home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 714 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (DØD) El Submarino Amarillo
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad vil gøre bloggen bedre?
Flere screens fra spillet
- 5 (26,3%)
Mere info om spillet
- 1 (5,3%)
Et skifte til en anden klub
- 4 (21,1%)
Bedre opsætning
- 2 (10,5%)
Flere billeder
- 0 (0%)
Mere tekst
- 0 (0%)
Mindre tekst
- 2 (10,5%)
Mindre billeder
- 0 (0%)
Intet, den er perfekt
- 5 (26,3%)
Antal Stemmer: 19

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint
Forfatter Emne: (DØD) El Submarino Amarillo  (Læst 38047 gange)
-LFC-
Manager

Sv: 16# El Submarino Amarillo (Interview med Valverde)
« Svar #105: 08 Feb 2008, 21:57 »

Villarreal C.F Fanclub Magazine.
9/2/08: Ernesto Valverde: Vi drømmer om den magiske treble
Af Miguel Mènez

Klokken er 12, og jeg ankommer til træningsanlægget Ciaudad Deportiva, hvor Villarreal C.F. lige har overstået formiddagstræningen, og er på vej hjem hvor der venter noget mad og en god gammeldags siesta inden der en lille halvtimes hyggetræning i eftermiddag. På vej mod omklædningsrummet ser jeg en masse glade og tilfredse spillere, de virker uden tvivl glade for det de har vist i den gule trøje indtil videre. Manden bag succesen er den unge, men relativt ukendte træner Ernesto Valverde. Valverde er lige blevet 44 år for få dage siden, og har opnået en enkelt landskamp for Spanien. Valverde har i sin relativt korte træner karriere trænet Athletic Bilbaos reservehold fra 2002 til 2003, inden han blev manager for førsteholdet fra 2003 til 2005. I den forgangne sæson fik han sit gennembrud som manager da han med Espanyol, nåede UEFA Cup finalen, hvor de dog måtte lide et nederlag til Sevilla, og da Villarreal legenden Manuel Pellegrini gik på pension i sommer var der kun en afløser for formand Fernando Roig:

”I gennem hele sidste sæson fulgte jeg Valverde og Espanyols præstationer i UEFA Cuppen, jeg var imponeret over hvordan han ledte Espanyol mod finalen, og da Pellegrini samtidig lod mig vide at pensionen ikke lå så langt væk tog jeg kontakt til Valverde og fortalte om lidt om klubben og vores missioner og til min og resten af Villarreals store glæde sagde han ja, hvilket vi siden har haft meget glæde af” - Udtalte Formand Fernando Roig.

Jeg går ind på græsbanen, mens Valverde står og snakker med anfører El Máestro som de kalder ham, vi andre kender ham mest som Juan Roman Riquelme. Jeg bliver stående og ser på Màestro og Valverde snakker og da Màestro så går ned i omklædnings rummet, går jeg Valverde i møde. Vi sætter os i en lille café i Villarreals klubhus, selvom Villarreal er en storklub i svøb, er de stadig en lille klub på nogle punkter og det er formand Fernando Roig godt klar over. En udbygning af trænings og ungdoms anlæggene begynder snart, mens en udvidelse af El Madrigal menes at blive sat i gang til sommer. Interviewet begynder:

