home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1246 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [Afs] (2008) - Når en nomade søger faste rammer...
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Medierne har sat Nicolaj Berendt i forbindelse flere forskellige klubber, men hvor ender han?
Engelske Arsenal?
Spanske Real Madrid?
Spanske Valencia?
Fransk Monaco?
Eller danske Køge?

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: [Afs] (2008) - Når en nomade søger faste rammer...  (Læst 6058 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[Afs] (2008) - Når en nomade søger faste rammer...
« : 09 Feb 2008, 22:48 »

 
For at forstå fremtiden, er man nød til at forstå fortiden...



Dette er den eventyrlige fortælling om en dansk manager, der via godt omtale, et solidt netværk, og et stort gå-på-mod, allerede i en meget ung alder har prøvet mere en mange fodboldtrænere nogensinde kommer til at opleve. Han har været træner i tre klubber, i tre forskellige lande, og stået i spidsen for to landshold på to forskellige kontinenter.

Velkommen til min historie, og mit liv!
« Seneste Redigering: 10 Feb 2008, 13:18 af Berendt » Logged


Balslev
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #1: 09 Feb 2008, 22:53 »

Lidt stavefejl, ellers lyder det spændende :b xD
Logged

Tell Bill, have a coke and a smile, and shut the fuck up.

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #2: 09 Feb 2008, 22:55 »

Lidt stavefejl, ellers lyder det spændende :b xD

hehe, som forfatter af denne blog har jeg forfatter frihed, hvilket i meget korte træk betyder at jeg ikke kan lave fejl i den Wink .. Peace

EDIT : Men vil selvfølgelig forsøge at gøre de bedre fremover... Smiley
Logged


Balslev
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #3: 09 Feb 2008, 22:57 »

hehe, som forfatter af denne blog har jeg forfatter frihed, hvilket i meget korte træk betyder at jeg ikke kan lave fejl i den Wink .. Peace

EDIT : Men vil selvfølgelig forsøge at gøre de bedre fremover... Smiley

Det er det gode ved at være forfatter  Wink

Arh, det er jo småting, detaljer.
Logged

Tell Bill, have a coke and a smile, and shut the fuck up.

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #4: 09 Feb 2008, 22:59 »

Det lyder spændende. Glæder mig til at høre mere!
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Rossonero
Gæst
 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #5: 09 Feb 2008, 23:11 »

Jeg glæder mig til, at høre om din historie. Ud fra introduktionen, lyder det utrolig spændende. Held og lykke.

Jeg er i så fald på.
Logged

Buschaka
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #6: 09 Feb 2008, 23:12 »

lyder godt, glæder mig til at hører mere
Logged

BRØNDBY IF - Liverpool - Barca - A.C. Milan

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #7: 09 Feb 2008, 23:22 »



Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte. Det hele er gået meget hurtigt, og har gjort det siden starten. Det hele startede vel da min en af mine gode venner, Allan Michaelsen, ringede til mig. Han kendte mig fra mit arbejde i B1903, og vidste at jeg havde ambitioner og et kæmpe ønske om at leve af at være fodboldtræner.

Han havde netop snakket med Flemming Østergaard, der desværre måtte meddele at Ståle Solbakken havde opsagt sin kontakt med øjeblikkelig virkning, da han igen havde fået problemer med hjertet, og derfor valgt at trække sig helt tilbage fra fodboldverden. Flemming havde spurgt Allan om han kendte en der ville stå i spidsen for SAS ligamandskabet til en ny afløser var fundet.

Her havde Allan nævnt mig, men før Flemming Østergaard selv ringede til mig, ville Allan gerne lige snakke med mig først. For at være ærlig må jeg nok indrømme at jeg var rigtig overrasket over at Allan havde udpeget mig, men ikke desto mindre var jeg også stolt, det var denne chance jeg altid havde drømt om, og selvom jeg bare var 29 år ville jeg bevise over for omverden at jeg havde det i mig, det der skal til for at slå igennem på højeste niveau.
Der gik ikke lang tid fra Flemming Østergaard ringede, til jeg den 24. juni 2007 skrev under på min første professionelle kontrakt som fodboldtræner. Nu sidder jeg her i England næsten 3 ½ år senere. Nu skal du hører hvordan det er gået hidtil.




« Seneste Redigering: 09 Feb 2008, 23:27 af Berendt » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #8: 09 Feb 2008, 23:23 »

Er glad for at hører at i allerede har taget godt i mod min seneste blog... og håber lidt jeg kan leve om til fortids styrke... Opstemt
Logged


Buschaka
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #9: 09 Feb 2008, 23:25 »

nice update... godt li der er lidt cliffhanger over det Opstemt
Logged

BRØNDBY IF - Liverpool - Barca - A.C. Milan

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #10: 09 Feb 2008, 23:26 »

Creepy... But I like it!
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #11: 10 Feb 2008, 11:24 »




Må ærligt indrømme at det er lidt vemodigt og svært for mig at sidde her i England og tænke tilbage på min tid i FCK, dels fordi jeg ikke har mange papirer tilbage fra den gang, men også fordi på grunden af måden det hele endte. Man må sige at vi lagde godt ud, hvis man ser bort fra smutteren i Super Cuppen til første år. Men det kan meget vel hænge sammen med den store udskiftning der var i klubben i min tid. Ikke fordi det jeg havde at arbejde med ikke var godt, jeg synes bare ikke det var godt nok.

