home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jul 2025, 22:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Jul 2025, 22:07 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23599
  0 Brugere, 544 Gæster Online.

Nyeste Bruger: milokdmenAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  FmFreaks - Bare anderledes end før?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: FmFreaks - Bare anderledes end før?  (Læst 19520 gange)
-KNM-
Manager

Sv: FmFreaks - Bare anderledes end før?
« Svar #60: 13 Jan 2008, 22:42 »

Jeg er lidt ked af at tråden her, har udviklet sig til en meget personlig tråd. Men mht til at niveauet er laver med Rosso og Cesc som "Styrmænd" end med Hawk og Bade, så er jeg stærkt uenig. Prøv at læse de emner Rosso har lavet på det seneste. Det er ikke tilfældigt at han har været månedens bruger et par gange, på trods af at der var problemer allerede fra før han blev kendt på forummet pga et par ekstra brugere. (Synes forresten det er synd at se denne episode blive smidt i hovedet på ham så ofte som det er tilfældet, da crewet har fået en tilfredsstillende forklaring fra ham)
Men tilbage til crewets enighed. Der er virkelig ikke noget at komme efter. Hvis vi ikke er uenige, så er det bare fordi vi ikke er uenige. Der er ingen aftaler om ikke at være uenige, men som JG skriver, så er det noget andet på visse områder.

Og til sidst, så er jeg enig i at Sunbao og Acido ikke får nok credit på siden. Det skal ikke være nogen hemmelighed at Acido ikke har så meget tid til siden mere, men at se denne side i forhold til den gamle cmfreaks er jo fantastisk. De to er nok dem i det nuværende crew, der har størst andel i sidens succes.

KF
Landsholdsspiller

« Svar #61: 13 Jan 2008, 22:44 »

Og til sidst, så er jeg enig i at Sunbao og Acido ikke får nok credit på siden. Det skal ikke være nogen hemmelighed at Acido ikke har så meget tid til siden mere, men at se denne side i forhold til den gamle cmfreaks er jo fantastisk. De to er nok dem i det nuværende crew, der har størst andel i sidens succes.

Efter mig naturligvis.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

-KNM-
Manager

« Svar #62: 13 Jan 2008, 22:46 »

Du er grunden til, FMD har flere brugere end os.

Red love
Gæst

« Svar #63: 13 Jan 2008, 22:49 »

Du er grunden til, FMD har flere brugere end os.
Jeg synes lige du skrev du var ked af at denne tråd var blevet så personlig...? Hehe..
« Seneste Redigering: 13 Jan 2008, 22:52 af Red love » Logged

-KNM-
Manager

« Svar #64: 13 Jan 2008, 22:52 »

KF er ikke en person.

Vel nærmere en skovsnegl med Down's syndrom.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #65: 13 Jan 2008, 22:55 »

Crewet er også anderledes. Reglerne er fuldstændig kolde og der bliver dannet yndlinge overalt. Røvslikkere fra de alm. brugere er der også en del af. Det er lidt som om, at crewet føler sig lidt ovenpå og ikke nede ved os alm. brugere, som de ellers var før i tiden..

Lige præcis dette punkt syntes jeg du rammer helt perfekt, hvilket også var en del af det jeg nævnte da foreningen bag FmFreaks blev oprettet....Fordi de ophøjer sig selv til ikke at skulle betale for at være med i foreningen Smiley

Min kæphest er vakt til live... hip hip hurra.

Det var menget hyggeligere for lang tid siden, men det kan også være fordi jeg ikke rigtig har tid til at være her så meget mere, at jeg ser på det fra den side...

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

-KNM-
Manager

« Svar #66: 13 Jan 2008, 22:58 »

Jeg synes ikke vi skal dreje debatten hen på Foreningen, men nu, du siger det...

Jeg synes, det er helt fair at crewet ikke betaler. Vi lægger en masse arbejde i siden (som du ved). Blandt andet at sidde oppe til 3-4 om natten for at lægge demoer på siden. Det gratis medlemsskab er vores betaling.

