Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 10:26:46
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23454
1 Bruger, 1269 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
concordemayfai...
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
117# Valencia CF - Los Che, back in Spain! (Sevilla-Man Utd-Valencia)
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...
25
Forfatter
Emne: 117# Valencia CF - Los Che, back in Spain! (Sevilla-Man Utd-Valencia) (Læst 74972 gange)
JimmyGP
Manager
Sv: 7# Manchester United -Welcome to Old Trafford (Sevilla-Man Utd)
«
Svar #165:
07 Apr 2008, 22:16 »
Det kunne "bare" være af f.eks Premier League..
- Veni, vidi, vici -
LouisNott
Førsteholdsspiller
Sv: 7# Manchester United -Welcome to Old Trafford (Sevilla-Man Utd)
«
Svar #166:
07 Apr 2008, 22:45 »
Citat af: JimmyGP 07 Apr 2008, 22:16
Det kunne "bare" være af f.eks Premier League..
Det var nu også noget i den stil jeg havde i tankerne
LouisNott
Førsteholdsspiller
Sv: 8# Manchester United -Welcome to Old Trafford (Sevilla-Man Utd)
«
Svar #167:
08 Apr 2008, 22:26 »
01.10.10
This is where I belong!
September
Louis Nott kunne igen se frem til en måned i trænersædet for Manchester United, denne gang en lang en af slagsen med hele 7 kampe der skulle udkæmpes. Manchester United skulle blandt andet kæmpe mod London-holdet, West Ham United, i Liga Cuppens fjerde runde. Oktober måned byder også på hele to Champions League gruppekampe, den første skal spilles på Old Trafford, hvor det stærke Manchester United-hold skal tage i mod det i europæisk regi lille hold, Rapid Bucaresti, som i sidste sæson blev rumænske mestre. Den anden Champions League-match bringer United til Spanien, nærmere sagt til Madrid i den sværeste udfordring i dette års gruppespil for United, på Vicente Calderon mod den spanske hovedstadsklub Atletico Madrid. I den hjemlige liga står det på kampe mod Sheffield Wednesday, Ipswich, Newcastle United og Tottenham Hotspurs, som alle sammen er overkommelige kampe som man forventer at Manchester United kan vinde.
Manchester United
vs.
Rapid Bucaresti
Champions League, gruppespil kamp 2
Stadion;
Old Trafford
Tilskuertal;
72795
Dommer;
Carlos Megia Davila
Manchester United
: Craig Gordon, Wes Brown, John O'Shea, Rio Ferdinand, Nemanja Vidic, Zdravko Kuzmanovic, Diogo, Alberto Aquilani, Michael Carrick, Wayne Rooney
C
, Ikechukwu Uche.
Rapid Bucaresti
: Cristian Särmäsan, Ioan Lucescu, Florin Vasilache, Daniel Andries, Cätälin Bar, Mihai Färcas, Doru Ciobanu, Gabriel Deac, Mihäitä Blaga, Gheorghe Bucur
C
, Mihai Nanu.
00:00
0-0: Man kunne hurtigt spotte et par sparinger på Manchester Uniteds førstehold, trods det er størstedelen af de startende spillere store stjernespillere. Louis Nott havde set Ikechukwu Uche til at starte kampen inde i stedet for den ellers så stabile Carlos Tevez, som kan se frem til en kort pause, dog er han stadig bænket og kan på hvert et tidspunkt komme ind i kampen. Rapids hold er uinspirerende hvis man ser på holdkortet, man skal have en fortid som rumæner, eller følge intenst med i rumænsk fodbold hvis man bare skal genkende ét af disse navne som det rumænske mesterhold har på holdkortet.
10:00
0-0: Efter en rodet start hvor Manchester United-spillerne skuffende nok ikke rigtig kunne finde rundt i det, og gav Rapid et par chancer som de dog ikke formåede at følge op på. Efter denne rodede start, lykkedes det endelig for Uniteds Wayne Rooney at putte bolden ind over stregen. Målet opstod efter lidt af en tilfældighed, da bolden efter et indkast endte bolden hos Rooney efter en Rapid-forsvarer mislykkede hans forsøg på at losse bolden langt fra straffesparksfeltet, og denne situation udnytte Rooney til fulde.
23:00
1-0: Menuen i dag stod på mål, mål og endnu engang mål. Der var i hvert fald endnu et af slags efter godt halvdelen af første halvleg, denne gang var det den nyinvesterede Ikechukwu Uche der havde fået chancen i dagens kamp, der på fantastisk vis hamrede bolden ind, direkte forbi en chanceløs Rapid-målmand.
32:00
2-0: To mål var tydeligvis ikke nok hvis man spurgte Rooney, i hvert fald kom den fantastiske englænder hurtigt op og fyrede kanonen af, og ganske naturligt for et Rooney-skud endte det hele som et mål efter at den rumænske målmand fik hænderne på, hvilket dog altså ikke var nok.
44:00
3-0: Navnet kan vi allerede, i målmæssigt sammenhæng står han allerede på scoreboardet 2 gange, nu skulle han så scorer hattrick - selvfølgelig var det Wayne Rooney. Efter et par hurtige driblinger på et kontraangreb, og så var det ellers bare at placerer bolden udenfor målmandens rækkevidde. Fantastisk kamp indtil videre af Wayne Rooney!