Journalist: Ernesto Valverde, først og fremmest tak for jeg måtte interviewe dig, men sidste sæson var du manager i Espanyol, hvor du havde masser af succes og var populær blandt spillere og fans, hvorfor forlod du klubben?
EV: Jeg havde egentligt også tænkt mig at blive i klubben indtil den dag de ikke ville have mig mere, jeg havde det meget godt der og fansene kunne godt lide mig, men så ringede Fernando Roig, og fortalte at han havde brug for en træner der kunne føre Villarreal til tops, og der mente han så jeg var den rigtige til den mission, også fik jeg bare et tilbud jeg ikke kunne sige nej til.
Journalist: Du udtalte at dine ambitioner for denne sæson var top 4 og semifinale i UEFA Cuppen og Copa Del Rey. I er nummer 1 i ligaen, møder Nürnberg i UEFA Cuppen, og har allerede nået semifinalen mod Levante, i 2 kampe der bare skal vindes, hvad tror du nøglen til succes har været?
EV: Først og fremmest handler det om held. Uden held når et lille hold som os ikke så langt. Men så vil jeg også nævne vores fantastiske offensiv. Matias Fernandez der også er blevet kåret til årets midtbanespiller af Europa, har modstanderne ikke kunne holde styr på, mens El Máestro har været fantastisk siden han kom tilbage, Kahlenberg og Cazorla har også været flyvende, mens Giuseppe oppe foran har puttet dem ind når han har haft lyst. Jeg vil også gerne nævne Diego Lopez som har spillet sig op på et højt niveau efter en halvsløj periode, men holdet arbejder fantastisk sammen, og der er en fantastisk holdånd på holdet.
Journalist: Hvordan er du blevet modtaget af spillere og fans?
EV: Fantastisk godt. Jeg har det rigtig godt sammen med spillerne, og jeg har flere gange set bannere med mit navn ude på tribunerne til kamp, det er jeg meget stolt og glad over.
Journalist: Hvad er ambitionen for resten af sæsonen?
EV: The Treble (Smiler) ej det er blot en drøm vi har. Vi har opjusteret vores mål til top 2 i ligaen og finale i Copa Del Rey, mens målet stadig er semifinale i UEFA Cuppen, men kommer vi i finalen i en turnering, vil vi kæmpe for sejren lige til vi ikke kan mere.
Journalist: Skal der købes ind til sommer?
EV: Det ved jeg ikke endnu, det vil jeg beslutte mig om i løbet af foråret.
Journalist: Hvornår vinder i Champions League?
EV: (Griner) Haha, det ved jeg ikke endnu, men vi har da en ambition om at vinde den inden for 5 år.
Journalist: Forlader du nogensinde Villarreal?

EV: Det ved jeg ikke rigtig, men hvis jeg gør, bliver det ikke foreløbigt. Jeg har nogle mål for klubben, og dem vil jeg opfylde før jeg forlader den. Jeg vil også gerne opbygge en ung og talentfuld trup så den næste træner har noget at arbejde med.
Journalist: Det var så det, tak fordi jeg måtte interviewe dig. Det vil fansene glæde sig over.
EV: Jamen selvtak da.

Vi giver hinanden hånden, inden jeg går ud til bilen mens jeg stille smiler og glæder mig over interviewet. Jeg kører hjem og retter det inden jeg smider det op på fanklubbens hjemmeside.  Ambitiøse Valverde lover storhedstid for Villarreal og det bliver fansene glade for.

« Seneste Redigering: 08 Feb 2008, 22:51 af LFC Freak » Logged

-LFC-
Manager

« Svar #106: 08 Feb 2008, 22:04 »

Det var så ikke lige en kampupdate, men synes der manglede et interview. Håber i kan lide det og vil smide en kommentar Wink.

-LFC-
Manager

« Svar #107: 08 Feb 2008, 22:52 »

Ingen der har en kommentar ?

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #108: 08 Feb 2008, 23:11 »

Godt interview, elsker dit banner, genrelt fed blog

-LFC-
Manager

« Svar #109: 08 Feb 2008, 23:22 »

Godt interview, elsker dit banner, genrelt fed blog
Tusind tak Opstemt.

