home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Newcastle - tilbage mod toppen ?
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Newcastle - tilbage mod toppen ?  (Læst 29523 gange)
BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #90: 30 Jan 2008, 06:39 »



Newcastle forstærker sig


2 / 7 - 2008


Danske Brian Lindahl har nu været manager for Newcastle i et års tid. Han skal nu købe spillere til sæson 2, og de første indkøb er allerede gjort. En vigtig ting er også sket i Newcastle, og det vækkede stor glæde for klubbens fans. Michael Owens kontrakt, som udløb i 2009, er blevet forlænget til 2012.

Brian Lindahl siger til dette:
"Både Owen og Martins har været meget eftertragtet, så det er lækkert at vi nu har fået forlænget med Owen så vi har ham i 4 år endnu. Han er kun 28 år og lige ført England til EM finalen som de vandt. Han spillede rigtig godt, det viser en klasse spiller vi har i truppen. Jeg er meget glad"

Brian Lindahl har haft taget en snak med flere af spillerne, det betød at en spiller som Duff er sat ned på reserveholdet og sat til salg. Grundet Duff høje lån, så er der ingen klubber der vi have kantspilleren. Han har kontrakt udløb med Newcastle i 2011.
Mark Viduka og Ameobi er begge vendt hjem fra lejophold og befinder sig også på reserve holdet, hvor også Babayaro, Ramage og Cacapa af andre store navne også befinder sig. Ingen klubber har vist interrese for de nævnte spillere, det er nogen dyre drenge der render rundt på reserveholdet.

Newcastle har givet Brian 380 millioner dkr i følge mine oplysninger til at hente nye spillere, det kræves dog også at man kommer i Europa via en plads fra rækken. Så en top 6-7 stykker er målet for Newcastle igen iår. Newcastle har indtil videre hentet 3 nye spillere:
Per Ciljan Skjeldbred



Navn: Pedro
Alder: 18 (udløb 2011)
Fra: Arsenal
Land: Brasilien
Pris: Ca 5 mill
Plads: Forsvar/Wingback, offensiv midtbane VC

Brian´s kommentar til købet:
"Pedro var udlånt til Salamanca og efter vi havde set et par kampen så valgte vi at købe ham. Desværre har han ikke fået arbejdstillaldelse, så vi har sendt ham til vores Belgiske klub. Vi forventer at han kan bidrage til noget i fremtiden.


Navn: Per Ciljan Skjelbred
Alder: 21 (udløb 2012)
Fra: Rosenborg
Land: Norge
Pris: Ca 20 millioner
Plads: AM RLC

Brian´s kommentar til købet:
"Ciljan er stadigvæk ung, jeg har sagt til at han vil være backupspiller i den første tid. Han virker som et lovende talent som kan spille en del pladser på midtbanen. Han styrke er den offensive, jeg regner dog med at han vil få en del kampe via venstre kanten da jeg nu har sat Duff ned på reserveholdet"


Navn: Javier Mascherano
Alder: 24 (udløb 2012)
Fra: Liverpool
Land: Argentina
Pris: Intet
Plads: DMC

Brian´s kommentar til købet:
"Javier kommer til at betyde så meget for holdet næste sæson og selvfølgelig i fremtiden. Selvom han ikke er alt for høj, så har han en vis styrke, han har et godt overblik og kommer til at være en vigtig brik på vores midtbane. Super køb hvis jeg selv skal sige det"


Nyt fra Newcastle i overskrifter:

  • Javier udtaler: Jeg glæder mig til at spille for Newcastle
  • Mange klubber vil have Martins
  • Tim Krul er rykket op på førsteholdet
  • Newcastle leder efter angriber hvis Martins skulle blive solgt
  • Emre og Milner kunne være på vej væk, Newcastle afviser!
  • Rygter om at Newcastle vil skifte system
  • 7613 flere pladser på St.James Park
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Guldbrand
Gæst
 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #91: 30 Jan 2008, 08:08 »

Flot update..  Er det muligt at få et SS af Per Ciljan Skjelbred ?
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #92: 30 Jan 2008, 08:29 »

Fed update Blazzo.... Især med de overskifter til sidst.....
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #93: 30 Jan 2008, 17:38 »

Selvfølgelig er det muligt at få et SS af ham. Og tak til jer begge.