Halvleg 4-0
46:00
4-0: Nott så sig tydeligvis utroligt tilfreds med der United-spillerne havde leveret i første halvleg, og beholdte samtlige spillere fra første halvleg på banen til starten af anden. Ikechukwu Uche så sig åbenbart til at belønne Louis Nott for den beslutning, efter bare 1 enkelt minut scorede han nemlig i et overraskelsesmoment, og øgede dermed Uniteds føring til hele 5-0 - dette kan blive en utrolig kamp, hvis den fortsætter i det mønster.
77:00
5-0: Efter oceaner af chancer til Manchester United, kom Rapid endelig til en chance, noget der kunne tyde på deres første og eneste i hele kampen. Det var symbolsk for kampen efter en dødbold, som blev lagt indover og Rapids centerforsvarer Andries satte hovedet på, dog uden synderligt held da chancen bare gik ved siden af, og dermed løb ud i sandet.
90+1
5-0: Så kom turen til fantastiske unge midtbanespiller, Mathieu Bodmer. Efter et hjørnespark kunne Bodmer sparke bolden hårdt ind forbi den rumænske målmand, som for sjette gang i kampen var chanceløs i situationen. Målmanden burde efterhånden få heltestatus for kun at lukke seks mål ind, da United virkelig havde utroligt mange store chancer for at vinde denne kamp med et tocifret resultat.
90+4
6-0: 6-0, hvilken øretæve at få,en øretæve de vil huske pænt langt henne. Det ville være fuldstændig hen i vejret at sige at Manchester United ikke fortjente denne sejr. De dominerede kampen fuldstændig, havde tons vis af chancer mod Rapids ganske få. Mange vil nok undre sig over at United ikke formåede at vinde større, da de virkelig havde fortjent dette.
v. Newcastle United
Det var tydeligt at se at United startede kampen offensivt, meget offensivt ovenikøbet. De gik tydeligt efter et hurtigt mål eller to. Hvis det var deres mål, så må man sige at de opfyldte det, da Cristiano Ronaldo efter bare 6 minutters spil satte bolden ind til 1-0. Der skulle gå præcist seks minutter yderligere før det skulle lykkes for Manchester United at fordoble føringen, da Carlos Tevez satte bolden ind bag en uinspireret Maarten Stekelenburg, der var fuldstændig chanceløs i situationen. United var stadig foran med 2-0 da de to hold gik ud til pause, men i de efterfølgende 45 minutter skulle der virkelig ske noget der vendte op og ned på kampen. Det var om ikke andet den tidligere Real Madrid og Liverpool angriber, Michael Owen der åbnede dramaet, da han med sit reducerende mål scorede til 2-1. Men godt et kvarter senere kunne Newcastle få endnu et dyk i selvtilliden, da den netop indskiftede Ikechukwu Uche scorede for United, og nu var de på ny foran med 2 mål. Men, men, men og endnu engang men for United. Charles N'Zogbia og Nigel Reo-Coker formåede at score en gang hver, og dermed udligne til et meget ufortjent point til Newcastle. 3-3.
Kampe
Man. Utd. vs. Sheff. Wed. 3-1
Man. Utd. vs. Rapid Buc. 6-0(CL gr)
Man. Utd vs. Ipswich 2-1
Man. Utd. vs. Newcastle 3-3
Man. Utd. vs. Atl. Madrid 1-3(CL gr)
Man. Utd. vs. Tottenham Hotspurs 1-1
Man. Utd. vs. West Ham United 3-2(C.cup)
Stillingen
Månedens profil
Ikechukwu Uche
En måned på både godt og ondt for Manchester United. Sejren på 6-0 over Rapid i Champions League er en af de største i Champions League sammenhæng nogensinde, hvilket selvfølgelig har vækket opsigt, og flere kritikere har beskyldt Louis Nott for at være en for offensivt tænkende manager. At Nott er offensivt anlagt er der vist ikke tvivl om, men at denne taktik har en anden mere negativ side fik United at føe i kampen mod Newcastle United. Manchester var planlagt foran med 3-1, men mod slutningen af kampen kunne Newcastle udnytte Uniteds presspil til overraskende at score et udlignende mål til sidst i kampen. At United tabte den følgende kamp 3-1 var mere en tilfældighed, alle fire målene skete efter forsvarsfejl og trods de mange mål, var der ikke rigtig nogen der pressede på i kampen. Månedens helt store oplevelse har været nigerianeren Ikechukwu Uche, som har scoret mål på stribe når han har fået chancen. Blandt andet blev det til to mål i den fantastiske United-kamp mod Rapid.
LouisNott
Førsteholdsspiller
Sv: 9# Manchester United -Welcome to Old Trafford (Sevilla-Man Utd)
«
Svar #168:
09 Apr 2008, 19:16 »
01.09.10
This is where I belong!
