home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 598 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Et samlet Skandinavien?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Et samlet Skandinavien?  (Læst 3750 gange)
DelPiero1
Gæst

Et samlet Skandinavien?
« : 14 Jan 2008, 14:09 »

Royal League gik ikke godt. Turneringen var egentlig nok lidt af en katastrofe. Holdenes engagement var ikke eksisterende. Det er vel egentlig forståeligt nok eftersom der ikke er andet end en pose penge at hente. Og ikke f.eks. adgang til UEFA Cuppen.  Præmiesummen var i øvrigt på 7 millioner sidste år igen, og 5 millioner sidste år grundet lavere sponsorindtægter. Nu er turneringen bliver ikke afviklet i år pga. ingen sponsorerer, og det skulle ikke undre mig hvis den aldrig åbner igen.

Men hvad er alternativet så hvis vi vil have en samlet turnering? Der er vel egentlig kun et andet alternativ. En samlet liga. Det vil ikke kun samle fodboldskandinavien . Men en nordisk liga, vil sikkert også kunne tiltrække bedre spillere. Idet man med hold som: Rosenborg, FCK, Brøndby, Aab, OB, FC Midtjylland, Malmö, og Helsingborg, har nogen meget rigere klubber end f.eks. Viborg. Samtidig vil ligaen også få mange Champions League pladser, som de danske hold kan være heldige at snupper. Men også uheldige og måske tabe dem.  Jeg har prøvet at kigge på de forskellige ligaer, og hvis vi tager ud fra de pladser hvor holdene endte sidste år ville ligaen komme til at se således ud:

1.   AaB
2.   AIK
3.   Brann
4.   Brøndby IF
5.   Djurgården
6.   Elfsborg
7.   FC København
8.   FC Midtjylland
9.   FC Nordsjælland
10.   Hammerby
11.   IFK Göteborg
12.   Kalmar FF
13.   Lillestrøm
14.   Rosenborg
15.   OB
16.   Stabæk
17.   Tromsø
18.   Viking

Det virker jo som en skudsikker plan.  Men der vil også være problemer. F.eks. Skal et hold som FC Midtjylland, rejse hele vejen til Bergen for at møde Brann. Men afstandene er vel ikke så slemme når man sammenligner med f.eks. Spanien? Men at skulle ud at købe flybilleter så mange gange om året, vil helt sikkert ramme de knapt så økonomiske hold. Så derfor vil jeg mene det klart ville være en fordel hvis det kun var den bedste liga, hvor der var hold fra alle tre lande.  Hvor man så i de 2. Division ville skulle spille play-off kampe for at finde nye hold til ligaen. En anden meget stor ulempe i dette system vil være talentudviklingen. Hvis den nordiske liga får et godt omdømme, og vi lige pludselig kan få kvalitetsspillere til ligaen.  Så ville FCK sandsynligvis ikke have brug for en fyr som Zanka, og AaB vil nok aldrig have været nød til at hente Jeppe Curth hjem fra Holland.

Efter som dette er et indlæg i et debatforum vil jeg da også lige flette min mening ind. Jeg synes personligt det kunne være fantastisk med en nordisk liga. Pludselig ville et hold som FCK være med hvor det sker. Og Tobias Linderoth ville sikkert stadig rende rundt på de Danske baner hvis han skulle møde hold som Rosenborg, Brann, og Helsinborg i weekenderne. Mht. talentarbejdet er der sikkert nogen der vil falde igennem pga. konkurrencen. Men dem der virkelig har viljen vil bare arbejde mere på + at de vil spille sammen med bedre fodboldspillere, som sikkert vil kunne forbedre deres niveau. Og jeg håber og tror på at det kun er et spørgsmål om tid før vi kan sætte os i sofaen til FCM - Malmö.

Men hvordan er jeres syn på en skandinavisk liga?

« Seneste Redigering: 14 Jan 2008, 14:15 af DelPiero1 » Logged

Nyysted
Landsholdsspiller

Sv: Et samlet Skandinavien?
« Svar #1: 14 Jan 2008, 14:12 »

Jeg vil mene at det er en umiddelbart dum idé da et hold som FC Fyn eller Thisted FC aldrig ville kunne rykke op pga. at de lige præcis ikke har skarpheden mod et hold som Horsens?

I ain't playin', nigga

Altid FCK
Manager

« Svar #2: 14 Jan 2008, 14:15 »

Synes det lyder som en meget god ide!
Men også en ulempe da der nok ikke er så mange fans der vil tage så langt og bruge så mange penge hvis det er i en dyr periode.
Men kunne være et godt eksperiment.
Og Curth og Zanka (staves ikke Zanga) ville nok stadig spille for AaB og FC

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

DelPiero1
Gæst

« Svar #3: 14 Jan 2008, 14:15 »

Jeg vil mene at det er en umiddelbart dum idé da et hold som FC Fyn eller Thisted FC aldrig ville kunne rykke op pga. at de lige præcis ikke har skarpheden mod et hold som Horsens?

De vil vel heller ikke bliver puttet i samme liga som f.eks. Horsens.

Synes det lyder som en meget god ide!
Men også en ulempe da der nok ikke er så mange fans der vil tage så langt og bruge så mange penge hvis det er i en dyr periode.
Men kunne være et godt eksperiment.
Og Curth og Zanka (staves ikke Zanga) ville nok stadig spille for AaB og FC

Fejlen er rettet.

