home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 329 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Newcastle - tilbage mod toppen ?
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Newcastle - tilbage mod toppen ?  (Læst 29602 gange)
S
Gæst
 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #45: 18 Jan 2008, 20:46 »

Fuck hvor godt. Nice at se din neger i angrebet er kommet rigtig igang, 7 mål i 3 kampe..! 3 sejre i træk er noget der er vigtig, og specielt da det er hold du skal vinde over. Hvilken plads ligger du nu ? Smiley
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #46: 18 Jan 2008, 21:07 »

Martins er gået fuldstændig amok! Det er lækkert. Nu skal Owen også bare igang.
Jeg ligger iøjeblikket nr 7. En del hold der er inden for 2-3 point.

Kommentar modtages gerne! En masse der skrev i starten de ville følge med, ville være rigtig cool med en kommentar. Hvad synes man om stilen, skal jeg ændre lidt på den, står der for meget / for let ??
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #47: 19 Jan 2008, 08:38 »



Drama i Carling Cup


10/12 - 2007

Det blev en god start for Newcastle manager i December måned. Brian Lindahl blev kåret til månedens manager i November. Martins blev kåret til den anden bedste spiller, Tevez fik dog flest stemmer. Af de unge løb Milner med titlen som månedens unge spiller. Han vandt foran holdkammaraten, N´Zogbia.

Der ventede en meget spændende kamp for Newcastle, Carling Cup kampen mod West Ham på hjemmebane. Newcastle kunne bringe sig i semifinalen med en sejr. Inden da var der en udekamp mod Blackburn og efter Carlin cup kampen havde man Everton hjemme.





Der var mødt sølle 19377 op på Ewood Park. Blackburn har fået en skandaløs start på sæsonen hvor de kun er nr 16. 2 sejr er det blevet til, så klubbens fans møder ikke talstærk op som før i tiden. Eneste posetive er dog Uefa Cupen hvor de ser ud til at gå videre.
Selvom der ventede en vigtig kamp rundt om hjørnet blev der kun sparet på Owen, Vuoso overtog hans plads:
Given(GK), Baye(DR), Rädoi(DC), Pineda(DC), Enrique(DL) - Milner(MR), Barton(MC), Emre(MC), N´Zogbia(ML) - Vuoso(FC), Martins(FC)

Martins viser igen at han er skarp og kan med lidt held blive topscorer i Premier League hvis han fortsætter. Efter 16 minutter bragte han Newcastle foran via en aflevering fra Vuoso.
Blackburns store stjernespiller er uden tvivl den tidligere Bayern Munchen spiller, Santa Cruz. Han fik udlignet for Blackburn og lige efter pausen var det hans angrebspartnet McCarthy der bragte hjemmeholdet i front. Det var faktisk en rigtig underholdene kamp hvor der var høj tempo, mange chancer og posetiv stemning på banen.

Det er efterhånden en del siden at Vuoso er kommet på måltavlen, han blev taget ud i det 66. minut for Owen. Netop Owen fik udlignet da en anden indskifter, Smith, lagde en flot aflevering til ham som han satte stensikkert ind.
Der var lagt 4 minutter til, kampen så ud til at ende 2-2, Owen ville det anderledes. Han fik en tilfældig bold inde i feltet, han sparkede på mål, Friedel redder, returbolden ender hos Owen som let kan udplacerer den liggende målmand!
Blackburn - Newcastle 2-3




Kan Newcastle gå hele vejen ?


Man kunne rolig se at de to hold havde mødt hinanden for få dage siden. Ikke så mange målchancer, holdene så hinanden an og det blev faktisk en kedelig kamp. Senere blev det dog et stort drama. Brian Lindahl´s udvalgte:
Given(GK), Carr(DR), Taylor(DC), Cacapa(DC), Pineda(DL) - Smith(MR), Butt(MC), Emre(MC), N´Zogbia(ML) - Viduka(FC), Owen(FC)

