home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1049 Gæster Online.

Indlæg: 1132901 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.  (Læst 10822 gange)
tatii
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #15: 07 Maj 2008, 18:48 »

Nice guide:D
Logged

The saddest thing in life is wasted talent
http://youtube.com/v/DqF0hoeH6rs
[center]

Quite
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #16: 12 Maj 2008, 13:55 »

Er jeg den eneste der synes at det her halløj fylder alt alt for meget efterhånden? Iøvrigt lidt det samme med tactics som er blevet abnormt vigtigt at lave smånudseri i. Jeg mener, hvis min wing har 18/18 i pace og acceleration, så kan det fandeme være ligemeget om man sætter hans mentalitet op med 2 når han spiller overfor en back med 7/7. Selvfølgelig skal de ting betyde noget, men jeg synes sq det efterhånden betyder alt for meget. Til tider virker det nærmest somom kvaliteten af dine spillere er underordnet. Jeg synes bestemt de her ting har taget overhånd.
« Seneste Redigering: 12 Maj 2008, 14:07 af Quite » Logged

sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #17: 12 Maj 2008, 19:59 »

Først en super guide og meget godt set.
Godt med de forskellige links.  Smiley

Er jeg den eneste der synes at det her halløj fylder alt alt for meget efterhånden? Iøvrigt lidt det samme med tactics som er blevet abnormt vigtigt at lave smånudseri i. Jeg mener, hvis min wing har 18/18 i pace og acceleration, så kan det fandeme være ligemeget om man sætter hans mentalitet op med 2 når han spiller overfor en back med 7/7. Selvfølgelig skal de ting betyde noget, men jeg synes sq det efterhånden betyder alt for meget. Til tider virker det nærmest somom kvaliteten af dine spillere er underordnet. Jeg synes bestemt de her ting har taget overhånd.

Det er jeg ikke helt ening med dig I. Jeg synes det gør spillet mere realistisk og sjovere at spille. Det gør at du i sidste ende, har en chance med de mindre hold. Se nu bare Zenit P. som slog Bayern og nu er i Uefa Cuppens finale. Dette ville jo stort set aldrig kunne ske hvis det havde været i 06/07 versionen.
Nu har du trods alt selv muligheden for at det kan ske i spillet, omend der skal gøres en del for det.

Men det er det helt sikkert også værd. Jeg blev selv to'er i Uefa Cuppen med Midtjylland i 2 sæson. Jeg tabte desværre finalen 2-1 til Chelsea.  Græder
Logged

Quite
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #18: 12 Maj 2008, 22:22 »

Well, jeg synes det er lidt tosset at man skal gennemskue sådan nogle "koder" for hvad man skal sige til pressen i en given situation. Og jeg synes den del betyder alt for meget i spillet, og det bliver værre for hver version.
Logged

sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #19: 15 Maj 2008, 12:52 »

Well, jeg synes det er lidt tosset at man skal gennemskue sådan nogle "koder" for hvad man skal sige til pressen i en given situation. Og jeg synes den del betyder alt for meget i spillet, og det bliver værre for hver version.
Jamen er det ikke sådan irl?  Hævet Øjenbryn
At du er nødsaget til at tage stilling til den nuværende form som dit hold er inde i, og det samme for din modstander?
Det hjælper jo heller ikke at Kasper Hjulmann (Lyngby red.), inden den nuværende sæson's start, går til pressen og fortæller at han er sikker på at Lyngby ender i top 3, uden at købe ind. Det ville nok ikke være den optimale løsning for Lyngby. De har jo haft nok med at kæmpe for overlevelse i Superligaen - desværre uden held.  Skuffet

Men det er jo lidt af det samme. Man skal tage stilling til det meste som manager, og der skal du også kunne "koderne" hvis du virkelig ønsker succes. Du skal også tage højde for dit holds kvaliteter og de mål som bestyrelsen har sat for dig.  Thumbs Up

Et andet eks. er Michael Laudrup og Getafe. Han udtalte jo til både den danske og spanske presse, at de skulle passe på Aab, da de mødte dem. Havde han sagt noget i retningen af "den vinder vi uden problemer," havde han nok først og fremmest haft problemer overfor Getafes egne fans og så kunne det være at han ikke havde "overlevet" hele første sæson som Getafe træner.  crazy

Derfor synes jeg at dette at kunne "koderne" er en vigtigt del af spillet, da det gør det hele mere autentisk.  Peace

Er der nogle som er helt ueninge med mig, må I meget gerne kommentere dette, da jeg synes dette kan blive en interesant debat.  Smiley
Logged

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #20: 22 Maj 2008, 15:53 »

Her den så på dansk ... Skal lige siges at hvis der er nogen fejl så er det ikk min skyld da jeg har brugt Google Translate til det.

