, men det er der jo ikke noget nyt i, jeg synes nemlig også din blog med Sydney var super fed, dog synes jeg, det er ærgeligt, at du ikke fortsatte med den anden  Græder

Men opsætning og fortællemæssigt er denne blog kanon  Thumbs Up

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #47: 23 Mar 2006, 16:22 »

Heps Dusty.

En rigtig fed start du har på din blog.
Dejlig blanding af virkeligheden og så din egen fantasi/virklighed. Sådan skal det skrues sammen  Thumbs Up

Kan godt lide din opsætning med en masse screenshots fra spillet, og hatten af for, at du orker at sidde  uploade dem i tide og utide  Smiley

Synes modsat andre ikke, at du skal holde igen med at bruge din penge til spillerkøb. Skynd du dig ud og brug dem inden de går til aktionærer, gøglere og andet godtfolk.

-bune

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #48: 23 Mar 2006, 22:10 »

Jeg er igang med sæson 2010/2011 i mit Genoa spil, og har endnu ikke en eneste gang betalt så meget som en øre til aktionære, så det behøver du ikke frygte. Derimod er økonomien stadig ikke blevet så bæredygtig, at jeg har overskud måned efter måned, jeg er absolut afhængig af en ordentlig pengeindsprøjtning i form af de TV penge jeg får hver sommer, uden dem ville jeg køre med et gigantisk underskud på bundlinien. Så umiddelbart vil jeg sige brug ikke flere penge end du finder nødvendigt, men sørg for at bruge så mange, så du kan sikre hurtig oprykning til Serie A, så du kan kommer derop, hvor TV-pengene er interessante, ellers risikere du at kuldsejle din økonomi.

Med hensyn til din blog, så nyder jeg at læse med, og blev da også inspireret til at støve mit eget Genoa spil af, og komme igang igen, heldigvis har den seneste patch åbenbart gjort noget ved spillet, så det er blevet lettere at trække for min computer.
Er i øvrigt gået tilbage til en 4-4-2 formation, og den fungerer upåklageligt.
Keep up the good work.

Dusty78DK
Manager

« Svar #49: 23 Mar 2006, 22:14 »

Jeg er igang med sæson 2010/2011 i mit Genoa spil, og har endnu ikke en eneste gang betalt så meget som en øre til aktionære, så det behøver du ikke frygte. Derimod er økonomien stadig ikke blevet så bæredygtig, at jeg har overskud måned efter måned, jeg er absolut afhængig af en ordentlig pengeindsprøjtning i form af de TV penge jeg får hver sommer, uden dem ville jeg køre med et gigantisk underskud på bundlinien. Så umiddelbart vil jeg sige brug ikke flere penge end du finder nødvendigt, men sørg for at bruge så mange, så du kan sikre hurtig oprykning til Serie A, så du kan kommer derop, hvor TV-pengene er interessante, ellers risikere du at kuldsejle din økonomi.

Med hensyn til din blog, så nyder jeg at læse med, og blev da også inspireret til at støve mit eget Genoa spil af, og komme igang igen, heldigvis har den seneste patch åbenbart gjort noget ved spillet, så det er blevet lettere at trække for min computer.
Er i øvrigt gået tilbage til en 4-4-2 formation, og den fungerer upåklageligt.
Keep up the good work.

Taaaaak!

Fedt i øvrigt at du kan komme med noget insider-viden fra fremtiden.  Opstemt

Dusty78DK
Manager

« Svar #50: 23 Mar 2006, 22:51 »

DECEMBER 2005

December bliver en afgørende måned med tre store opgaver. De er i kronologisk orden:

1) 7. og 15. december skal jeg spille mod Lazio i pokalturneringen. En stor udfordring.

2) Jeg skal fastholde førstepladsen i ligaen og måske udbygge føringen, der nu er på 5 point.

3) Der skal shoppes, dvs. jeg skal finde nogle spillere jeg kan få gratis i sommerpausen. Standarden for truppen skal hæves inden jeg træder ind i Serie B.

Så der bliver rigeligt at se til.

3. december
Genoa – Sambenedettese 3-2. En lille opvarmer inden Lazio-kampen med en hel del reserver involveret.