4 spillere havde fået genvalg fra kampen mod Blackbur. Pineda var rykket ud på venstre backen. Normalt ville Babayaro havde spillet, en skade fik forhindret det. Given, Emre og N´Zogbia fik genvalgt.
Måske var det 7 nye spillere der gjor udfaldet, at Newcastle aldrig rigtig kom igang. West Ham fik scoret med 8 minutter til slutfløjtet og igen skulle man frem i overtiden for at se udligningen. Og hvilken vigtig kasse for Alan Smith. Faye havde afsluttet udefra og fra en skarp vinklen fik Smith, Newcastle, i forlænget spilletid og drømmen om Carling Cup titlen levede stadigvæk.
I den forlænget spilletid var det to taktiske hold som ikke ville ofre for meget bagved, så kampen skulle ud i straffesparkskonkur rence.




De 5 skyttere fra Newcastle:
Pineda(18), Owen(12), N´Zogbia(16), Smith(12), Cacapa(12)
De 5 skyttere fra West Ham:
Zamora(17), Noble(15), Shorey(15), Mullins(10), Gabbidon(10)

Der var virkelig lagt op til en spændende dyst..
Pineda går frem og... brænder! | Zamora går selvsikkert hen og placerer den i modsatte side | 0-1 West Ham
Owen løber til bolden og... scorer! | Noble ser nervøs ud, og med god grund.. han rammer stolpen | 1-1
Presset er på unge Charles.. han er stensikker! | Indkøbte Shorey skal forsøge sig.. og scorer! | 2-2
Kan Smith gøre det igen... jada! Han scorer | Mullins ser træt ud efter 120minutter, det kan ikke ses, GOAL | 3-3
Rutineret Cacapa skyder.. og scorer.. ikke sikkert, men den er inde | Så er det op til Gabbidon.. Given redder!! | 4-3 Newcastle

Newcastle - West Ham 1-1 (4-3)




Så er der hjemmekamp mod Everton. Everton har ligesom Blackburn skuffet indtil videre i Premier League. En 15 plads er godt når de var spået til at få en 6 plads. Lescott, Baines og Pienaar er ude med skader.
Pineda er ude med karantæne, så Cacapa, der scorede det afgørende straffe mod West Ham kommer ind.
Given(GK), Baye(DR), Rädoi(DC), Cacapa(DC), Enrique(DL) - Milner(MR), Butt(MC), Barton(MC), N´Zogbia(ML) - Owen(FC), Martins(FC)

Der var igen gang i den på St.James Park. Et rødt kort og 4 kasser blev det til da Everton var på besøg. Martins lagde stærkt ud ved at scorer 2 mål, Begge på hovedstød. Det første mål lugtede meget af offside og Everton spillerne var også rasende.
Så skete det der ikke måtte ske, anføren fra Newcastle fik igen rødt kort. Det andet gule kort kom op af dommerens lomme og tidligt i bad for Joey. Så kom Everton naturligvis tilbage i kampen, første scorede unge Vaughan og 10 minutter før tid udlignede Tim Cahill.
Newcastle - Everton 2-2

Jeg fik en skuffende kommentar fra Brian Lindahl:

"Vi havde så godt fat i dem, vi skaber rigtig mange chancer og jeg synes det ville havde været fortjent hvis vi havde vundet, også med 10 mand. Barton dummer sig, igen. Han har et gult kort i forvejen og går alt for voldsomt ind i en takling. Planen var jeg ville have taget ham ud efter 60.minutter, det var så dommeren der fik ham først ud. Jeg glæder mig over vi holder fast på 6.pladsen"
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


S
Gæst
 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #48: 19 Jan 2008, 09:50 »

Uha Martins er stærk for eftertiden. Håber han kan holde formen ved lige, og at de andre kan blive ved med a tfordre ham med smukke afleveringer. 3 gode resultater og det ser jo super ud i Carling Cup'en.. Hvilke hold er tilbage i den ?
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #49: 19 Jan 2008, 12:13 »

Heps.

Så er jeg lige blevet ajourført med de seneste tre måneders trummelum i Newcastle, det ser godt ud, Lindahl. Gode sejre over de andre sub-tophold og bundhold og delvist pointhøst mod et par af de andre lige under top4. Du skal nok havne på den en 4-6 plads. og tag så lige og vind liga cuppen, og så giv Barton en ordentlig bøde for sit røde kort, jeg vil have mere drama.

