home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 1163 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  FM er et underligt spil
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: FM er et underligt spil  (Læst 3993 gange)
cube
Manager

Sv: FM er et underligt spil
« Svar #15: 26 Feb 2008, 00:51 »

...og dog? Jeg er startet med PSV Eindhoven og har pt. en statistik i ligaen på 8-1-1. I CL har jeg 2-1-0 og har bl.a. slået Milan hjemme. Jeg har dog ikke formået at slå hverken Feyenoord, Ajax eller AZ og det kan godt bekymre lidt.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

-KNM-
Manager

« Svar #16: 26 Feb 2008, 02:24 »

@Cube. Måske er de taktikker du har hentet lavet til f.eks. et forstærket Ajax-hold mens du har prøvet dem med et standard Ajax hold?

Eller måske har de ændret holdet til en lidt anden profil.

nå, men mine spil:

1. spil:
Brøndby

Kørte ikke særlig godt. AI'en var for god til mig.

2. spil:
Brøndby - med patch 8.0.1
Første sæson kørte ikke optimalt, men anden sæson gik meget bedre hvor jeg dog kun endte som nummer 2.

3. spil:
Liverpool.

Her lykkedes det mig endelig at knække koden. Lavede en SUPER 4-2-3-1 (Hvilket ikke er sket for mig siden fm05 trods utallige forsøg).
Jeg kunne næsten bare bruge den som standard taktik og så vinde ekstremt mange kampe.
Har også givet den ud til andre og det ser ud til at det er en genial taktik til stærke hold, med gode teknikere (hvilket også var idéen i den)

4. Spil:
FCM
Lavede endnu en gang en 4-2-3-1. Og den har indtil videre virket perfekt. Ligger KLAR 1'er i første sæson. Det er dog allerede for let, så spillet fangede ikke så meget.

5. Spil:

Intet hold - Brabrand

Jeg skulle jo prøve en karriere. Og i første forsøg (og 2-3 kampes tweeking) lavede jeg endnu en god taktik. Denne gang en 4-4-2. Jeg gik fra 13 pladsen til 2. pladsen og videre i 1 division hvor jeg allerede ligger godt med i midten med en lille chance for oprykning.

Og forresten metsu1: Jeg kan godt forklare det med Agger/Young.
Young er en type, der godt kan lide at blive markeret tæt, da han er så fysisk stærk. Så ved at sætte den mindre fysiske Agger ved siden af, så tigger du nærmest om at lade ham score.

cube
Manager

« Svar #17: 26 Feb 2008, 10:41 »

Således ser mine resultater ud med PSV Eindhoven:

2-3 Ajax (Super Cup)
2-0 Heerenveen
0-0 NAC Breda
1-2 Feyenoord
3-0 NEC
1-1 Anderlecht (CL)
3-0 De Graafschap
4-2 ADO Den Hag (Pokalturnering)
2-0 Willem II
4-1 Sporting CP (CL)
2-1 VVV
3-0 FC Twente
3-2 AC Milan (CL)
2-1 AZ Alkmaar

3-3 AZ Alkmaar (Pokalturnering)
2-0 Excelsior
2-2 AC Milan (CL)
1-0 Sparta
1-0 FC Utrecht
4-1 Anderlecht (CL)

1-1 Ajax

Altså på nuværende tidspunkt ubesejret i 17 kampe.

NiielsenxD
Førsteholdsspiller

« Svar #18: 26 Feb 2008, 10:51 »

fedt Smiley

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Don W
Ynglingespiller

« Svar #19: 26 Feb 2008, 11:17 »

Jeg har også prøvet noget mærkeligt i 08'eren.

Var Ajax og havde virkelig svært ved at få en taktik til at lykkedes, selvom jeg havde et rigtigt godt hold (Blev nummer 5 i første sæson og 2 i anden) De valgte så forståeligt nok ikke at forlænge min kontrakt, jeg ville så bevise at jeg godt kunne få det til at lykkedes og lavede en ny manager i sæson 3.
Men udganspunkt i Sup81's taktik blev jeg suveræn mester i første sæson og var bl.a. oppe på 30 kampe uden nederlag. Og det var med samme hold, bare en anden taktik.
Har prøvet taktikken med andre hold både med samme succes (Ligger bl.a. nummer 6 på UEFA's liste med det Danske landshold kort efter EM2008) men har også prøvet det uden succes, så det gælder om at finde en taktik som passer til dit hold og dine spillere....
Og det tiltrækker mig, fordi det gør at der er lidt mere udfordring i spillet...  Thumbs Up

"Crazy people don't know they're going crazy, they think they're getting saner."
--John Locke - LOST

Metsu1
Manager

« Svar #20: 26 Feb 2008, 11:32 »

Jeg har også prøvet noget mærkeligt i 08'eren.

