home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 1006 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  FM er et underligt spil
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: FM er et underligt spil  (Læst 3980 gange)
cube
Manager

FM er et underligt spil
« : 14 Feb 2008, 21:47 »

Lad mig beskrive mine oplevelser med FM 08, men først et lille tilbageblik:
I FM 06 havde jeg en taktik, der virkede fantastisk med de fleste hold. Jeg vandt enorme sejre og dominerede kampene. Samtidig vandt jeg mesterskabet med Roma med hele 103 point.
I FM 07 brugte jeg ofte samme taktik og det havde jeg held med. Dog virkede den en smule dårligere og af uforklarlige årsager virkede den slet ikke på enkelt hold.  Skal siges at her er tale om en flad 4-4-2 med nogle ret generelle indstillinger (dog IKKE standardindstilling erne).
I FM 08 virker denne taktik slet ikke med nogen hold - og det gør ingen af mine andre taktikker i øvrigt. Jeg har prøvet et HAV af variationer, taktiske tweaks og formationer samt et hav af hold, men på intet tidspunkt er jeg rigtig slået igennem. Mit bedste resultat er en 2. plads i Serie A med Fiorentina og her var jeg aldrig i nærheden af at vinde mesterskabet.
Normalt er jeg ikke pjattet med denne løsning, men jeg prøvede så at downloade flere af taktikkerne fra dette taktikforum. Taktikker, der var blevet rost til skyerne af de folk der havde testet dem. Ingen, og jeg mener virkelig INGEN virkede for mig, selvom jeg testede dem på de samme hold som brugerne.

Jeg har før prøvet at være desperat over ikke at kunne finde en god taktik i FM, men aldrig er der gået så lang tid uden at jeg har fundet én der sparker røv.
Lad mig høre om jeres erfaringer med spillet.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Don Abramovich
Manager

Sv: FM er et underligt spil
« Svar #1: 14 Feb 2008, 21:58 »

Her i 08 har jeg haft kun haft få spil hvor jeg har spillet længe nok til at teste taktikken ordenligt.

Spil ét: AS Saint-Etienna:
(uden patch)
Det gik rent ud sagt af helvede til! Intet virkede. Vandt max. 3-4 på del haæve sæson jeg spillede.

Spil to: AFC Wimbledon
(med patch 8.01)
Her gik det straks meget bedre! Bankede alle holdene, selv nogle fra de højere rækker. Vandt ligaen som oprykker. Har uploadet taktikken her på siden og den virker godt med flere engelske hold.

Spil tre: Aab/Sunderland/Lyon
(med patch 8.01
Først med AaB spillede jeg med en af Rossos taktikker. Gik meget godt, 3. plads i første sæson. Mesterskab i anden.
Så Sunderland da jeg tiltrådte lå de nummer seksten. Skiftede til Wimbledon taktikken og endte nummer 3, efter en halv sæson.
Lyon; Her lavede jeg en ny taktik. Den gode gamle diamant så vidt jeg husker. Vandt mesterskabet suverænt.
Anden sæson er jeg næsten ved vinter pausen, ligger suverænt nummer et. Har lavet en ny taktik. Regner med at den kommer op, når jeg har spillet sæsonen færdig.

Så jeg har ikke ahft de store problemer med taktiken. Smiley

Mht. de tidligere spil:

06:
Gode, gamle 4-4-2 diamant. Sammen med standard instillinger. Den virkede overalt!

07: Stadigvæk 4-4-2 diamantet. Her skulle indstillinger dog tilpasses lidt, men ellers kørte det bare.

Ved ikke om du kan bruge Smiley

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #2: 14 Feb 2008, 22:00 »

Altså i mit Vanløse spil, som er et amatør hold, fik jeg dem op som nr. 6 i anden sæson og der spillede jeg med en 4-1-2-1-2 som jeg synes at AI har meget sværet ved at læse ... og så spiller jeg Def. og på kontra med lange bolde ...

-LFC-
Manager

« Svar #3: 14 Feb 2008, 22:09 »

4-2-3-1 giver succes mange steder. Er ved at gøre Villarreal store med den samt så er der en der har vundet den engelske treble med den med Man. City.

cube
Manager

« Svar #4: 14 Feb 2008, 22:14 »

Kan I give nogen forklaring på, at de taktikker andre har haft succes med, som jeg har testet i de SELVSAMME klubber, slet ikke virker for mig?

Don Abramovich
Manager

« Svar #5: 14 Feb 2008, 22:15 »

Kan I give nogen forklaring på, at de taktikker andre har haft succes med, som jeg har testet i de SELVSAMME klubber, slet ikke virker for mig?
Det lyder satme mærkelig! Går bestemt udfra at du har installeret patch osv.?

cube
Manager

« Svar #6: 15 Feb 2008, 13:20 »

Det lyder satme mærkelig! Går bestemt udfra at du har installeret patch osv.?

Ja ja, det har jeg.

