Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 20:35:42
Broen13
Football M...
fm25
I dag
kl. 09:41:44
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere:
23502
0 Brugere, 1125 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
brukens5434
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
Jyllands Røde Rubin
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
3
...
5
Forfatter
Emne: Jyllands Røde Rubin (Læst 12084 gange)
Rakacka
Juniorspiller
Jyllands Røde Rubin
«
:
23 Dec 2007, 04:48 »
D. 1. Juli sprænger en bombe i Jylland. I Sydjylland, nærmere bestemt: ...Vejle. Ove Christensen er blevet fyret. Manden der var blevet udset til at føre Vejle tilbage til toppen af dansk fodbold er blevet afløst af en grønskolling i trænerfaget: Rakacka vil han kaldes. Rygter siger, at han mødte op hos formand Lars Skou med en liste på 55 spillere, som han ønskede at hente til klubben. Spillere som kunne få Vejle tilbage på det danske fodboldlandkort. Spillere som kan få Jyllands Røde Rubin til at funkle igen!
"Jeg, Rakacka, er en selvopblæst narrerøv med en indsigt om fodbold, som ingen andre har. Mit netværk er større end end verdens største edderkoppespind og hver eneste spiller med blot det mindste talent, har jeg indsigt om. Jeg kender alle fucking fodboldspillere med det mindste gran talent - og jeg har tænkt mig at hente de bedste til Vejle" - sådan starter hans første pressemøde og i dagene efter er der travlt i Nørremarken. Udenlandske biler kører frem og tilbage. Spilleragenter, trænere og alskens skidtfold fra fodboldverdenden frekventerer Rakackas kontor og der bliver skrevet under i et lystigt tempo. 9 spillere bliver hentet og ingen er en dag over 18. Mads Albæk, Morten Thomsen, Anders Jacobsen, Lauri Dalla Valle, Lars Fuhre, Piotr Czaplinski, Albin Ekdahl, Milos Reljic og Esmir Sabic. Det er navne der ikke klinger godt i Vejle-fansenes øre og ikke, hvad der var forventet. På forhånd er Vejle by skeptiske overfor denne newcomer og det bliver ikke bedre i sæsonpremieren.
AB-Vejle 1-0. Der er blevet plads til den 18-årige svensker Albin Ekdahl i startopstillingen og ligesom resten af VB-holdet spiller de i store og dele af kampen AB ud af banen. Ind vil bolden ikke og 2 minutter før tid scorer AB i stedet. Skepsissen spredes...
/Rakacka
«
Seneste Redigering: 30 Dec 2007, 06:37 af Rakacka
»
N17
Manager
Sv: Jyllands Røde Rubin
«
Svar #1:
23 Dec 2007, 04:54 »
Spændende start!
Der mangler dog et eller andet billede til overskriften eller sådan noget. Bare lidt lir
TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få
Rossonero
Gæst
«
Svar #2:
23 Dec 2007, 11:04 »
Haha, genialt pressemøde, og suværent køb af Ekdahl!
papi
Ynglingespiller
«
Svar #3:
23 Dec 2007, 11:15 »
spændende klub, håber du kan gøre det godt.. (Thomas Gravesen tilbage!!)
og velkommen til siden
BJERREGAARD RAUS - Ingen over klubben
-LFC-
Manager
«
Svar #4:
23 Dec 2007, 14:43 »
Sejt, pressemødet er jo genialt.
wirenfeldt
Gæst
«
Svar #5:
25 Dec 2007, 14:29 »
Super, en blog om Vejle. Har selv mit 3. spil kørende med dem på nuværende tidspunkt, de er ekstremt nemme at få succes med.
Rakacka
Juniorspiller
«
Svar #6:
29 Dec 2007, 00:30 »
"Forpulede bonderøve" mumler jeg og tager et hiv af smøgen.--
Jeg sidder på mit kontor på det nye Vejle Stadion. Det er fyldt med designermøbler og dyr kunst. Betalt af egen lomme, for hyren jeg får er fandme ikke noget at råbe hurra. Heldigvis er jeg loaded på grund af min businessbaggrund, men netop den baggrund gør, at jeg er så helvedes træt af Lars Skou. Klubbens formand. En provinsiel tæppehandler. En ligegyldig lort. En forpulet bonderøv. Jeg ved hvordan man styrer en business, men det gør han tydeligvis ikke.
