home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 625 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top  (Læst 5497 gange)
Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« : 15 Feb 2008, 16:12 »



AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top


AZ Alkmaar ansætter ukendt dansk manager
Den hollandske klub AZ Alkmaar har yderst overraskende hentet den danske manager, Lasse Hansen, ind som erstatning for Louis van Gaal, der til alles forbløffelse sagde sit job som AZ-manager op i sidste uge. Lasse Hansen er 31 år, og har ingen erfaring med at være træner, men til trods for det, så ser han frem til at komme i gang, og han tror på, at han kan udrette noget stort.

"Det er en stor ære at blive ansat i en klub som AZ Alkmaar. Ledelsen, faciliteterne samt spillerne virker meget professionelle og seriøse, hvilket er vigtigt, hvis man vil drive en ordentlig fodboldforretning. Jeg skal have et møde med spillerne senere på ugen, hvor vi vil sætte os sportslige mål. Så hvis I vil høre mere, så kontakt mig på onsdag."

Efter pressemødet var der dog en del skeptiske supportere at spore, og AZ Alkmaars officielle fanklubs formand havde følgende udtagelse om ansættelsen af Lasse Hansen.

"Jeg mener, at det er yderst foruroligende, at ledelsen ikke er i stand til at finde en manager, der har erfaringer. Vi havde forventet noget stort, men så kommer de med en dansker, der ikke engang har styret et miniputhold. Jeg er meget skeptisk, så han har bare at bevise, at han kan noget!"
« Seneste Redigering: 15 Feb 2008, 18:20 af Jharn » Logged

Temp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen Hollands top
« Svar #1: 15 Feb 2008, 16:22 »

AZ Alkmaar spændene hold.
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen Hollands top
« Svar #2: 15 Feb 2008, 18:03 »



AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top


AZ Alkmaars træningskampe

Lasse Hansen og hans trup har ikke lige frem imponeret i træningskampene. Resultaterne blev som følger:
Sharmrock Rovers 2-2 AZ Alkmaar
Athlone Town 2-3 AZ Alkmaar
Bohemians 1-1 AZ Alkmaar
TOP 3-4 AZ Alkmaar
Venezia 0-4 AZ Alkmaar

Smalle sejrer over irske klubhold er ikke imponerende af en klub, der vil helt op i toppen af den hollandske Æresdivision. Holdet har dog bevist, at de er meget skarpe foran mål, dog er der ikke blevet lukket godt af i forsvaret.

"Når vi tænker på, at mange af spillerne på holdet lige er kommet til, og at spillernes form langt fra ligger på sit højeste, så syntes jeg, at vi har klaret det udmærket. Vi har vist os skarpe foran mål, og selvom det prængende spil måske har manglet, så tabte vi ikke en eneste kamp. Jeg mener, at vi er klar til den forestående sæson," sagde Lasse Hansen om sit holds træningskampe. Ved samme lejlighed blev han spurgt om målsætningen for sæson.

"Jamen, vores mål er jo at komme op og drille PSV, Ajax og Feyenoord, som helt sikkert vil være at finde i toppen af rækken. Målet for sæsonen er samlet set at komme på medaljeskamlen."

Transfers

AZ Alkmaar har ikke sagt farvel til en eneste spiller under Lasse Hansen styring, mens to spillere er blevet hentet til klubben. Det drejer sig om højrefløjen Roberto Verhagen og angriberen Billy Sharp.

Roberto Verhagen er en bundrutineret herre på 34. Han har skrevet under på en et-årig kontrakt, og han skal fungere som reserve på højrekanten. Hollandske Verhagen spillede i øvrigt i AZ fra 1995 til 1997.

Englænderen Billy Sharp kommer til klubben på en lejekontrakt, der løber til sæsonens udgang. Sharp er 21 år, og kommer fra den engelske Coca Cola Championship. Sharp er hentet ind, så han kan give noget bredde i angrebet.

"Det er to gode tilgange vi har fået os. Verhagen er en spiller, der kan lidt af det hele. Dog er han lidt oppe i årene, hvilket gør, at han kun har fået en et-årig kontrakt. Billy Sharp er en meget talentfuld spiller, der afslutter fantastisk. Jeg glæder mig virkelig til at se ham spille på dette niveau," sagde AZ-mangeren om de to nyankommende spillere.

