home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I går kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 800 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Nordjyllands stolthed(Pause)
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Nordjyllands stolthed(Pause)  (Læst 12919 gange)
The Red
Landsholdsspiller

Nordjyllands stolthed(Pause)
« : 25 Dec 2007, 23:17 »

Ny træner til Nordjyllands stolthed!

01/07-07
I dag har det for alvor været travlt på gangene i fodboldklubben AaB i Aalborg. Sent i går aftes tog den hidtidige cheftræner Erik Hamrén nemlig sin afsked, fra jobbet som cheftræner. Det satte med det samme en masse rygter i gang. Flere mente at der havde været et opgør mellem sportschef Lynge Jacobsen og Hamrén, det afviste Hamrén dog på direkte tv, i stedet forklarede han bruddet med sygdom i den nærmeste familie hjemme i Sverige.

Det meste af dagen i dag har de fleste af landets medier kommet med deres bud på, hvem der skulle overtage det ledige trænersæde i klubben, som bliver betegnet som Nordjyllands fodboldstolthed. Både Morten Bruun, Hans Backe og den tidligere AaB-spiller Henrik Rasmussen har været nævnt som mulige emner. Men sådan blev det ikke. Kl. 17:00 blev der afholdt et pressemøde, hvor den nye træner blev offentliggjort.

Det blev den femogtredive årige Kasper Kvist, der tidligere har spillet i første division, og står noteret for 3 U/21 landskampe for Danmark, det blev dog ikke til den store karriere for Kvist, der nu i stedet satser på trænervejen. Jobbet hos AaB er det første som træner for Kasper Kvist  Altså gik der under et døgn, i mellem af Hamrén meldte hans afgang, og til at der var en ny mand i spidsen for Nordjyllands stolthed.
« Seneste Redigering: 02 Jan 2008, 13:23 af Gerrarden » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller

Nordjyllands stolthed
« Svar #1: 25 Dec 2007, 23:18 »

Forord

Denne blog følger træner/manager Kasper Kvists karriere, den starter i AaB. Bloggen vil blive skrevet i artikel-stilen. Det bliver udelukkende mig (Gerrarden), der skriver denne blog. Grafikken i bloggen er lavet af Don A, hvilket der herfra skal lyde en stor tak til.

Truppen:
Her er truppen for den klub jeg styrer, når/hvis jeg skifter klub, kommer den nye trup selvfølgelig ind i stedet for den gamle.
Listen opdateres løbende ved tranfers.

Målmænd:
Karim Zaza
Martin S. Jensen
Piotr Czaplinski

Forsvarsspillere:
Allan Olesen
Michael Jacobsen
Danny Califf
Steve Olfers
Martin Pedersen
Kasper Risgård
Rang Shawkat
Patrik Haginge

Midtbanespillere:
Jens-Kristian Sørensen
Thomas Augustinussen
Mattias Lindström
Siyabonga Nomvethe
Patrick Kristensen
Thomas Enevoldsen
Andreas Johansson
Benedict Vilakazi
Fabian Lustenberger
Birkir Bjarnason
Ruben Yttergård Jenssen

Angribere:
Jeppe Curth
Rade Prica
Mota
Ronnie Schwartz
Martin Bernburg
Denni Avdic

Målsætninger:
Der kommer nye målsætninger for hver sæson

Sæsonen 2007/08:
Top-3 i SAS-Ligaen
Vinde Pokalturneringen eller Royal League
Nå til semifinalen i den turnering der ikke vindes af Pokalturneringen og Royal League
Gør en god figur i Intertoto-Cuppen og evt. UEFA-Cuppen
« Seneste Redigering: 29 Dec 2007, 21:12 af Gerrarden » Logged

AaB - Liverpool

Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller

Sv: Nordjyllands stolthed
« Svar #2: 26 Dec 2007, 01:12 »

Interview med Kasper Kvist

03/07-07
Vores udsendte rapporter fangede efter dagens træning AaB-træner Kasper Kvist til et udførligt interview om hans planer med truppen. Kasper Kvist der kun har været i klubben i et par dage, har til trods for det allerede et forbløffende kendskab til truppen, og har klare målsætninger, og klare ideer og metoder til hvordan disse målsætninger skal indfries. Og nu til interviewet.

Kasper Kvist, først og fremmest tak for at du tager dig tid til dette interview. Det første spørgsmål er ganske simpelt. Hvad er målsætningerne for denne sæson?