Men han er ikke den eneste forpulede bonderøv. Det er de lokale journalister, der sabler mig ned også. De aner ikke en skid om noget som helst. De ved ikke hvad jeg har gang. Fuck dem.
Fansene. Forpulede bonderøve. "Rakacka Raus!" har de råbt sæsonen igennem. De aner ikke hvad jeg har gang i med det her hold. Fuck dem.
Spillerne. De har leveret langt under standard! Hvad fanden sker der? Vi skulle rykke op. Vi skulle vinde divisionen og så ender vi som nr. 5?! Jeg har råbt og skreget af dem på træningsbane. På banen. Lige lidt hjælper det. Der er dog et par undtagelser. Efter en miserabel sæsonstart stak jeg snuden til Schweiz og hentede Charles-André Doudin og senere hentede jeg unge Patrik Lomski i Finland. Begge har de imponeret og forhåbentlig kan de være med til at lære de andre forpulede bonderøve at spille rigtig bold.
Nå, der bliver banket på min dør. Jeg skodder smøgen ud af vinduet og råber "Kom ind bonderøv". Det er Lars Skou. Bonderøv numere uno. Jeg smiler skælmsk og siger "GO'DAW". Han vil snakke om mit fortsatte virke i klubben. Han tilbyder mig ét år. Et år til at vende skuden. Til at sikre oprykning. Jeg smiler og siger "Supa', det ka æ sawtens klare" - han forstår ik ironien...
«
Seneste Redigering: 30 Dec 2007, 05:05 af Rakacka
»
-LFC-
Manager
«
Svar #7:
29 Dec 2007, 00:35 »
Nice!
Rakacka
Juniorspiller
«
Svar #8:
29 Dec 2007, 00:52 »
2 år er gået siden sidst. To år med lutter fremgang. To år der har fået bonderøvenes kritik til at forstumme. Fansene råber nu "Rakacka er gud". Pressen hylder mig og bonderøv numero uno, Lars Skou, bøjer sig lidt ekstra før han træder ind på mit kontor. Året efter det katastrofale første år kom oprykningen sikkert hjem. Doudin var en evig trussel og allerede i vinterpausen var flere storklubber fremme med den store pengepung. Manchester City bød 40 millioner. Charlton bød 44. Betis bød 50 og til sidst toppede Levski Sofia dem alle og bød 59. Alle tilbud blev afslået. Lars Skou så rystet ud da jeg afslog tilbuddet på 59. "Det er så mange penge" nærmest peb han. Pas sin pind - hvad end du laver, svarede jeg koldt.
I sommerpausen kunne jeg dog ikke holde ham længere, men da var tilbuddet også for godt til at afslå. Selveste Arsenal smed 75 mille på bordet og der blev skrevet under. 75 millioner der blev brugt til at forstære holdet yderligere. Allerede efter den første sæson var holdet blevet forstærket betragteligt med pengene fra salgene af Pablo Pinoñes Arce, Theis Rasmussen og Brian Nielsen. Dengang blev pengene brugt på den unge russer Anton Sosnin. På venstrebacken Jesper Juelsgaard, der blev hentet hjem fra et mislykket ophold i bulgarsk fodbold. På Jakob Rasmussen, Fredericias unge midtbanegeneral. På Andreas Bjelland fra nedrykkede Lyngby. På Keylor Navas, talentfuld Costa Ricansk målmand. På Christian Nazarith, Yessu Cabrera, Diego Buananotte og Omar Andrade. Talentfulde sydamerikanske spillere. Flere af dem havde allerede vist deres værd på førsteholdet og flere andre stod på spring.
Men nu var der igen penge i den ellers slunkne klubkasse. Rent faktisk var der et minus på 20 millioner før salget af Doudin. Men pengene der kom ind blev hurtigt brugt igen. 8 millioner måtte vi slippe for FC Nordsjælllands talentfulde midtbanespiller Nicklas Pedersen og 15 for Rodrigo Tapia fra Colo Colo i Chile. Men så var holdet også parat til Superligaen...
Rakacka
Juniorspiller
«
Svar #9:
29 Dec 2007, 00:57 »
...mere end parat. På forhånd var forventningerne kun at undgå nedrykning, men i det skjulte havde jeg større forventninger. Det skulle jeg dog ikke nyde at fortælle bonderøvene. Jeg ved hvor meget de ville elske at dukke mig, hvis det fejlede - og selvom jeg ikke er bange for hug, er jeg ikke masochist.