Truppen




Kommende månedes kampprogram

AZ Alkmaar - FC Groningen (Æresdivision)
AZ Alkmaar - PSV (Æresdivision)
« Seneste Redigering: 15 Feb 2008, 18:20 af Jharn » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen Hollands top
« Svar #3: 15 Feb 2008, 18:19 »

Ved godt at 'trup-billedet', ser lidt fucked ud, men det er et engangstilfælde Smiley

Nogle med kommentarere? Peace
Logged

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« Svar #4: 15 Feb 2008, 18:53 »

Dårlig start 11´er.

Ellers fin start på bloggen
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« Svar #5: 15 Feb 2008, 19:58 »



AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top


Lodtrækning

Lodtrækningen til 2. runde af den hollandske pokalturnering er blevet foretaget. AZ Alkmaar trak et andet Æresdivisionshold, Vitesse. Kampen bliver spillet den 26. oktober i Alkmaar, nærmere bestemt DSB Stadion.


AZ Alkmaar - FC Groningen
16.000 tilskuere var at finde på DSB Stadion til sæsonpremieren mellem AZ Alkmaar og FC Groningen. Eksperterne havde forudset, at det ville blive et tæt opgør, og de fik ret. AZ kommer dog bedst fra start, da lejesvenden Billy Sharp scorede efter et langt indkast. Efter en halvtimes spil kom AZ så foran 2-0. Simon Poulsen smider et indlæg ind i hovedet på den hovedstødsstærke Graziano Pellé, der med sikkerhed header bolden ned til venstre for målmanden. FC Groningen dominerede det meste af 2. halvleg, men formåede ikke at score. Deres offensive taktik gav bagslag, og AZ scorede til 3-0 ved forsvarsspilleren Barry Opdam.

Kampen ender 3-0. AZ fik dermed en perfekt premiere.
Lasse Hansen havde følgende kommentar: "Det var en fantastisk kamp. Det er to hold, der står godt til hinanden, men vores kynisme gør, at vi vinder. Vi har virkelig skarpheden, hvilket vi også viste i træningskampene. Folk kan med tryghed regne med os i år," lød det fra Lasse Hansen umiddelbart efter kampen.

AZ Alkmaar - PSV
Selvom AZ var på hjemmebane, var det PSV der sad på favoritværdigheden, og det var da også de forsvarende mestre, der kom først ud af starthullerne. Angriberen Lazovic bragte PSV foran efter 12 minutter. PSVs føring holdte indtil overtiden af første halvleg, hvor Billy Sharp scorer på sin egen retur, og bare ét minut efter udligningen bringer englænderen AZ foran efter en frispilning af angrebsmakkeren Pellé. Det skulle såmænd også blive 3-1. Med 20 minutter igen spiller Sharp Pellé fri, og han sætter sikkert bolden i nettet. Derefter kørte AZ sikkert sejren hjem, og får endda endnu en scoring, da Schaars tilkæmper sig et straffespark, som Simon Czimmor sikkert omsætter det til et mål.

"Det er for vildt. Vi har tidligere meldt ud, at vi går efter at drille de store hold, også går vi ud og tæsker PSV med 4-1. Jeg er helt oppe og køre, men vi skal selvfølgelig holde jordforbindelsen. Der er lang vej endnu," lød det fra en glad, men afklaret Lasse Hansen.


September - Kampprogram
Heracles - AZ Alkmaar (Æresdivisionen)
NEC - AZ Alkmaar (Æresdivisionen)
AZ Alkmaar - Willem II (Æresdivisionen)
AZ Alkmaar - Vitesse (Pokalturnering)
FC Twente - AZ Alkmaar (Æresdivisionen)
« Seneste Redigering: 15 Feb 2008, 20:21 af Jharn » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« Svar #6: 15 Feb 2008, 19:59 »

Kan en af jer sige, hvordan jeg får teksten til at stå ved siden af et billede. I kan se et eksempel, der ved lodtrækningen. Der står det over billedet, og ikke ved siden af.
Logged