September - Nyheder
₪
Fantastisk start for Nott i United
₪
Hans Backe: United vinder ikke
₪
Franskmand kræver mere førsteholdsbold
₪
Nott: Jeg elsker den engelske fodboldverdenen
₪
Louis Nott oplever god start i Manchester
Før Notts tiltræden i Manchester United var man i den engelske presse delt op i to dele, den ene del der mente at ansættelsen var en fantastisk investering af United-bestyrelsen, den anden del tvivlede stærkt på at den tidligere succes Sevilla-manager ville få nogen form for succes i Manchester, og ikke ville være i United-sædet specielt længe. Om ikke andet så har den ene halvdel af pressen vurderet helt ved siden af, for den nye Manchester United-managers start har været formidabel, han har ført Manchester United til en øjeblikkelig anden plads efter en lidt sløj start, eneste hold der i øjeblikket er placeret over det engelske storhold er ærkerivalerne der er bosat godt 100 km længere vestpå, Liverpool. Også i liga cup turneringen har United sikret sig avancement til kvartfinalen, og kan se frem til et møde med Londonklubben Arsenal. I Champions League fik Manchester United en perfekt start, med en 2-0 sejr over Shaktar og derefter en afklapsning af Rapid Bucuresti. Dog kunne United ikke modstå presset fra Atletico Madrid, i en tætspillet kamp i Madrid tabte det engelske tophold med 3-1.
City træner tror ikke på konkurrenter
Den tidligere FC København-chef og nuværende Manchester City-manager, Hans Backe, har udtalt i en negativ kommentar omkring Nott og hans hold, at han umuligt tror på at United kan komme helt frem i Premier League og tage titlen i år. "Manchester Uniteds hold er simpelthen ikke godt nok rustet i år, og med en ny manager, tror jeg simpelthen på at de lige skal finde sig til rette med hinanden og at de går en skuffende sæson i møde, uden pokaler. De er ganske vist begyndt godt, men jeg tror næppe på at min kollega i United kan bringe den gode start helt til ende". Som så mange gange føre havde Nott en hurtig fiks kommentar i baglommen, som han også fyrrede af i næstem samme sekund som han blev konfronteret med Backes udtalelser. "Ha! Han kan sige hvad han vil, jeg vil kæmpe for denne klub og vil vitterligt gøre alt hvad der står i min magt, for at kæmpe os til sejren. Måske Hans skulle tænke over sine egne problemer først, da han efter min orientering ligger på en 7. plads?"
Franskmand afskyer reserveplads
"Jeg troede der var anledning til mere spilletid da den nye manager kom til, i det mindste fik jeg noget af mit håb tilbage. Men da han allerede startede med at købe Ikechukwu Uche og Rolando Bianchi, vidste jeg det var slut, men jeg havde stadig mit håb. Et håb der ikke rakte langt da jeg måtte indse at jeg endnu ingen kampe har fået, trods vi nu er godt inde i sæsonen." Det var nogenlunde ordene Notts navnebror Louis Saha sagde til pressen, da han udtrykkede sig utilfredshed med ikke at spille overhovedet. Det er langt fra første gang Louis Nott stod i denne sitaution, op til flere gange i sin tidligere klub Sevilla har flere spiller gået til pressen for at udtrykke deres utilfredshed, og ganske som i Sevilla fortalte Nott åbent sin mening om dette; "Hvis han har et problem med min måde at sætte holdet på, så burde han komme til mig før han går til pressen, jeg så faktisk helst at han udelod at gå til pressen overhovedet. Saha - og alle andre United-spillere for den sags skyld - ved at de altid kan kontakte mig uanset hvornår det er på døgnet, og det skulle han have gjort i stedet for at gå til jer."
Elsker livet i Manchester
Den nuværende Manchester United-manager blev under sit månedlige pressemøde spurgt om hvorvidt han fandt sig i selve byen Manchester, til det kunne en glad United-manager sige at han havde fundet sig fantastisk til rette i byen. "Det er fantastisk at bo her, livet i byen, menneskerne der bor i den, det hele - helt utroligt. Jeg har fundet mig utroligt godt til rette her, selvom jeg ikke kan tage en tur til købmanden uden at blive genkendt, så er det jo noget der følger med. Selvfølgelig er det irriterende ikke at kunne tage et smut rundt i byen, men det vender man sig hurtigt til. Jeg er samtidig også blevet taget godt i mod, og mig og min lille familie har også fået nogle private venner. Det at det også går godt for mit styre i klubben, gøre selvfølgelig også en hel del for vores, specielt min, hverdag. Jeg har ingen planer om at forlade Manchester, overhovedet ikke. Jeg har elsket denne klub fuldt og fast gennem hele mit liv, og det vil jeg blive ved med!
JimmyGP
Manager
«
Svar #169:
10 Apr 2008, 14:50 »
Et par flotte updates.. Dejligt at følge Uniteds succes..
- Veni, vidi, vici -
LouisNott
Førsteholdsspiller
Sv: 10# Manchester United -Welcome to Old Trafford (Sevilla-Man Utd)
«
Svar #170:
10 Apr 2008, 16:28 »
01.12.10
This is where I belong!
November
Så er de lette kampe sagt op, og man går nu ind i en lidt sværere fase i United. Der står på hele tre rivalopgør i denne måned, inklusiv to Champions League kampe. Disse Champions League kampe er mod Atletico Madrid på Old Trafford, den spanske hovedstadsklub slog United med 2 mål i Madrid, og der er lagt op til engelsk hævn på Old Trafford. Endnu en Champions League hjemmekamp har man i sigte, da det ukrainske mesterhold Shaktar Donetsk gsæter "The theatre of dreams" til sidst i november. Der bliver spillet op til tre Premier League kampe i november måned, alle kampe er rivalopgør. Først er det lokalderbyet mod Manchester City, denne kamp spilles på Old Trafford, og der er lagt op til et stort drama da City de sidste to gange de to hold er mødtes, har taget point fra Manchester United - med en sejr og en uafgjort. Midt i november står den så på endnu et rivalopgør, denne gang på Reebook Stadium mod Bolton Wanderers, og til sidst endnu en kamp mellem to rivaler, denne gang endnu en kamp på Old Trafford mod Chelsea.