Vi har meget høje målsætninger i denne sæson. I ligaen er det mit, ledelsen og hele holdets mål, at vi skal have metal, en slutplacering uden for top-3 ville være meget skuffende. Men at få metal er ikke nødvendigvis godt nok, vi skal være helt med oppe og kæmpe om guldet, så må vi bare håbe, at det er s der trækker det længste strå. Men vi har også meget store målsætninger i de cup turneringer vi deltager i. Vores målsætning er ganske klart, det skal blive til sejr i enten pokalturneringen eller Royal League. Og ikke nok med vi vil vinde en af dem, som minimum skal vi også i semifinalen i den anden. Med hensyn til Intertoto-Cuppen, og en evt. deltagelse i UEFA-Cuppen ses det som en bonus, men vi forventer da at vi kan komme videre til tredje runde at Intertoto-Cuppen, og hvis vi får en ordentlig lodtrækning der, er der da helt klart muligheder. Men det er ikke det vores sæson stå eller falder på.

Mange eksperter mener ikke at I har holdet til at være med i toppen, hvad mener du?

Jeg er til dels enig med dem der siger det. Det er et faktum at vi ikke har nok bredde på holdet. Vores startopstilling er efter min mening helt på højde med f.eks. FCK’s, mens vores bænk er betydeligt svagere. Det skal der gøres noget ved. Især vores venstreside, hvor jeg faktisk ikke syntes at vi har en decideret venstrekant i truppen. Både Nomvethe og Patrick Kristensen kan spille pladsen, men efter min mening høre de til i højresiden, og ikke i venstresiden.

Nu nævner du selv at du mener holdet har brug for forstærkning, kan du komme nærmere ind på dine planer for det?

Det kan jeg godt. Jeg har haft med møde med Lynge Jacobsen i går, hvor vi netop diskuterede vores indkøbs politik. Mit mål er at rense ud i truppen. Jeg har derfor meddelt et par spillere, at de ikke længere er ønsket i klubben, og at klubben vil acceptere et tilbud fra en anden klub, såfremt at tilbudet er mindst 50% af spillerens anslåede værdi. Hvad angår indkøb, er mit mål at vi får anskaffet to forsvarsspillere, tre midtbanespillere, her skal det siges at målet primært er at sikre klubben to spillere til venstrekanten. Og så håber vi kan kunne få fat i to kvalificerede angribere, og til sidst, en ny reservemålmand, da hverken klubben eller Martin S. Jensen selv er interesseret i at forlænge den kontrakt, det udløber til nytår.

Hvis vi ser tre år frem i tiden, hvor ser du så klubben, og så dig selv om træner?

Jeg håber at jeg til den tid har ført klubben til mindst et mesterskab, og en sejr i både pokalturneringen, Royal League og Super Cuppen. Derudover håber jeg at AaB får slået sit navn fast i Europa, ved at være med i de Eupæiske turneringer, og for os er det vigtigt at vi ikke bare stiller os passivt når vi spiller i Europa, vi skal være med til at forme kampene. Hvad mig selv angår, håber jeg da at jeg har fået en helt del mere tillid fra fans og medier end tilfældet er nu, og så håber jeg at mit navn så småt er nået ud i Europa.

Hvad er dine personlige mål som træner?

Først og fremmest håber jeg at føre AaB til succes, og lykkes det ikke, er det nok ned og træne hold i de mindre rækker. Men hvis jeg til gengæld får succes, håber jeg at jeg på et tidspunkt får muligheden for at skabe mig en trænerkarriere i udlandet. Men jeg har tre ting, som jeg drømmer om at opnå som træner, udover at føre AaB til succes. Jeg håber engang at komme til at stå i spidsen for Bayern 04 Leverkusen. Og så håber jeg at kunne komme til at stå i spidsen for den klub der er nærmest mit hjerte sammen med AaB, nemlig Liverpool. Men det absolut største, ville være at blive Dansk landstræner, det tror jeg er det alle trænere drømmer om, og mig inklusiv.

Jeg takker for interviewet og ønsker dig al mulig held og lykke i den kommende sæson.
Mange tak skal du have.

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Klausize
Gæst

« Svar #3: 26 Dec 2007, 01:21 »

Det ser sgu godt ud mester Opstemt

Pepe
Gæst

« Svar #4: 26 Dec 2007, 01:23 »

Super start! Noget langt interview, men det er i orden, når det er skrevet så godt!
Jeg tror du får succes hos de stribede! Opstemt

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #5: 26 Dec 2007, 01:52 »

Mange tak for jeres to kommentarer, dejligt at få en positiv start Smiley Update kan forventes inden for den næste halv time Smiley

AaB - Liverpool

Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #6: 26 Dec 2007, 02:17 »

Offensiven Styrket!