Hallas
Gæst
 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« Svar #7: 15 Feb 2008, 20:04 »

Du skal bruge koden: "[float=right eller left][img "]Billede-linket[/img"][/float] Selvfølgelig uden anførselstegn.
« Seneste Redigering: 15 Feb 2008, 20:06 af Hallas » Logged

Yalman
Gæst
 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« Svar #8: 15 Feb 2008, 20:37 »

Nice at læse men det kunne have været bedre med lidt medie eller presse whatever..! Men  ellers udmærket...Wink
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« Svar #9: 16 Feb 2008, 00:02 »



AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top




Lodtrækning

Lodtrækningen til første runde af UEFA-Cuppen er nu blevet foretaget. AZ Alkmaar er blevet trukket sammen med de danske mestre FC København, hvilket betyder, at manager Lasse Hansen for første gang i sin karriere møder et hold fra hans hjemland. Den første kamp finder sted allerede i denne måned, nemlig den 20. september på DSB Stadion.


Heracles - AZ Alkmaar
Før denne kamp ligger Heracles på 17. pladsen i Æresdivisionen med to nederlag i to kampe, mens AZ Alkmaar ligger på førstepladsen med to sejre i to kampe. Derfor var det indlysende, at AZ sad på favoritværdigheden, og de levede da også op til forventningerne. Efter kun 8 minutter bragte AZ-topscoreren Billy Sharp sin klub foran efter et flot, gennemspillet angreb. Heracles kom derefter ikke til de store chancer, og med et lille kvarter igen bliver en af deres spiller præsenteret for det røde kort. Derefter stod der AZ på resten, og de sikrede da også sejren med små 10 minutter igen, da Simon Poulsen sendte et indlæg ind i panden på Simon Cziommer, der dermed scorede til kampens resultat, 2-0.

"Jeg er meget tilfreds. Uden at bruge gevaldigt mange kræfter vinder vi uden problemer, og det er dét, der kendetegner et tophold," sagde Lasse Hansen i spillergangen efter kampen.

NEC - AZ Alkmaar
I denne kamp forventede man, at AZ ville fortsætte sejrsstimen, men de kom på en uventet svær opgave ude mod NEC. NEC styrede første halvleg totalt. Faktisk havde AZ ikke et eneste skud mod mål. Dog formåede de at holde NEC fra at score. I anden halvleg begyndte det godt for AZ. Simon Cziommer kanonerede bolden på overliggeren efter 52 minutter, men ind kom bolden ikke. Med et kvarter igen havde NEC dog heldet med sig, da Tim Janssen scorede til 1-0 for NEC efter klumpspil. Det fik AZ til at satse offensivt, men det gav bagslag. I overtiden sikrede Brett Holman sejren. Kampen endte 2-0 til NEC.

"Det måtte jo komme. Jeg tror ikke helt, at vi havde fået armene ned efter vores fantastiske start. Der havde i øvrigt været en landsholdspause på 14 dage inden denne kamp, og det var nok også en af grundene til, at vi ikke fandt det store spil frem i dag," sagde en skuffet Lasse Hansen efter sæsonens første nederlag.

AZ Alkmaar - FC København (UEFA Cup 1. runde)
FC København er en svær modstander. Det vidste Lasse Hansen, da han jo selv kommer fra Danmark, og derfor blev de ikke undervurderet. AZ spillede en fremragende kamp, og kom foran efter 20 minutter, da Simon Cziommer sparkede bolden resolut i kassen. AZ formåede dog ikke at score mere, men det gjorde FC København. Michael Silberbauer scorede efter et flot kontraangreb. Kampen endte 1-1, og FCK har nu det bedste udgangspunkt inden returopgøret i PARKEN.

"Det er et smule skuffende resultat. Jeg formoder, at det bliver svært at holde FC København fra at score inde i PARKEN, så det bliver bestemt ikke let at gå videre til gruppespillet efter den her kamp," lød det fra en skuffet dansk AZ-manager.

