home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:38:18 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  2 Brugere, 862 Gæster Online.

Indlæg: 1132879 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Fiorentina - langsigtet planlægning skal give mesterskab senest i 2011
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Fiorentina - langsigtet planlægning skal give mesterskab senest i 2011  (Læst 1173 gange)
Meyhoff
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Fiorentina - langsigtet planlægning skal give mesterskab senest i 2011
« : 30 Dec 2007, 16:36 »

Nu er det min første blog, så ved ikke helt hvordan den skal udformes, men prøver:

Græsset var nyslået på Artemio Franchi i Firenze, pressen var indkaldt til et pressemøde hvor der eftersigende skulle præsenteres en ny manager for Fiorentina.
Der var mødt en del af de mest fanatiske fans op på stadion for at få et blik af den nye manager som skulle præsenteres. Både fans og pressen blev dog meget overraskende da der trådte en ukendt dansk træner ind ad døren, Michael Meyhoff var navnet på træneren som ingen havde hørt før i den italienske fodboldverden.
Bestyrelsesformande n Diego Della Valle var dog fuld af lovprisninger til den kun 30-årige træner som nu fik hans første job på fuldtid. Efter en kort præsentation fortalte sportschefen Pantaelo Corvino at den nye træner var en del af en langsigtet strategi som gerne skulle få mesterskabet til Firenze senest i 2011. Michael Meyhoff har i første omgang underskrevet en 2-årig kontrakt og efter det vil man så vurdere om han har ført klubben i den rigtige retning og så tage stilling til en eventuel forlængelse.

Udskiftninger rygtes
En af de første ting Michael gjorde klart var at Fiorentina de næste par sæsoner formentlig vil have stor udskiftning i spillertruppen for at få en ung samt stabil trup. Det første år ville det dog holdes i små mængder da Michael ønsker at se spillertruppen an inden han skifter for meget ud. Dog blev det til 1 ny spiller som stolt kunne trække i Fiorentina trøjen, det første indkøb blev karakteriseret som et virkelig klasseindkøb som skulle bære holdet det kommende år og senere sælges videre med fortjeneste, d. 24/7 2007 var pressen igen indkaldt til pressemøde og Michaels første store indkøb blev præsenteret, det var Rafael Van Der Vaart som nu skulle spille for Fiorentina, det var tydeligt at høre på både spiller og træner at dette var en drøm for dem begge der var gået i opfyldelse. Fiorentina havde eftersigende betalt 140 mio. kr. til HSV for Van Der Vaart. Et par dage efter blev Alessandro Potenza lejet ud til Parma som ville få glæde af ham resten af sæsonen.

Status i januar
Resultaterne havde været fornuftige og Fiorentina lå på 5. Pladsen da kalenderen rundede januar, det var man ganske tilfreds med, samtidig lå det klart at denne sæson skulle bruges til at bygge videre på og derfor besluttede man sig for igen at gå på transfermarkedet hvor man hentede 2 nye spillere til klubben og solgte 1. Simon Kjær blev hentet fra FC Midtjylland, Fiorentina måtte eftersigende lægge 5 mio. kr. for stortalentet som beskrev skiftet som det største øjeblik i hans karriere. Desuden hentede man en spiller som blev betegnet som en ”lotto-kupon”, endte ramte man gevinsten eller også floppede han fælt, der var tale om Daniele Cacia som blev hentet i Piacenza for 37 mio. kr.. Man valgte samtidig at tage afsked med Alessandro Gamberini som fremover ville spille for A.C. Milan, et salg som menes at indbringe Fiorentina omkring 100 mio. kr.