-bune
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #50: 19 Jan 2008, 13:59 »



Oprydning i Newcastle ?


11/12 - 2007

Spillere som Rozehnal, Ameobi, Babayaro, Carr og Edgar har ikke fået mange kampe for 1.holdet i denne sæson og der er nu en masse rygter omkring dem.

En af klubbens bedste betalte spiller, Mark Viduka, skulle også være på vej væk ifølge en kilde. Brian Lindahl har ikke været tilfreds med hans indsats og med en månedløn på 2,5mill så vil Brian kan rydde lidt op i truppen. Indtil videre har der ingen bud været på Rozehnal, Edgar, Ameobi og Mark Viduka som officielt står på transfer listen.
Viduka på vej væk ?

Spillere som Babayaro og Carr har stået i skyggen af Beye og Enrique, og det er tvivlsom at de selv er tilfredse med det. Brian Lindahl har fået flere penge til indkøb i Januar måned og her er rygterne:


Alain Traoré fra Auxerre til Newcastle
Kilde: The Sun
Sandsynlighed: Over middel
Note: Newcastle har muligvis planer om at sælge Duff, da N´Zogbia har gjort det godt. Traoré skal være backup

Jimmy Briand fra Rennes til Newcastle
Kilde: Sky Sports
Sandsynlighed: Middel
Note: Hvis Viduka forlader Newcastle, så har man kun 3 angribere. Briand skulle være i søgelyset.

Martin Skrtel fra Zenit til Newcastle
Kilde: Daily Express
Sandsynlighed: Lav
Note: Hvis der bliver solgt en forsvarsspiller så er Skrtel udnævnt som muligt indkøb
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


S
Gæst
 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #51: 19 Jan 2008, 17:38 »

Ser godt ud. Glæder mig til at se om du får styrket holdet.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #52: 20 Jan 2008, 07:05 »



Aldrig mere London..


1/1 - 2008

Der var 4 hold tilbage i Carling Cupen, Newcastle havde chancer for at møde: Man Utd, Aston Villa og Reading. Newcastle skal møde Man Utd i semifinalen hvor de starter på Old Trafford den 9 Januar og retur kamp på St.James Park den 23 Januar.

Der har ikke været meget at glæde sig over som Newcastle fan. Det har faktisk været nogen forfærdelige uger. 2 gange har Newcastle fået vist hvordan man spiller fodbold og udnytter chancerne. Newcastle har været i en lille downperiode. Og som det ser ud lige nu er en 6 plads det realistiske klubben kan opnå.
Vi tager et tilbage kig på Newcastle kampe.
Newcastle har det ikke godt i London

15.December, Chelsea - Newcastle:
Selvom Newcastle faktisk skabte flere chancer og havde mest spil så var det Chelsea som fik en storsejr. Hele 5-1 rejste Newcastle hjem på. Lampard, Drogba 2, Ballack, Pandev stod for Chelseas mål. Martins scorede for Newcastle. At Chelsea vinder så meget er slet ikke fortjent, de var utrolig effektive og Newcastle havde en offday.
Given(GK), Baye(DR), Rädoi(DC), Pineda(DC), Enrique(DL) - Milner(MR), Butt(MC), Emre(MC), N´Zogbia(ML) - Owen(FC), Martins(FC)
Chelsea - Newcastle 5-1

26.December, Newcastle - Bolton:
Newcastle skulle op igen, 11 dage var der gået siden det kæmpe nederlag til Chelsea. Det skulle så vise sig at blive Newcastle kedeligste kamp til dato under Brian Lindahl. Hvis der skulle havde været en vinder så var det udeholdet Bolton, de dominerede specielt 1.halvleg.
Given(GK), Baye(DR), Rädoi(DC), Pineda(DC), Enrique(DL) - Milner(MR), Butt(MC), Emre(MC), Duff(ML) - Owen(FC), Martins(FC)
Newcastle - Bolton 0-0