Jeg kunne dog roligt have åbnet munden for da sæsonen var ovre var Vejle Boldklub placeret som nr 3. Medaljer til Nørreskoven. Det var mere end et tiår siden det sidst var sket. Det endda på trods af jeg fik et chok ved en af de første træningssamlinger. "KNAAAAAAAAAAAAAAAAA
ACK" sagde det og stakkels Anton Sosnin skreg af smerte. En af holdets vigtigste spillere ude. FUCK! Men Diego "Magico" Buonanotte viste sig som en fuldgod erstatning på den offensive midtbane. Så god at han blev kåret til årets spiller.
På stadion råber fansene nu "Rakacka, vi elsker dig" Rakacka vi elsker dig" og "Rakacka er Gud" - men de er nu stadig nogle bonderøve...
Rakacka
Juniorspiller
«
Svar #10:
29 Dec 2007, 01:13 »
Jeg æder mine ord
D.22 november 2010 af Anders Møllenberg, Vejle Amts Folkeblad
For 2 år siden skrev jeg en artikel med overskriften "Rakacka Raus". Det må jeg æde i mig igen. Rakacka har forvandlet Vejle til et klassehold og i denne sæson, hvor vi nu er nået til vinterpausen har Rakackas drenge vist at de kan være med hvor det sner. De overvintrer på 2.pladsen. Er I kvartfinalen i pokalen. På 1.pladsen i Royal League-gruppen og kun et lotteri af en straffesparskonkurr
ence gjorde at de ikke slog Partizan Beograd i Uefa Cuppen.
Meget afhænger dog af om Rakacka kan holde på stjernerne. Efter sigende ønsker flere at skifte til en større klub i udlandet. Nicklas Pedersen har tiltrukket interesse fra Paris Saint Germain og Strasbourg. Jesper Juelsgaard fra praktisk talt alle Premier League-klubber. Albin Ekdahl er ombejlet og ikke mindst Anton Sosnin som er eftertragtet af såvel Manchester United som Barcalona.
Men HVIS Rakacka kan alle holde på disse spillere kan fodboldfeberen i Vejle fortsætte. En fodboldfeber, der er startet af dette hold.
Anton Sosnin, VBs stjerne
MM: Piotr Czaplynski - 6.90
FH: Akos Takacks - 6.92
FC: Esmir Sabic - 6.50
FC: Andreas Bjelland - 6.80
FV: Jesper Juelsgaard - 6.88
MC: Albin Ekdahl - 7.14
MC: Steffen Kielstrup - 7.21
MC: Nicklas Pedersen 7.17
OMC: Anton Sosnin - 7.48
AC: Rodrigo Tapia - 7.50 [10 mål i 12 kampe]
AC: Yessu Cabrera 7.48 [17 mål i 19 kampe]
RES: Keylor Navas 7.00
RES: Mathias Zanka - 6.55
RES: Lauri Dalla-Valle - 7.00
RES: Niklas Bärkroth - 7.00
RES: Jakob Rasmussen - 7.20
RES: Christian Nazarith - 7.13
RES: Diego Buonanotte - 7.00
RES: Patrik Lomski - 7.00
Umiddelbart et klassehold. Dog kan man frygte at forsvaret ikke er stærkt nok til at Vejle kan sikre sig mesterskabet. Der er dog rygter om at Rakacka forsøger at lokke FCKs Simon Kjær til Nørreskoven, men selv hvis det ikke lykkedes, er vi er her på redaktionen ikke i tvivl om at det nok skal gå godt. For: HIL RAKACKA!!!!
«
Seneste Redigering: 30 Dec 2007, 11:17 af Rakacka
»
Rakacka
Juniorspiller
«
Svar #11:
29 Dec 2007, 01:22 »
Et halvt år mere er gået. Vi er på vej mod noget stort fornemmer jeg. Og det fornemmer folk omkring mig også. De behandler mig med respekt. Selv bladsmørerne. Har lige læst Anders Møllenbergs artikel "Jeg æder mine ord" hvor han hylder mig. Det har han fandme også bare at gøre. Bonderøv!