Og det er ikke en stor betaling, da vi har stort set alle fordelene i forvejen.

Flipperen
Førsteholdsspiller

« Svar #67: 13 Jan 2008, 23:02 »

Jeg synes sgu det er fair nok, da de gør et stort stykke arbejder for siden - efter min mening er det nærmest alt for lidt. Normalt vil man aldrig få løn for sådan en opgave, så det er da alligevel flot de får det. Men synes ikke fordi det er for vildt. Skriver selv nyheder for en fodboldside, det får jeg ingenting for, men jeg vil da mene at med en lille ekstra ting, fx bonus (hvilket vi faktisk får, på smartguy.dk osv.) så kan det måske skabe en ekstra indsats, ikke fordi det ikke tager det seriøst nok, men I ved vel hvad jeg mener Smiley

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

tturbo1
Manager

« Svar #68: 13 Jan 2008, 23:08 »

Sikken en gang ævl.....
Kan selvfølgelig kun tale for mig selv, om dem jeg kender af crewet, men der er sku ingen af os der føler os mere end andre...
Vi er her alle fordi vi er fælles om en hobby som vi er bidt af.
De fleste i crewet yder en kæmpe indsats for at gøre denne side attraktiv for brugerne og på baggrund af dette blev det besluttet under dannelsen af foreningen, at Crew medlemmer automatisk var medlem. Men i det øjeblik de forlader Crewet ryger man automatisk ud eller skal betale for medlemsskab.
Sunbao betaler et temmelig stor beløb om året, for at holde denne side kørrende, og flere medlemmer af Crewet har også ind imellem støttet siden med beløb når det har været nødvendig i forbindelse med investering af f.eks server m.m. Alt dette kender den almindelig bruger intet til og vil normalt aldrig få de oplysninger.
Og det med at reglerne er fuldstændig kolde er noget ævl. Du skal virkelig kvaje dig eller direkte provokerer for at blive smidt ud fra siden. Desværre er det nødvendigt en gang imellem men det er sku sjældent det sker.
Selvfølgelig var det hyggeligerer for lang tid siden som Hcan skriver. Men dengang var der også kun 1/4 brugere på siden i forhold til nu. Og alle var inkarnerede FM freaks og alle kendte alle. I dag dukker der langt flere "fremmede" op på siden, som ikke deltager i den daglige debat men som regel kun dukker op når de har et akut problem. De mennesker vil man jo aldrig får et personligt forhold til som i gamle dage.

DelPiero1
Gæst

« Svar #69: 13 Jan 2008, 23:12 »

Det er jo det med at dengang i ankom til siden, var der måske en smule spam fra jeres side, men nu er i blevet ældre og mere modne og har smidt det fra jer.. men for nogle er i bare sat i en boks som spammer, og den er åbenbart ikke

Gosser moden *fnis*

@Hawk1nZ
Undskyld, selvfølgelig skal Acido, Sunbao, Saviola, og ikke mindst dig for dit store kordineringsarbejde også nævnes.

søgaard
Gæst

« Svar #70: 13 Jan 2008, 23:28 »

Gosser moden *fnis*

@Hawk1nZ
Undskyld, selvfølgelig skal Acido, Sunbao, Saviola, og ikke mindst dig for dit store kordineringsarbejde også nævnes.
well.. så i det mindste en smule klogere Wink

DelPiero1
Gæst

« Svar #71: 13 Jan 2008, 23:30 »

well.. så i det mindste en smule klogere Wink

Måske..

Vil lige henvise alle nostalgierne til denne tråd.

Dusty78DK
Manager

« Svar #72: 13 Jan 2008, 23:57 »

Tja, jeg vil gerne vende tilbage til begyndelsen af denne tråd.

