home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Jun 2025, 22:17 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
28 Jun 2025, 07:37 GentleBreeze Blogs Fallout 76: The 9 Most...
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23588
  1 Bruger, 529 Gæster Online.

Nyeste Bruger: priyadeswal
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Guide til rugekasseklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Guide til rugekasseklub  (Læst 5994 gange)
Rossonero
Gæst

Guide til rugekasseklub
« : 12 Jan 2008, 15:15 »

RUGEKASSEKLUB
GUIDE TIL OVENSTÅENDE

Hvordan får jeg en rugekasseklub?
▪ Gå ind i bestyrelseslokalet
▪ Anmod klubben om en rugekasseklub
▪ Vent til svar fra bestyrelsen (få uger)
▪ Bestyrelsen vil vende tilbage med en liste af forskellige muligheder, hvor de fremlægger informationer, hvilket gør det lettere for dig at vælge rugekasseklubben.

Hvad er effekten?
Effekten er stor, dog skal du selv sørge for at sætte ild til benzinen. Dette er hovedsageligt en gylden mulighed for at udvikle dine talenter, hvilket du gør ved at sende dem til din rugekasseklub, hvor du betaler spillerens løn/gage. Der vil de formentlig få førsteholdsfodbold, og vende tilbage som helt nye spillere i de fleste tilfælde. Forbindelsen vil uden tvivl gøre stor forskel for rugekasseklubben også, da den som dine spillere, udvikler sig.

Transferdelen
Transferdelen er et plus for begge klubber. Hvis rugekasseklubben får et bud fra en klub, på en af deres spillere, informere de moderklubben om tilbuddet. Her kan moderklubben vælge at ignorere det, eller matche buddet, og det vil så være op til spilleren, at vælge den nye destination. Hvis moderklubben ender med rugekasseklubbens spiller, vil det øge samarbejdet, og derved er rugekasseklubben mere villig til at låne deres gode spillere ud til moderklubben.

Indtjeningen
Den helt store fordel er, hvis du kan få fat i et samarbejde med en klub fra Asien eller USA, da deres indbyggertal er ekstrem stort. Dette kan derfor, naturligvis, være med til at tjene penge til din klub via salg af varer. Det burde meget gerne give de 34-52 millioner kroner om året, som må siges at være tilfredsstillende.

Den mindre positive effekt er, at du vil få svært ved at låne dine talenter ud. Klubberne i de nævnte lande, har ikke et plus ved omdømmet. Dette vil betyde, at ikke alle dine spillere vil være villige til at ekspederes derhen, og derved afvise tilbuddet fra rugekasseklubben. Men udover førnævnte, er det en stor bonus.

[ * ] Nu håber jeg, at du har fået fat i essensen af en forbindelse med en rugekasseklub, og deres fordele såvel som ulemper.
« Seneste Redigering: 12 Jan 2008, 15:25 af Rossonero » Logged

Romafan
Landsholdsspiller

Sv: Guide til rugekasseklub
« Svar #1: 12 Jan 2008, 15:19 »

Udemærket guide Rosso, men hvor blev din taktik guide egentlig af?

Rossonero
Gæst

« Svar #2: 12 Jan 2008, 15:20 »

Udemærket guide Rosso, men hvor blev din taktik guide egentlig af?

Tak, Romafan. Den kommer senere hen. Vil lave en fuldent guide, i stedet for at dele den op. Kan dog ikke præcisere et tidspunkt, men den burde komme engang i fremtiden.

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #3: 12 Jan 2008, 15:29 »

Der er jo også andre fordele. Som moderklub får man alt "Scouting Knowledge" fra sin Feeder Club. Ja, jeg kan altså ikke forene mig med de danske oversættelser, så det bliver de engelske udtryk.

