home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 893 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ligestilling indenfor sport
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Ligestilling indenfor sport  (Læst 4538 gange)
Thore
Manager

Sv: Ligestilling indenfor sport
« Svar #15: 20 Jan 2008, 22:21 »

Nu kan man jo ikke rigtig snakke om lige stilling inden for fodbold, da herre fodbold jo er så meget mere populært end dame fodbold.
Men ser vi på tennis hvor der vidst ikke er den store forskel på herre og damer så syntes jeg da det er fint.

Syntes dog ikke man kan kører det her ligestilling over på alle sportsgrene. Det er nemt indenfor for eksempel formel 1, hvor kvinder kører på lige fod med mændende  Smiley

Mænd er overlegne i mange sportsgrene og sådan må det nu engang være.

Det har jo ikke noget at gøre med om mændene er overlegne. Jeg syntes tit en dame håndbold kamp kan være meget bedre end en herre kamp. Det har jo noget med underholdningen  og gøre. Plus der er vel heller ikke nogen der vil se beachvolley med mænd ?  Huh
Jeg vil også heller se en badminton kamp med Camilla Martin end med Peter Gade, for Martin er lidt pæner end Gade  Wink

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Red love
Gæst

« Svar #16: 20 Jan 2008, 22:25 »

Nu kan man jo ikke rigtig snakke om lige stilling inden for fodbold, da herre fodbold jo er så meget mere populært end dame fodbold.
Men ser vi på tennis hvor der vidst ikke er den store forskel på herre og damer så syntes jeg da det er fint.

Syntes dog ikke man kan kører det her ligestilling over på alle sportsgrene. Det er nemt indenfor for eksempel formel 1, hvor kvinder kører på lige fod med mændende  Smiley

Det har jo ikke noget at gøre med om mændene er overlegne. Jeg syntes tit en dame håndbold kamp kan være meget bedre end en herre kamp. Det har jo noget med underholdningen  og gøre. Plus der er vel heller ikke nogen der vil se beachvolley med mænd ?  Huh
Jeg vil også heller se en badminton kamp med Camilla Martin end med Peter Gade, for Martin er lidt pæner end Gade  Wink
Jeg ved ikke om jeg misforstår dig, men kvinder kører sgu da ikke på lige fod med mænd i formel 1??? Gør de...?

Altså i ja vel alt sport er mænd bedre, og udover beachvolley, oil wrestling, og så da noget også mere populære.. Og derfor vel kun rimelig de skal have flest penge..

Desuden er Peter Gade da ganske tiltalende i shorts.. Peace

Thore
Manager

« Svar #17: 20 Jan 2008, 22:28 »

Jeg ved ikke om jeg misforstår dig, men kvinder kører sgu da ikke på lige fod med mænd i formel 1??? Gør de...?

Jo der har været ganske få kvindelig kører der har deltaget i formel 1 mesterskaberne  Smiley
At de aldrig har gjordt det godt er så en anden sag..

Altså i ja vel alt sport er mænd bedre, og udover beachvolley, oil wrestling, og så da noget også mere populære.. Og derfor vel kun rimelig de skal have flest penge..

Ja på sin vis er det vel fair nok, men det kommer jo an på hvad der er mest underholdning i, og sådan set ikke hvem der er bedst..
Om det er så er mændende der er mest underholdende må man så aflæse på seer tallene. I de fleste sports grene forholder det sig nok sådan, men jeg tror i Danmark kan der ikke være den store forskel på kvinde og herre håndbold..

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

fjedder
Førsteholdsspiller

« Svar #18: 20 Jan 2008, 22:31 »

Det er vel ikke så svært. hos det køn hvor der ryger flest sponsor penge i kassen til arrangørerne, der er der også de største pengepræmier.

-KNM-
Manager

« Svar #19: 20 Jan 2008, 22:33 »

ENIG knappen bliver trykket intenst hos mig.,

Red love
Gæst

« Svar #20: 20 Jan 2008, 22:33 »

Jo der har været ganske få kvindelig kører der har deltaget i formel 1 mesterskaberne  Smiley
At de aldrig har gjordt det godt er så en anden sag..
Okay de vidste jeg sgu ikke.. Vildt nok,hehe...