29.December, Aston Villa - Newcastle:
Så kom det mest glædelige ved Jule og nytårskampene. Det blev til en 3-2 sejr i Villa efter at man havde været bagud med 2-0. Norske John Carew havde efter sølle 19. minutter allerede scoret 2 mål og de medrejste fans var allerede ved at få tankerne tilbage til Chelsea kampen.
Med to mål fra Martins og et fra Rädoi efter et hjørnespark så fik Newcastle en meget vigtig sejr.
Given(GK), Baye(DR), Rädoi(DC), Pineda(DC), Enrique(DL) - Milner(MR), Butt(MC), Emre(MC), N´Zogbia(ML) - Owen(FC), Martins(FC)
Aston Villa - Newcastle 2-3

1.Januar, Tottenham - Newcastle:
Tottenham roder rundt ned omkring 16.pladsen, slet ikke optimalt for et storhold som dem. Mark Hughes er lige blevet ansat som ny træner. Om det var det der gjor udslaget vises ikke, det blev dog en fantastisk kamp med massere af mål. Specielt hjemmeholdet kunne glæde sig. For en Berbatov i form er aldrig rart, i det 9, 11 og 17.minut var han på pletten 3 gange også stod den 3-0 til hjemmeholdet. Owen fik reduceret inden pausen, der var dog langt hjem endnu.
Robbie Keane ødelagde håbet da han scorede efter 69.minutter, Damien Duff fik bare 2 minutter efter reduceret til 4-2. Ledley King fik sat det sidste søm i kisten ved at scorer kampens sidste mål. Rädoi blev udvist i kampens overtid.
Given(GK), Baye(DR), Rädoi(DC), Taylor(DC), Pineda(DL) - Milner(MR), Butt(MC), Barton(MC), Duff(ML) - Owen(FC), Martins(FC)
Tottenham - Newcastle 5-2


Vi er nu kommet ind i Januar måned og jeg er selv meget spændt på hvordan transfermarket kommet til at forløbe for Newcastle.
Newcastle ligger nr 7 med 30 point. Man Utd fører helt suverænt ligaen med 13 point ned til Chelsea.
« Seneste Redigering: 20 Jan 2008, 07:40 af BlaZZo » Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #53: 20 Jan 2008, 13:10 »



Fint udgangspunkt


13 / 1 -2008

Det stod på pokal fodbold i de kommende par kampe. Bolton ventede på hjemmebane i FA cupen´s 3.runde og 4 dage efter var der semifinale i Carling Cupen.
Året startede meget skidt med 5-2 nederlaget til Tottenham. Jeg fik et par kommentar om det kommende program:

James Milner:
"FA Cupen har altid stået højt ved mig. Jeg elsker stemningen omkring den og turneringen har en masse spænding. I andre lande er de ligeglad med deres pokalfodbold, men i england tænker vi anderledes. Derfor er der meget forskel i at spille f.eks i Spanien i forhold til england. Jeg glæder mig allerede"
FA Cupen


Brian Lindahl:
"Vi er heldige at vi trak hjemmebanefordel i 3.runde, udebane mod Bolton ville ikke være så godt. Jeg regner stærkt med vi vinder kampen og går videre til næste runde, jeg har tiltro til mine drenge"

Kampen mod Bolton var kun 10minutter gammel da Martins kunne kalde sig første målscorer. Newcastle havde valgt at ændre lidt på startopstillingen:
Given(GK), Carr(DR), Rädoi(DC), Cacapa(DC), Enrique(DL) - Smith(MR), Faye(MC), Barton(MC), Duff(ML) - Vuoso(FC), Martins(FC)
Pineda har haft nogen dårlige kampe, så Cacapa fik chancen. Anelka fik udlignet inden pausen så holdene gik til pause med 1-1.

I anden halvleg kom der gang i den, Faye fik hans andet gule kort efter 51.minutter, Newcastle fortsatte med 2 mand på toppen. Emre blev indskiftet i stedet for Barton som også løb rundt med et gult kort. Emre fik en hovedrolle kort tid efter, et tvivlsomt straffespark begået mod Vuoso satte Emre i centrum. Emre sparkede den stensikkert ind til 2-1. Bolton lagde det naturlige pres når man er en mand mere. Det lykkes også Speed at få udlignet.