Men vi overvintrer altså på 2-pladsen i ligaen. 3 point efter Aab, men både FC Midtjylland og FCK er et godt stykke efter - det er vigtigt, da jeg ikke tror Aab kan klare mosten. Selvom Benidict Vilakazi er uhyggeligt dygtig. Holdet er stærkt. Både angrebet og midtbanen er uhyggeligt stærke. Og ikke nok med det har vi reserver klar. På bænken sidder Dalla-Valle, Bärkroth, Jakob Rasmussen, Diego Buonanotte, Chrisian Nazarith og Patrik Lomski. Spillere der ville være stjerner i alle andre superligeklubber. Og bag ved dem står spillere som Jonas Halling, Morten Thomsen, Mads Albæk, Danijel Aleksic og Vahid Amraei [sidstnævnte er 20-årig iraner, der har scoret 48 mål i 27 2.holdskampe) på spring.
Det er næsten for meget og hvis det rette tilbud falder på Buenanotte eller Lomski ryger de sgu nok også i transfervinduet, men det er ikke fordi vi for alvor mangler penge. Jeg gjorde en god handel med Omar Andrade, peruviansk angriber. Jeg købte ham for 1,5 millioner for 2 år siden og lige for 2 måneder siden shippede jeg ham for 38 millioner til Serie A-klubben Catania. Så er der penge i kassen igen.
Men til gengæld. Forsvaret. For faen, der mangler vi altså en styrmand. Jeg hentede Mathias Zanka for en million og Khalid Kersanne fra Strasbourg på en fri transfer i pausen, men ingen af dem har spillet sig på holdet endnu og jeg må sgu nok erkende at de heller aldrig kommer til det. Jeg har et godt øje til Simon Kjær, men knøsen vil sgu nok til udlandet. Han forstår heller ikke hvad Vejle er ved at udvikle sig til, bonderøv! Ellers ved jeg ikke rigtig hvem faen man kunne hente. Det skal være en spiller der kan gå direkte ind og forstærke holdet. Ikke mere pis med spillere som Kersanne og Zanka. En ægte styrmand, men for faen, for en gangs skyld er min uendelige viden om alverdens fodboldspillere ikke nok. Nå, jeg må sgu bare overtale Kjær!
/Rakacka
Rakacka
Juniorspiller
«
Svar #12:
29 Dec 2007, 02:15 »
For satan hvor er transfervinduet en hård tid at komme igennem. FCK, Djurgården og flere andre byder løs på Danijel Aleksic. 7 bud fra bl.a. Lyon og Toulouse på Yessu Cabrera. Barcelona og Inter har budt på Anton Sosnin. Birmingham budt på Jesper Juelsgaard. FCK budt 19 millioner for Albin Ekdahl og det samme for Steffen Kielstrup. FCK budt på Vahid Amraei. 5 bud på Rodrigo Tapia. Og vi er altså kun 3 dage inde i transfervinduet. INGEN har fået lov at gå endnu, men jeg har brandvabler på fingrene fra at løfte telefonen og sige NEJ, NIET, NEIN, NO, NO, COMPRENDE!, NOT FOR SALE FOR FUCKS SAKE! Jeg har overladt det til min assistent Lars Borgstrøm, gennemsympatisk svensker til at sige nej, han er nok mere diplomatisk end undertegnede. Og spillerne tuder!? For fanden da, jeg kan forstå Anton var utilfreds for ikke at få lov at forhandle med Barca, men når Kielstrup og Tapia brokker sig over ikke at få lov til at forhandle med fucking FCK så har de ikke fattet en skid af hvad der foregår i Vejle. Vi er ved at skabe et storhold. Ikke et pseudo-storhold som FCK. Et RIGTIGT storhold, og det skal de være del af, det fatter de bare ikke - fucking bonderøve!
Buonanotte og Lomski vil dog få lov at gå hvis det rette tilbud kommer. Men ingen af dem ryger for under 35 mil. På den anden side forsøger jeg at få fat i enten Simon Kjær eller Midtjyllands Magnus Troest. Kenneth Stenild, Djurgårdens målmand kunne også være interessant, men indtil videre har jeg travlt med at skrige "FUCK OFF, THE PLAYERS ARE MINE!!!!"
/Rakacka
Hallas
Gæst
«
Svar #13:
29 Dec 2007, 02:24 »
Hej,
God blog. Kan godt lide din måde at skrive på
Dog ville den blive gjort mere læsevenlig med flere billeder. Ellers skal du bare blive ved med skrivemåden
manchester-01
Gæst
«
Svar #14:
29 Dec 2007, 02:44 »
haha, sjov og utraditional blog at læse
Sider:
[
1
]
2
3
...
5
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »