home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
24 Nov 2025, 20:06 Broen13 Blogs #17 Youth to Gold
24 Nov 2025, 13:38 Broen13 Klubsøgnin... Girondins de Bordeaux
23 Nov 2025, 16:15 simmy1 Blogs Et nyt kapitel på 10’eren
23 Nov 2025, 15:24 Broen13 Klubsøgnin... SC Braga
21 Nov 2025, 20:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
21 Nov 2025, 08:49 Broen13 Klubsøgnin... 1860 München
20 Nov 2025, 15:05 Broen13 Klubsøgnin... River Plate
Antal Registrerede Brugere: 23182
  0 Brugere, 532 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kathli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Scouting- ikke Godkendt.
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Scouting- ikke Godkendt.  (Læst 1624 gange)
hejle
Juniorspiller
**

Scouting- ikke Godkendt.
« : 31 Dec 2007, 11:48 »

Hmmm.. Ved ikke helt hvordan jeg skal begynde dette indlæg.

Men i hvertfald er jeg ikke tilfreds med scoutingen i spillet. Folk vil måske ikke helt kunne følge mig i dette. Men tænk lidt over det og kig lidt inde i spillet inden i skyder det her til jorden...

For hvis man nu scouter to spillere som minder om hindanden i stats: lad os tage Fabregas og Moutinho (sporting).

Ser man på disse spillere så er det tydeligt at se at Moutinho er stærkere i en del mental stats, Måske ikke lige vil spil start men lidt inde. han er dog kun en lille smule bag ud i passing og technic. men ellers er de stort set det samme. I må lige selv kigge og sammenligne. har ikke lige nogen ss. (er på Job).

Men i hvertfald siger en scout at disse to spillere er meget langt fra hinanden. Fabregas er klart bedst. Her er jeg så lidt uening. i hvertfald hvis man skal kigge på statsne - og det skal vi jo, da det er det eneste vi kan se..... Grin

For alle som har spillet manager kan jo se at der ikke er meget forskel på dem. Moutinho er endda bedre i bravery og aggression og et par andre i mental. Mens deres fysiske er nogen lunde ens.

Hvordan kan det være at en scout så siger at der er så stor forskel på dem???

Enkelt - Deres ability. Men den kan vi jo ikke se. fabregas er på omkring 190 når spillet starter og Moutinho omkring 160. en stor forskel i deres ability. Men det kan man jo ikke vide hvis man ikke har været inde og kigge i editoren.

Så man må konkludere at scouts kigger meget mere på deres "Hemmelige ability" end deres egentlige stats. Hvilket er lidt ærgeligt. da det kan resultere i lidt forvirring.

Deigo Buonanotte fra river han er jo disse to herrer klart overlegen i technical stats og er også ok med i mental. sløj i de fysiske. Men det kan variere fra spil til spil. Alle scouts ville sige at man skulle holde sig langt væk fra ham.. Fordi hans ability kun ligger omkring de 100 plus -minus... Selv i Dk ville han ik betragtes som et must have.. Selvom han stats mæssigt burde give alle baghjul, trods sine mangler i det fysiske.

Enige eller uenige??

« Seneste Redigering: 01 Jan 2008, 08:10 af hejle » Logged

played since 1996.. Manager rules

Axehunter
Ynglingespiller

Sv: Scouting- ikke Godkendt.
« Svar #1: 31 Dec 2007, 11:51 »

Enig, men jeg har også lidt en idé om at de store stjerner bliver favoriseret frem for de mindre kendte talenter

Nuværende spil:
Basel FC: 07-??

Spiller stadig FM 2008, er for doven til at købe 09 Peace

hejle
Juniorspiller
**

« Svar #2: 31 Dec 2007, 11:53 »

Enig, men jeg har også lidt en idé om at de store stjerner bliver favoriseret frem for de mindre kendte talenter

Både ja og nej.. For Hvis man laver en spiller med samme ability som fabrgas. så ville en scout sige at de var ens næsten uanset stats... så de favorisere ikke, syntes jeg.

Axehunter
Ynglingespiller

« Svar #3: 31 Dec 2007, 12:00 »

Okay det kan diskuteres men til selve indlæget så synes jeg at du har ret

Nuværende spil:
Basel FC: 07-??

Spiller stadig FM 2008, er for doven til at købe 09 Peace

hejle
Juniorspiller
**

« Svar #4: 01 Jan 2008, 08:11 »

Okay det kan diskuteres men til selve indlæget så synes jeg at du har ret
Bare iorden.

Flipperen
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 01 Jan 2008, 10:57 »

Det kan sagtens passe, det du siger. Men er der nogen i vejen med det da? De tænker vel bare frem i tiden og forsøger at finde de bedste, af de bedste til dig som kan forstærke dig mest muligt?

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

Footi
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 01 Jan 2008, 11:05 »

Det kommer jo meget an på hvor gode spejdernes stats er - gør det ikke?

Flipperen
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 01 Jan 2008, 11:08 »

Jo, det er klart. Jeg tager i hvert fald altid de bedste spejdere, så de kan give mig den helt rette information om spillerne jeg finder.

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

Footi
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 01 Jan 2008, 11:09 »

Også her. Opstemt
Med Brøndby har jeg en spejder med 20 i potentiale vurdering og 18 i egenskabsvurdering. Smiley

hejle
Juniorspiller
**

« Svar #9: 02 Jan 2008, 09:56 »

Det kan sagtens passe, det du siger. Men er der nogen i vejen med det da? De tænker vel bare frem i tiden og forsøger at finde de bedste, af de bedste til dig som kan forstærke dig mest muligt?