Pre-match taler:

Endelig, efter så mange preliminaries, den vigtigste del: Medierne før kampen interaktion. Nu kan du stille op til noget, du glip før eller endeligt slag. Vælg dine muligheder med omtanke og huske at være alt for sikker sjældent belønnes i spillet. For at gøre det hele klar: god præ-match bemærkninger vil ikke vinde et spil for dig. Men at give de forkerte bemærkninger kan have katastrofale konsekvenser og give den rigtige kommentarer kan øge din moral kraftigt.

     * Vi er i en god form og kan vinde denne = Muligheden for at gå med, hvis dit hold har en god sigt, hvis dine odds søger gode og hvis dine spillere er fast besluttet på og kan håndtere pres.

     * De kan give os problemer = Hvis din form og odds er mindre strålende, hvis du er derudover spiller væk, og hvis dine spillere lider under en manglende selvtillid tror, denne mulighed vil medføre mindre pres og du vil se dit hold er mere afslappet .
     
     * Blot ønsker en god præstation = Hvis du virkelig ikke se mange chancer for at slippe af sted med et resultat eller en bemærkning. Bringer presset ved dine spillere og mest sandsynligt vil resultere i en god moral på trods af at tage et tab. Må ikke undervurdere dit hold Men det kan også miste motivation, hvis du gør det.

     * Du kan se dit hold vinde anyway = Hvis du er øverst, dominerer ligaen fra først til sidst, og du agter at spille en out-of-form nedrykning kandidat, kan du gøre nogle sjov ud af det og hæve din profil som arrogante geni. Måske vil du få en pris, men som du kan gætte, er denne mulighed sjældent af brug, hvis nogensinde. En kommentar ved skøre gra som jeg fandt for godt til at forlade den ud: Denne særlige mulighed er fantastisk, hvis du ønsker alle uden humoristisk sans at hade dig, især dem med navnet Rafa eller romersk.

     * No comment = kun tilrådeligt, hvis din moral allerede er fantastisk over hele linjen.

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------

Pre-match team samtaler

Efter at trykke på 'Spørg Assistant' knappen og fremhævelsen af (eller reverting) nogle af de enkelte team talk forslag, han lavede, bør du nu gøre dine personlige valg, hvordan du ønsker at sende din patrulje i spillet.

     * Fortæl spillerne de kan vinde dette spil = Sandsynligvis et godt valg for de fleste hjem spil, hvor du er favorit, også hvis odds er i din fordel for væk spil og du mener dette er et realistisk syn på dit hold i modsætning til over - hyped odds på grund af en god sigt. Du vil hurtigt se, at dette kan blive dit standard team talk nemt, når du har formået at samle en kombination af fast taktik, en geléagtig patrulje og konsekvente optræden. På trods af rådgivning til variere team-samtaler givet ved in-game hints, er der ikke alt for megen plads til variationer, hvis du har nået denne tilstand stabil præstation. Tøv ikke med at bruge det dengang, og varierer i sjældne lejligheder plus variere individuelle samtaler i denne situation.

     * Ønske holdet held til kampen foran = Dette bør være dit valg for væk spil eller hjemme spil, hvor odds er klart imod dig. Budskabet er simpelt: Du behøver ikke at vinde i dag, jeg allerede ville være tilfreds med et point. Så du bør ikke være alt for vred, hvis du ikke får mere, men dit hold kan være langt mere afslappet og i sidste ende få et resultat.

     * Fortæl spillerne, du forventer dem at vinde kampen = A klare og enkle udsagn, og det vil blive forstået som det er. Men dette kan gøre dine spillere lukkebeslaget og bukke under for et pres. Det kan være nyttige under disse omstændigheder: du er klar favorit til kampen, og du har en meget fast besluttet på, ambitiøse og professionelle hold. Du vil se, at disse former for skovdyrkerlag ofte vil reagere meget positive og glade, hvis du lægger ting klart. Hvis du mangler disse typer af aktører og en klar situation for kampen, skal du holde fri fra dette valg.