Manchester United
vs.
Chelsea FC
Premier League, runde 13
Stadion;
Old Trafford
Tilskuertal;
76198
Dommer;
Chris Bentley
Manchester United
: Craig Gordon, Wes Brown, Antunes, Rio Ferdinand, Nemanja Vidic, Zdravko Kuzmanovic, Cristiano Ronaldo, Anderson, Mathieu Bodmer, Wayne Rooney
C
, Carlos Tevez.
Chelsea FC
: Petr Cech, Cristian Zaccardo, Ashley Cole, John Terry, Ricardo Carvalho, Joaquin, Florent Malouda, Michael Essien, Frank Lampard, Didier Drogba, Goran Pandev.
0-0: Begge hold stiller op i den stærkeste mulige opstilling man kunne tænke sig til. Der var virkelig lagt op til topbrag mellem ligaens nuværende nummer to og Chelsea som er placeret på en skuffende 7. plads. Der er lagt op til et stort drama i dag på "The Theatre of Dreams", hvor begge hold vil kæmpe for sejren.
10:00
0-0: De første 10 minutter gik som smurt, der var chancer stort set konstant, først var det ivorianeren Drogba der fik en kæmpe chance lige foran mål. Han skød bolden med en helflugter lige mod mål, men den skotske målmand Craig Gordon, stod i vejen for Drogbas fantastiske skud. United kunne efter et hjørnespark score kampens første mål, da Rio Ferdinand satte hovedet på indlægget fra Kuzmanovic. Målet blev dog underkendt, da Ferdinand i følge dommeren lavede frispark før denne aktion.
23:00
0-0: Ronaldo førte godt halvvejs inde i første halvleg bolden frem på banen, men måtte se sig fældet af John Terry efter at have sat ham af. Dommeren dømte frispark på et utroligt farligt sted, og belønnede mr. Terry med et kort i farven gul. Tre mand stod omkring bolden til frisparket, Tevez, Ronaldo og Anderson, var alle klar til at tage denne chance. Det blev Tevez som berørte bolden først, han trillede den til Anderson som fyrede kanonen af. Bolden skruede uhyggeligt meget, men Petr Cech formåede på fantastisk vis at lave en flot TV-redning.
0-0: Så var det endelig tid til mål, og rent logisk set var det selvfølgelig Wayne Rooney der satte bolden ind. Det var Carvalho der tabte bolden et dumt sted, og derefter tog Rooney over og kunne sikkert score. Det var Rooneys 20. mål i denne sæson for United.
Halvleg 1-0
46:00
1-0: Der gik et negativt mønster ind i anden halvlegs start. Fair play var ikke et ord man ville bruge om det første minut, hele tre gule kort blev der udddelt. I første omgang til Ricardo Carvalho, så var det Uniteds Andersons tur efter han nedlagde netop Carvalho i en hævnakt, og til sidst var det Frank Lampards tur da han fik sit gule kort grundet brok.
77:00
1-0: Så var det John Terrys tur til at blive nedlagt, det skete da indskiftede Rolando Bianchi på hårdeste vis nedlagde englænderen. Det viste sig bagefter at den stakkels engelske forsvarer havde pådraget sig et bøjet ribben, og han kunne altså ikke fortsætte kampen. Rolando Bianchi fik ikke noget gult kort for tacklingen.
90+1
1-0: Under et stort Chelsea pres, var det lige pludselig slut for Chelsea. På et kontraangreb blev Rolando Bianchi spillet indover af Cristiano Ronaldo, og pludselig stod den 2-0 til Manchester United, set over hele kampen ganske fortjent, men fuldstændig stik i mod spil og chancer de sidste 10 minutter.
90+4
2-0: Det blev til en utrolig vigtig sejr til Manchester United i dag, specielt når man ser påde andre resultater som viser at både Liverpool og Arsenal har lidt pointtab. Liverpool tabte deres kamp, mens Arsenal spillede uafgjort. Dette betyder at Manchester United nu kan sætte sig på førstepladsen med samme point og målscorer på +14 som Arsenal. Eneste United-fordel er at de har scoret flere mål.
v. Shaktar Donetsk, CL gruppe E
Et afgørende øjeblik i Champions League gruppe C. Shaktar og Manchester United ligger á point på en anden plads med seks point hver. Manchester har en fordel, da de vandt den første kamp med 2-0, og kan i dag sikre sig videre deltagelse til 1/8-finalerne med en sejr af en hver slags. Det startede da også helt eminemt for United, da Anderson driblede igennem hele det ukrainske forsvar og bragte United på 1-0 allerede efter 8 minutter. Godt 18 minutter efter var det Carlos Tevez' tur, da han bragte United på 2-0 med et yderst flot hovedstød efter et hjørnespark af Kuzmanovic. I anden halvleg trak Manchester United sig længere ned på banen, og spillede mere på en af deres højeste kvaliteter - kontraangrebene. Og det lykkedes da også da Wayne Rooney efter en times spil scorede til 3-0. Det var et ufatteligt sikkert mål, som dog også blev det sidste i kampen, og Manchester United kan se sig tilfreds med at gå videre efter to meget skuffende kampe mod Atletci Madrid.