Er enig med Soccerpop I at noget har ændret sig. Meeeeeen jeg er ikke sikker på om det er teenagerne alene, der skal have skylden for det  Wink

Personligt har jeg taget en FM kold tyrker fordi jeg har haft travlt, fordi jeg ikke spiller så meget computer mere og fordi jeg synes der dels skete for meget useriøst på forummet. Hvis der blev oprettet en spændende tråd om Ungdomshuset, politik m.v., lavede hovedparten af brugerne ikke andet end at gøre nar af hinandens synspunkter. En egentlig debat forsvandt. Desuden blev jeg træt af de der "Hvordan installerer man spillet?" - tråde (skift evt. emnet ud med "hvilke spillere er gode", "hvad betyder PA" og "hvilket hold skal jeg være"), der blev oprettet 5-10 af dagligt.

I blogsene skete der absolut noget. Folks engagement blev - efter min mening - sværere at fastholde, på nær enkelte die-hard fans som eksempelvis Brodtgaard, der skal have en tak herfra for at hænge på mine mere eller mindre vellykkede blogs i FM 07 og 08. Blogsene virkede - igen er det kun min ydmyge mening - meget over-designede enten i tekst eller billeder (eller begge dele), og det virkede lidt som om "den gode historie" ikke var nok.

Men måske er der et lille skifte på vej. Der er lige langseret en ny stor challenge med Liverpool i League 1. Før den var det den store Dafouges Challenge-tråden. Desuden er der lidt af magien tilbage i nogle af de nyere blogs.

Når vi taler om blogs, vil jeg kommentere at selv om One of the Dons er en af de bedste blogge i lang tid her på sitet, så er der kun én vinder af årets blog 2007 i mit hoved: "Spiders", en maratonforestilling af en blog - Need I say more??  Rullende Øjne

Personligt kommer jeg ikke til at bruge så meget tid herinde som jeg eksempelvis gjorde det første år jeg var medlem (dvs. stort set hele 2006). Jeg lever et andet liv nu end dengang, og FM 08 er et langt mere kompliceret spil end FM 06 og derfor er der eksempelvis mange flere detaljer at arbejde med i sine blogs. Så jeg ved faktisk ikke om jeg nogen sinde kommer til at skrive blogs igen pga. den tid det tager for mig at lave en blog jeg er tilfreds med.

Men i det mindste skal jeg i morgen ind og tjekke hvad der sker i denne tråd. Det er mere end 6 måneder siden jeg sidst fulgte fast med i en tråd her på sitet.  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 14 Jan 2008, 00:00 af Dusty78DK » Logged

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #73: 14 Jan 2008, 14:42 »

Først og fremmest vil jeg gerne lige understrege igen, at crew på ingen måde er hævet over andre brugere i normal forstand. Retningslinjerne gælder for brugere såvel som crew. Crew får advarsler på samme måde, som brugere gør. Og som jeg sagde før:

Så længe det drejer sig om siden og dens politik, så bør og skal crew ikke være uenige i det offentlige - det tages internt. I øvrige diskussioner har man frit lejde til at have sin holdninger, og det har vi da også :-)

Godt så, så er det på plads.

At FmFreaks.dk (Og scenen i al almindelig; både den danske og den internationale) er som den er, skyldes en ekstrem interesse for spillet – men manglede motivation for at drive fan-sider. Da FMGround i sin tid kom, var der en helvedes masse FM-sider, og for få brugere til at bruge dem alle. Dette gjorde, at der opstod hyggelige sites, som fx FMKickoff. Da FMKickoff lukkede overtog FMGround og FmFreaks den førnævntes plads, og til sidst tog FMGround sig mere eller mindre af titlen alene, hvilket naturligvis skyldes at FmFreaks simpelthen bare blev et stort site brugermæssigt. De gamle folk var smuttet, og nye var kommet til, hvorfor de vante hr. og fru. Jensen roller var byttet ud med andre.

Det er sørgeligt, at jeg har været her i så lang tid – endnu mere sørgeligt er det for dem, der har været her 3-4 år før mig! HAH!