Newcastle dyreste spiller nogensinden, Michael Owen viste hvorfor. I det 86 og 88 minut lavede han 2 mål på kontra. Med sin hurtighed, teknik og overblik så blev han den helt store helt for Necastle.
Newcastle - Bolton 4-2 (FA Cupen)
Saha ødelagde et godt udgangspunkt





Man Utd var kæmpe favoritter da Newcastle kom på besøg i første kamp i Carling Cup. Newcastle havde 3 mand i karantæne: Rädoi, Emre og Faye, så i dagens andledning spillede Newcastle deres 4-5-1 taktik:
Given(GK), Beye(DR), Cacapa(DC), Pineda(DC), Enrique(DL) - Butt(DMC), Barton(DMC), Duff(ML), Milner(MR) - Owen(AMC), Martins(FC)
Man Utd, 4-1-2-2-1:
Van der Saar(GK) - O´Shea(DR), Vidic(DC), Silvestre(DC), Evra(DL) - Hargreaves(DMC), Pique(MC), Anderson(MC) - Sung(AMR), Nani(AML) - Saha(FC)
Spillere som Scholes, Rooney, Tevez, Rio Ferdinand, Neville og Giggs blev sparet. Carrick og Ronaldo var ude med skader.

Bare efter 2.minutter kunne Martins bringe Newcastle på 1-0! En fantastisk start for Newcastle, Man Utd spillerne var lidt rystet, Newcastle kunne med en 1-0 skabe sig et godt udgangspunkt.
Man Utd lagde et enormt pres gennem hele kampen, Newcastle satstede på kontraangreb og der blev nogen farlige angreb ud af det.

Man Utd skabte helt utrolig mange chancer, da kampen var færdig blev der talt op til 28 skud på mål, heraf 19 inden for rammen. Det lykkes dog også Saha at få udlignet i 87.minut,
Given blev kåret til MOM med et flot 9-tal.
Man Utd - Newcastle 1-1 (Semifinale, Carling Cup, 1.kamp)


Efter et par kampe uden nederlag så kom Man City på besøg. Et meget vigtig opgør for begge hold, Newcastle ligger nemlig 7 og City en plads under, begge klubber har 30 point.
Med Rädoi som eneste mand ude startede Brian Lindahl med disse 11:
Given(GK), Beye(DR), Cacapa(DC), Pineda(DC), Enrique(DL) - Smith(MR), Barton(MC), Emre(MC), N´Zogbia(ML) - Owen(FC), Martins(FC)
Brian var tilbage i hans 4-4-2 opstilling efter han havde brugt den mere defensive, 4-5-1 mod Man Utd.

Man City havde 3 nyindkøbte med, Flamini, Almunia og David Ferreira.
Newcastle var i massiv boldbesiddelse det meste af kampen, der skulle dog et selvmål til at komme foran. N´Zogbia smider et hjørne indover, Pineda presser Garrido så meget at han kommer til at heade i et mål. I anden halvleg scorer Owen til 2-0. Italienske Bianchi skabte spædning i kampen ved at reducere med 30 minutter igen. Heldigvis for Newcastle kom der ikke flere mål i kampen. Emre og Smith blev småskadet i kampen og er ude i 1 og 2 uger.
Newcastle - Man City 2-1 (Premier League)

Med sejren rykker Newcastle op på 6.plads, det er så utroligt tæt på dem, Boro på 12pladsen har 27 point. Der er dog langt op til 5 plads, Reading er hele 7 point foran
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #54: 20 Jan 2008, 13:54 »



African Nations Cup


14 / 1 - 2008

Tiden er kommet til African Nations Cup. Newcastle skal undvære 3 spillere:
Senegal: Faye og Beye
Nigeria: Martins
Defoe får trøjenummer 31



Et meget stort tabt for Newcastle at de skal undvære Beye og Martins. Martins har lavet 20 mål i 21 Premier League kampe. Beye har spillet en fantastisk højre back. Carr overtager Beye´s plads som højre back imens han er væk.

