Nu er jeg godt klar over, at ligalandsholdet ikke er noget stor debatemne i det ganske land, men jeg hiver det alligevel op herinde. Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening og få en debat i gang om berettigelsen af dette "landshold" og om MO har udtaget de rigtige spillere. Det er IKKE en diskussion om MO, så hold jer fra indlæg der bare vil svine ham, eller for den sags skyld bare rose ham

Personligt synes jeg godt om ligalandsholdet. Jovist, det er ikke de mest spændende kampe de spiller, og spillerne møder jo op i ikke al for god form, hverken spillemæssigt eller fysisk efter en vinterpausen, men jeg ser det som et perfekt udstillingsvindue for de spillere der ligger lige under det "rigtige" landshold, fra den hjemlige liga, som normalt ikke kan vise sig frem for landstræneren "face to face". F.eks. som sidste år, hvor Morten Nordstrand brilledere, eller som da Per Pedersen gjorde det samme. I dette landsholdsår, har der været flere fra den hjemlige liga udtaget til landsholdet end man ellers har set, delvist pga. skader, men ellers er ligalandsholdet jo netop landstrænerens chance for at tilfredsstille de mange kritikkere der ikke mener han udtager nok fra den hjemlige liga.
Og lige præcis i år synes jeg han samtidigt har benyttet lejligheden til at komme de mange kritikkere i møde, der kræver et generationsskifte, ved f.eks. ikke at udtage Peter Graulund (der i øvrigt ikke passer i landstrænerens system). Naturligvis er spillere som Chris Sørensen, Thomas Rasmussen og Ulrik Laursen, men der er også blevet plads til Jeppe Curth (dog blevet skadet og har meldt afbud), Mads Timm (også skadet og har meldt afbud), Zanka, Lorentzen, Absalonsen, Stuhr Ellegaard, Bernburg, Aabech, Beckmann, Vingaard, Henrik Hansen samt Kasper Risgård. Alle spillere der enten er helt nye i landsholdssammenhæn
ge, eller som kun har været med få gange. Det vidner da om at landstræneren tager chancer, jeg mener, Henrik Hansen var vel ikke det mest oplagte emne fordi han spiller Horsens? Eller hvad med Martin Vingaard, der godt nok kom med på et afbud, men som åbenbart har vækket landstrænerens interesse.
Men hvad synes I? Er jeg for positivt og har MO bare udtaget det hold man kunne forvente, eller har han været "spot on" til denne sæson tur? Er det overhovedet nødvendigt med de here ture, når de kommer så tidligt eller hvordan har I det med det?