Kampe
Man. Utd. vs. Man. City 2-0
Man. Utd. vs. Atl. Madrid 0-2(CL gr)
Man. Utd vs. Bolton 2-0
Man. Utd. vs. Chelsea FC 2-0
Man. Utd. vs. Shaktar Donetsk 3-0(CL gr.)
Stillingen
Månedens profil
Zdravko Kuzmanovic
En fantastisk måned for Manchester United, man formåede at vinde alle tre rivalopgør hvilket må siges at være helt fantastisk, at United vandt alle tre kampe med 2-0 og dermed ligeledes holdte målet rent i alle de tre omdiskuterede kampe er bare helt outstanding. Dog må det siges at være utroligt skuffende da man tabte med 2-0 til Atletico Madrid på Old Trafford, det skete ovenpå at man ligeledes tabte med 3-1 på Vicente Calderon, og at Madrid kunne slå United igen på selveste Old Trafford tyder ikke godt. Dog vandt United over Shaktar hvilket betyder at de er sikret videre deltagelse til Champions League ottendedelsfinalern
e. Månedens spiller i United er der vidst ingen tvivl om, Zdravko Kuzmanovic spillede med sit usædvanligt besværlige navn en fantastisk måned for United.
«
Seneste Redigering: 10 Apr 2008, 18:40 af louisnott
»
LouisNott
Førsteholdsspiller
«
Svar #171:
10 Apr 2008, 17:01 »
Citat af: JimmyGP 10 Apr 2008, 14:50
Et par flotte updates.. Dejligt at følge Uniteds succes..
Mange tak, og ja, det går meget bedre end i den første måned
LouisNott
Førsteholdsspiller
«
Svar #172:
10 Apr 2008, 22:02 »
Som de fleste nok ved så er der blogkonkurrence i maj måned. Til dette "arrangement" har jeg valgt at bidrage ved at tilmelde mig med holdet St. Pauli, som jeg altid har haft lyst til at blogge med. Dette vil logisk nok højst sandsynligt betyde at denne blog vil blive sat på pause i maj måned, hvor jeg så vil være optaget af min St. Pauli blog. Jeg vil blogge videre på denne indtil konkurrencen begynder, og jeg regner da også stærkt med at fortsætte når blogkonkurrencen er slut.
LouisNott
Førsteholdsspiller
Sv: 11# Manchester United -Welcome to Old Trafford (Sevilla-Man Utd)
«
Svar #173:
11 Apr 2008, 15:26 »
01.12.10
This is where I belong!
November - Nyheder
₪
Louis Nott vinder igen pris
₪
United i en fantastisk stime
₪
Uroligheder i United
₪
Arsenal-reserve muligvis til United
₪
Endnu en måneds pris til Louis Nott
Efter en super måned for Louis Notts Manchester United-hold var de slog Bolton Wanderes med 2-0, Manchester City i topderbyet også med 2-0, og til sidst gik turen til Chelsea der ligeledes som de to andre udforderer blev slået med 2-0. Det banede endnu engang vej for Louis Nott til at modtage "Manager of the Month" eller på dansk "Månedens Manager" i Premier League. Dette er Notts anden modtagelse af præcis dette trofæ, og det vil uden tvivl få en plads ved siden af det første. Sidste gang Nott modtog "Månedens Manager"-prisen var i september, hvor hans hold ligesom i november udrydddede alt modstand og kun sad tilbage med sejre i Premier League. I oktober måned var det Chelsea-manager Avram Grant der satte sig på prisen, og den første måned gik prisen til den tidligere Internazionale og Lazio-spiller Sinisa Mihajlovic, som styrer Bolton-holdet.
United bliver ved
Manchester United er efterhånden gået de seneste par måneder igennem ubesejret. United har endnu kun tabt én kamp, og dette var mod Sunderland i en ret ufortjent sejr til Sunderland. Men efter denne Sunderland-kamp har Manchester United under Notts styre ikke tabt nogle kampe overhovedet, dette betyder at de i øjeblikket holdet sig på 12 ubesejrede kampe, hvilket er en udmærket statestik at forholde sig til. Specielt de sidste tre kampe er bemærkelsesværdige hvor United virkelig har præsteret på højeste niveau, og nedkæmpet nogle af de største konkurrenter. I den kommende måned står det på en hård start for Manchester United, da de starter mod Liverpool og går direkte videre til London, hvor de skal spille Carling Cup kvartfinale. Yderligere består december måned af, Blackburn Rovers, afslutning på Champions League mod Rapid, Aston Villa, Portsmouth og afsluttende mod West Ham United.
Problemer i United
De to Manchester United-spillere løb til tirsdagens træning ind i hinanden, det udvikle sig til et mindre håndgemen men blev hurtigt stoppet af holdkammeraterne. De to spillere var Lee Martin og Carlos Tevez var tydeligvis meget frustrerede over et par tacklinger de begik mod hinanden. Louis Nott nikkede genkendende til at han så situationen, men afviser at komme yderligere ind på hvad der skete, og om Lee Martin og Carlos Tevez vil blive disciplineret på nogen måder, ønskede Nott heller ikke at komme videre ind på. Der er stort forskel på lige netop disse to spillere, da Lee Martin spiller ude på venstrefløjen på reserveholdet, alt i mens den 26-årige argentiner, Carlos Tevez, er fast mand oppe i angrebet, og Manchester Uniteds topscorer i Premier League med samme antal mål som Wayne Rooney.