Jeg har netop modtaget en meddelse fra Newcastle United:

"Vi er meget tæt på at leje Mark Viduka ud til en spansk klub. Ameobi er udlejet til Birmingham resten af sæsonen.. Og med Martins til African Nations Cup så blev vi hurtige enige om i klubben at der manglede en angriber i truppen. Derfor har vi valgt at hente Jermaine Defoe fra Tottenham. Defoe er en fantastisk spiller, hurtig, god teknik og har en god målnæse. Han har ikke haft den store succes i Tottenham, vi har valgt at tage chancen og håber ikke han skuffer os"

Jeg fik en kommentar fra Defoe:

"Jeg har set frem til et klubskifte. Newcastle passer rigtig godt til mig, det er en kæmpe ære at skulle spille sammen med Owen og Martins. Nu er Martins væk i et par uger, så jeg håber at få chancen allerede i midtugen mod Portsmouth."

Jeg kan samtidig sige at Rozehnal er solgt til Genoa og Edgar til Sunderland. Hvad de er solgt for er ikke blevet officielt.
« Seneste Redigering: 20 Jan 2008, 13:59 af BlaZZo » Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #55: 20 Jan 2008, 14:10 »

Godt indkøb der og god blog i øvrigt.  Smiley
Logged

S
Gæst
 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #56: 20 Jan 2008, 20:06 »

Satme noget lort med Martins :/. Håber det går anyways!! Men satme nogle gode resultater du har hevet hjem der. Lækkert at du er videre i FA cuppen, og et super resultat mod Manchester United, med store muligheder for avancement der.. Glæder mig til den næste update.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #57: 20 Jan 2008, 20:09 »



Newcastle kan uden Martins


27 / 1 - 2008

Der har været et par spændende kampe de seneste par uger, Portsmouth(U), Boro(H), Man Utd hjemme i Carling cup semifinalen og Newcastle har været så heldige at have trukket Burnley i 4.runde af FA Cupen.

Til udebane opgøret mod Portsmouth var der debut til Defoe. Udover de 3 spillere der var rejst med landsholdet så manglede Newcastle også Emre, Barton og Smith.
Given(GK), Carr(DR), Rädoi(DC), Pineda(DC), Enrique(DL) - Milner(MR), Butt(MC), N´Zogbia(MC), Duff(ML) - Owen(FC), Defoe(FC)
Portsmouth må også undvære spillere pga ANC, Kanu, Muntari, Utaka og Traore er væk.

Alligevel kom man godt fra start, efter bare 1 minut satte Krancjar Portsmouth igang. Det ville Michael Owen ikke finde sig i, så på 2-3 minutter blev han dobbel målscorer da han i det 21 og 23 minut bragte Newcastle i front, begge mål var oplæg af nyindkøbte Defoe.
Den tidligere Arsenal spiller, Diaby, ændrede stillingen i kampen da han i overtiden af første halvleg fik scoret. Newcastle var ikke godt kørende i kampen, og fuldt fortjent fik Portsmouth alle 3 point da Benjani scorede 7 minutter før slutfløjtet. En vigtig sejr til Portsmouth som kom over nedrykningsstregen.
Portsmouth - Newcastle 3-2 (Premier League)

En skadesfri Owen

Et hold der puster Newcastle i nakken omkring Uefa Cup pladserne er Middlesbrough. Med en sejr til Boro så ville de kun være 3 point efter så alt andet end en sejr til Newcastle ville være uacceptabel.
Defoe fik genvalg efter en udmærket indsats i seneste kamp, Martins er jo til landskamp så det er kun Vuoso, Owen og Defoe der er i truppen i øjeblikket. Smith kan sagens være angriber hvis der opstår problemer. De udvalgte til hjemmekampen:
Given(GK), Carr(DR), Rädoi(DC), Pineda(DC), Enrique(DL) - Milner(MR), Butt(MC), Barton(MC), Duff(ML) - Owen(FC), Defoe(FC)

En rigtig fin indsats af Newcastle. Owen har overtaget Martins rolle som den store målscorer, igen blev det til 2 mål for den hurtige angriber. Boro leverede en utrolig dårlig indsats, ikke mange chancer blev det til og et selvmål af den tidligere Newcastle spiller, Woodgate hjalp heller ikke på det. Indskiftet Vuoso satte punktum for kampe med 4-0 målet i overtiden.
Newcastle - Middlesbrough 4-0 (Premier League)