08/07-07
Så blev det en realitet. Den første spiller er nu hentet til AaB. Det blev ikke som forventet et stort navn, men i stedet en habil spiller som de fleste har hørt om, men ikke alle kender til punkt og prikke. Det er nemlig Martin Bernburg der er hentet i FC Nordsjælland.

Martin Bernburg der har taget sin fodboldopdragelse i KB, hvorefter han blev hentet op på førsteholdet, bedre kendt som FCK. Her slog den hurtige, men alligevel kropsstærke angriber aldrig igennem, derfor skiftede han til FCN.

I FCN blev han på den halve sæson han var der en klar succes, derfor har AaB nu hentet ham, i AaB forventes han at være med inde omkring startopstillingen.

På pressemødet udtalte Bernburg sig meget positivt om skiftet.
” Da jeg hørte at AaB var interesseret i mig bad jeg straks min agent om at hvis AaB kontaktede klubben, så skulle han sige at jeg ønskede at skifte. Jeg føler at skiftet til AaB er helt rigtigt for mig, jeg tror jeg trænger til at komme lidt væk fra Sjælland. Jeg tror helt klart på at jeg her i AaB, under Kasper Kvist, kan få mit endelige gennembrud.”

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Pepe
Gæst

« Svar #7: 26 Dec 2007, 02:25 »

Godt indkøb! Har altid haft en forkærlighed for ham! Dejligt at se Opstemt

2770-Realfan
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 26 Dec 2007, 08:43 »

Fantastisk godt indkøb, Bernburg er en utrolig farlig mand i spillet (Havde ham med FCN, hvor han var den der bar holdet med at score i stortset hver kamp).. I øvrigt et par meget stærke updates, bliv endelig ved på denne måde.

OT:  ved at være med i de Eupæiske turneringer..  Huh

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #9: 26 Dec 2007, 08:54 »

Godt indkøb Smiley Nogle gode updates, og så er det jo fantastisk med en blog om AaB Wink

JimmyGP
Manager

« Svar #10: 26 Dec 2007, 10:25 »

Flotte updates.. glæder mig til at høre mere..

- Veni, vidi, vici -

Don Abramovich
Manager

« Svar #11: 26 Dec 2007, 10:36 »

Gode updates! Thumbs Up

Et par gode køb til AAB, som jeg selv har købt, er: Gabriel Torje, Bogdan Stancu og Mihelic (husker ikke fornavn), som virkelig gør en forskel i Superligaen Smiley

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #12: 26 Dec 2007, 11:59 »

Jeg takker mange gange for alle de positive kommentarer Smiley Don A: Har haft kigget på dem, men går de ikke som Ikke-EU spillere?

EDIT: Update kommer snart

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Pepe
Gæst

« Svar #13: 26 Dec 2007, 12:01 »

Jeg kan VIRKELIG godt lide den her blog! Du skriver rigtig godt, det ville dog lune med et billede en gang imellem..

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #14: 26 Dec 2007, 12:07 »

To nye talenter!

14/07-07
Endnu et indkøb er nu en realitet, og endnu engang er det offensiven der er blevet styrket. Det svenske talent, Denni Avdic er blevet hentet til AaB fra Elfsborg. Dette må regnes som det sidste indkøb i angrebskæden.

Den attenårige Avdic, er ligesom Rade Prica, halv svensker og halv bosnier. Talentet Denni Avdic har længe været kendt i Sverige, og har de seneste sæsoner fået et par chancer på Elfsborg’s hold, men det er aldrig rigtig faldet i hak for svenskeren. Men AaB-træner Kasper Kvist har åbenbart set noget i Avdic han kunne lide, og derfor hentet ham til Aalborg.

Samme dag offentliggjorde AaB ligeledes købet på midtbanespilleren Ruben Yttergård Jenssen. Midtbanespilleren som er den første af de to bebudede venstrekanter, regner for et meget stort talent i hjemlandet Norge. Yttergård Jenssen er hentet i Tromsø.

Venstrekanten kendetegnes ikke ved hverken en utrolig speed, eller en utrolig teknik. Til gengæld er hans force, han evige stabilitet, han falder aldrig helt ud af kampene. Derudover er hans helt store styrke hans knivskarpe afleveringer, og hans eminente blik for spillet. Om Yttergård Jenssen bliver fast mand i startopstillingen vil kun tiden vie, da meget afhænger af hjem Kasper Kvist vælger som hans anden venstrekant.

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010