Metsu1
Manager

« Svar #7: 15 Feb 2008, 13:28 »

Jeg har det faktisk ligesom dig, Cube

Jeg har også hentet en del af de roste taktikker her på sitet og ingen har virket for mig. Jeg kan derudover nævne, at det eneste hold, jeg har haft succes med er Ajax (som jeg skriver blog om) og nu til dels HSV, men jeg mangler også at finde en rigtig god taktik (som i 07)

Jeg har præsteret at starte med Liverpool, hvor jeg får forstærket holdet godt, vinder alle træningskampe og bang så er man bagud 4-0 mod Villa efter en times spil i sæsonens første turneringskamp, på tre mål af Ashley Young som jeg havde bedt mine spillere markerer tæt  Huh

Det jeg vil frem til er, at FM08 er et meget mystisk spil og slet ikke så godt som 06 og 07.

Niko
Gæst

« Svar #8: 15 Feb 2008, 13:31 »

Giver dig fuldstændig ret Metsu1. Det er slet ikke på niveau med de tidligere versioner. Jeg føler også tit at man ikke får noget ud af markere tæt på nogen, da de alligevel laver mål.

Men lad os håbe, at 09'eren bliver meget bedre. Da jeg heller ikke er helt tilfreds med 08'eren.

Cesc.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #9: 15 Feb 2008, 13:37 »

Tøhø, jeg synes faktisk det har været overraskende nemt at finde en vindertaktik. Forleden kom jeg ret hurtigt bagud 3-0 i en udekamp, valgte så at spille tætte markeringer på deres giftige AMC, og skærme ham af, og fik mig figtet tilbage på en 3-3. Så kan slet ikke genkende jeres problemer.

Derimod kunne jeg i især 07 bruge meget lang tid, før jeg fandt en taktik der fungerede...

vevest7
Reserveholdsspiller

« Svar #10: 15 Feb 2008, 13:39 »

Det handler jo om, at man ikke kan lave standard taktikker på samme måde længere. Man skal sørge for at der er balance på holdet spillermæssigt, og absolut også taktikmæssigt...dis se ting gør meget...samtidig skal man sørge for at lave indstillinger som passer til spillerne. Jeg har ført Pro Vercelli fra Serie C2 til Serie A og en treble på 8 sæsoner, og gjort klubben stor og med gode spillere, men hver eneste sæson skulle jeg se på taktikken , fordi der var nye spillere, og ting som kunne gøres bedre,....det tager lang tid at skabe et storhold...

Metsu1
Manager

« Svar #11: 15 Feb 2008, 14:01 »

Det handler jo om, at man ikke kan lave standard taktikker på samme måde længere. Man skal sørge for at der er balance på holdet spillermæssigt, og absolut også taktikmæssigt...dis se ting gør meget...samtidig skal man sørge for at lave indstillinger som passer til spillerne. Jeg har ført Pro Vercelli fra Serie C2 til Serie A og en treble på 8 sæsoner, og gjort klubben stor og med gode spillere, men hver eneste sæson skulle jeg se på taktikken , fordi der var nye spillere, og ting som kunne gøres bedre,....det tager lang tid at skabe et storhold...

Det er jeg helt enig i, men der er er nogle detaljer, der ikke er godt nok lavet.

Her snakker jeg bl.a. om de kære modstanderinstrukti oner. Daniel Agger skal dække Young tæt og skærm af for ham, men alligevel scorer han hattrick i første halvleg på Villa Park og det er bare et eksempel på, at dem man giver ekstra opmærksomhed, scorer igen og igen mod ens hold   Ubeslutsom

Rossonero
Gæst

« Svar #12: 16 Feb 2008, 14:36 »

I den tidlige start faldt jeg over nogle smålige problemer, som blev fixet efter tilpasning. Jeg kan, som DNE, ikke genkende jeres fejl, og det lyder helt underligt, at det er så umuligt at finde en god taktik. Jeg giver dog de fleste ret i, at det er blevet mere detaljeret, og det kræver, at man sætter sig ned og bruger tid på, at tweake alle hjørner af taktikken.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #13: 16 Feb 2008, 14:58 »

Det er nemlig det det handler om, at finde et godt udgangspunkt for sin taktik, og så ellers tweake lidt hele tiden.

Personligt holder jeg for det meste fast i det samme udgangspunkt en hel sæson, eller i hvert fald så længe jeg kan få det til at fungere, og så laver jeg et hav af småjusteringer i løbet af kampene. De dage er heldigvis ovre, hvor man bare kunne købe de rigtige spillere og så derefter downloade en taktik, og så ellers bare trykke continue indtil mesterskabet og Champions league var i hus.

Det er så også blevet en hel del mere tidskrævende at spille manager, så hvis man er lidt presset med tiden, skal man nok ikke satse på at klemme en hulens masse sæsoner igennem på kort tid.

cube
Manager

« Svar #14: 25 Feb 2008, 16:27 »

Har fortsat ikke fundet en eneste taktik der virker og mit bedste resultat er FORTSAT en 2. plads med fiorentina. Græder

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010