Zulue
Manager

« Svar #110: 08 Feb 2008, 23:29 »

God update. Er, stik i mod Roxer, ikke så vild med dit logo - det er lidt kedeligt. Smiley

- mit bud, på et bedre Smiley

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #111: 08 Feb 2008, 23:32 »

Jeg synes du har valgt at lægge det blå lys lidt forkert i forhold til hovedet

-LFC-
Manager

« Svar #112: 08 Feb 2008, 23:35 »

God update. Er, stik i mod Roxer, ikke så vild med dit logo - det er lidt kedeligt. Smiley

- mit bud, på et bedre Smiley
Fedt at du har taget dig tid til at lave et, jeg kan blot ikke se det Ubeslutsom

Zulue
Manager

« Svar #113: 08 Feb 2008, 23:37 »

Er der andre der ikke kan se det? .. Så kan jeg da lige uploade et andet sted. Smiley

Roxer - det synes jeg nu ikke. Det er selvfølgelig en smagssag, men mener ikke at det skal ligge lige inde over hovedet. Smiley

-LFC-
Manager

« Svar #114: 08 Feb 2008, 23:39 »

Er der andre der ikke kan se det? .. Så kan jeg da lige uploade et andet sted. Smiley

Roxer - det synes jeg nu ikke. Det er selvfølgelig en smagssag, men mener ikke at det skal ligge lige inde over hovedet. Smiley

Nu kan jeg godt se det, det er fedt, men minder lidt meget om det andet Smiley, men tak jeg skal nok bruge det Wink.

-LFC-
Manager

« Svar #115: 09 Feb 2008, 09:26 »

Ny afstemning. Håber i vil stemme Wink.

-LFC-
Manager

Sv: 17# El Submarino Amarillo (Villarreal vs. Levante)
« Svar #116: 09 Feb 2008, 12:02 »

Villarreal C.F. vs. Levante U.D.
Cope Del Rey 2007/2008 Semifinale (2 Kampe)

Første kamp: 27.2.2008 Ciutat de Valencia, Valencia.
1. halvleg: Lokalopgøret starter roligt. Spillerne skal lige finde sig til rette på banen. Efter 5 minutter får Levante et hjørnespark, der efter noget klumpspil inde i feltet, ender ved den farlige hollænder Riga, der noget overraskende sparker Levante foran. Villarreal ligger herefter et tungt pres, men angriberen Guille Franco mangler skarphed. Efter 26. minutter begynder Levante at lege lidt for meget, det udnytter Rio Mavuba til et erobre en bold meget højt oppe på Levantes banehalvdel, han spiller den videre til en fri Guille Franco der knalder den op i kassen stenhårdt, uden chance for Levantes målmand. I resten af halvlegen flyver spillet frem og tilbage uden de store chancer, men Nihat havde et enkelt godt langskud kort før pausen 1-1 ved pausen.

2. halvleg: Det første kvarter af anden halvleg er ikke imponerende. Begge hold laver fejl på stribe og når ikke frem til nogen chancer, men midt i anden halvleg begynder Villarreal at sætte sig tungt på spillet. Der bliver serveret en del flotte bolde for Guille Franco, men den rutinerede mexicaner manglede skarphed. Med 10 minuttter tilbage af kampen begynder Villarreal at ligge det sidste hårde pres, og efter en del gode kombinationer har den unge defensive midtbanespiller Bruno bolden ude i højre side af banen. Han viser helt nye evner, da han elegant tager et træk udenom sin nærmeste modstander og derefter knalder den op i kassen til sit første mål for Villarreal. Villarrea vinder en fortjent 2-1 sejr ude over Levante. Villarreal har dermed store chancer for at bringe sig i finalen.

Kampfakta:
Levante-Villarreal
1-2
1-0 - Riga (6)
1-1 - Guille Franco (26)
1-2 Bruno (80)
MOM: Guille Franco (8)

Anden kamp: 19.3.2008 El Madrigal, Villarreal.
1. halvleg: Villarreal havde alle reserverne med og det kunne man godt se. Levante dominerer, men kan ikke passere Diego Lopez der er 4. målmand på det spanske landshold, og lige har været med til sin første landsholdsamling. Halvlegen fortsætter med Levante dominans og Diego Lopez redninger.

2. halvleg: Villarreal kommer bedre med, og det unge stortalent Iago viser sit talent flere gange, men selvom Villarreal er kommet bedre med, dominerer Levante stadig og har mange chancer, men de kan ikke passere Diego Lopez, derfor ender en meget kedelig kamp 0-0.