En meget glad Michael Owen efter kampen:

"SÅDAN! Jeg spiller rigtig godt for tiden. Jeg er meget glad for at være over min skade, jeg føler jeg kan blive bedre endnu. Vi spiller flot fodbold og nogen gange er det altså let at være angriber for et Newcastle hold. Jeg har hørt nogen rygter om at Chelsea, Man Utd og Sevilla er på plads for at se mig. Jeg er smigret, men regner stærkt med at spille sæsonen færdig for Newcastle, hvis jeg ikke spiller længere"




Så kom den ventede Carling Cup semifinale, 2 kamp. Op til kampen fik jeg talt med et par af spillerne om kampen og de var meget nervøse. Specielt Given, som stod en fantastisk kamp i første opgør virkede spændt:

Given:
"Selvfølgelig er man spændt på sådan en kamp. Vi kan spille os i Carling Cup finalen og den betyder da helt klart noget for mig, truppen og ikke mindst klubben. Klubben har aldrig vundet den før så det ville være en kæmpe ære, vi skal dog lige huske på.. det er altså Man Utd vi skal slå ud.."

Jeg spurgte Brian om han havde planer om at spille samme system som i første opgør, en 4-5-1, eller om han ville beholde sin 4-4-2 ?

Brian:
"Svært spørgsmål.. har endnu ikke taget stilling til det endnu. Defoe kan jo ikke være med fordi han har spillet kampe for Tottenham. Så en mulighed er at bruge 4-5-1 systemmet. VI kan trods alt bruge 0-0 til en hel masse da Man Utd skal oppe og scoret et mål"

Og netop en 4-5-1 blev det til:
Given(GK), Beye(DR), Rädoi(DC), Taylor(DC), Enrique(DL) - Butt(DMC), Pineda(DMC), Emre(ML), Milner(MR) - Barton(AMC), Owen(FC)

Lidt overraskende for mit vedkommende, så synes jeg faktisk at Newcastle havde rigtig godt fat i Man Utd de første 20-25minutter, jeg havde klaret forventet et massivt pres for de engelske mestre, som havde Ferdinand, Carrick, Rooney og Tevev med. Eneste store profil der manglede var skadet Ronaldo.
Newcastle holdt 0-0 stillingen til pausen, der skete det der ikke måtte ske for Newcastle. Højre backen, Carr, blev skadet, og er ude i ca 2 måneder. Meget skidt når Beye er til en slutrunde.
Taylor måtte ud på højre backen og Cacapa kom ind i midterforsvaret.

Man Utd fik chancen for at komme foran samlet, da Cacapa lavede et håbløst straffespark. Rooney skulle sparke... han missede!! Et svagt forsøg lige på Given.
Ikke nok med det, så fik Man Utd chancen fra 11 meter pletten endnu engang. En meget tvivlsom døm af dommer Webb. Rädoi skulle havde holdt omkring Silvestre i straffesparksfeltet, den langsom gengivelse kunne ikke fastslå om han havde ret eller ej.
Denne gang var det Hargreaves der skulle prøve at scorer, igen mislykkes det, et skud på overlæggeren og efterfølgene fik Given fat på den. Helt utroligt at Man Utd ikke kunne få den ind bag Given. Man Utd blev ved med at lægge et pres på Newcastle for at få den afgørende scoring, den kom dog ikke, Emre kunne i stedet udnytte et kontra angreb. Newcastle vandt samlet 2-1 og er i Carling Cup finalen!
Newcastle - Man Utd 1-0 (2-1) - (Carling Cup)

Bertram fik debut



4.Runde af FA Cupen. Hjemmekamp mod Burnley. En sejr til Newcastle er kravet, for Burnley ligger kun nr 11 i Championschip. Uden en højreback i første holdstruppen så fik kun 17 årige Mark Bertram chancen:
Given(GK), Bertram(DR), Cacapa(DC), Taylor(DC), Pineda(DL) - Virtanen(MR), Barton(MC), Emre(MC), N´Zogbia(ML) - Vuoso(FC), Smith(FC)
Flere reservespillere fik spilletid. Cacapa, Taylor, Virtanen, Vuoso og Smith var med fra start.

