home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I går kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1305 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Pause - Glory Fields Of Anfield Road
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Pause - Glory Fields Of Anfield Road  (Læst 9862 gange)
Kimu
Landsholdsspiller

Pause - Glory Fields Of Anfield Road
« : 15 Dec 2007, 21:52 »

Hejsa alle sammen!

Ja, så er jeg tilbage med en ny blog. Efter er par mislykket blogs til FM08 da spillet udkom, har jeg ikke lavet en blog siden. Tiden og lysten har ikke været der pga. en eksamen jeg havde til at hænge over hovedet. Eksamen er nu overstået og tiden og lysten til at skrive en blog er kommet stærkt tilbage Smiley

Til min første blog i lange tider har jeg valgt at skrive omkring Liverpool F. C. Min absolutte favorit klub. Så kunne ikke se hvem jeg ellers skulle lave en blog omkring.

Jeg håber i vil tage godt imod min blog, som bliver true Kimu still all the way Smiley Jeg håber dog ikke at dette vil forhindre jer i at læse den, men vil læse den og komme med både ris og ros til den…

Enjoy….

« Seneste Redigering: 06 Jan 2008, 01:38 af Kimu » Logged

7kfum
Gæst

Sv: Glory Fields Of Anfield Road - Intro
« Svar #1: 15 Dec 2007, 21:56 »

Ohh hell yeah, he's back!

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #2: 15 Dec 2007, 21:57 »

Rafa Forlader Anfield!
Lørdag den 7. Juli 2007

Liverpools sportsdirektør Rick Parry bekræftede i dag på et pressemøde at den succesrige spanske manager Rafa Benitez med øjeblikkelig virkning forlader Liverpool F.C. efter to år, hvor spanieren har genopbygget Liverpool og gjort det til en af Europas stærkeste klubber igen.

Rafa Benitez Har løftet Den
Sidste Pokal For The Reds
Liverpools sportsdirektør Rick Parry kunne i dag annoncere at klubben står uden manager da klubbens tidligere succesrige spanske manager Rafa Benitez har valgt at trække sig fra manager posten i den engelske storklub. Rafa Benitez som har bragt Liverpool tilbage på fodbold kortet som en af de dominerende klubber i Europa, og har vundet både Champions League i 2005 og F.A. Cuppen i 2006 har valgt at forlade posten som manager i Liverpool da han følte det var tid for luft forandring, og at han gerne vil prøve noget nyt.

”Rafa har gjort et fantastik stykke arbejde hos os, og det er med grædende hjerter at vi siger farvel til Rafa. Rafa har genopbygget holdet, og har fået Liverpool tilbage på fodbold kortet som et af de dominerende hold i Europa, som klubben var tilbage i 70’erne og 80’erne, på de to år han var i klubben. Han vandt både Champions League og F.A. Cuppen i sin tid hos, og for det vil han altid blive husket blandt fans og folk der har med Liverpool F.C. Han vil altid have en stor plads hos os. Vi ønsker ham alt det bedste i fremtiden.” udtale Rick Parry om Rafa Benitez farvel.

Hovedperson selv – Rafa Benitez – havde selv følgende kommentar om hans brud: ”Jeg er utrolig ked af at skulle forlade Liverpool. Min familie og jeg er rigtig glad for at være her i byen, og vi er rigtig godt faldet til i Liverpool. Men jeg føler efter to år her i klubben at jeg har gjort det for klubben jeg kan, og kan ikke rigtig komme længere. Derfor synes jeg det er bedre at lade nye kræfter komme til og arbejde videre med Liverpool, og jeg har selv personlig brug for at prøve noget nyt i en anden klub et andet land. Men jeg vil gerne af mit hjerte takke både fans og klubben for al deres support gennem de sidste par år, og jeg vil ønske klubben held og lykke i fremtiden.”

Rick Parry oplyste at klubben allerede er gået i gang med at lede efter mulige kandidater til at overtage det ledige managersæde i Liverpool F.C. Topkandidaterne til posten som ny manager skulle være den tidligere tyske landstræner Jürgen Klinsmann og den tidligere Juventus og italienske landstræner Marcello Lippi.

Rick Parry lagde dog ikke skjul på at klubben kunne finde på at hente en tidligere Anfield stjerne til klubben ind som ny manager, og det bragte pludselige navne som Kevin Keegan, John Barnes og ”King” Kenny Daglish i spil som mulige emner som ny manager i klubben, hvor Kevin Keegan ses som det mest oplagte emne.

Hvem end det bliver som overtager den ledige manager post hos Liverpool, så kommer de til at overtage en rigtig stærk trup. En trup som er blevet forstærket for omkring en halv milliard. Hvor de stærkeste navne er Ryan Babel, Yossi Benayoun og Fernando Torres. En trup som skal vinde trofæer i denne sæson, og allerhelst Premier League trofæet som Liverpool ikke har vundet siden 1990.