Som feeder club er det ofte meget nemmere at låne spillere fra sin parent club. Spiller man f.eks. med et lille hold i england, så foreslår bestyrelsen næsten altid en af de større PL klubber, og dermed adgang til mange talenter.
« Seneste Redigering: 12 Jan 2008, 15:35 af TheDuck » Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Zinqo
Gæst

« Svar #4: 12 Jan 2008, 15:29 »

fin og meget brugbar guide.

kesler
Juniorspiller
**

« Svar #5: 12 Jan 2008, 15:35 »

Flot Guide der Smiley

Keep up the good work

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #6: 12 Jan 2008, 16:25 »

RUGEKASSEKLUB
GUIDE TIL OVENSTÅENDE

Hvordan får jeg en rugekasseklub?
▪ Gå ind i bestyrelseslokalet
▪ Anmod klubben om en rugekasseklub
▪ Vent til svar fra bestyrelsen (få uger)
▪ Bestyrelsen vil vende tilbage med en liste af forskellige muligheder, hvor de fremlægger informationer, hvilket gør det lettere for dig at vælge rugekasseklubben.

Hvad er effekten?
Effekten er stor, dog skal du selv sørge for at sætte ild til benzinen. Dette er hovedsageligt en gylden mulighed for at udvikle dine talenter, hvilket du gør ved at sende dem til din rugekasseklub, hvor du betaler spillerens løn/gage. Der vil de formentlig få førsteholdsfodbold, og vende tilbage som helt nye spillere i de fleste tilfælde. Forbindelsen vil uden tvivl gøre stor forskel for rugekasseklubben også, da den som dine spillere, udvikler sig.

Transferdelen
Transferdelen er et plus for begge klubber. Hvis rugekasseklubben får et bud fra en klub, på en af deres spillere, informere de moderklubben om tilbuddet. Her kan moderklubben vælge at ignorere det, eller matche buddet, og det vil så være op til spilleren, at vælge den nye destination. Hvis moderklubben ender med rugekasseklubbens spiller, vil det øge samarbejdet, og derved er rugekasseklubben mere villig til at låne deres gode spillere ud til moderklubben.

Indtjeningen
Den helt store fordel er, hvis du kan få fat i et samarbejde med en klub fra Asien eller USA, da deres indbyggertal er ekstrem stort. Dette kan derfor, naturligvis, være med til at tjene penge til din klub via salg af varer. Det burde meget gerne give de 34-52 millioner kroner om året, som må siges at være tilfredsstillende.

Den mindre positive effekt er, at du vil få svært ved at låne dine talenter ud. Klubberne i de nævnte lande, har ikke et plus ved omdømmet. Dette vil betyde, at ikke alle dine spillere vil være villige til at ekspederes derhen, og derved afvise tilbuddet fra rugekasseklubben. Men udover førnævnte, er det en stor bonus.

[ * ] Nu håber jeg, at du har fået fat i essensen af en forbindelse med en rugekasseklub, og deres fordele såvel som ulemper.

Fin guide. Der mangler dog nogle råd.

1) Hold øje med talenterne i samarbejdsklubberne . Får de ikke spilletid, så hiv dem hjem igen. De har bedre af at træne i moderklubben, der har en bedre trænerstab(forhåbentlig).

2) Lej kun ud rugekasseklubber fra ligaer, der deltager i spillet. Eleres får spillerne ingen eller kun meget begrænset spilletid. Man skal selvf. ikke afholde sig fra at vælge en kinesisk eller USA baseret klub, da den økonomiske gevist kan være meget stor.

3) Hav flere rugekasseklubber på forskellige niveauer, og vurder i hvilke dine spillere har størst chance for spilletid. På den måde kan man også udvikle subtoppen af talenter bedre.

4) Når man får muligheden for at matche et tilbud fra en samarbejdsklub, så scout spilleren først. Trælst at købe katten sækken. Endnu mere trælst at lade et supertalent gå fra sig.

5) Det her råd er jeg ikke helt sikker på, men andre spillere hævder, at når de køber en spiller fra en USA-baseret eller kinesisk samarbejdsklub, der har niveau til ens førstehold, så vil det booste merchandisesalget yderligere.

Al magt til Z43

Rossonero
Gæst

« Svar #7: 12 Jan 2008, 16:26 »

Tak, og det er jo altid dejligt, at man lige kan få hevet nogle ting ind, man har glemt undervejs. Super! Smiley

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #8: 12 Jan 2008, 16:37 »

Tak, og det er jo altid dejligt, at man lige kan få hevet nogle ting ind, man har glemt undervejs. Super! Smiley

Np Smiley  Du tager bare, hvad du kan bruge af det, og beder en fra crewet lægge det op i "guidesektionen". Det er meget meget længe siden, at der er kommet noget nyt dér...

Jeg mener også, at der var et par ting, man skulle tænke over, hvis man selv var rugekasseklubben. Dét er der måske andre fra FMF, der kan være behjælpelig med? Smiley

FCK88
Manager

« Svar #9: 12 Jan 2008, 16:52 »

Np Smiley  Du tager bare, hvad du kan bruge af det, og beder en fra crewet lægge det op i "guidesektionen". Det er meget meget længe siden, at der er kommet noget nyt dér...

Jeg mener også, at der var et par ting, man skulle tænke over, hvis man selv var rugekasseklubben. Dét er der måske andre fra FMF, der kan være behjælpelig med? Smiley
Når man SELV er rugekasseklub så kunne man jo give moderklubbens udlejede spillere spilletid og på den måde bygge sit eget omdømme op.. så er der måske flere bestyrelser i større klubber der lægger mærke til ens klub hvorved man på den måde kan få flere større klubber som moderklubber crazy

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

Footi
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 12 Jan 2008, 16:56 »

2) Lej kun ud rugekasseklubber fra ligaer, der deltager i spillet. Eleres får spillerne ingen eller kun meget begrænset spilletid. Man skal selvf. ikke afholde sig fra at vælge en kinesisk eller USA baseret klub, da den økonomiske gevist kan være meget stor.

Forkert. Jeg er Brøndby og udlejer tit spillere til GAIS. De får masser af kampe og udvikler sig.

EDIT: Og jeg har ikke den svenske liga med.
« Seneste Redigering: 12 Jan 2008, 16:59 af Footi » Logged

nobleman
Gæst

« Svar #11: 13 Jan 2008, 22:02 »

Synes der mangler den del med muligheden for at leje spilelre ud for at omgå arbejdstilladelsen og evt hvilke lande det kan vær een fordel at have sådan en aftale med(hvisker at f.eks klubber i spanien der kræver det kun 2 år før de evt er spaniolere som sekundær nationalitet)

hj1128
Lilleputspiller
*

« Svar #12: 07 Feb 2008, 13:38 »

Jeg spiller lige PT med Roma og er blevet tilbud bl.a. en klub i Japan og en i USA. Jeg håber da jeg får et mersalg ud af det, da jeg skal betale 15 eller 20 mio DKK om året for aftalen.

Er man sikker på at få det mersalg og kan man evt. gøre noget yderligere??

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #13: 07 Feb 2008, 13:49 »

Til Rosso:
Har først set den nu.

Syntes den er lidt mangel fuld, forsøg evt. at sætte nogel ElG's forslag ind, og så er der en fejl i det afsnit der hedder "transferdelen" da det er moderklubben der er mere villig til at låne ud til rugekassen, ikke omvendt. Det er meget sjældent at en moderklub låner fra en rugekasse!
Men prøv at fylde lidt mere på. Den kan sagtens blive god den her.

Jeg spiller lige PT med Roma og er blevet tilbud bl.a. en klub i Japan og en i USA. Jeg håber da jeg får et mersalg ud af det, da jeg skal betale 15 eller 20 mio DKK om året for aftalen.

Er man sikker på at få det mersalg og kan man evt. gøre noget yderligere??

En så stor klub som Roma, så vil du sælge meget mere i merch. Men det er ikke sådan at du får et beløb på en bestemt dato i spillet, det gør din feederklub derimod.
Men vil mene at det vil være til stor fordel for dig at indgå det samarbejde!

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Nemeth
Landsholdsspiller

« Svar #14: 07 Feb 2008, 15:30 »

Hej ..b u b

Hvad hvis man finder en rugekasseklub i Asien eller USA , og man er et dansk hold ?
Giver det så lige så meget gevinst eller er det bare spild af penge ?

For de danske klubber har jo ikk lige verdensbedste omdømme ?

Og skal man bare være heldig at bestyrelsen finder en samarbejdesklub fra Asien eller USA ?

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010