Ja på sin vis er det vel fair nok, men det kommer jo an på hvad der er mest underholdning i, og sådan set ikke hvem der er bedst..
Om det er så er mændende der er mest underholdende må man så aflæse på seer tallene. I de fleste sports grene forholder det sig nok sådan, men jeg tror i Danmark kan der ikke være den store forskel på kvinde og herre håndbold..
Neej, kvinderne har vel i virkeligheden ført i mange år.. Men billedet er jo så ændret de seneste år, i takt med Herrene er blevet bedre, og kvinderne dårligere.. Men hvis nu begge landshold vandt OL samtdig, ja så kunne man bedre sige det.. For det er klart når kvinderne vinder OL, og herrene ikke engang er kvalficeret, ja så er opmærksomheden klart størts omkring kvinderne.. Og det samme kan man sige nu, hvor Herrene er til EM, og kvinderne slet ikke var kvalficeret...

Red love
Gæst

« Svar #21: 20 Jan 2008, 22:36 »

Det er vel ikke så svært. hos det køn hvor der ryger flest sponsor penge i kassen til arrangørerne, der er der også de største pengepræmier.

Men lige netop der er kernen i hele diskussionen jo. For når forbundene som det er tilfældet i badminton, tennis så gør ind og overtrumfer det. Og siger at selvom Herrene er mere populære, ja så skal der være ligeløn.. Det er jo netop der problemstillingen ligger..

-KNM-
Manager

« Svar #22: 20 Jan 2008, 22:38 »

Og det er det, han siger er forkert Smiley

fjedder
Førsteholdsspiller

« Svar #23: 20 Jan 2008, 22:38 »

det er det jo ikke. forbundene bestemmer jo ikke hvad pengepræmierne skal være, uden at de har en grundindtægt, i sponsor penge, som fx tv.
og når tv2 så hellere vil betale for at vise herrekampene fordi de har flere seere der, så bliver det jo afgjort på den måde

-KNM-
Manager

« Svar #24: 20 Jan 2008, 22:40 »

Troede jeg vidste hvad du mente. Det gør jeg så overhovedet ikke nu...

fjedder
Førsteholdsspiller

« Svar #25: 20 Jan 2008, 22:46 »

Troede jeg vidste hvad du mente. Det gør jeg så overhovedet ikke nu...

hehe. tror også jeg fik skrevet det lidt hurtigt.
det jeg mener er at pengepræmierne jo klart er størst der hvor arrangørerne får flest penge, for fx at sælge tv rettighederne. og når tv2 heller vil betale for at sende billeder fra sas ligaen i stedet for 3f ligen, så er det jo klart at pengepræmierne i sas ligaen er større.
pengepræmier har jo ikke noget med ligestilling at gøre, det har noget med underholdningsværdi at gøre.

-KNM-
Manager

« Svar #26: 20 Jan 2008, 22:49 »

Mener du, det er godt eller skidt?

fjedder
Førsteholdsspiller

« Svar #27: 20 Jan 2008, 22:52 »

jeg er nærmest ligeglad. jeg vil bare gerne se min fodbold.
i fx tennis der får de sgu alligevel så mange penge at det ikke er de sidste par hundredetusinde der gør forskellen.

@lex :b
Førsteholdsspiller

« Svar #28: 22 Jan 2008, 20:35 »

Nu spiller Camilla Martin jo ikke mere , og jeg vil da mene at spiller som Peter Gade , Jonas Rasmussen , Martin Lundgaard , osv. er en noget bedre end de bedste kvinder .

Thore
Manager

« Svar #29: 22 Jan 2008, 20:56 »

Nu spiller Camilla Martin jo ikke mere , og jeg vil da mene at spiller som Peter Gade , Jonas Rasmussen , Martin Lundgaard , osv. er en noget bedre end de bedste kvinder .

Jeg vil stadig heller se en kamp med hende  Wink
Det er da lige meget hvem der er bedst? det kommer an på hvem der skaber bedst underholdning.
En CL finale behøves ikke nødvendigvis være god bare fordi det er nogle af verdens bedste spiller..

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010