     * Fortæl spillerne til at gøre dette for tilhængerne = Af en eller anden underlig årsag standard-assistent valg. Men det bør være forbeholdt den temmelig par spil (afhængig af din liga) mod hård rivaler og lejlighedsvis for cup finale (få trofæ for fans!). Altid tilføje individuelle samtaler.

     * Fortæl de spillere der ikke er noget pres på dem i dag = En mulighed, hvis ønske held og lykke synes at være for meget. Med andre ord, hvis du forventer dit hold til at tabe alligevel eller står over for en af de sværeste spil af sæsonen, uanset om du administrere et top team eller en nedrykning kandidat. Kombiner dette med opmuntrende individuelle samtaler med alle centrale aktører. Også dette er den mest værdifulde hold tale, hvis dit hold er i en krise og mistet sin vindende form for flere spil, og nu vil spille en tilsyneladende lille modstander derhjemme. Mere derefter, når jeg har set et hold inddrive ved hjælp af denne rute. Det lader til at arbejde lige så godt for stærkt bestemmes skovdyrkerlag, som er begyndt at dominere en liga på vilje og har flere ledende medlemmer med stor indflydelse og bestemmelse på området.

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------

Half-time team samtaler

Den vigtigste del af det, siden du nu har chancen for at holde dit hold på sine tæer, hvis de allerede er at vinde, anspore dem op, hvis de er bagefter og har brug for at vende spillet eller gøre dem mere målrettet, hvis de spiller godt, men kan ikke score. Wasting din halv tid team samtaler kan betyde at smide spil og punkter og vil helt sikkert vende tilbage til skade dig.

     * Vis din vrede på holdet / Jeg forventer ikke andet så en win = Du er bagud eller tegne et spil hvor du skal klart vinde uden nogen tvivl. Skift formationer, sætter på en ny spiller og kombinere med individuelle samtaler, og du bør kunne se en anden anden halvdel. Sandsynligvis vil du blive hyldet af dine spillere til at dreje omkring dette spil, hvis du skal lykkes.

     * Skuffet / I ønsker at se mere fra dig = Du er bag væk, men du behøver ikke klart kan se, at en vinder er et must, er du drage mod en ganske god team i hjemmet eller du er førende med et stort team, men kun af ét mål og spillet er langt væk fra at være sikkert for dig side, og antallet af chancer skabt, er for lav. Efterspørgslen mere enhver kan du få det.

     * Du kan vinde i dag = Tilskynd dine spillere på en positiv måde. Brug denne rute, hvis Vrede / skuffet kan være for hård, da du spiller stærkt hold, hvis du stadig overraskende afholde en drage væk uden at være favorit og tror du har potentialet til at vinde. Også dette er den rigtige vej at gå, hvis du ville have foretrukket vred / skuffet, men dit hold har lav moral

     * Sympatiser = Den vej at gå, hvis du uheldsramte bag eller tegning, men se en god præstation.

     * Godt = For at opretholde en god, mindst to mål fører mod en god modstander.

     * Vis tilskyndelse til holdet (hvis det findes) = Hvis du er førende tæt mod stærke modstandere, men dit hold spiller godt og bør opretholde ydeevnen for at vinde.

     * Lad ikke dine præstationer dråbe (hvis det findes) = Hvis du er førende tæt og føler dit hold er i kontrol og dominerer, men har at udsætte fokuserede på at holde føringen.

     * Glæde sig over de resultater (hvis det findes) = viser dette: Deres åre outplaying dem overalt! Hvis du dominere fra første til sidste, men savnet at score endnu, kun scoret en gang, og alt hvad du behøver, er mere held med efterbehandling.

     * Thrilled = en meget klar spidsen for tre mål på halv tid, eller en god fører væk, eller der fører mod en meget stærk modstander. Når dit hold klarer sig over sig selv (selv hvis de gør det hver uge).

     * For fans = Se præ-match. Kun for hård rivaler eller kop slutrunden.

     * Gå ud og nyd resten af spillet / Presset er slukket = For friendlies, hvis der ikke er meget tilbage at vinde, hvis du allerede er klart bagud og spille et hold som også er klart bedre end dit eget team og forventer at tur rundt vil bede om for meget.
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #21: 22 Maj 2008, 15:55 »

Den burde du lige have læst igennem før du postede. Bare for at rette de største fejl.
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #22: 22 Maj 2008, 16:09 »

Det er volapyk.
Edit: hvordan får man google til at oversætte
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #23: 22 Maj 2008, 16:10 »

Logged

steeval
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #24: 22 Maj 2008, 16:11 »

Med alt respekt for google translate bliver jeg mere forvirret af den danske version end oplyst Smiley
Logged

Vi har sgu ikke behov for en kejser Grin

Vi skal bare bruge øl til dig, masser af godt humør og naturligvis LARS  Peace

Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #25: 29 Aug 2008, 11:02 »

Jeg flår lige en gammel tråd frem og brygger lidt videre på den. Jeg har nogenlunde styr på teamtalks, og afholder mig normalt fra prematch-kommentarerne, da jeg aldrig får en ensartet respons fra spillerne. Nogle bliver tændte, andre bliver nervøse, og derfor nøjes jeg med at bruge de almindelige teamtalks. Der er dog et par andre ting, som jeg godt kunne tænke mig at få jeres bud på. Jeg kan nemlig ikke selv gennemskue det.

1: Når en bestemt spiller har udmærket sig i en kamp, så er der til tider et spørgsmål fra medierne, hvor man skal kommentere på hans form. Frit fra hukommelsen kan jeg vælge mellem følgende:
  • X is enjoying his football. I hope it continues
  • X is the first name on the team sheet as far as I’m concerned
  • X need to keep his feet on the ground so he doesn’t get carried away.
  • There is more to come from X and I will be looking to get that out of him.
9 ud af 10 gange vælger jeg det forkerte svar. Enten synes spilleren ikke at han får den ros han fortjener eller også føler han at mine udtalelser lægger pres på ham. Somme tider kan det endda være den samme spiller, som med en måneds mellemrum ryger fra den ene grøft til den anden.

Jeg går ud fra, at man skal tage ting som spillerens personlighed, form, moral og muligvis også alder og holdstatus med ind i billedet, men jeg kan ikke finde den rigtige formel. Hvad gør I? Og virker det for jer?

2: Eftersom ovenstående ikke rigtigt kører for mig, så har jeg heller ikke anvendt muligheden for uopfordret at rose en af mine spillere under player interaction. Er det noget I bruger? Og i så flad hvor hyppigt, og hvad er jeres fremgangsmåde?
Logged


sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #26: 29 Aug 2008, 11:21 »

1:

Jeg har som hovedregel at jeg svarer afhængigt af alderen. Er det en ung spiller der stadig kan udvikle sig siger jeg som regel at han har mere i sig eller at han skal holde sig på jorden. Er det en lidt ældre spiller siger jeg at jeg håber han fortsætter i den bane. Det fungerer som regel fint.

2:

Denne funktion bruger jeg mest til at forbedre moralen hos en spiller optil en vigtig kamp. Jeg prøver såvidt muligt at undgå at bruge denne funktion da jeg optil flere gange har oplevet at en spiller "går i stå" når han har fået for meget ros.

Håber det hjalp dig en smule på vej. Ved godt det er kort formuleret men skriv gerne hvis du vil vide mere Smiley
Logged


-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Pre-match talk - Match talk - Kommentar til profiler osv.
« Svar #27: 30 Aug 2008, 13:43 »

1:

Jeg har som hovedregel at jeg svarer afhængigt af alderen. Er det en ung spiller der stadig kan udvikle sig siger jeg som regel at han har mere i sig eller at han skal holde sig på jorden. Er det en lidt ældre spiller siger jeg at jeg håber han fortsætter i den bane. Det fungerer som regel fint.

2:

Denne funktion bruger jeg mest til at forbedre moralen hos en spiller optil en vigtig kamp. Jeg prøver såvidt muligt at undgå at bruge denne funktion da jeg optil flere gange har oplevet at en spiller "går i stå" når han har fået for meget ros.

Håber det hjalp dig en smule på vej. Ved godt det er kort formuleret men skriv gerne hvis du vil vide mere Smiley

Jeg har aldrig rigt benyttet alderen som parameter, men kan godt se, at den kan være et god ledetråd, når vi taler helt unge spillere eller dem, der er på topniveau. Men der må ligge mere i det. Hvad går man med sen spiller på 24-25 eksempelvis? Er der nogen der tager højde for spillerens personlighed?
Logged


Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010