home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
24 Nov 2025, 20:06 Broen13 Blogs #17 Youth to Gold
24 Nov 2025, 13:38 Broen13 Klubsøgnin... Girondins de Bordeaux
23 Nov 2025, 16:15 simmy1 Blogs Et nyt kapitel på 10’eren
23 Nov 2025, 15:24 Broen13 Klubsøgnin... SC Braga
21 Nov 2025, 20:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
21 Nov 2025, 08:49 Broen13 Klubsøgnin... 1860 München
20 Nov 2025, 15:05 Broen13 Klubsøgnin... River Plate
Antal Registrerede Brugere: 23182
  0 Brugere, 481 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kathli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Taktik til League 1/The Championship - stabilitet er nøgleordet!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Taktik til League 1/The Championship - stabilitet er nøgleordet!  (Læst 772 gange)
Killigan
Ynglingespiller

Taktik til League 1/The Championship - stabilitet er nøgleordet!
« : 19 Dec 2007, 16:41 »

Update: 29/12!

Hej igen...
Glem det... Det er stadig noget lort... Den der vældige stabilitet jeg skrev om...  Ha ha... Jeg var godt nok det hold der - suverænt - lukkede færrest mål ind i League 1, men i The Championship er jeg til gengæld suverænt det hold der lukker FLEST mål ind... Jeg fatter det ikke... SÅ stor forskel kan der vel heller ikke være?!? Hvis der er, så må jeg tilbage til min gamle holdning om, at FM2008 er for svært, og så må jeg IGEN til at overveje om jeg skal slette lortet... PIS!!!

Hejsa.

Jeg har tidligere – i ikke alt for pæne vendinger – kritiseret FM2008 for at være blevet for svært. Jeg kunne enten vælge at slette ”lortet”, eller at give det en sidste chance. Jeg valgte det sidste, og nu ser det ENDELIG ud til, at jeg har fundet den rette taktik.

Jeg har spillet med vedlagte systeme lidt over 1 sæson, og det med succes: I mit nuværende spil spillede jeg 1. sæson med lidt blandede taktikker og spillede om oprykning, men uden held. Så skiftede jeg til vedlagte taktik i 2. sæson, og rykkede op fra League 1 (ligamestra) samt vandt Johnstone’s Paint Trophy. I 3. sæson spiller holdet stabilt og ligger ”godt til” i The Championship, så jeg klager ikke! I starten fik jeg et par store nederlag (til langt bedre hold), men nu er stabiliteten kommet igen.
Det vildeste var i en kamp, hvor jeg var bagud 0-4 ved halvleg (på udebane). Så skiftede jeg til den taktik, der hedder ”Målsøgende”, og vandt kampen 4-5!!! Det har jeg ALDRIG prøvet før  Opstemt

Taktikken er en 4-1-3-2 med en smal midtbane = ingen fløje. Jeg har stort set aldrig haft succes med fløjspillere, så dem har jeg droppet!

Min midterste midtbanespiller er den mest offensive og scorer en PÆN sjat mål. Jeg spiller med Nottm. Forest, og til positionen som midterste midtbanespiller har jeg købt Lee Frecklington (fra Lincoln), og han gør det DÆLME godt  Thumbs Up (også efter at jeg er rykket op!).

Mine centrale forsvarsspillere har MINDST 15 i ”heading”, og sammen med den defensive midtbanespiller er det med til at gøre forsvaret utroligt kompakt. Sammen med nogle backs, som har gode stats i ”tackling” og samtidig er sat ret højt i ”closing down” er det begrænset, hvor mange farlige indlæg der kommer.
1. sæson med taktikken var jeg – helt overlegent – det hold, der havde lukket færrest mål ind (15 færre end 2. pladsen!).

Jeg bruger Cesc’s træningsprogram, og det lader til at køre godt (jeg bruger ikke tid på træningsdelen i spillet…). Dog vil jeg sige, at nogle spillere kan være trætte længe i opstarten på den nye sæson – hold lidt øje med det, og skru evt. ned for trænings-intensiteten for disse spillere.

Der er ikke synderligt stor forskel på ”home” og ”away” taktikkerne, men jeg skifter – med succes – mellem dem, alt efter om jeg spiller hjemme eller ude (deraf navnene…  Wink). Den sidste taktik (målsøgende) bruger jeg, hvis jeg er presset, men den giver selvfølgelig modstanderne nogle flere chancer… Jeg har dog overvejende succes når jeg skifter til den…

Jeg spiller ”through the middle” og har – til tider – haft stor succes med at bruge ”target men”, og spiller dem ”to head”. Jeg bruger begge mine angribere til ”target men”. Det er vigtigt at MINDST én af angriberne (gerne begge) har gode stats i ”jumping” og ”heading”. Det kan også være en god idé at den ene angriber er stærk og god i hovedspillet, mens den anden er lille og hurtig – selvfølgelig med gode stats (min. 15) i ”finishing”. Den midterste midtbanespiller kan evt. have en pil fremad - mine angribere har lagt MANGE gode bolde til ham, som han enten scorer, eller laver assist på.

Når kampene kører justerer jeg – stort set – kun på ”passing style” og ”tempo”. Hvis jeg ikke har nok besiddelse og en for lav procent i afleveringer, sætter jeg holdet til at spille langsommere og kortere – evt. skruer jeg også op for ”time wasting”.

Jeg håber der er nogle, der har mod på at prøve min taktik, og melde tilbage, så jeg kan høre om den også kan bruges i andre ligaer/på andre hold.

God fornøjelse!

Her er DE NYE links til mine taktikker:

http://www.megaupload.com/?d=WOROKLF2

http://www.megaupload.com/?d=CIRA2AI1

http://www.megaupload.com/?d=2ATZHWCP

« Seneste Redigering: 29 Dec 2007, 16:06 af Killigan » Logged

Cojones
Ynglingespiller

Sv: Træt af fløjspillere og manglende stabilitet? Så kig her...
« Svar #1: 19 Dec 2007, 22:44 »

Hej Killigan..
Det lyder som en taktik jeg gerne vil se på ;-)

Jeg vender tilbage og giver dig en melding.

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

Cojones
Ynglingespiller

Sv: Træt af fløjspillere og manglende stabilitet? Så kig her...
« Svar #2: 19 Dec 2007, 22:45 »

Det er måske lige før jeg kan bruge den med mit skrantende Leeds hold....

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

Kenni
Juniorspiller
**

Sv: Taktik til League 1/The Championship - stabilitet er nøgleordet!
« Svar #3: 27 Dec 2007, 21:52 »

tænke på det samme (er os Leeds og det går mildest sagt ikke godt. Blev fyret halvvejs da jeg var for svingende....).

Dog et lille problem, kan ikk hente filerne... Skuffet

Unstoppable 2011!!

martinjensen90
Reserveholdsspiller

Sv: Taktik til League 1/The Championship - stabilitet er nøgleordet!
« Svar #4: 28 Dec 2007, 02:30 »

Jeg kan heller ikke hente dem.. Skuffet

Liverpool til jeg dør! - You'll Never Walk Alone!

YNWA!

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010