home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Jun 2025, 22:17 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
28 Jun 2025, 07:37 GentleBreeze Blogs Fallout 76: The 9 Most...
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23587
  1 Bruger, 645 Gæster Online.

Nyeste Bruger: hyderabadgodrej
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Hvordan laver du din taktik?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hvordan laver du din taktik?  (Læst 889 gange)
Niko
Gæst

Hvordan laver du din taktik?
« : 07 Feb 2008, 22:14 »

Jeg søger ikke hjælp, jeg vil bare gerne lave en tråd, som jeg ikke helt ved om skal være i Taktik Snak. Jeg opretter den dog, den kan jo altid blive slettet.

Hvordan laver du din taktik?

Der er rigtig mange måder at lave sin taktik på, nogle vælger at lave en omkring de bedste spillere. Mens andre prøver at bygge sin taktik op omkring hele holdet. Andre prøver også at bygge holdet op omkring ens midtbane - ja, mulighederne er store.

Men hvad gør du?

Jeg selv, bygger altid op efter mine spillere. De fleste af mine taktikker, virker kun til ét enkelt hold. Da den er lavet efter spillerne. Hvis jeg fx spiller med AC Horsens, som jeg blogger om, laver jeg personlige indstillinger efter spilleren og ikke efter positionen. Fx er Elanga mere offensiv indstillet, end Steffen Lauser på mit hold, da han er meget mere offensiv i sin stil. Han har også mere kreativ frihed, da han er en mere udfordrene spiller. Lauser er mere tilbage trukken og gør det godt defensivt.

På midtbanen kan jeg sammenligne min ene fløj Søren Friis og min anden Michael Stryger. Frille er lidt mere offensiv, da han ikke er så hurtig. Det gør, i følge mig, at han ikke skal løbe ligeså meget opad fløjen. Han skal også trække ind i banen, så han har blandet på langskud. Michael er lavet til en lidt kreativ spiller, der altid skal til baglinjen og sparke flotte indlæg som Gilberto kan sætte foden på.

Hvad med dig?

The Red
Landsholdsspiller

Sv: Hvordan laver du din taktik?
« Svar #1: 07 Feb 2008, 22:32 »

Jeg går ud fra mine bedste spillere og deres evner. Men for mig er det utrolig vigtigt at spille flot fodbold, ellers syntes jeg ikke der er noget ved det.
Dog er de fleste af mine taktikker meget fleksible, da jeg rotere med for ikke at skabe træthed på mine mandskaber. Personlige indstillinger er ogsånoget jeg går en del op i,jeg ændrer dem hver gang der kommer en ny spiller ind i startopstillingen Smiley

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

-LFC-
Manager

« Svar #2: 07 Feb 2008, 22:36 »

Jeg spiller med det der passer holdets styrker bedst og tilpasser formationerne efter holdets spillere. F.eks. spiller jeg med 3 OMC's da Villarreal har 4 kvalitetsspillere til den position i Santi Cazorla, Riquelme, Kahlenberg og Fernandez (6 hvis man tæller Nihat og Rossi med). Derefter tilpasser jeg indstillingerne efter spillernes egenskaber og for mig er det egenlig ligegyldigt om jeg vinder 6-1 eller 1-0, bare jeg vinder, og hvis opskriften til sejr er defensiv så spiller mit hold defensivt. Dog skal det lige nævnes at jeg jubler mere over end 6-1 sejr end en 1-0 sejr Wink.

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #3: 08 Feb 2008, 06:57 »

Jeg laver bare noget tilfældigt og ser om det virker crazy

Daniel-123
Landsholdsspiller

« Svar #4: 08 Feb 2008, 07:21 »

Jeg vælger altid et hold som mindst har en spiller jeg virkelig godt kan lide og så bygger jeg spillet op omkring ham..  Det kunne godt være at jeg skulle til at gå mere op i personlige instillinger Smiley

JKJ
Gæst

« Svar #5: 08 Feb 2008, 08:36 »

Jeg har en ide om taktikken når jeg starter et spil, og den starter jeg så med... den bliver så altid justeret lidt her og der for at få det optimale ud af holdet...

De personlige indstillinger justere jeg også en del alt efter hvilket spillertyper jeg bruger og har til rådighed...

sla
Ynglingespiller

« Svar #6: 08 Feb 2008, 09:21 »

Jeg er desværre nok lidt for firkantet med min taktik, jeg spiller altid 4-4-2, diamant på midten. Og tager ikke rigtig højde for mine individuelle spiller, dog giver jeg næsten altid mine AML og AMR Free role, sammen med min AMC. Men jeg tror jeg vil begynde at mere uddele opgave. Hvis min DL er skarp på indlæg, og offensiv, så skal han have lov til at løbe mere med frem, end DR... Det må jo give større succes..

Men indtil nu, og sikkert også en del i fremtiden, en kedelig standart 4-4-2..

- SLA

Fan af OB og FC Barca.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #7: 08 Feb 2008, 10:05 »

Jeg bygger altid min taktik op over det spillermateriale jeg har til rådighed. Dog forsøger jeg helst at undgå 4-4-2 hvis det overhovedet er praktisk muligt, den er for traditionel, ideforladt og ikke mindst Engelsk til mig.