AZ Alkmaar - Willem II
AZ har vist sig at være et stærkt hjemmehold, og derfor var forventningerne store, da spillerne trådte ind på stadion. Der gik dog noget tid før AZ fik hul på bylden. Efter 32 minutter havde Billy Sharp brændt en kæmpe dobbeltchance, og her burde AZ så allerede have været foran med 1-0. 1-0 blev det dog først et par minutter efter, da Simon Cziommer skød et frispark afsted. Bolden blev rettet af af Pellé, og dermed var AZ foran. Mere skete der ikke i første halvleg, men kort inde i anden halvleg tilkæmper Simon Poulsen sig et straffespark som Billy Sharp omsætter til et mål på flotteste vis. Med et kvarter igen kommer Poulsen igen i fokus, da han kanonerer bolden i kassen fra 30 meters afstand. 4-0 blev det, da Mounir El Hamadaouis skud blev rettet af af Willems forsvarsspiller Jens Janse. Kampen ender 4-0 i en kamp, hvor Willem II ikke fik en eneste reel målchance.

"Vi har nu vist, at vi er uhyre farlige på hjemmebane. Vi scorer et hav af mål, og holder samtidig modstanderen fra fadet. Det er fantastisk. Jeg vil selvfølgelig også rose vores tilhængere. Der er god opbakning kampen igennem, og det er virkelig noget, der betyder noget," sagde en henrykt Lasse Hansen på vej ind i omklædningsrummet.

AZ Alkmaar - Vitesse (Pokalturnering 2. runde)
Begge hold mødte op til kampen med et halvt reservehold. Det var tydeligt, at begge hold havde svært ved at sætte sig ordentligt op til opgøret. AZ kommer foran efter 25 minutter, hvor Pellé sætter hovedet på et frispark. Mere action fik vi ikke før det 58. minut, hvor Vitesses Gill Swerts fik sit andet gule kort og dermed også en badebillet. Det fik AZ til at sætte sig på resten af kampen begivenheder, og med et kvarter igen headede Ryan Donk bolden i nettet til 2-0 til AZ, som også blev kampens resultat.

"Vi kørte sejren sikkert hjem uden nogle af vores nøglespillere, så jeg er ganske tilfreds," lød det kortfattet fra Lasse Hansen efter kampen.

Lodtrækning

Så er det tid til endnu en lodtrækning. Denne gang gælder det lodtrækningen til 3. runde af den hollandske pokalturnering. AZ fik en svær lodtrækning, idet de trækker Feyenoord. Kampen skal spilles den 31. oktober på DSB Stadion i Alkmaar.
Lasse Hansen sagde følgende om den svære lodtrækning.

"Det er helt perfekt at trække en modstander som Feyenoord. Jo flere svære kampe vi kan spille jo bedre. Det giver os også en mulighed at teste os mod dem, inden vi møder dem i Æresdivisionen. Jeg vil ikke kalde det en svær lodtrækning, men en kanon lodtrækning."






FC Twente - AZ Alkmaar
Der var dømt topkamp i den hollandske Æresdivision. Det var kampen mellem FC Twente, der før kampen besad førstepladsen, og AZ Alkmaar der før kampen besad andenpladsen. Det blev også en rigtig topkamp fyldt med taktik. Det var en chancefattig kamp, og det lignede egentlig en 'nullert', men med bare fem minutter igen lykkedes det for FC Twente at passere AZs keeper, Boy Waterman. Det var FC Twentes Blaise N'Kufo, der scorede til kampens resultat. 1-0 til FC Twente.

"Det er ærgerligt. Hvis vi havde vundet var vi alene på førstepladsen, men det er stadig tidligt på sæsonen, så jeg er fortrøstningsfuld," lød det fra en tilsyneladende skuffet Lasse Hansen.