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #3: 15 Dec 2007, 21:58 »

Ohh hell yeah, he's back!

Det kan du tro han er Smiley

Kimu
Landsholdsspiller

Sv: Glory Fields Of Anfield Road - #1
« Svar #4: 15 Dec 2007, 23:39 »

Macca Overtager The Reds
Torsdag den 12. Juli 2007

For en lille uges tid siden sagde Liverpool F.C. farvel til deres succesrige manager igennem de sidste par sæsoner Rafa Benitez. Klubber har siden arbejdet på højtryk for at finde en ny manager som kunne overtage det ledige managersæde i Liverpool F.C. Dette arbejde er nu indstillet, da klubbens nye manager blev præsenteret i dag.

Macca Er Tilbage Hos The Reds
Manden som er udset til at overtage det ledige managersæde i Liverpool blev i dag præsenteret for Liverpools fans og den engelske presse, og man må sige at Liverpools bestyrelsesformand George Gillet Jr. trak noget af en kanin op af hatten, da Liverpool F.C. i dag offentlig gjorde sin nye manager.

George Gillet Jr. kunne nemlig med stor stolthed præsentere den tidligere Liverpool spiller og engelske landsholdspiller Steve McManaman som nye manager i den engelske storklub.
35 årig McManaman også kaldet for Macca i Liverpool kredse har underskrevet en 1 årig kontrakt med Liverpool, og Macca lagde ikke skjul på at han var kommet til Liverpool for at vinde trofæer, og især får fingerne i det engelske mesterskab som klubben ikke har vundet siden Premier Leagues start i 1990.

Macca stoppede sin fodboldkarriere i 2005 i Premier League klubben Manchester City. Ind da blev det til 364 kampe for Liverpool og 66 mål fra 1989-1999, inden han skiftede til den spanske topklub Real Madrid hvor det blev til 94 kampe og 8 mål for den spanske kongeklub fra 1999-2003. Macca vandt bl.a. Champions League med Real Madrid over Valencia i 2000, hvor Macca blandet andet scorede i den flotte 3-0 sejr som Real Madrid fik over Valencia.

Siden Macca trak sig tilbage fra fodboldens verden har den tidligere stærke tekniske højre wing fra Liverpool ikke haft meget med fodbold verden at gøre, andet end nogen lille kommentator job på diverse tv stationer og spille fiktiv assistent manager i Real Madrid i fodbold filmen Goal 2. Lysten til at stå på diverse græstæpper rundt om i England og Europa har dog været stor for Macca og får et år siden tog han den højeste træner uddannelse der er for at komme tilbage på græstæppet.
Så da Liverpool ringede til Macca og tilbød ham posten som manager i sin gammel klub var Macca ikke langsom til at sige ja til klubbens tilbud. Macca havde selv følgende at sige omkring sit ja til den engelske storklub:

”Når man får et tilbud fra en klub som Liverpool om man vil være manager for dem, så siger man ikke bare nej. For det er en klub som altid vil kæmpe med om mesterskabet i England og Champions League, så sådan en chance må man ikke lade passere, det er nemlig ikke alle managers derfor sådan et tilbud i deres karriere. Det bliver en kæmpe udfordring s som jeg helt sikkert ser frem til.”

Mange ser det som en kæmpe svaghed for både Liverpool og Macca i jagt på trofæer at Macca ikke har den store erfaring som manager fra andre klubber, men hovedperson selv tager det nu ikke så tungt:

”Jeg ser det ikke som noget kæmpe problem at jeg ikke har den store erfaring som manager fra andre klubber af. Jeg ved hvordan gamet foregår i storklub som Liverpool, og jeg har i lang tid været i gang med at tage diverse træner kursuser det sidste stykke tid. Desuden har jeg i min tid trænet under nogen gode managers i både Liverpool, Real Madrid og Manchester City. Nogen rigtig gode managers som har lært mig utrolig meget i de år jeg var under dem. Så jeg føler mig godt rustet til at tage jobbet i Liverpool.”

Macca udtalte tidligere at han gik efter at vinde trofæer med Liverpool i denne sæson, og da han blev spurgt konkret hvilket trofæ han allerhelst ville vinde var han ikke langsom om at svare:

”Det er helt sikkert det engelske mesterskab som jeg allerhelst vil vinde. Liverpool har ikke vundet Premier League siden 1990, og i år skulle det gerne være. Vi satser 100 procent på at vinde det. Det er dog ikke ens betydende med at vi nedprioritere vores deltagelse i de andre turneringer vi deltager i, men det trofæ vi allermest går efter er og bliver Premier League."

