Jeg skal indrømme, at det har været lidt sløvt med updates på det seneste, så det retter jeg hermed op på:
Caca forlader synkende skude! Nov. 2007
Den brasilianske offensiv-spiller har idag valgt at skrive under på en 3-årig kontrakt med svenske IF Goteborg. AaB har valgt at offentliggøre transfersummen, som ligger på ca. 1,7 mio. Den brasilianske dribler har ikke fået spilletid i denne sæson, og senere på ugen var Søren Andersen ude i pressen, hvor han hentydede til Caca's fremtid:
"Vi har en en god offensiv trup, med store stjerner. Samtidigt får vi Altidore til sommer. En spiller, som jeg personligt har store forventninger."
Hvad med nogle af de unge spillere, som render rundt på danmarksserien?
"ja, vi har nogle potentielle stjerner på Danmarksserien. En spiller som Ronnie Schwarz ser specielt spændende, og om nogle år vil han sikkert være førsteholdsspiller" sagde Søren Andersen, der hermed viste, at han ikke havde Caca i sine førsteholdsplaner.
Caca benyttede opmærksomheden til at rose Søren Andersen:
"Jeg fik ikke spilletiden, men det er utroligt dejligt, at Søren indkalder mig til et møde om min fremtid. Vi havde en god snak, og jeg har stor respekt for ham. Men jeg har ikke rigtigt vist mine stærke sider, og jeg er ikke i førsteholdsplanerne
. Derfor har jeg valgt at skifte til IF Göteborg. Jeg ser frem til at starte forfra i det svenske.
Ved samme pressemøde blev der også talt om AaB's vaklende defensiv, og på spørgsmålet: Skal du ud og forstærke din defensiv til januar?
"Det er da ikke usandsynligt! Vi må være ærlige og indrømme, at vi har lukket for mange mål ind i år. Nu får vi jo både Mobaeck, Ponce og Lustig til sommer, men jeg vil holde øje med transfervinuets udvikling. Skulle en spiller som Bælum eller Priske stå og banke på vil jeg da ikke låse døren," sagde den snue træner.
AaB ligger pt på en skuffende plads, og der har været rygter om AaB-managerens jobsikkerhed. Lynge Jacobsen har dog udtalt, at han har fuld tillid til Søren Andersen, og han regner med fremgang i de kommende måneder.
float=center]
SAS-ligastillingen
[/float]
AaB's forventede start-11'er ved indgangen af det nye år:
--------------Prica----Stancu/Altidore--------
--Dzsudzsak-----Johansson-----Nomvethe-
-----------------Augustinussen---------------
-MP-----Cahais------Ponce------Mobaeck---
------------------Zaza-------------------------