Samtidig foretrækker jeg også at have en rigtig opryder på midtbanen, sådan en rigtig fighter a la Gattuso. Og i angrebet vil jeg også helst have to typer, den hurtige tekniker, og den stærke targetman, jeg vil helst have begge typer i truppen, men det sker jo, at jeg kun spiller med en angriber, og så kommer det lidt an på modstanderen hvilken af dem der starter.

Jeg prøver at holde den kreative frihed på et minimum, der skal ikke være for mange individualister på holdet, som regel får mine kanter lige en anelse, men ikke for meget, det er ofter ret vigtigt at de holder sig på deres pladser, så jeg kan få bredt spillet ud, og på den måde skabe huller i modstanderens forsvar. Den store individualist på holdet (ham med mest kreativ frihed) plejer at være enten en AMC, hvis jeg spiller med sådan en, ellers den hurtige tekniker i angrebet. Min målmand og det centrale forsvar får altid en lav indstilling i kreativ frihed, deres primære opgave er at holde modstanderen fra mål, så ingen Ronaldinho lege til dem.

Jeg er efterhånden begyndt at sværge til holdinstrukser hvad mentaliteten angår, det har fungeret godt for mig, og så er det nemt at justere i løbet af kampen (hvilket jeg benytter mig meget af), den eneste der skiller sig ud er min målmand, som får en individuel instilling der er ret defensiv. Midtbanen får en høj "Closing down" indstilling, mine backs får en anelse, og hvis min targetman angriber har en høj workrate (jeg aner ikke hvad de Danske ord er i spillet så jeg holder mig til de termer jeg foretrækker), så får han også besked på at løbe lidt efter bolden, når modstanderen har den. Det centrale forsvar og målmanden derimod skal ikke bevæge sig for langt væk fra deres pladser, så de får en lav rating i closing down, indstillingen bliver lige finpudset i venskabskampene, lidt højere, hvis jeg f.eks. kan se, at målmanden tøver for meget med at gå ud i modstanderen, og lidt mindre, hvis han løber for tidligt (derfor er det også vigtigt at møde nogle forholdsvis stærke modstandere, der har evnerne til at nå frem til nogle chancer, og teste forsvar og målmand lidt, så kan den sidste kamp altid blive mod en walkover modstander, for lige at opbygge selvtilliden til første kamp, og nu er det vist på tide at få afsluttet denne parantes).

Om jeg spiller med korte eller lange afleveringer, afhænger lidt af modstanderen og kampens forløb, møder jeg en modstander der godt vil have bolden ned på jorden og kombinere sig igennem, har jeg med fordel benyttet mig af lange bolde, og omvendt, foretrækker modstanderen at tonse bolden op til angriberne, kan det ofte betale sig, at holde bolden ved jorden, og kombinere sig igennem med korte afleveringer. Tempoet afhænger igen af om jeg spiller med korte eller lange afleveringer, korte afleveringer kræver forholdsvis langsomt spil for at lykkes (det er absolut ikke hold med Arsenal eller United klasse jeg spiller med), mens de lange afleveringer kræver hurtigt spil.

Møder jeg en meget stærk modstander, som på papiret er mig meget overlegen, spiller jeg ofte på kontraangreb, specielt hvis jeg er på udebane, og kontraangreb er lig med højt tempo og altså derfor også forholdsvis lange afleveringer.

Den defensive linie bliver lagt på samme niveau som mentaliteten, mens time wasting indstilles "spejlvendt" (altså lige så langt ud den modsatte vej fra midterlinien) af mentalitet og defensiv linie. Disse tre indstillinger bliver i øvrigt flittigt finjusteret i løbet af kampen, for at matche modstandere bedst muligt.

Mine backs får i øvrigt besked på at lægge deres tværafleveringer fra dybden, og får kun lov til en gang i mellem at løbe med frem, jeg har erfarring for, at de kommer til at mangle bagude, hvis de ofte løber med frem, så jeg er desværre blevet nødt til i de senere versioner af spillet, at holde lidt igen på dem, kan ellers godt lide offensive backs (som Cafu). Mine wings skal lægge deres indlæg både fra dybden og gå til baglinien nu og da.

Det var vist sådan i grove træk, hvordan jeg opbygger min taktik.

Don W
Ynglingespiller

« Svar #8: 08 Feb 2008, 10:10 »

Bruger altid sup81's taktik som skabelon, og ændrer lidt på personindstillinger ne efter hvilke spillere jeg har, og har stor succes med denne taktik...

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=10947.15

Senest kvalificerede jeg mig til EM med Danmark med denne taktik, 4-4 imod Sverige, (var foran 4-2 med et kvarter igen), vandt 3-2 over Spanien, 2-0 over Nordirland, til EM vandt jeg 3-2 over Norge, 4-2 over Grækenland og 1-0 over Tyskland og skal spille kvartfinale imod Tjekkiet nu...  Peace

"Crazy people don't know they're going crazy, they think they're getting saner."
--John Locke - LOST

sla
Ynglingespiller

« Svar #9: 08 Feb 2008, 11:05 »

DNE-->>  Flot beskrivelse.. Det er sådan noget jeg bør læse igennem mange gange, og lære noget af.. Wink

- SLA

Fan af OB og FC Barca.

Daniel-123
Landsholdsspiller

« Svar #10: 08 Feb 2008, 15:39 »

DNE-->>  Flot beskrivelse.. Det er sådan noget jeg bør læse igennem mange gange, og lære noget af.. Wink

- SLA

Enig, det er rigtig godt beskrevet og noget man kan lære noget af.. Smiley

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010