7. december
Lazio – Genoa 1-1. En fantastisk kamp. Godt nok brænder Pavel David en stor chance efter 5 minutter, og vi dominerer store dele af første halvleg. Alligevel spilles vi tynde af hjemmeholdet, der kommer foran 1-0 efter en halv times spil. Men drengene giver ikke op og et minut før pausefløjtet dukker Maric op og header bolden i kassen. En vigtig situation – ikke kun for holdet, men for ham også fordi Pavel David ellers har fortrængt ham fra en plads i startopstillingen.

I hele anden halvleg prøver Lazio at få det afgørende mål, men jeg holder dem fra at score. Fedt udgangspunkt inden returopgøret hjemme!

11. december
Fermana – Genoa 1-1. En typisk irriterende mellemkamp. Spillerne og jeg selv tænker kun på hjemmebanekampen mod Lazio. Derfor sender jeg igen de uprøvede kræfter på banen, fordi jeg regner med de er sultne. Men ikke sultne nok. Bundholdet griber deres chance og min flotte sejrsstime i ligaen er brudt.

15. december
Ventetiden er ovre. Nu gælder det topkampen!

Genoa – Lazio

3. minut: Indkast i venstre side næsten oppe ved Lazios hjørneflaget. Langt indkast, bolden heades mod mål, Lazios målmand går fejl af situationen og Pavel David kan heade bolden ind i det tomme mål. 1-0.
12. minut: 2 hjørnespark til Lazio, men centerforsvaret er meget solidt.
18. minut: David prøver at heade Maric fri til en chance, men bolden går forbi.
20. minut: Lazios højreside fedter med bolden, hvilket giver kontra til mig, og kun uheld forhindrer David i at score sit andet mål.
24. minut: Frispark til Genoa lige udenfor Lazios straffesparksfelt. David skal tage og han sparker direkte, men målmanden reder den til hjørne.
42. minut: Lozano opfanger en løs returbold og sparker første gang. Bolden suser lige over Lazios mål.

PAUSE – Drengene går glad i omklædningsrummet efter en første halvleg som jeg dominerede total. Jeg siger til drengene at jeg forventer de bliver i samme gear og sender dem ind igen til anden halvleg.

55. minut: Matingou bliver skadet. Ikke specielt heldigt, men jeg må bare sende Lanzara på banen i stedet for og håbe det bedste.
59. minut: Højre back Lamacchi synes åbenbart ikke kampen er spændende nok, så han laver en ”Jesper Olsen” aflevering ind mod sit eget centrale forsvar. En Lazioangriber opsnapper bolden, men den nye mand Lanzara afværger situationen.
64. minut: Hæstad fra Lazio står pludselig fri foran mit mål men sparker langt ved siden af.
65. minut: Lazio er ved at komme for godt med, så jeg beslutter mig for at det rigtige tidspunkt er kommet til at skifte angriberen Maric ud. I stedet kommer min super sub Caccia.
70. minut: Pavel David går en bold ud på højre fløj, som han løber med og totalt snyder to Lazio-spillere. Derefter sender han bolden ind over fra baglinien og Tobias Grahn står lige foran den fremstormende målmand. 2-0!!
73. minut: Lazio tager mange mand frem til et hjørnespark, men bolden bliver sendt op til Pavel David, der er tæt på at score igen.
77. minut: Wing’en Illiev bliver skubbet omkuld i feltet. STRAFFE! Tobias Grahn får chancen fra 11 meter og han svigter ikke. 3-0!!
83. minut: Indlæg fra feltet, Caccia header mod kassen, men målmanden klarer forsøget. Lazio har helt opgivet at spille og virke bevidste om ydmygelsen.

Kampen ender 3-0 til Genoa, hvilket betyder at Serie C holdet har besejret topholdet fra Serie A med hele 4-1 samlet!! Sejren er ikke mindre fantastisk af at Lazio faktisk er førerholdet i Serie A lige nu!!  Hævet Øjenbryn

Jeg fortæller drengene at de har gjort et fantastisk stykke arbejde og så festes der i gaderne. Preziosi, der åbenbart stadig er på fri fod, fortæller mig at hele ledelsen er mindst lige så begejstret som de drenge, der spillede kampen.

Sådan ser spillerne og statistik over kampen ud:

I næste runde skal jeg møde Inter, der ligger nr. 3 i Serie A. Den første kamp er på udebane d. 25. januar.

Det eneste negative ved kampen er at kampens spiller, Illiev, bliver skadet.