Burnley var klart i boldbesiddelse hele kampen, men et effektivt angreb kan man ikke sige de har. De er ikke specielt skarpe foran, og det der kom ind fra rammen blev taget af Given uden problemer. Det så også ud til at Newcastle så lidt trætte ud efter et hårdt program med Carling Cup kampe. Alan Smith blev matchvinder på et hovedstød 9. minutter før tid. Oplæg af Emre.
Newcastle - Burnley 1-0 (FA Cupen)



Trup nyt:
Brian Lindahl er på udkig efter en ny central forsvarspiller i stedet for Pineda som ikke har spillet så godt som man kunne forvente. Pineda er stadigvæk med i planerne, men vil nok fungere mere som venstre back og backup i midterforsvaret.
Mark Viduka valgte Livorno som ny arbejdsgiver de kommende 6 måneder.
Brian Lindahl prøver at komme af med Babayaro, Cacapa ogDuff. Men heldet er ikke med ham.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #58: 23 Jan 2008, 17:41 »



Ny forsvarspiller til Newcastle




I Carling Cup finalen venter Reading. Reading er rigtig stærk spillende og ligger nr 5. Charlton fra Championschip er modstanderen i 5.Runde af FA Cupen.


Vigtig kamp for Newcastle. I slutningen af Februar venter Reading nemlig og da klubben ligger 5 og Newcastle 7 så skal Newcastle have 3 point her, samtidig kan man se CC finalisten an.
Given(GK), Taylor(DR), Rädoi(DC), Pineda(DC), Enrique(DL) - Milner(MR), Butt(MC), Barton(MC), Duff(ML) - Owen(FC), Defoe(FC)
Bertram er i følge Brian Lindahl for ung til at deltage i denna kamp. Taylor kommer ind på højre back pladsen. Faye, Beye og Martins er stadigvæk til African Nations Cup.

Det var en tempofyldt kamp med mål i. 2 til begge hold. Reading var foran 2 gange, 1-0 og 2-1. Mål af Owen og første mål af Defoe for Newcastle fik sikret stillingen til 2-2.
Både Taylor og Owen måtte udgå med mindre skader. Der er nu 8 point op til Liverpool på 4 pladsen, 4 til reading og  3 til West Ham.
Reading - Newcastle 2-2




Newcastle har i 11.time på sidste dag i januar købt ny forstærkning til forsvaret. Manager Brian Lindahl har før sagt at han ikke var helt tilfreds med forsvaret som har lukket 42 mål ind i 23 kampe.
Ny mand i forsvaret






Navn: Martin Skrtel
Land: Slovakiet
Landskampe: 22 / 3
Alder: 23 år
Ben: Højre
Højde: 191 cm
Tidligere klubber: Zenit Peterburg og Trencin










En kommentar fra nyindkøbt:

"Jeg er meget spændt på at komme til england. Den engelske liga er meget hård, jeg er dog sikker på, efter nogen måneder, at jeg kan slå til. Starten er altid svær, Newcastle har nogen rigtig gode spillere og jeg ved konkurrencen bliver hård. Jeg kender ikke voldsomt meget til Newcastle, men har fået at vide flere steder fra klubben er fantastisk. Jeg glæder mig til min første kamp"

Brian Lindahl:

"Vi har holdt godt øje med Martin i 6 måneder. Vi forsøgte allerede i sommers at lave kontrakt med ham, men sammen med klubben fandt vi ud af det var bedst at se ham an. Martin er en klog spiller, god i hovedspillet, ikke overdrevet hurtigt, men fysisk stærk. Rädoi og Skrtel tror jeg vil fungere godt sammen."


I følge mine oplysninger har Newcastle betalt ca 47 millioner for deres nye forsvarsklippe.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Temp
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Newcastle - tilbage mod toppen ?
« Svar #59: 23 Jan 2008, 17:43 »

Fed Blog:)
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010