Dansker måske til United
Der var endnu engang gang i rygtebørsen da endnu en dansker og tidligere Sevilla-spiller blev rygtet til Manchester United. Der er umiddelbart tale om den danske landsholds angriber Nicklas Bendtner, som i sidste sæson også spillede på Notts hold, dengang i Sevilla. Danskeren havde god succes hos Sevilla, da han var lejet ud fra sit nuværende hold Arsenal, hvor han i den indeværende sæson ikke har spillet en eneste kamp, og altså er den 22-årige angriber blevet sat fuldstændig til side af sine kollegaer. Det eneste problem der kan spærre Bendtners vej til United, er at Manchester United er fuldt optaget på præcis Bendtners position i angrebet. Med spillere som Rolando Bianchi, Ikechukwu Uche, Carlos Tevez og Wayne Rooney, er der næppe plads til endnu en angriber på det brede Manchester United-hold.
LouisNott
Førsteholdsspiller
Sv: 12# Manchester United -Welcome to Old Trafford (Sevilla-Man Utd)
«
Svar #174:
11 Apr 2008, 22:13 »
01.12.10
This is where I belong!
December
En måned baseret på syv kampe, størstetallet i Premier League, men også en kamp i Carling Cuppen mod Arsenal og afslutningskampen i Champions League gruppespillet mod Rapid Bucuresti. Der var udover opgørene i Champions League og Liga Cuppen består december måned også af 5 i Premier League. Der er lagt op til topbrag i en kamp der kan afgøre hvorvidt om det skal være Manchester United eller Liverpool der skal indtage første pladsen, efter denne spillerunde. Logisk nok er det månedens helt store højdepunkt, men december måned byder også på andre seværdige kampen, såsom mod Blackburn, Portsmouth og Aston Villa. Alle kampe som man i realiteten forventer at Manchester United kan vinde med den ene arm bundet fast, men også alle tre hold som kan gøre det svært for United. Månedens sidste kamp er mod London-klubben West Ham United.
v. Arsenal (Carling Cup kvartfinale)
Der var lagt op til stort drama i dag på Emirates Stadium, da de to største tilbageværende klubben skulle mødes i kvartfinalen af dette års Carling Cup. Og der skulle da ikke gå specielt lang tid før der var action for de ca. 60500 fremmødte på dette nymoderne stadion. Det var nemlig kun ni minutter inde i kampen at den unge argentiner Sergio Agüero kunne bringe Arsenal foran på fantastisk vis. Denne føring holdte godt 33 minutter, indtil Carlos Tevez udlignede på et udmærket langskud, som gik sikkert ind på Igor Akinfeev i Arsenal-målet. Midt i anden halvleg lykkedes det for United at komme foran med 2-1, til stor utilfredshed for tilskuerne på Emirates Stadium. Men endnu engang formåede Emmanuel Adebayor at redde "The Gunners", da han udlignede 5 minutter før tid, og dermed bragte kampen ud i to gange 15 minutters ekstra spilletid. I denne var der umiddelbart ingen tvivl om hvem der skulle trække sig sejrrigt ud af den, Wayne Rooney scorede hurtigt til 3-2, og da Carlos Tevez i det 107. minut øgede føringen til 4-2, var der ikke længere nogen tvivl om hvem der ville vinde kampen.
Portsmouth
vs.
Manchester United
Premier League, runde 18
Stadion;
Fratton Park
Tilskuertal;
20568
Dommer;
Ben Browne
Portsmouth
: Asmir Begovic, Yassin Moutaouakil, Leighton Baines, Ibrahima Sonko, Diego Godin, David Bentley, Andrés Guardado, Arnold Mvuemba, Jonathan de Guzman, John Utaka, Dean Ashton
C
.
Manchester United
: Craig Gordon, John O'Shea, Antunes, David Luiz, Nemanja Vidic, Cristiano Ronaldo, Diogo, Alberto Aquilani, Darren Fletcher, Wayne Rooney
C
, Carlos Tevez.
0-0: Der var lagt op til en stille kamp i dag på Fratton Park, men det skulle forestille sig at blive fuldstændig modsat af denne teori. Overraskende nok stillede Manchester United p i noget der ligner deres stærkest mulige opstilling, så der er virkelig lagt op til at hvis nogle skulle score mange mål i dag, så var det Manchester United.
13:00
0-0: Efter en tam start, kom der for alvor gang i kampen efter de første 10 minutter. United havde efterhånden fået sat et udmærket spillet angreb på fødderne, bolden blev hurtigt sendt ud på kanten til Cristiano Ronaldo, som aldrig nåede at sende den indover inden han blev tacklet og bolden trillede lige så stille ud til hjørnespark. Det var Ronaldo selv der tog hjørnesparket, og han overraskede vel alle da han valgte at lægge bolden fladt bagud til Aquilani som sparkede hårdt mod mål, og på fantastisk vis skruede bolden sig ind til et helt outstanding mål fra italienerens side.
18:00
0-1: Cristiano Ronaldo var endnu engang blevet spillet fri ude på kanten, men blev desværre for ham ligeledes tacklet. Baines erobrede hurtigt bolden og bragte den fremad på banen. Med en hurtig aflevering sendte han bolden op til mexicaneren Andrés Guardado, som hurtigt afdriblede Antunes på United-backen, og med et fantastisk indlæg ind til John Utaka endte det hele med en udligning til 1-1.