23. december
Cittadella – Genoa 1-3. Mine spillere er ikke overbevisende i kampen, og der sker flere personlige småfejl. Måske er de mentalt udmattede efter kampen mod Lazio.

Efter kampen får jeg et tilbud fra Udinese på samlet £1.500.000 for Rossi, den ene af mine to succesfulde wings, men jeg handler prisen op til £2.000.000 - £900.000 med det samme og £1.100.000 i afdrag over 6 måneder. Som bonus forlanger jeg også 15 % af fremtidigt salg. Jo, jeg vil gerne sælge ham, men han er en vigtig spiller, så det skal være til den rigtige pris. Hvorfor ser du her:

28. december
Udinese accepterer mine betingelser, Rossi har give udtryk for at han gerne vil skifte og derfor bliver handlen gennemført. Rossi skifter 1/1 2006

Genoa – San Marino  3-1. Samme dag som handlen afsluttes skal der spilles videre i ligaen. Drengene virker igen ukoncentrerede, måske er det nervøsitet for om andre bliver solgt.

December er slut, sådan ser stillingen ud i ligaen:

Hvad angår de tre punkter, ser de sådan ud:

1) Lazio i pokalturneringen. Løst perfekt med 4-1 i samlet score.

2) Jeg skal fastholde førstepladsen i ligaen og måske udbygge føringen. Jeg er nu 8 point foran, og det er ganske okay ved juletid. I SAS-ligaen ville det nok ikke være nok til at sikre sig mesterskabet, men i Serie C regner jeg med det er godt nok.  Cool

3) Nye spillere til klubben – dem hvis kontrakt udløber til sommer. Ja, det begynder nu, resultaterne følger i bloggen i januar.  Smiley

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #51: 23 Mar 2006, 22:57 »

Det er jo en kanon blog det her.. Virkelig imponerende  med dine resultatet mod Lazio.. Super godt gået. Også køre det fint i ligaen. Og ja 8 point burde være nok til at rykke op. Thumbs Up

Ser frem til hvem du får skrevet kontrakt med til næste sæson Smiley. Lyder spændene.

For sat held og lykke med Genoa. Wink

Super arbejde Thumbs Up

Dusty78DK
Manager

« Svar #52: 23 Mar 2006, 22:58 »

Heps Dusty.

En rigtig fed start du har på din blog.
Dejlig blanding af virkeligheden og så din egen fantasi/virklighed. Sådan skal det skrues sammen  Thumbs Up

Kan godt lide din opsætning med en masse screenshots fra spillet, og hatten af for, at du orker at sidde  uploade dem i tide og utide  Smiley

Synes modsat andre ikke, at du skal holde igen med at bruge din penge til spillerkøb. Skynd du dig ud og brug dem inden de går til aktionærer, gøglere og andet godtfolk.

-bune

Tak for de pæne ord, godt at vide man ikke er den eneste supershopper på siden  Wink

Dusty78DK
Manager

« Svar #53: 23 Mar 2006, 22:59 »

Det er jo en kanon blog det her.. Virkelig imponerende  med dine resultatet mod Lazio.. Super godt gået. Også køre det fint i ligaen. Og ja 8 point burde være nok til at rykke op. Thumbs Up

Ser frem til hvem du får skrevet kontrakt med til næste sæson Smiley. Lyder spændene.

For sat held og lykke med Genoa. Wink

Super arbejde Thumbs Up

Taaaaak!

Synes også jeg er ved at have fat i den lange ende efterhånden. Efter Lazio burde Inter være en let modstander ...  Opstemt

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #54: 23 Mar 2006, 23:01 »

Taaaaak!

Synes også jeg er ved at have fat i den lange ende efterhånden. Efter Lazio burde Inter være en let modstander ...  Opstemt

Ja inter. Det bliver da en ren walk over Rullende Øjne. Alt andet ville være en kæmpe skuffelse Opstemt

Nej men held og lykke med den kamp....