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 14 Jan 2008, 14:16 »

Begrænsningen ligger først og fremmest i de internationale organer. Dit eksempel er reelt en "pirat -liga", som efter al sandsynlighed ville medføre udelukkelse fra de europæiske turneringer og dermed ville man gå glip af en potentielt meget stor indtægt i disse.

Jeg kan sagtens se, at man har muligheden for at hæve niveauet en anelse, men UEFA's restriktioner gør at planen er urealistisk på nuværende tidspunkt. Om 10-15 år vil fodboldens verden muligvis have ændret sig tilpas meget  til at det kan lade sig gøre.

DelPiero1
Gæst

« Svar #5: 14 Jan 2008, 14:20 »

Begrænsningen ligger først og fremmest i de internationale organer. Dit eksempel er reelt en "pirat -liga", som efter al sandsynlighed ville medføre udelukkelse fra de europæiske turneringer og dermed ville man gå glip af en potentielt meget stor indtægt i disse.

Jeg kan sagtens se, at man har muligheden for at hæve niveauet en anelse, men UEFA's restriktioner gør at planen er urealistisk på nuværende tidspunkt. Om 10-15 år vil fodboldens verden muligvis have ændret sig tilpas meget  til at det kan lade sig gøre.

Det havde jeg slet ikke tænkt på?
Men hivs man kæmper nok vil jeg næste tro det kan lade sig gøre. Cardiff spiller jo også i England. Og mange tror at Skandinavien er et land.

Rooland
Manager

« Svar #6: 14 Jan 2008, 14:31 »

Dårlig idé Smiley
Spillerne kommer til at rejse det meste af året + Europæiske turneringer.
Der kommer færre nordiske hold i Europa. Lige nu  kommer der 4 nordiske hold i Europa fra hvert land + Pokalvinderen.
Så skal Uefa ud og erstatte de 9 nordiske hold, der ikke kommer med.
De pladser vil selvfølgelig gives til de 9 højeste lande på Koefficient listen som er : Spanien, England, Italien, Frankrig, Tyskland, Portugal, Rumænien, Holland, Rusland. Det vil gøre det endnu sværere for nordiske hold, der kan risikere at møde hold som Leverkusen, West Ham, Aston Villa, Villarreal, Zaragoza allerede i kval. runden.
« Seneste Redigering: 14 Jan 2008, 14:38 af Rooland » Logged

Rooland
Manager

« Svar #7: 14 Jan 2008, 14:37 »

Og 2 af de nordiske lande skal bruge lang tid på at vende sig til, at starte ligaen på andre tidspunkter, da DK, Norge og Sverige's ligaer ikke starter på samme tid.
Vi kan risikere, at vinterpausen bliver boykottet, fordi der kommer flere kampe.
Holdende kommer til at spille i December og det skal der også bruges til på at vende sig til.

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 14 Jan 2008, 14:50 »

Det havde jeg slet ikke tænkt på?
Men hivs man kæmper nok vil jeg næste tro det kan lade sig gøre. Cardiff spiller jo også i England. Og mange tror at Skandinavien er et land.

Det tvivler jeg på. Hvis man giver et ok til en skandinavisk liga, så går der et øjeblik og så har vi en privat europæisk superliga bestående af de stærkeste europæiske hold. Og det er noget , som UEFA kæmper hårdt imod. Hvis det skal ske, så bliver det den anden vej rundt. Først en europæisk liga (når UEFA en dag ikke er i stand til at holde sammen på det hele længere), og så måske efterfølgende en fællesnordisk.

DelPiero1
Gæst

« Svar #9: 14 Jan 2008, 15:49 »

Dårlig idé Smiley
Spillerne kommer til at rejse det meste af året + Europæiske turneringer.

Og det gør alle andre storhold ikke?

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #10: 14 Jan 2008, 15:54 »

Et par problemer.... De små hold har ikke råd til at rejse til sverige og norge og spille... Men altså, så skal alle de lavere rangerede rækker være i hvert sit land... Og jah, måske samler man de gode hold, men hvor mange CHL pladser skal der så være ?? Og hvor mange i UEFA-cuppen ?? Der er mange problemer med sådan en liga, selvom jeg sys det ku være fedt også... Højere niveau...

~  OB  ~  DORTMUND  ~  FULHAM  ~  HAMMARBY  ~ 

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 14 Jan 2008, 15:57 »

Et par problemer.... De små hold har ikke råd til at rejse til sverige og norge og spille...

Ideen er jo, at dette skulle opvejes af større indtægter i form af sponsorater og TV-penge.

Buschaka
Landsholdsspiller

« Svar #12: 14 Jan 2008, 15:57 »

super fed ide, men så skal økonomien også være på et hvis niveau før et oprykker hold kan rykke op, er enig med simonob om at de lavere rangede hold spiller i deres eget land for at ku rykke op

BRØNDBY IF - Liverpool - Barca - A.C. Milan

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #13: 14 Jan 2008, 15:58 »

Ideen er jo, at dette skulle opvejes af større indtægter i form af sponsorater og TV-penge.

Så skal der fandme mange penge i kassen... Problemerne er jo oss at de fans der følger holdet i alle kampe... Det bliver fandmer dyrt !

~  OB  ~  DORTMUND  ~  FULHAM  ~  HAMMARBY  ~ 

Rooland
Manager

« Svar #14: 14 Jan 2008, 15:58 »

Og det gør alle andre storhold ikke?

Fx. FCN rejser ikke så meget som FCK?

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010