Kampfakta:
Villarreal-Levante
0-0
MOM: Diego Lopez (8)

VILLARREAL C.F. ER I FINALEN!!!
Det bliver dog en meget svær kamp, da de skal møde F.C. Barcelona, men med held kan det godt lade sig gøre siger Ernesto Valverde: "Det bliver en svær kamp. Barcelona har mange gode invidualister og målscorere, og deres offensiv den er i en klasse for sig selv, men med held og en god dag kan vi vinde" - Udtalte en glad Ernesto Valverde kort efter kampens slutning.

-LFC-
Manager

Sv: 18# El Submarino Amarillo i euforisk tilstand!
« Svar #117: 10 Feb 2008, 03:40 »

1/4 2008: Eufori i Villarreal
Af Miguel Menèz
Der er eufori i den lille by Villarreal, udenfor storbyen Valencia. Når der snakkes fodbold på de lokale cafeer og samlingsteder er det ikke Valencia der er emnet, men Villarreal C.F. Fansene strømmer til klubben. El Madrigal har været propfyldt hver evigt eneste kamp siden en gang i januar. Rent fodboldmæssigt imponerer Villarreal stadig, og er kommet flot ud af en periode med kampe mod Nürnberg i UEFA Cuppen, Barcelona, Sevilla, Real Madrid og Valencia: Offensiven har svinget meget på det seneste og Rossi, har været ineffektiv som fandens. Men så har Diego Lopez for alvor spillet sig ind i Villarreal målet, hvilket gav en landsholdsudtagelse i februar. Debuten har han dog stadig til gode.

Seneste resultater:
T: 1-2 Zaragoza (U)
V: 3-1 Recreativo Huelva (H)
V: 2-0 Nürnberg (U)
V: 2-1 Athletic Bilbao  (U)
U: 0-0 Nürnberg (H)
T: 0-1 Barcelona (U)
V: 1-0 Sevilla (H)
V: 1-0 Bayern München (U)
V: 3-1 Valencia (H)
V: 1-0 Murcia (H)
V: 3-1 Almeria (U)

Villarreal startede måneden med at spille en skidt kamp, hvor det blev til et nederlag til Zaragoza på 2-1. Villarreal revancherede sig dog godt da de i næste runde spillede en flot kamp og vandt 3-1 ude over Recreativo Huelva. Villarreal var ugen efter på en svær opgave i Barcelona hvor storholdet F.C. Barcelona ventede. Villarreal var underdogs og måtte også lide et fortjent nederlag på 1-0 på et mål fra Eto'o. Ugen efter var der igen topkamp, da Sevilla ventede hjemme på El Madrigal. Sevilla var efter deres fremragende sæsonstart, røget ned på en fjerdeplads, efter en periode med megen ustabilitet. Villarreal spiller en flot kamp, men er også heldige da Sevilla får hele 3 udvisninger. Fernandez afgører kampen på straffespark midt i anden halvleg også vandt Villarreal 1-0.

Så var det tid til en kamp som mange havde set frem til. Kampen mellem nummer 1 og 2 skulle spilles. Real Madrid var på det tidspunkt ved at ligge afstand til Villarreal, og derfor skulle hjemmeholdet have alle 3 point. Kampen skuffer mange, det var en kedelig og taktisk præget affære, med gode målmands og forsvarspræstatione r. Villarreal får alligevel hevet de 3 point i land da Rio Mavuba scorer et fantastisk flot mål da han lige udenfor feltet skyder den fladt ind i kassen til en 1-0 føring kort før halvleg. Anden halvleg galdt det bare om at holde stand, og det gjorde forsvaret og i særhed Diego Lopez også. Også kunne Villarreal køre en rigtig flot 1-0 sejr over Real Madrid hjem.