ZhotLog
Gæst

« Svar #55: 24 Mar 2006, 13:56 »

Sammen med Badmesterens Røven af 4. division er dette den bedste blog her på sitet!  Thumbs Up Også nogle ret så imponerende resultater! især den mod Lazio var stærk  Cool! håber at du går hele den direkte vej til serie A og glæder mig til at høre mere fra dig i sydens sol   Opstemt

Thore
Manager

« Svar #56: 24 Mar 2006, 14:14 »

Det er altid sjovt og se på spiller i januar, det kan kan godt tage mange timer  Peace
Men det ser sku godt ud, du skal nok få den oprykning  Thumbs Up

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Dusty78DK
Manager

« Svar #57: 24 Mar 2006, 19:31 »

Det er altid sjovt og se på spiller i januar, det kan kan godt tage mange timer  Peace
Men det ser sku godt ud, du skal nok få den oprykning  Thumbs Up

Ja, det kan godt tage tid inden den næste update kommer.  Skuffet

Dusty78DK
Manager

« Svar #58: 24 Mar 2006, 21:31 »

JANUAR 2006

Ja, velkommen til det nye år! Et år jeg håber vil bringe mere sportslig succes til den traditionsrige klub.

Mens de troende katolikker er i kirke og ellers nyder juleperioden i det norditalienske, sidder jeg alene i mit mørke kontor med en kande kaffe og faxer til klubber og spillere over hele Europa for at sikre min deres signatur på en kontrakt med min klub, sådan så jeg kan være top-rustet til Serie B.

Men jeg er også nødt til samtidig med at koncentrere mig om kampene i Serie C.  crazy

1. Januar
Marco Rossi forlader klubben – manden med flest assists og MOM på samvittigheden hidtil. Men hvorfor sælge ham, spørger du sikkert. Blandt andet fordi han var ude og sige i pressen at han gerne ville videre til en større klub, og jeg gider ikke holde på en spiller, der ikke har lyst til at være i klubben. Nu har jeg fået næsten det tredobbelte af hans værdi for ham i en handel, og det må være den bedste løsning.

Jeg kommer heller ikke til at savne ham specielt meget. Emmanuel Ebiede, som jeg købte i sommers, er en god spiller, men fordi der kun kan være 11 på banen ad gangen, så har han måttet side på bænken hidtil. Men nu er der plads. Godt nok er han DM, men han har stats til at blive en god højre wing, hvilket var den plads Rossi havde. Alt i alt en god løsning når nu han ikke var vild med at blive i Genoa.

2. Januar

NY ANGRIBER I GENOA

Ved middagstid kan jeg præsentere den nye angriber Nassim Akrour, som er hentet i Grenoble for en rekordpris på £750.000. Jeg har jagtet ham siden jeg tiltrådte i Genoa, men først nu har klubben haft lyst til at sælge ham.

Jeg køber en ny angriber fordi Ezenwa og Maric skiftes til at være skadet, Caccia er 35 år og Grabbi har 10 i både afslutninger og hovedspil, hvilket ikke kan bruges til en skid. Efter handlen er fuldført sættes Grabbi til salg.  Wink

Med dette indkøb har jeg nu mit ”dreamteam” i angrebet, ligesom jeg også har de bedst mulige spillere til målmandsposten.  Cool

5. januar
Roma byder på Illiev – min anden gode wing. De byder £2.500.000, men da han er £1.900.000 værd, forhandler jeg dem op på en handel på i alt £4.000.000 samt 10 % af fremtidigt salg. Indenfor de næste 48 timer byder Stuttgart, Monaco og Schalke også på ham.  Shockeret

Jeg skriver kontrakt med den første spiller på Bosman: Angriberen Massimo Marccone skifter fra Middlesbrough til Genoa til sommer. Italieneren var træt af England og at sidde på bænken.  Grin

8. Januar
Lozano var kun tiltænkt som backup, men han har imponeret på den defensive midtbane. Derfor er der mange klubber, der er interesseret i at overtage ham når hans kontrakt udløber til sommer. Selv om jeg byder ind med det højeste jeg kan, vælger han at sige ja tak til Sevilla, og forlader derfor Genoa til sommer.  Sur

TOPOPGØR I SERIE C1/A

Monza (2) – Genoa (1)

1:  8,00    X:  4,00     2:  1,34

Før kampen:
I betragtning af at det er et topopgør i den tredje bedste række i Italien er det utroligt så store favoritter mit hold er. Men skidt, nemme kampe tæller også med!