Men lad os gennemgå min tid i klubben år for år, hvilket gør det naturligt at starte med sæsonen 2007-2008.




2007-2008 : Københavnsk dominans

I sæsonens transfersvinduer blev der skiftet voldsomt ud i truppen. Over sommeren Hjalte Bo Nørregaard smuttede til tyrkiske Trabzonspor, Atiba Hutchinson til Derby og Oscar Wendt til Livorno mens Mikkel Linnet, Peter Piil og Christoffer Olsen fik deres kontrakter opsagt. Den anden vej kom flere ansigter dog til; til ungdoms –og reserveholdet blev Christian Eriksen (OB), Morten Thomsen (Hvidovre), Tommy Høiland (Bryne), Rasmus Elm (Kalmar FF), og Kristoffer Andersen (Gladbach) hentet, mens førsteholdet holdet blev forstærket med Simon Poulsen, Simon Kjær (begge FC Midtjylland), Brian Priske (Brügge), Mikael Lustig (GIF Sundsvall), Tomasz Sokolowski (Lyn), Kristofer Hæstad (Start), Martin Albrechtsen (West Brom) og Dong Fangzhuo (Man Utd). Sidstnævnte blev dog kun lejet frem til nytår.

Efter nytår var der igen gang i svingdørene og Libor Sionko smuttede til Derby mens Michael Silberbauer smuttede til Newcastle. Den anden vej kom Lasse Staw (Fredrikstad) og Martin Hansen (Liverpool) til reserveholdet, og Øyvind Hoås (Fredrikstad), Martin Andresen (Brann) og Baba Collins (FC Midtjylland) blev hentet til førsteholdet.

Alt i alt må man sige at holdet stod klart stærkere efter de handler end før. Hvilket også skulle vise sig i sæsonens løb.

Super Cuppen blev som sagt ingen stor succes det år. Efter et par gode træningskampe mod Holstebro (7-2 sejr), FC Fredericia (3-1 sejr) og Svendborg (2-0 sejr) løb vi den 15. juli 2007 ind i OB i Parken. Vi lagde ud med at presse fynboerne langt fremme på banen, og selvom det var os der havde langt det meste af spillet, og kom til mere end ti chancer mere en Odense-mandskabet, var det alligevel OB der løb med sejren da Bengt Sæternes efter en god times spil scorede kampens eneste mål efter dårlig opdækning af Brede Hangeland.

I superligaen kom vi til gengæld utrolig godt fra start. De første otte kampe blev vundet før Randers som det første danske hold fik point mod os. Det skete efter de formåede at spille 2-2 på Essex Park. Og da vi gik på juleferie havde vi kun to gange yderligere spillede uafgjort nemlig mod FC Midtjylland den 21. oktober i Herning og mod OB den 24. November i Odense. Og i den sidste kamp før vinterpausen tabte vi til FC Nordsjælland i Farum, med 2-1.  Kort sagt et efterår hvor vi ikke tabte så meget som et point på hjemmebane. Fra kampen mod FC Nordsjælland og frem til forårspremieren mod AC Horsens spillet 8 træningskampe der bød på 7 sejr og 1 nederlag, blandt andet en 12-0 sejr over Køge. Alligevel havde vi lidt småproblemer i ligaen. Den 29. marts tabte vi 3-2 til AaB, og den 6. april spillede vi nok den dårligste kamp i den tid jeg var i klubben, da Viborg slog os med hele 5-1. Den 4. maj var det igen OB der gav os problemer, da de gav os sæsonens første pointtab i Parken, da de vandt en tæt kamp 2-1. Tre dage senere tabte vi igen point i Parken da FC Nordsjælland fik 1-1 med hjem. I sæsonens sidste kamp blev mesterskabet for alvor slået fast da vi slog sølvvinderen fra Aalborg med hele 5-2.