At der måske mangler action mellem de to sider, kan skyldes manglende ting, men jeg er uden tvivl sikker på, at det skyldes at begge sites mangler crews med den ekstra gnist. En ekstra gnist, der virkelig får det bedste frem i nogle, og får dem til at ville det noget mere. Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kan se det på mange folk mere, at de virkelig brænder for at være crew (jeg kan måske se det på enkelte her i vores eget crew, og et par enkelte på FMDanmark). Jeg er også enig i, at mange vælger at blive langt mere seriøse som crew, og til sidst går det ”sjove” ligesom lidt af dem – dette tror jeg skyldes gnisten.

Mister man denne gnist, så burde man egentligt forlade siden, men så alligevel ikke. Det er ikke så let bare at forlade en side, selvom man ret beset ikke laver fem flade øre. Man har lavet en indsats for dette site, og det er svært bare at slippe. Jeg er ydermere ret sikker på, at hvis du spørger samtlige crews på siden, om de på et tidspunkt ikke havde overvejet at tage sin afsked, så ville 9/10 sige ja, uden réelt at have gjort noget ved det.

Men hvorfor smider siderne ikke bare disse ud? Det er tydeligt at se, hvem der har interesse for at lave noget, og hvem der ikke har. Først og fremmest er der meget få, der har interesse i at være crew på et site, og som stadig har et nogenlunde niveau – de gange vi har smidt et jobopslag op, har der været ualmindelig lidt respons på det. Jeg kan kun opfordre folk, der er friske på at skrive en artikel, lave noget grafik, hjælpe til med nogle projekter, har nogle kreative FM-relaterede idéer osv., om at melde sig til os, da sådan en hjælp sagtens kunne bruges.

Jeg selv har skrevet en artikel om alt dette. Jeg kunne dog aldrig få noget sammenhængende ud af den, hvorfor jeg valgte at kassere den – Sunbao nåede vist at læse noterne til den, og var enig med mig i det jeg skrev. Derudover var det mest af alt en masse aggressioner, der skulle ud, hvor for den næppe havde været alt for hyggelig at læse.

Brugermæssigt har scenen taget en gevaldig spurt fremad i køen, men ja, jeg må sige, at det ikke er lige så hyggeligt som før; men stadig til at holde ud Wink Men sådan er der jo så meget der er. Det var også meget bedre i de gamle dage, hvor der var kolde vinterdage med sne til knæerne, og hvor man vidste at der stod et bord med varm kakao og boller, når man kom hjem fra SFO’en – dét var sgu tider!

Mht. om crewet skulle betale for at være med i foreningen, kan jeg ikke se nogen grund til det. Langt det meste havde vi adgang til i forvejen, og de fra crewet der vil støtte siden økonomisk gør det – de der hellere vil bidrage til siden i form af deres arbejde, gør det. Selvfølgelig skal vi ikke tvinge folk til at betale.

JKJ
Gæst

« Svar #74: 14 Jan 2008, 15:10 »

Hold da op en lang smører og komme igennem...

Men synes bestemt ikke siden er kedelig, når jeg feks ikke har været herinde i 1-2 dage skal jeg igennem alt  (i store træk) og også helst have givet en del svar og kommentarer...
Nu er jeg selvfølgelig også i en lidt ældre alderskalsse end mange andre herinde så jeg ser helt sikkert meget anderledes på tingene end jer der er noget yngre...

Ja crewet skal have lov til at have deres egen mening, men det er nu bedst at de tager deres diskutioner internt, fremfor at tage dem i forummet... det vil jo give os som brugere et helt forkert signal at de slås indbyrdes...
Desuden skal de også have lov til at være "kolde" over for os brugere, det er ikke nemt og have styr på så mange mennesker, taler af erfaring som tidligere crew-medlem på fmd, så der skal slås ned og evt også hårdt hvis nogen træder helt ved siden af...

Men fmfreaks kedelig?? Bestemt ikke i mine øjne...

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010