1-1: Et hurtigt brud på et Portsmouth angreb, endte helt galt for "The Pumpkins". Antunes brød Guardado der ellers plejer at være meget boldsikker, Antunes laver et helt fantastisk linjeskift over til Cristiano Ronaldo, som med sin hurtighed passerede samtlige udfordrere, og lagde den fladt ind til Wayne Rooney som på fantastisk vis eksekverede chancen til et mål.
38:00
1-2: Der var lagt op til hjørnespark til Pumpkins, Bentley stod ude ved hjørneflaget og lagde en helt eminemt bold indover midt i feltet, bolden kommer i kontakt med jorden, før Diego Godin kunne flugte bolden fantastisk i mål.
Halvleg 2-2
50:00
2-2: Endelig for holdet i de blå trøjer formåede de at komme foran i kampen. Det var Dean Ashton som sparkede bolden ind på et fantastisk langskud, efter at Utaka viste fantastisk overblik og lagde bolden tilbage frem for selv at skyde, og så var alt så ladet til Ashton som smadrede bolden af sted lige ind bag Craig Gordon som var fuldstændig chanceløs.
55:00
3-2: Så var det så sandelig også slut for The Pumpkins, det blev på fantastisk vis symboliserede af Manchester Uniteds Wayne Rooney, der for anden gang i kampen kunne score. Denne gang var det lidt af en en-mands præstation Rooney leverede, og hans afslutning var heller ikke værst. Den bosniske målmand Asmir Begovic var uden nogen som helst chance for at tage bolden.
76:00
3-3: Livet om ikke andet så kampen skulle vise sig at blive meget værre for Portsmouth. Manchester Uniteds Carlos Tevez viste "no mercy" overfor Portsmouth tilskuerne og spillere dahan ganske sikkert udnyttede en United-specialitet - kontraangreb. Det var endnu engang Cristiano Ronaldo der gjorde hele forspillet, og med et smukt indlæg ind til netop Tevez der bare skulle sætte hovedet på før United bragte sig foran for tredje gang i kampen.
90+1
3-4: Noget kunne tyde på at dette var det sidste angreb i kampen, da dommeren meget overraskende kun havde lagt to minutter til. Efter en hård tackling af Baines, blev der dømt frispark ude på kanten nær baglinien. Ronaldo tog sig af det og leverede en fantastisk indlæg til Wayne Rooney som kunne score sit tredje mål i kampen, hvilket banede vej til et hattrick!
Kampe
Man. Utd. vs. Liverpool 1-0
Man. Utd. vs. Arsenal 4-2(C. cup)
Man. Utd vs. Blackburn 2-0
Man. Utd. vs. Rapid B. 4-0(CL gr.)
Man. Utd. vs. Aston Villa 2-0
Man. Utd. vs. Portsmouth 5-3
Man. Utd. vs. West Ham Utd. 1-0
Stillingen
Månedens profil
Craig Gordon
Om end muligt så var det en endnu mere fantastisk december måned, end november var for United. Syv sejre ud af syv mulige, og meget vigtig en mod de nu tidligere titelkandideter Liverpool som mistede et afgørende skridt og et par ekstra på vejen, efter at have tabt til Manchester United. Liverpool må i øjeblikket finde sig i at være placeret på en sølle tredje plads contra deres fantastiske start på sæsonen, de er i øjeblikket 11 point bagud og det ser ud til at Liverpool er fuldstændig ude af titelkampen, som i realiteten nu kun indeholder to hold - Manchester United og Arsenal. Trods det er Arsenal 5 point bagud, og det kunne tyde på at Manchester United er godt i gang med at trække fra alt konkurrence. Månedens profil vil uden tvivl være Craig Gordon, den fantastiske målmand formåede fuldstændig enestående og uden sammenligning at holde målet rent i fem ud af månedens syv kampe, hvilket må siges at være helt fantastisk af denne 27-årige skotske landsholdsmålmand.
«
Seneste Redigering: 11 Apr 2008, 22:20 af louisnott
»
kerzhakov
Førsteholdsspiller
«
Svar #175:
11 Apr 2008, 22:43 »
Citat af: louisnott 10 Apr 2008, 22:02
Som de fleste nok ved så er der blogkonkurrence i maj måned. Til dette "arrangement" har jeg valgt at bidrage ved at tilmelde mig med holdet St. Pauli, som jeg altid har haft lyst til at blogge med. Dette vil logisk nok højst sandsynligt betyde at denne blog vil blive sat på pause i maj måned, hvor jeg så vil være optaget af min St. Pauli blog. Jeg vil blogge videre på denne indtil konkurrencen begynder, og jeg regner da også stærkt med at fortsætte når blogkonkurrencen er slut.
lyder godt. Jeg vil ihvertfald følge med. Håber du vinder, når jeg nu ikke selv har kvaliteterne til at deltage.
BTW: Fremragende updates again
It's gonna be legendary
LouisNott
Førsteholdsspiller
«
Svar #176:
11 Apr 2008, 23:22 »
Citat af: kerzhakov 11 Apr 2008, 22:43
lyder godt. Jeg vil ihvertfald følge med. Håber du vinder, når jeg nu ikke selv har kvaliteterne til at deltage.
BTW: Fremragende updates again
Mange tak.
Håber så sandelig også jeg vinder, jeg vil da i hvert fald forsøge.