Som nævnt tideligere. Hvis man kigger på Moutinho. lad os nu sige at han spiller i arsenal sammen med Fabregas på den centrale midtbane. De spiller begge en sæson og har samme avg rating. som sagt er deres stats ens( næsten). Hvilket vil sige at de er rimelig ens som spillere. de er lige gode i følge statsne.. Men det er så her at jeg mener at en scout stadig ville sige at fabregas er meget bedre, pga han Ability på 190 mod Moutinhos på 170.. Jeg mener bare at de burde scoute ud fra hvordan de spiller og ud fra hvilke stats man kan se.

Hallas
Gæst

« Svar #10: 02 Jan 2008, 10:05 »

Når man scouter på en spiller er der jo fire forskellige muligheder. Kort rapport, 1 kamp, 2 kampe og 3 kampe. Jeg tror en kort rapport, er hvor spilleren ser en træning eller sådan noget. De andre siger jo sig selv. Derfor kigger scouteren på hvordan han spiller og spillerens hemmelige stats gælder jo også for hvordan spilleren spiller. Så jeg synes at det er meget realistisk, at han scouten siger Fabregas er bedst.

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 02 Jan 2008, 10:17 »

Jeg kan godt se pointen. Men hvis ikke scouten kan se noget mere end du selv kan, så er der jo reelt ikke brug for ham (udover at give adgang til at vi selv kan se spillernes abilities). Om det så er realistisk kan jo diskuteres. For scouts' anvendelighed i spillet er det vel ret afgørende, at de kan se mere end vi selv kan.

Derudover kan det jo også tænkes at din scout laver en mindre fejlvurdering. Man kan nok ikke antage at rapporterne er 100% sande hver eneste gang.

hejle
Juniorspiller
**

« Svar #12: 02 Jan 2008, 11:23 »

Jeg kan godt se pointen. Men hvis ikke scouten kan se noget mere end du selv kan, så er der jo reelt ikke brug for ham (udover at give adgang til at vi selv kan se spillernes abilities). Om det så er realistisk kan jo diskuteres. For scouts' anvendelighed i spillet er det vel ret afgørende, at de kan se mere end vi selv kan.

Derudover kan det jo også tænkes at din scout laver en mindre fejlvurdering. Man kan nok ikke antage at rapporterne er 100% sande hver eneste gang.

Er jeg ikke helt enig i. der er da altid brug for scouts. For de er ansat til at finde spillere. er en manger nødvendigvis ikke. En manager har ikke tid til at rejse rundt til alle mulige lande jo. Det er jo her at en scout kommer ind i billedet.

Nu er jeg af den opfatning at man bruger scouts til at finde spillere. for hvis jeg var inde og se en kamp selv som manager så ville jeg jo også kunne se hvor gode og dårlige spillerne var.  Men når jeg spiller manager. så har jeg maskerede stats. Derfor sende man jo en scout ud for at han skal gøre disse synlige.

Klart nok laver de fejl. Men det er jo altid at de gør det. Et andet eksempel kunne være hvis man sammen lignede Aaron fra valencia (-10) i potentiale og og Diego Buonanotte. En scout vil som har 20 i begge scouting stats vil altid sige at Aaron er bedre, måske ikke til at starte med men i fremtiden vil han være en great signing. Det er igen lidt underligt. For stats mæssigt bliver Aaron jo aldrig bedre end Buonanotte. Så det er jo her at hele problemet er. For Aaron vil få bedre Ability end Buonanotte, men aldrig bedre stats...... Men en spiller spiller jo ikke efter ability men efter de stats han har.. Eller hvad?

hejle
Juniorspiller
**

« Svar #13: 02 Jan 2008, 11:28 »

Når man scouter på en spiller er der jo fire forskellige muligheder. Kort rapport, 1 kamp, 2 kampe og 3 kampe. Jeg tror en kort rapport, er hvor spilleren ser en træning eller sådan noget. De andre siger jo sig selv. Derfor kigger scouteren på hvordan han spiller og spillerens hemmelige stats gælder jo også for hvordan spilleren spiller. Så jeg synes at det er meget realistisk, at han scouten siger Fabregas er bedst.

Jeg sætter alle mine penge på at hvis de havde samme pesonlighed. Deres adaptbility og professionalisme etc.. og deres hemlige stats sådan som consistensy og dirtyness var ens. så ville han stadig sige at fabregas var bedre. og det er jeg meget sikker på.... Opstemt Opstemt Wink

Niko
Gæst

« Svar #14: 02 Jan 2008, 11:43 »

En scout vil kigge efter alt. Noget som der jo blev lavet i 07'eren. Kan i huske i de gamle dage, hvor man selv skulle finde ud af hvad spillerne kostede? Talentspejdere har deres egen holdning. Nogle vil sige at Fabregas er bedst, mens andre nok vil sige at Moutinho er bedre. Jeg giver jer ret i på deres stats er de ca. lige gode.

En talentspejder vil dog gerne også fortælle om hvor god han kan blive. Cesc har vel mulighed for at blive dobbelt så god som Moutinho. Det er noget som talentspejderen bedømmer efter. Talentspejdere vil hellere have unge spillere til ens klub. Det kan man se, ved at det antal stjerner der er. Er lig med hans potentiale.

Og som Hallas siger, det er meget realistisk at Fabregas er bedst. Der er sikkert meget omme bag de stats dér, som vi slet ikke ved noget om. Fabregas er også et meget større navn, hvilket kan betyde flere penge. Imens at Moutinho nok kun vil trække de allerstørste trøjesalg i Portugal og Spanien.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010