Kampprogram i oktober
FC København - AZ Alkmaar (UEFA Cup)
AZ Alkmaar - Heerenveen (Æresdivision)
Excelsior - AZ Alkmaar (Æresdivision)
AZ Alkmaar - De Graafschap (Æresdivision)
AZ Alkmaar - Feyenoord (Pokalturnering)
« Seneste Redigering: 16 Feb 2008, 00:12 af Jharn » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« Svar #10: 16 Feb 2008, 21:59 »



AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top


FC København - AZ Alkmaar (UEFA Cup 1. runde)
AZ Alkmaar havde sat sig selv i en svær position, da den første kamp mellem de to hold endte 1-1 i Alkmaar, men selvom FC København havde det klart bedste udgangspunkt før braget i PARKEN, så var det det hollandske hold, der startede bedst. Efter bare 11 minutter heade den hollandske landsholdsspiller Demy de Zeeuw bolden i kassen. FCK stillede sig længere frem på banen, men havde svært ved at tilspille sig de helt store chancer. Den offensive satsning gav luft bag forsvaret, hvilket Simon Poulsen benyttede sig af, da han sendte en lang stikning afsted til Billy Sharp, der køligt omsatte chancen til et mål. 2-0 til AZ efter først halvleg. Det skulle dog vise sig, at AZ ikke formåede at køre sejren hjem. Efter en times spil laver Ryan Donk en klodset forsvarssfejl, hvilket gør, at Marcus Allbäck let kan reducere til 2-1. FC København manglede nu kun to mål for at gå videre. Morten Nordstrand scorede efter endnu et forsvarskisk, denne gang af Barry Opdam, og nu var de tæt på. Dog formåede de danske mestre ikke at score ydeligere, hvilket betyder, at AZ Alkmaar gik videre til UEFA Cuppens gruppespil, da reglen om flest udebanemål tæller i denne turnering.

"Det er en kæmpe lettelse. Vi har nu kvalifikaceret os til gruppespillet, hvilket giver os mindst fire kampe i Europa. Med hensyn til  kampen er jeg bestemt ikke tilfreds. Vi spiller en god første halvleg, men to forsvarsfejl gør, at FC København er tæt på at hente os," sagde Lasse Hansen over i spillerbussen på vej til Kastrup lufthavn.

Lodtrækning
Så gjaldt det lodtrækningen til UEFA Cuppens gruppespil. AZ Alkmaar fik følgende modstandere.
FC Sochaux fra Frankrig
Partizan fra Serbien
Slovan Liberec fra Tjekkiet
CFR Cluj fra Rumænien

"Det er en stærk gruppe, men der er absolut mange muligheder. Jeg mener, at alle kan slå alle i denne gruppe. Det er en god gruppe for os, da der ikke er et verdensklasse hold som Bayern München i denne gruppe, og dermed tror jeg, at der er en realistisk mulighed for at ende på førstepladsen," sagde Lasse Hansen efter at have analyseret de kommende modstandere.

AZ Alkmaar - Heerenveen
AZ Alkmaar havde elimineret alt modstand på hjemmebane før denne kamp, og derfor var de også storfavoritter. Det var da også klubben fra Alkmaar der havde klart mest spil kampen igennem. 4-5 100% chancer blev misbrugt, mens Heerenveen kun fik lov til at få et par skud fra distancen. Det var en kamp, hvor der ikke skete noget bemærkelsesværdigt, og den endte 0-0.

"Det var noget af en dræber. Vi havde tre kæmpe chancer i løbet af de første 20 minutter, og ellers skete der ikke en pind. Jeg ved ikke hvorfor jeg fortæller jer dette, men jeg tog et par gange mig selv i at blunde en del i løbet af kampen," lød det kægt fra Lasse Hansen kort efter den kedelige remis.

Excelsior - AZ Alkmaar
Fra kampens start om frem til det 85. minut frygtede man, at AZ endnu engang ville spille 0-0 mod en overkommelig modstander. Det var dog Excelsior, der fik kampens første reele chance, da de med fem minutter tilbage af kampen fyrede et skud direkte på overliggeren. Heldet tilfaldt dog AZ, da Pellé dybt inde i overtiden fremtvinger et straffespark, som Billy Sharp smukt omsætter til et mål. Kampen sluttede med denne scoring, og dermed endte kampen 1-0 til AZ Alkmaar.

"Puuha, det var tæt på endnu et dårligt resultat. Jeg er bestemt ikke tilfreds med vores spil, og jeg syntes egentlig, at storspillet, som vi leverede først i sæsonen, er udeblevet i de seneste mange kampe. Vi skal op på hesten igen, hvis vi vil følge med de store hold."