Monza – Genoa  1 – 2  (1-1)

0 – 1 Marijo Maric (34)
1 – 1 Tricarico (40)
1 – 2 Akrour (55) – skiftet ind i pausen

MOM: Emmanuel Ebiede

Kommentar:
En kamp der var en meget tydelig indikator for fremtiden: Jeg vandt kampen mod nr. 2 og udbyggede min føring, Ebiede havde debut som Rossi’s afløser og blev MOM, og nyindkøbet Akrour var i et fantastisk spillehumør. Allerede i det 47. minut har han en god dribletur gennem forsvaret og er tæt på at score – cirka ti minutter senere bliver han matchvinder. Det lugter af Serie B.

10. Januar
Endnu et Bosman-køb. Målmanden Angelo Pagotto skifter fra Torino til Genoa til sommer. Han er en smule bedre end mit nuværende førstevalg Benhamou og vil sikre at der vil gå ufatteligt få mål ind når vi rykker op i Serie B.

11. Januar
Hele tre køb på én dag: To Bosman og et omgående:

Den unge lovende svenske angriber George Mourad har skrevet under på en kontrakt med Genoa. Han skifter 1/7 2006

Davide Chiumiento, schweizisk venstre wing, forlader Juventus til sommer for at slutte sig til Genoa

Cesena har hidtil ejet 50% af midtbanespilleren Lorenzo Rosseti, som specielt Bari har været meget interesseret i. Nu har jeg købt de sidste 50% af ham til en pris på £1.000.000. Det er en smule dyrt, men Bari bød £1.300.000 – både til Cesena og mig -  så han må være det værd.  Rullende Øjne

13. Januar
Endnu et Bosman-køb: Den lovende unge offensive midtbanespiller Garmendia skifter fra Athletic Bilbao på en ungdomskontrakt til sommer.

14. januar
Ivica Illiev, min anden gode wing, er blevet solgt til Roma til en samlet pris på £4.000.000. Jeg solgte ham fordi det ville give penge i kassen, og fordi jeg vurderer at være dækket godt nok ind på den plads – i hvert fald så længe jeg er i Serie B. 

15. januar
Genoa – Giulianova 2-1. Drengene spiller nervøst og begår en del personlige fejl – blandt andet Lamacchi, der laver en dårlig tæmning af et indlæg og på den måde serverer bolden til modstandernes angriber. Jeg regner med den generelt set dårlige præstation skyldes både at Illiev er blevet solgt og at jeg er så aktiv på transfermarkedet i januar. Flere spillere frygter måske for deres fremtid i klubben.

16. januar
Nu hvor angribere og målmand er på plads må der tænkes på de andre pladser. Mange af mine forsvarsspillere er gamle og flere af dem vil ikke forlænge deres kontrakter. Derfor skriver jeg kontrakt med den tyrkiske landsholdsback Beserler Ali Eren, selv om mine scouts siger han ikke er noget værd.

17. januar
En højre wingback kommer til Genoa til sommer. Jeg har sikret mig Marco Cassetti fra Lecce på Bosman til sommer. Hidtil har jeg kun haft traditionelle højre-forsvarsspiller.

22. januar
Genoa – Ravenna  4 – 0. Fed optakt til kampen mod Inter! For satan hvor jeg styrer!  Cool

25. januar
Inter – Genoa 2-1. Første kamp i pokalturneringens kvartfinale. Inter havde rimelig godt styr på mig og deres målmand snuppede næsten alle de gode chancer jeg havde i kampen. Men okay, modsat Laziokampen var alle modstandernes stjerner på banen: Stankovic, Zanetti, Luis Figo, Verón, Adriano etc. Alligevel bliver vi ikke kørt over af modstanderne. Det lover ganske fedt for returkampen.

28. januar
Genoa – Spezia 4-0. Resultatet snyder en smule. Det første mål bliver først scoret efter en time direkte på frispark efter en meget tæt kamp, som jeg er bange for at tabe. Men så skifter jeg Akrour ind og han scorer to ekstremt flotte mål, blandt andet den sidste som han first-timer op i krogen med en dejlig banan-skrue på en afstand på ti meter udenfor straffesparksfeltet . Smukt!

Ja, så er en lang januar med transferspekulation er og alt muligt overstået. I ligaen ser det sådan her ud:

Jeg vender stærkt tilbage med returkampen mod Inter, 2. februar!  Smiley

P.S.: Billeder af alle de nye spiller bliver lagt ud når de ER skiftet til sommer.

Thore
Manager

« Svar #59: 26 Mar 2006, 15:28 »

Det ser sku godt ud, mon ikk du også slår Inter ud.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 74 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010