Næste uge var der et vaskeægte lokalopgør da Valencia tog i mod Villarreal på Mestalla. Valencia havde skuffet indtil videre i sæsonen og lå helt nede som nummer 8. Valencia virkede også modløse og derfor bringer Matias Fernandez Villarreal foran fuldt fortjent i midten af første halvleg på en ripost fra Giuseppe Rossi. Valencia får udlignet efter en halv time, da David Silva smider et indlæg lige i baghodet på Gonzalo Rodriguez som laver selvmål. Villarreal giver dog ikke op og Giuseppe Rossi bringer Villarreal foran igen i første halvlegs døende sekunder. I anden halvleg dominerer Valencia, men alligevel bringer Giuseppe Rossi udeholdet foran med endnu en pind da han scorer på endnu en friløber i anden halvleg, også vandt Villareal en fantastisk flot udesejr på 3-1 over rivalerne fra Valencia. De næste 2 kampe vinder Villarreal uden at vise det helt store da det bliver til en 1-0 sejr hjemme over Murcia, og en 3-1 sejr ude over Almeria. Fantastisk flot klaret at spille sådan når man skal møde de bedste 4 hold i Spanien. Stillingen er med 8 kampe tilbage sådan her. Ja det kan blive både fugl eller fisk.

Villarreal har udover den spanske liga også spillet UEFA CUP. I 1. Knockout runde ventede det tyske hold Nürnberg. En overkommelig modstander mente eksperterne, og det var de sådan set også. Villarreal vinder nemt 2-0 ude efter at havet domineret i samtlige 90 minutter. Nihat afgør kampen med 2 scoringer i starten af kampen. I returkampen smider Villarreal alle reserverne ind, og den kamp er en ren ørkenvandring og ender 0-0. Villarreal videre til Anden Knockout Runde.

Der ventede en meget svær modstander da de tyske giganter fra Bayern München var modstanderen. Bayern var for en gangs skyld med i den lille Europa cup, efter de havde en ringe sæson sidste år og ikke kunne komme i Champions League.  Første kamp ude på Allianz Arena var Bayern storfavoritter til at vinde, men Villarreal lader sig ikke kyse og spiller flot fremadrettet fodbold. Villarreal dominerer faktisk i en stor del af kampen, og bringer sig fuldt fortjent foran med 1-0 da Matias Fernandez kommer stormende frem til et indlæg fra Thomas Kahlenberg på højrefløjen. Herefter graver Villarreal sig ned, og kører så 1-0 sejren hjem. Med et rigtig godt udgangspunkt fra Tyskland skulle Villarreal så forsøge at køre den hjem på El Madrigal i returopgøret. Villarreal gjorde det dog ikke nemmere for sig selv, da de var totalt uopmærksomme på den tårnhøje Daniel Van Buyten ved et hjørnespark og han pander den ind til 1-0 for Bayern München efter en halv time, også var den føring udlignet. Villarreal kommer ud af omklædningsrummet med en anden mentalitet, og spiller nu offensiv bold med vægt på kontraangreb. Villarreal ligger et tungt pres for at få udlignet. Også kommer Villarreal i gang. Coloccini får udlignet på et højrnespark, Santi Cazorla bringer Villarreal på 2-1 efter en dribletur, og Nihat bringer Villarreal på 3-1, også var den overraskende sikre samlede 4-1 sejr hjemme. Villarreal er nu i kvartfinalen.

Villarreal har for alvor vist at de vil noget i år i denne måned. Holdet har vundet mange kampe i et svært program, og reserverne har vist sig stærke selvom navnene ikke er så kendte. Den næste tid er alt afgørende med Copa Del Rey finale mod Barcelona, de sidste otte vigtige kampe i La Primera Division, også står den også på UEFA Cup kvartfinale mod Sochaux, som Villarreal allerede har mødt og slået forholdsvis let i gruppespillet.

-LFC-
Manager

« Svar #118: 10 Feb 2008, 03:42 »

Tjaa, jeg har prøvet en ny opsætning af, med mørke billeder af, håber i kan lide det. Forresten vil jeg gerne vide, hvilken skriftype i ser updaten i?

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #119: 10 Feb 2008, 10:17 »

God update og lækre resultater Thumbs Up Jeg ved ikke lige hvad skrifttypen hedder, men den er ikke som den normale Wink

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010