St. Pauli bloggen vil dog blive en del anderledes i forhold til denne, men håber da at den vil komme til at fange din og andre brugeres interesse
LouisNott
Førsteholdsspiller
Sv: 13# Manchester United -Welcome to Old Trafford (Sevilla-Man Utd)
«
Svar #177:
12 Apr 2008, 22:02 »
31.12.10
This is where I belong!
December - Nyheder
₪
Sensationel december
₪
United fortsætter den fantastiske stime
₪
Transferrygter
₪
Bye, bye, Fletcher
₪
Fuldstændig perfekt december.
Manchester United kunne gennemgå en helt fuldstændig fantastisk december måned, hvor de gik ubesejret igennem hver en kamp, og for at det ikke skulle være løgn så vandt de samtlige. Det var først Liverpool, som på Anfield Road blev nedlagt med 1-0, i en kamp der sagtens kunne have været endt med en større sejr til djævlene mod ærkerivalerne fra Merseyside. Det blev også til en sejr over Arsenal i liga cuppens kvartfinale. I alt blev alle syv modstandere blæst af banen, og det må siges at være helt ekstraordinært. Ikke overraskende var det da også Louis Nott der for tredje gang ud af fem mulige modtog månedens manager-prisen. Nott har da også på fantastisk vis ledt sit Manchester United-hold til al den succes, og han har sat sig som mål at vinde alt hvad der er muligt med Manchester United, hvilket må siges at være utroligt ambitiøst. Nott udtalte tidligere på året at hans helt store drøm var at vinde "The Treble" med United, for anden gang i Manchester Uniteds historie.
United bliver ved
Og ved, og ved, og ved. Endnu engang er Manchester United gået igennem en måned ubesejret, vi skal nu efterhånden tilbage til Sunderland-kampen som var sæsonens anden Premier League kamp, før vi kan finde det seneste nederlag til Manchester United. Rekorden har mange gange været tæt på at ryge, blandt andet i 3-3 kampen mod Newcastle, men også 5-3 sejren over Portsmouth der blev grundlagt til sidst i kampen. En vigtig faktor for Uniteds konstante vinden må siges at være den 27-årige skotske målmand, Craig Gordon der hele 10 gange har holdt målet rent for Manchester United, hvilket må siges at være helt fantastisk af målmanden der stadig har mange år endnu, han har indtil videre været alle de 180 millioner værd United gav for ham i sommeren 2009.
Transfers på kryds og tværs
Afslutningen på december betyder samtidig at januar starter det nye år, hvilket betyder at en ny omgang transfers nu kan gå både ud og ind. På ny er der blevet rygtet mange spillere til Manchester United, og det er specielt spillere fra hans tidligere hold, Sevilla som har været i de engelske aviser. Succesforsvarsspill
eren Sergey Ignashevich der efterhånden har krydset de 31 år, rygtes til United da han har ytret ønske officielt om at afslutte sin karriere under Nott, og at han uden tvivl ikke ville tøve med at acceptere et bud fra Notts side hvis det skulle ske. Alejandro Alfaros kontrakt udløber også til sommer, og dermed er han blevet sat i forbindelse med United, da Nott i sommers måtte indrømme at han havde afgivet op til flere høje bud på Alfaro i forsøget på at få ham til United, nu har han så chancen og mon ikke Louis Nott vil forsøge sig endnu engang. Rækken af Sevilla-spillere fortsætter, og det er specielt folk fra Sevillas egen ungdomsakademi der i følge mediernes konklusioner trækker Nott. Diego Capel og Salomon Kalou er også blevet rygtet til giganterne fra Manchester. Lulinha er også uden kontrakt i Sevilla, og han kunne også godt være en attraktiv mulighed.
Fletcher er væk
Skotten Darren Fletcher har ikke fået en fast plads på midtbanen under Louis Nott. Han har endnu ikke gået til pressen og sagt at han havde et problem med det, men det må uden tvivl irriterer ham at Nott har købt en mand som Zdravko Kuzmanovic som altså er gået direkte ind og overtaget den "stakkels" Fletchers plads. Og når United samtidig besider stjerner som Alberto Aquilani, Anderson, Mathieu Bodmer, Michael Carrick og Owen Hargreaves, så må det også siges at være et klogt valg af skotten. Det var FC Barcelona der var på banen og trods Fletchers reserverolle, så krævede Louis Nott tydeligvis en høj pris for den 26-årige skotte. 285 millioner danske kroner lød prisskiltet på, og det må nok undre mange andre managers og folk med den mindste fodboldviden hvordan Nott kunne få overtalt Frank Rijkaard til at betale sådan en overpris for Darren Fletcher.
«
Seneste Redigering: 12 Apr 2008, 22:50 af louisnott
»
DavideSanton
Landsholdsspiller
«
Svar #178:
12 Apr 2008, 22:46 »
rigtig god blog, dør gør meget af dit grafiske design, bliv ved med det.
LouisNott
Førsteholdsspiller
«
Svar #179:
13 Apr 2008, 02:43 »
Citat af: Hatt11 12 Apr 2008, 22:46
rigtig god blog, dør gør meget af dit grafiske design, bliv ved med det.
Mange tak, jeg går ud fra at du mener "du" i stedet for dør, for ellers kan jeg da ikke finde hverken hoved eller hale i den sætning. Jeg tager det som et kompliment at du skriver jeg skal blive med det, så tak
Sider:
1
...
10
11
[
12
]
13
14
...
25
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »