home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:06:47 Broen13 Blogs #17 Youth to Gold
I går kl. 13:38:05 Broen13 Klubsøgnin... Girondins de Bordeaux
23 Nov 2025, 16:15 simmy1 Blogs Et nyt kapitel på 10’eren
23 Nov 2025, 15:24 Broen13 Klubsøgnin... SC Braga
21 Nov 2025, 20:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
21 Nov 2025, 08:49 Broen13 Klubsøgnin... 1860 München
20 Nov 2025, 15:05 Broen13 Klubsøgnin... River Plate
Antal Registrerede Brugere: 23182
  1 Bruger, 604 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kathli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Effekten af feeder/parent clubs?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Effekten af feeder/parent clubs?  (Læst 766 gange)
TheDuck
Reserveholdsspiller

Effekten af feeder/parent clubs?
« : 31 Jan 2008, 13:51 »

Jeg har før set forskellige indlæg om brugen af feeder/parent clubs, men jeg vil egentlig gerne ha' slået helt fast, hvad effekten er.

Jeg spiller med Lorca i den 3. bedste spanske række, hvor jeg er feeder club for Real Madrid. Mine fordele er selvfølgelig den årlige udbetaling på knap £100.000, som svarer til et halvt år løn til mine spillere. Herudover låner Real gerne sine talenter ud til mig.

MEEEN, er der andre fordele? Skabes der en relation mellem klubberne/trænerne? Får jeg en synergieffekt, altså mere omtale i kraft af Real's massive reputation? andre?

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Kerm
Landsholdsspiller

Sv: Effekten af feeder/parent clubs?
« Svar #1: 31 Jan 2008, 16:01 »

Jeg har før set forskellige indlæg om brugen af feeder/parent clubs, men jeg vil egentlig gerne ha' slået helt fast, hvad effekten er.

Jeg spiller med Lorca i den 3. bedste spanske række, hvor jeg er feeder club for Real Madrid. Mine fordele er selvfølgelig den årlige udbetaling på knap £100.000, som svarer til et halvt år løn til mine spillere. Herudover låner Real gerne sine talenter ud til mig.

MEEEN, er der andre fordele? Skabes der en relation mellem klubberne/trænerne? Får jeg en synergieffekt, altså mere omtale i kraft af Real's massive reputation? andre?

Men hensyn til din større omtale, så tvivler jeg meget på det. Brøndby samarbejder også med Roskilde, men af den grund kender jeg intet til klubben, udover den åbenbart ligger højt i de mindre rækker. Gætter jeg da ihvertfald på? Smiley

Foruden lokale samarbejder som du bl.a. har med Madrid, så er der jo også finansielle samarbejde, som primært er med kinesiske, japanske og amerikanske klubber.
Så er der en af de vigtigste i følge mig. De belgiske - og vidst nok hollandske, men ret hvis det er forkert - klubber! Disse to lande er lande hvor man kan skal bo tre år, for at få statsborgerskab. Dette gør, at spillere som kommer ude for EU af, kan få et "EU-pas" om man vil og derved ikke tæller som udlængige i nogle lande og i et land som England kan få arbejdstillaldelse. Smiley

Kerm

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

smb
Gæst

« Svar #2: 31 Jan 2008, 16:07 »

Har aldrig rigtig prøvet at spille i de mindre klubber så har ikke haft en parent club.
Men når jeg er en af de størere hold sørge jeg altid for at have en rugekasse klub og en klub i enten USA eller Asien.
Bruger altid rugekasse klubben, så mine talenter udvikler sig helt ekstremt, og de andre i USA eller Asien til at tjene penge på. Men har ingen ide om det skaber større omtale om din klub fordi du er samarbejds klub med real Tunge

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #3: 31 Jan 2008, 16:09 »

Men hensyn til din større omtale, så tvivler jeg meget på det. Brøndby samarbejder også med Roskilde, men af den grund kender jeg intet til klubben, udover den åbenbart ligger højt i de mindre rækker. Gætter jeg da ihvertfald på? Smiley

Foruden lokale samarbejder som du bl.a. har med Madrid, så er der jo også finansielle samarbejde, som primært er med kinesiske, japanske og amerikanske klubber.
Så er der en af de vigtigste i følge mig. De belgiske - og vidst nok hollandske, men ret hvis det er forkert - klubber! Disse to lande er lande hvor man kan skal bo tre år, for at få statsborgerskab. Dette gør, at spillere som kommer ude for EU af, kan få et "EU-pas" om man vil og derved ikke tæller som udlængige i nogle lande og i et land som England kan få arbejdstillaldelse. Smiley

Kerm

Canadiske klubber giver også financielle fordele.
Holland giver ikke EU-pas på 3 år. Belgiske og Polske gør.. Så vidt jeg lige husker.

Vuelve la ilusión

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 31 Jan 2008, 20:18 »

Tak for svarene. Jeg kender godt de åbenlyse fordele som I beskriver, men var nysgerrig om, hvorvidt der er skjulte fordele ved klubsamarbejder. Altså om man f.eks. får bedre reputation af at være feeder for Real?

PS: I Spanien tager det i øvrigt kun to år at få statsborgerskab, i hvert fald for syamerikanere...

BFunk
Lilleputspiller
*

« Svar #5: 01 Feb 2008, 19:37 »

Portugal er vidst også få år. Og de tager ikke kun 4 år for sydamerikanere. Der skal de have boet i italien eller sådan noget før. Ved ikke helt præcis hvordan reglerne er, men hvis du f.eks. køber en fra sydamerika tager det ikke kun 2 år

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 02 Feb 2008, 01:00 »

Nu har jeg altså set spillere uden undtagelse fra Brasilien, Argentina, Mexico, Peru og Uruguay, som alle kun skal være i spanien 730 dage for at kunne søge om statsborgerskab. De fleste har aldrig spillet i Europa før. Det tager derimod 10 år for alle andre. Så jo, det tager kun 2 år for sydamerikanere at få kunne få spansk pas.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010