Pokalturneringen gav mig mulighed for at give nogle af de unge spillere chancen på højeste plan, i hvert fald i det første par runder.  Årets første modstander blev Næstved, en kamp hvor bl.a. Mathias Zanka og Mads Laudrup begge fik chancen fra start. Det var dog på mål af Marcus Allbäck og Dong Fangzhuo at vi sikrede os videre deltagelse, selvom vi ikke slap helt billigt, da både Mads Laudrup og Simon Poulsen måtte udgå med småskader. I næste runde ventede Vejle, en på papiret meget dårligere modstander, som jeg også burde kunne slå med et lidt forstærket reservehold, alligevel valgte jeg kun at bruge to af de unge, Laudrup og Zanka, mens kun en reserve kom med, nemlig Kristoffer Andersen, der også startede inde. Kampen blev da også sikkert vundet efter at William Kvist gjorde god figur med to mål, og Morten Nordstrand viste sin sande bomber med de sidste 3 mål i 5-0 sejren. Zanka var den af de unge/reserverne der gjorde sig mest bemærket da han efter en lille time modtog et direkte rødt kort. I kvartfinalen trak vi Frem, og kampen var lige ved at ende som en gyser. Mål af Simon Poulsen, Morten Nordstrand og Baba Collins gav os en 3-0-føringen til der manglede lidt over ti minutter, hvor Zanka uheldigt kommer til at rette en bold af, og sender bolden i eget net. Det gav valbydrengene der nødvendige tror, og med godt fem minutter igen sender Thomas Krause for alvor Frem tilbage i kampen, men heldigvis når de ikke at scorer flere mål, og vi er klar til at møde Brøndby i semifinalen. I den første kamp starter vi som lyn og torden og efter ti minutter er vi foran 2-0. Men på mål af Morten Duncan og Samuel Holmén ender kampen 2-2, og der er lagt op til en intens returkamp. Her sidder vi dog på det meste af kampen og på mål af Øyvind Hoås og Aílton sikrer vi os, med en 2-0 sejr, en af de to finalepladser i årets pokalturnering.
Finalen ender som en ægte gyser, og efter en lang, fysisk hård kamp ender vi med at vinde på to mål i ekstra spilletid, da Jesper Grønkjær og William Kvist efter henholdsvis 105 og 111 minutter slukker lyset for jyderne.

Ude I Europa blev succesen delvis. Efter at have slået Beitar Jerusalem samlet 4-2, ventede rumænske Staeua i den sidste kvalifikationsrunde før Champions League gruppespillet. Og personligt regnede jeg med at vi ville slå dem, men det skete ikke. Først tabte vi 3-1 i Bukarest, og så var en lille 1-0 sejr ikke nok i Parken. Hermed måtte vi indstille os på at skulle spille med i UEFA Cuppen. I første runde mødte vi så tyrkiske Fenerbahce, en meget stærk modstander, ikke mindst på deres hjemmebane, og jeg må da ærligt indrømme at efter en 1-1 kamp i Parken, havde jeg selv svært ved at se os gå videre, men da vi efter en god time er foran 3-0 i Tyrkiet må jeg indrømme at jeg begyndte at håbe på det igen.

 Også selvom at Mateja Kezman nåede at scorer to mål for tyrkerne før dommeren fløjtede kampen af. Noget overraskende var vi altså klar til gruppespillet i dettes års UEFA Cup. Her kom vi i en svær gruppe med AEK Benfica, Girondins Bordeaux, og Galatasaray, men endnu engang formåede vi at overraske. Først blev det til en 3-1 sejr over Benfica i Parken, så en pointdeling med AEK, før vi tabte til franskmændene, så da vi i sidste gruppekamp skulle til Tyrkiet var vi mød til at vinde for at være sikre på en videre deltagelse. Og som mod Fenerbahce formåede vi igen at slå til i Tyrkiet og med en flot 2-1 sejr, var vi klar til at møde Porto i første knockout runde. Det portugisiske storhold blev dog vores ende station, da vi ikke var helt klar efter vinterpausen, og først tabte 3-1 i Parken og derefter 2-1 i Portugal.


Alt I alt må man sige at det var en vellykket sæson, og trods de massive udskiftninger formåede vi alligevel at vinde bade ligaen og pokalen. Og i løbet af foråret fik jeg samtidig et par gode spillere på kontrakt fra sommerpausen. Navnene kommer jeg ind på senere, men der er ingen tvivl om at det slog FC Københavns titel som ”Danmarks Bedste Hold” helt fast!

 

« Seneste Redigering: 10 Feb 2008, 12:57 af Berendt » Logged


Møller
Gæst
 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #12: 10 Feb 2008, 11:32 »

Haha Berendt lagde lige mærke til at hver gang du skriver om transfers og skal skrive "den anden vej kom..." skriver du altid "vel" istedet for "vej" Opstemt
Men god start og fortsæt endelig skrivestilen Wink
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #13: 10 Feb 2008, 11:37 »

Haha Berendt lagde lige mærke til at hver gang du skriver om transfers og skal skrive "den anden vej kom..." skriver du altid "vel" istedet for "vej" Opstemt
Men god start og fortsæt endelig skrivestilen Wink
Hehe, slå fejl? hva' andet kan jeg sige?...

og skal nok forsætte med denne stil, ihvertfald indtil jeg har indhentet mig selv i spillet... Har jo allerede spillet næsten 4 sæsoner.
Logged


Møller
Gæst
 
Sv: Når en nomade søger faste rammer...
« Svar #14: 10 Feb 2008, 11:39 »

Ja ved jeg jo godt Smiley
Men kig lige dine updates igennem mate Opstemt
har selv samme problem bare med kommafejl Opstemt men du har mange tastefejl kan jeg se Wink
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010