AZ Alkmaar - CFR Cluj (UEFA Cup gruppespillet)
Der var en spændt stemning på DSB Stadion. Det er altid noget specielt, når man er med i Europa. Derfor var forventerninger til dagens opgør også tårnhøje. AZ-spillerne indfriede dog langt fra tilhængernes forventninger, for efter en halvtimes spil begik Mounir El Hamdaoui straffespark, som CFR Cluj sikkert omsætter til et mål. Resten af kampen var tæt, og det skulle vise sig, at AZ endnu engang skulle være heldige med en scoring dybt inde i overtiden. efter 93 minutters spil headede angriberen Ari nemlig udligningen i kassen, og endnu et katastrofalt resultat var afværget.

"Endnu engang formår vi ikke at finde storspillet frem. CFR Cluj spiller lige op med os, og vi er heldige, at vi overhovdet når at få den udlignende scoring. Jeg håber snart, at stimen med dårligt spil vender, og jeg vil gøre alt hvad, der står i magt, for at få det til at ske," sagde en småskuffet Lasse Hansen.

AZ Alkmaar - De Graafschap
Der var lagt op til storsejr på DSB Stadion, da De Graafschap kom på besøg. Det startede også udmærket for AZ, da forsvarsreserven Héctor Moreno efter et lille kvarter scorer direkte på frispark. Der skulle dog ikke gå mere end fem minutter før De Graafschap fik udlignet. Flavio løb let fra AZs midterforsvar, og loppede den elegant over en chanceløs Boy Waterman i AZ-målet. 1-1 blev også kampens resultat.

"Jeg må sige, at jeg er ved at blive arrig. Heller ikke i dag finder vi nogen form for storspil frem. Det er frustrerende, men vi må blive ved med at arbejde med os selv. Det er sådan vi kommer videre."

AZ Alkmaar - Feyenoord (Pokalturnering 3. runde)
AZ havde fået en svær lodtrækning, idet storklubben Feyenoord allerede i tredje runde af pokalturneringen gæstede DSB Stadion. Det var også Feyenoord, der sad på begivenhederne, og efter 34 minutters spil bragte stjerneangriberen Roy Makaay Feyenoord foran, efter totalt at have udspillet AZ Alkmaar. AZ kom dog igen, da Héctor Moreno får tilkendt et straffe, som anfører Kew Jaliens scorer på. Mere bliver der ikke scoret i den ordinære spilletid, og vi skulle derfor ud i forlænget spilletid. Alt tydede på, at kampen ville ende i en straffesparkskonkur rence, men med bare fem minutter igen af overtidshalvleg nummer to dukker Feyenoords Slory op, og scorer til 2-1, hvilket også bliver kampens resultat.

"Jeg syntes, at det er ærgerligt, at vi allerede er ude af pokalen. Dog kan jeg se en masse positive aspekter i dette opgør. Selvom vi spiller en halvdårlig kamp, så taber vi ikke kampen i ordinær spilletid. Jeg glæder mig til, at vi møder dem i Æresdivisionen, for der tror jeg, at vi kan udgøre en seriøs trussel," sagde en optimistisk AZ-manager kort efter kampen.


Kampprogram i November
FC Sochaux (UEFA Cup)
Sparta (Æresdivision)
Ajax (Æresdivision)
Roda JC (Æresdivision)


Stillingen i Æresdivisionen

Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« Svar #11: 17 Feb 2008, 00:11 »

Ros og især ris byder jeg velkommen! Hold jer endelig ikke tilbage!
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« Svar #12: 17 Feb 2008, 00:34 »

Det er en skide god blog, og jeg nyder at følge med. Resultaterne ser også gode ud. Fortsæt, fortsæt.

I øvrigt har du gjort et scoop i at leje Billy Sharp.
Logged

-Benja-
Gæst
 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« Svar #13: 17 Feb 2008, 14:52 »

Rigtigt god blog.
Lidt flere afsnit, det ville gøre bloggen mere overskulig Wink
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AZ Alkmaar - Drømmen om Hollands top
« Svar #14: 17 Feb 2008, 14:53 »

Rigtigt god blog.
Lidt flere afsnit, det ville gøre bloggen mere overskulig Wink

Lidt flere afsnit? Hvad tænker du helt præcist på?
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010