Om 2-4 år vil jeg tror, hvis han udvikler som jeg håber, så kan han være i start 11. Nu skal han bare være backup.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


-Benja-
Gæst
 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #94: 30 Jan 2008, 17:40 »

Spændende indkøb Wink
Logged

S
Gæst
 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #95: 30 Jan 2008, 19:24 »

Syygt gode indkøb med Mascherano og Skjelbred.. :O. Lover godt til om 2 sæsoner, der bliver de supervilde.. Allerede i den her sæson er jeg sikker på at Mascherano kommer til at gøre det godt..
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #96: 31 Jan 2008, 06:42 »



Ny taktik


23 / 7 - 2008

Grundet købet af en spiller, Javier Mascherano, så har Brian Lindahl valgt at ændre taktikken lidt. Der er lagt meget fokus på hvad Javier er god til og hvordan han bedst kan bidrage til holdet. Før spillede Newcastle tit en 4-4-2, flad.
Newcastle nye lineup ?

Nu har Brian så valgt at tage Javier ned på den defensive midtbane, samtidig har den anden midtbanespiller fået lidt mere offensive indstillinger.

Med en så boldsikker spiller som Javier til at fordele spillet så er der også ændre fokus på pasningspillet. Sidste år var Newcastle et meget direkte hold, som også gjor at holdet scorede rigtig mange mål, i denne sæson vil det flotte pasningspil være i fokus, når det der mulig. Baneforholdene er ikke altid gode i England.

Newcastle har indtil videre spillet 2 træningskampe, begge er endt med sejr. Først en 2-0 sejr over Inverness og derefter 3-0 over Rayo Majadahonda.




Jeg fik en lille snak med Brian Lindahl:

Nå Brian, er holdet på plads ?

Brian:
Det føler jeg. Kunne godt have tænkt mig at komme af med nogen spillere, men som det ser ud til nu, så er det umuligt.

Hvem vil du gerne af med, og hvorfor er der ingen købere til dem ?

Brian:
I kan jo selv se hvilke gode spillere der løber rundt på reserveholdet. Babayaro, Cacapa, Duff, Ameobi og Viduka. Alene der løber næsten 7 millioner rundt i løn, det er mange penge. Og grunden er den samme, ikke man klubber har råd til at give så meget i løn. Jeg har tilbudt de spillere væk, meget billigt. Men ingen vil have dem. Heldigvis har flere af dem kontrakt udløb om et år.

Du har jo hentet Javier til den defensive, hvad hvis han får en alvorlig skade og ikke kan spille ?

Brian:
Så har jeg folk som Butt og Faye at sætte ind. Rädoi og Barton kan også sagens spille den defensive midtbane. Javier er dog klart førstevalg.

Jeg har hørt rygter om at Martins var meget tæt på at skifte til ligarivalerne fra Tottenham, er det sandt ?

Brian:
Måske.. jeg kan sige så meget at Martins var tæt på et klubskifte.

Men ikke til Tottenham ?

Brian:
Ingen kommentar!

Har i kig på en erstatning for Martins, eller får Vuoso og Defoe chancen ?

Brian:
Så langt vil jeg ikke tænke, Martins er ikke solgt. Selvfølgelig kigger vi på marked, men Vuoso og Defoe er udmærket spillere at have hvis Martins blev solgt.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #97: 31 Jan 2008, 10:25 »

Uha.... manageren nægter at udtale sig om et evt. salg, hehe..... Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #98: 01 Feb 2008, 17:49 »

Uha! Mange tak for alle jeres kommentar. Håber jeg kan gøre det ligeså godt i ligaen igen, samtidig med at komme langt i Champions League. Synes kun der er 9 der har stemt! Kan i så komme igang! Opstemt

Godt indlæg endnu engang, BlaZZo.

Og så bare lige fordi jeg faldt over ovenstående du har skrevet for en uges tid siden, så mangler jeg valgmuligheden: Vinder turneringen Smiley

-bune
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #99: 02 Feb 2008, 12:24 »



Lodtrækning til Champions League


10 / 8 - 2008

Newcastle har endnu ikke været så aktiv på spillermarked. Der kan dog nå at ske noget endnu. Vi skriver kun den 10. August og transfer vinduet lukker sidst på måenden.

Newcastle har spillet 2 kampe siden sidst, en træningskamp mod Italienske Terrassa som blev vundet stort med 6-0.

Pokalmestrene og ligamestrene mødes i altid i den såkaldte Charity Shield. 3 spillere var væk grundt OL for U23 landshold. Så Martins, Tim Krul og Pineda kunne ikke være med i åbningskampen til ligaen.
Selvom Newcastle faktisk skaffede de nødvendige antal chancer, så var det ikke godt nok. Man Utd scorede på 2 overtidscoringer, først Carrick med et langskud i første halvlegs overtid, da Newcastle så ville ligge et pres på Man Utd i slutminutterne så kom Tevez på måltavlen og Man Utd vandt fuldt fortjent med 2-0.
Der var ikke så meget bid i Newcastle i dag, de virkede ikke motiveret og det lover ikke godt for de nærmeste kampe.

Nicky Butt blev skadet under træning og må se kampene fra tilskuerepladserne de næste 4 måender. Pineda blev skadet under OL og er ude i omkring en måned med en forstuvet ankel, ligesom Smith også er ude i 3 uger. Newcastle har fået tilknyttet en ny talentspejder, Horst Höttges, som har flere kontakter rundt omkring i verden. En ny fysio er det også blevet til, Italienske Gianni Nanni er hentet fra Bologna.
Steven Taylor har forlænget hans kontrakt frem til 2012.
Newcastle har hentet en 20 årige brasilianer til højre back pladsen. Han hedder Leyrielton og kom fra Goias. Han har dog ikke fået arbejdstilladelse, så Newcastle bliver nød til at sende ham til deres belgiske klub, det har dog af ukendte årsager ikke været muligt at sende ham derned endnu. Det forventes at han om 3-4 år har fået arbejdstilladelse, hvis han får lov til at skifte til VH Hamme.

Gennemgang af truppen


Her er et overblik over Newcastle 08/09 per 10.August 2008:

Samlet antal spiller i 1.holdstruppen: 24

Målmænd:
1) Shay Given (ny anfører) 32 år
13) Steve Harper 33 år
29) Tim Krul 20 år

Kommentar:
Newcastle har 3 rigtig dygtige målmænd. Given har et par svagheder, dog ikke så alvorlige at han bliver slået af Harper. Harper er nok den bedste reservemålmand i Premier League. Tim Krull er ung, han bliver dog fremtiden.
Karaktere: 9 ud af 13

Højre Back:
2) Stephan Carr 31 år
21) Habib Beye 30 år

Kommentar:
Beye er helt klart første valg på højre back pladsen. Den 30 årige spiller er stabil, hurtig og kan lide at gå med frem. Hvis der opstår skade til ham, så er Carr som backup. Ikke optimalt da jeg ser Carr som det svageste led på Newcastle holdet. Faye kan også sagens spille højre back hvis der skulle opstå problemer.
Karaktere: 8 ud af 13

Venstre back:
3) Jose Enrique 22 år
18) Gonzalo Pineda 25 år

Kommentar:
Enrique kan endnu ikke Engelske 100% efter et år i england. Jeg er sikker på at han kommer til at spille meget bedre når han kan sproget helt. Han skuffede mig lidt sidste år, kom ikke så meget med frem som vi kender ham for og lagde kun op til 3 mål i de 32 kampe han spillede. Pineda blev købt som central forsvar, og som backup til venstre back pladsen. Pineda har mere rutine og kan også sproget helt. Vil ikke overraske mig hvis Brian Lindahl satsede på ham som første valg, desværre har han fået ødelagt sæsonstarten med en skade.
Karaktere: 9 ud af 13

Centralt forsvar:
4) Martin Skrtel 23 år
19) Mirel Rädoi 27 år
25) Steven Taylor 22 år

Kommentar:
Både Pineda og Faye kan også spille centralt forsvar, så jeg mener at Newcastle er okey besat her. De 3 spillere som skal kæmpe om de 2 pladser er de overstående. Rädoi er med hans rutine og lederegenskaber næsten et sikker navn på holdkortet. Skrtel og Taylor er 2 meget lige spillere som ikke er så voldsom hurtige. Det er igen problemet for Newcastle, de har ingen hurtige midterforsvarspille re. Skrtel var holdets bedste mod Man Utd. Jeg tror det bliver Skrtel og Rädoi som er førstevalg til forsvaret. Taylor har udviklet sig en del og der skal ikke mange fejl til fra en af de 2 andre før Taylor får chancen.
Karaktere: 9 ud af 13

Højre midtbane:
16) James Milner 22 år
17) Alan Smith 27 år
24) Jani Virtanen 20 år

Kommentar:
Selvom Milner lagde op til 14 mål i 38 ligakampe så synes jeg stadigvæk der mangler noget her. Milner har kæmpe talent og jeg tror og han bliver bedre i denne sæson. Det kan blive en rigtig god sæson for Milner. Smith er en allround spiller som mest bliver brugt på kanten. En god type at have i truppen da han også kan spille central midt og angriber.
Virtanen har langt vej til start 11, han burde lejes ud.
Karaktere: 8 ud af 13

Venstre kant:
14) Charles N´Zogbia 22 år
28) Per Ciljan Skjelbred 21 år

Kommentar:
Ligesom på højre kanten så har vi også en rimelig ung spiller her i N´Zogbia, talentfuld spiller som desværre laver alt for få mål. 1 sølle mål blev det til i sidste sæson. kan ligesom Milner godt blomstre op i denne sæson. Per Ciljan er også en allround spiller som kan dække alle pladser på midtbanen. Som udgangspunkt skal han være backup for N´Zogbia.
Karaktere: 8 ud af 13

Defensiv midtbane:
22) Nicky Butt 33 år
23) Javier Mascherano 24 år
25) Abdoulaye Faye 30 år

Kommentar:
Indkøbet af Mascherano er rigtig godt. Han kommer til at skabe den manglede balance på holdet med hans store styrke i det defensive arbejde. Faye og Butt er udmærket reservespillere at have på den plads. Dog ingen tvivl hvem der er fast på den defensive midt
Karaktere: 10 / 13

Central midtbane:
5) Emre 27 år
7) Joey Barton 25 år

Kommentar:
Meget tæt kamp om den centrale plads foran Mascherano. Emre er mere teknikkeren hvor Barton er den hårdtarbejde mand. Kan ikke sige hvem der kommer til vinde denne duel, men tæt bliver det. Problemet opstår hvis en af dem bliver skadet, så er der ikke nogen rigtig god backup. Men da Smith og Skjeldbred også kan spille derinde burde det ikke være noget problem, jeg mener dog stadigvæk at en optimal afløser burde være der.
Karaktere: 8 ud af 13

Angribere:
9) Martins 23 år
10) Michael Owen 28 år
12) Matias Vuoso 26 år
31) Jermaine Defoe 25 år
Kommer Newcastle i gruppespillet ?

Kommentar:
Her er Newcastle rigtig godt besat, et af de bedste angrebspar i England med Martins og Owen. Gode backup spillere i Vuoso og Defoe. Martins er dog på vej væk og der er problemer med at finde en god erstatning. Hvis Martins bliver så bliver der lavet mange mål af Martins og Owen
Karektere: 11 ud af 13

Viduka er udlejet til Livorno igen. Livorno betaler 700.000 ud af de 2,5mill han får om måneden.
Ameobi er udlejet til W.B.A, de betaler alt hans løn.
Cacapa, Babayaro og Duff er stadigvæk at finde i reserve truppen.

Der var lodtrækning til 3.Kval runde i Champions League. Navnet på klubben kom frem... Martimo fra Portugal blev modstanderen. Kampene spilles 13 August og 27 August. Første kamp er i Portugal.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


JKJ
Gæst
 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #100: 02 Feb 2008, 13:07 »

En af de bedre blogs må jeg sige  Thumbs Up

Synes dog din trup ser lidt smal ud i forhold til at kæmpe i CL, de karaktere du giver burde vel alle steder være min 1-2 højere hvis du virkelig vil være med hvor det sker, samlet giver dine karaktere kun et snit på 8,88 og imo skal du altså op på mindst 9,5 for at være med i toppen...

Men bare det du har fået dem så højt op er flot og måske du har en langsigtet plan over flere år, du er i hvert fald godt på vej Wink
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #101: 02 Feb 2008, 13:57 »

Jeg takker for din kommentar.

Jeg synes også den er en smule smal, men hvor vil du anbefale jeg kunne forstærke mig henne ? Jeg er normalt ikke type der går ud og køber for flere hundre millioner, med mindre jeg får solgt en spiller.

Jeg synes selv jeg have nogen realistiske karaktere, kunne måske godt havde givet den et hak op et par steder, så ville jeg få et større gennemsnit. Men jeg håber du kan komme med et forslag til et par pladser.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #102: 02 Feb 2008, 14:01 »

Måske skal du forstærke dig på den centrale midtbane eller på venstre kanten vil jeg sigge, da det er to af de tynde pladser og så din backs
Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #103: 02 Feb 2008, 14:01 »

Hvis jeg også må svare Smiley ?

Centerforsvaret .. Tror du ville få stor glæde af at købe en meget stærk midterforsvare.

Kan være du har nogen på sinde ?
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #104: 02 Feb 2008, 14:04 »

ss af pedro
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010