Var Ajax og havde virkelig svært ved at få en taktik til at lykkedes, selvom jeg havde et rigtigt godt hold (Blev nummer 5 i første sæson og 2 i anden) De valgte så forståeligt nok ikke at forlænge min kontrakt, jeg ville så bevise at jeg godt kunne få det til at lykkedes og lavede en ny manager i sæson 3.
Men udganspunkt i Sup81's taktik blev jeg suveræn mester i første sæson og var bl.a. oppe på 30 kampe uden nederlag. Og det var med samme hold, bare en anden taktik.
Har prøvet taktikken med andre hold både med samme succes (Ligger bl.a. nummer 6 på UEFA's liste med det Danske landshold kort efter EM2008) men har også prøvet det uden succes, så det gælder om at finde en taktik som passer til dit hold og dine spillere....
Og det tiltrækker mig, fordi det gør at der er lidt mere udfordring i spillet...  Thumbs Up

Jeg er lidt ligesom Morten Olsen og Fabio Capello. Jeg har en taktik og finder derefter spillerne til den, nogle gange er jeg heldig med at finde de rigtige og andre gange går det ikke godt, men jeg er ved at løse noget af mysteriet omkring de taktiske aspekter i FM08  Wink

Don W
Ynglingespiller

« Svar #21: 26 Feb 2008, 11:40 »

Jeg er lidt ligesom Morten Olsen og Fabio Capello. Jeg har en taktik og finder derefter spillerne til den, nogle gange er jeg heldig med at finde de rigtige og andre gange går det ikke godt, men jeg er ved at løse noget af mysteriet omkring de taktiske aspekter i FM08  Wink

Ja der fuckede jeg det også lidt op, for det gør jeg egentlig også selv... (altså køber spillere til min taktik)  Peace

Men hvis folk nu ikke har en fast taktik, så skal de se på hvilket hold de har og så lave taktikken så den er skræddersyet til spillerne...  Thumbs Up

"Crazy people don't know they're going crazy, they think they're getting saner."
--John Locke - LOST

Metsu1
Manager

« Svar #22: 26 Feb 2008, 11:52 »

Ja der fuckede jeg det også lidt op, for det gør jeg egentlig også selv... (altså køber spillere til min taktik)  Peace

Men hvis folk nu ikke har en fast taktik, så skal de se på hvilket hold de har og så lave taktikken så den er skræddersyet til spillerne...  Thumbs Up

Enig  Thumbs Up

darkzt4r
Reserveholdsspiller

« Svar #23: 26 Feb 2008, 12:14 »

generalt sys jeg ikke at mine taktikker har slået igennem hvor jeg har præsteret at blive 5. med lyon og 15-16 stykker med Zaragoza.
det eneste jeg har fået til at virke er Rosso´s taktikker som har slået til for mig Smiley
generalt hans classic har fungeret rigtig godt. blev 2er med Chelsea i første sæson, godt nok var ManUtd. uovervindelige men spillede generalt godt hele sæsonen.
så stor tilfredshed med Rosso har uploadet hans taktikker Smiley
dog en lille utilfredshed over min gode gamle 4-4-2 diamant ikke fungere så godt som før i tiden.

7kfum
Gæst

« Svar #24: 26 Feb 2008, 14:48 »

cubibas! løsningen på dine problemer er nok at ændre taktikken før hver kamp, så den passer til modstanderen!

Kwn2k
Reserveholdsspiller

« Svar #25: 26 Feb 2008, 14:51 »

problemet er hvis man laver sin taktik om til hver kamp er det ikke altid at ens spillere spiller optimalt hvis de nu er vant til at spille en anden type taktik end den nye..

7kfum
Gæst

« Svar #26: 26 Feb 2008, 14:53 »

problemet er hvis man laver sin taktik om til hver kamp er det ikke altid at ens spillere spiller optimalt hvis de nu er vant til at spille en anden type taktik end den nye..

Du skal have et sæt indstillinger og en formation som basis, og så ændrer lidt før hver kamp.

Rossonero
Gæst

« Svar #27: 26 Feb 2008, 14:55 »

Det er helt korrekt - men bemærk, at dette kun gælder de store ændringer. Det er de små og mindre tankevækkende justeringer, der frembringer fornuftige resultater. Hvis du eksempelvis spillede offensivt i den seneste kamp, kan du inden dit næste opgør trække den ned et par klik, så du ikke bliver for let at forudsige af modstanderne.

cube
Manager

« Svar #28: 27 Feb 2008, 23:50 »

Jeg har nu taget mesterskabet 2 sæsoner i træk med PSV med en taktik som jeg stort set ikke ændrer i, hverken hjemme eller ude eller i forhold til modstanderne. I min 3. sæson har jeg 8-1-1 i ligaen.

Flipperen
Førsteholdsspiller

« Svar #29: 28 Feb 2008, 00:05 »

Jeg har nu taget mesterskabet 2 sæsoner i træk med PSV med en taktik som jeg stort set ikke ændrer i, hverken hjemme eller ude eller i forhold til modstanderne. I min 3. sæson har jeg 8-1-1 i ligaen.

Måske er det bare mig, eller hvad betyder 8-1-1? 8-vundet?1-uafgjort-1-tabt - Sådan? Smiley

Men det er da godt gået, hvilken taktik bruger du?

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010