5. plads og hvad så nu ?
Da tabellen blev gjort op efter første sæson lå det klart for mange at Fiorentina stadig manglede en del før de kunne realisere drømmen om et mesterskab til Firenze, man sluttede på en 5. Plads som det 3. Mest scorende hold i ligaen, men samtidig lå det klart at bagkæden skulle stabiliseres eftersom man kun havde lukket 8. Mindst ind i eget net. I den nye sæson vil fokus helt klart ligge på at beholde denne sæsons placering, få skiftet godt ud i spillertruppen så truppen bliver optimeret så de kan spille med om medaljer om nogle år, lige nu er forventningerne en top-5 placering i den nye sæson...

Kom gerne med ris/ros og idéer..


Logged

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fiorentina - langsigtet planlægning skal give mesterskab senest i 2011
« Svar #1: 30 Dec 2007, 16:47 »

Godt skrevet, men jeg tror ikke, jeg er alene, når jeg siger, at billeder ville pynte Smiley
Logged

Go you Gunners!

bendt-b
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fiorentina - langsigtet planlægning skal give mesterskab senest i 2011
« Svar #2: 30 Dec 2007, 16:50 »

Også del en hel sæson op i flere poster Opstemt
Logged

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fiorentina - langsigtet planlægning skal give mesterskab senest i 2011
« Svar #3: 30 Dec 2007, 16:52 »

Jeg kan nu godt lide, at det er kortfattet og for længere perioder, men det skyldes nok, at jeg hurtigt kører træt i blog-læseri.
Logged

Go you Gunners!

Ben92
Gæst
 
Sv: Fiorentina - langsigtet planlægning skal give mesterskab senest i 2011
« Svar #4: 30 Dec 2007, 16:56 »

Jeg kan nu godt lide, at det er kortfattet og for længere perioder, men det skyldes nok, at jeg hurtigt kører træt i blog-læseri.
Har det på samme måde... Men jeg synes godt når det er en periode på længere tid kunne den godt være lidt lægere... Men ellers rigtig God start af din første blog... Og måske kunne der også komme lidt grafik ind...
Logged

Kaas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fiorentina - langsigtet planlægning skal give mesterskab senest i 2011
« Svar #5: 30 Dec 2007, 17:09 »

Fin Start. Smiley
Men flere billeder ..
Logged

Meyhoff
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fiorentina - langsigtet planlægning skal give mesterskab senest i 2011
« Svar #6: 30 Dec 2007, 17:18 »

Stor indkøb præsenteres

La gazzetta dello sport bragte overskriften en mandag morgen i Juli "Wonderboy præsenteres idag i Firenze"
VIP loungen på Artemio Franchi var fyldt op til bristepunktet og en tydelig stolt sportschef kunne sammen med træner Michael Meyhoff præsentere det nye supertalent som fremover vil spille i Fiorentina's nr. 10
 - Samir Nasri var hentet til Firenze ..


Samtidig udtalte Michael til den fremmødte presse:
Citat
Jeg vil love jer der kommer flere nye spillere til klubben og i blandt vil der være nogle kendte ansigter, desuden må vi forvente at sige farvel til nogen af de etablerede spillere..

Dagen efter prægede Fiorentina igen overskrifterne i de italienske medier da det kom frem at man havde valgt at sælge klubbens helt store profil; Riccardo Montolivo til A.C. Milan for omkring 400 mio. kr.


 - Fansene var meget skuffede over dette salg og markerede det med en protest udenfor klubbens stadion hvor omkring 100 fans var mødt op med bannere hvorpå der stod: "Montolivo is gone - but not forgotten!" , "A star is gone"
 og "What the f*ck is going on?"
Michael mødte fansene og udtalte: "Jeg vil love der kommer nye ansigter til som kan tage over efter Montolivo, jeg er udemærket godt klar over det er en stor profil der forlader klubben, men tilbuddet var for godt til at afslå - pengene vil blive brugt på nye forstærkninger!"


Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Fiorentina - langsigtet planlægning skal give mesterskab senest i 2011
« Svar #7: 30 Dec 2007, 17:19 »

Sygt mange penge du fik for ham! Vildt nok
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010