En udmelding som Liverpools direktør George Gillet Jr. ku var rigtig glad for at høre.

Macca kunne også fortælle at han pt. ikke har nogen planer om at hente nogen nye ansigter til Liverpool, kun hvis der virkelig dukkede nogen interessante emner op at man ville undersøge muligheden for at tilknytte nye spiller til Liverpool, da Liverpool nu havde en rigtig stærk trup. Det menes at Macca vil have omkring 300 millioner kr. at handle ind for efter at både Tom Hicks og George Gillet Jr. har overtaget klubben, og skudt masser af penge i Liverpool.

Macca debutere som Liverpool manager i Premier League den 11. august når de møder Derby ude på Pride Park. Inden da venter der dog en række venskabskampe. Der venter Liverpool F.C. en rigtig spændende sæson forude.

xhougaard
Ynglingespiller

Sv: Glory Fields Of Anfield Road - #2
« Svar #5: 16 Dec 2007, 00:48 »

ser meget spændende ud Opstemt
det bliver en god blog Grin

7kfum
Gæst

« Svar #6: 16 Dec 2007, 00:50 »

Dejlig blog, med verdens dejligste hold Opstemt

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #7: 18 Dec 2007, 20:05 »

Macca Henter Foquita
Tirsdag den 24. Juli 2007

Liverpool med manager Steve McManaman i fronten kunne i dag på et pressemøde på Anfield Road, præsentere klubbens første køb efter Macca overtog managersædet i Liverpool efter Rafa Benitez. Spillere der blev præsenteret var den stærkt offensive spiller Jefferson Farfán, som skifter omgående fra de mange gange hollandske mester PSV til Liverpool.

Liverpool F.C. kunne i dag offentlig gøre at klubben har underskrevet 4 årig kontrakt med den 22 årig peruvianer Jefferson Farfán. Farfán er hentet i den mange gange hollandske mesterklub PSV Eindhoven, og er Liverpools første indkøb efter at Steve McManaman overtog managerposten i Liverpool.

Farfán Skifter Til The Reds
Farfán er en stærk offensiv venstre wing, men som også kan spille på højre wing eller i angrebet. Han er en hurtig spiller, stærk i driblinger, god første berøring og en stærk afslutter. Dermed er han en utrolig stærk spiller at knytte til klubben, da han kan erstatte spiller i alle de forreste rækker. Om Farfán vil blive fast mand på et stærkt Liverpool hold, eller om han vil være back up indtil et vist stadie vides ikke endnu, da den unge spillere har stærk konkurrence både på wing og angrebspladserne.

Men dette tænkte Farfán heller ikke så meget på nu: Om jeg spiller fast fra start eller om jeg kun bliver brugt som indskifter tænker jeg ikke så meget over lige nu. Pt. glæder jeg mig til at komme i aktion for Liverpool, og vise min nye manager, holdkammerater og fans af klubben at det var godt at smide penge efter.

Om skiftet til selv klubben havde Farfán følgende at sige: Liverpool er en god klub og jeg er glad for at kunne trække i den røde Liverpool trøje.  Jeg ser frem til de kommende udfordringer i Liverpool, og frem til at spille for sådan en fantastisk klub med nogen fantastiske fans. Jeg er overbevist om at dette er det rigtige valg for mig.

Som skrevet tidligere har Farfán underskrevet en 4 årig kontrakt med Liverpool, og det menes at Farfáns skifte fra PSV til Liverpool har kostet merseyside klubben omkring 110.000.000 kr.
« Seneste Redigering: 18 Dec 2007, 20:09 af Kimu » Logged

N17
Manager

Sv: Glory Fields Of Anfield Road - #3
« Svar #8: 18 Dec 2007, 20:07 »

Skal teksten under billedet ikke ændres?? ellers flot update Kimu Opstemt

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #9: 18 Dec 2007, 20:09 »

Skal teksten under billedet ikke ændres?? ellers flot update Kimu Opstemt

Hehe Smiley Jo, det skulle den. Havde fuldstændigt glemt det, men sådan går det når man bruger copy and past Smiley

Men tak fordi du lige gjorde mig opmærksom på det

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #10: 25 Dec 2007, 02:28 »

Det Lover Godt
Tirsdag den 31. Juli 2007

Liverpool afsluttede i dag deres opvarmning til den kommende sæson med at slå den irske klub Galway United med 3-1, og set ud fra de 6 pre season kampe som Liverpool har spillet, så lover det til at blive en god sæson for Steve McManaman og hans tropper. For Liverpool gik nemlig ubesejret igennem alle deres pre season kampe, så Macca ser ud til at have fundet taktik der skal få Liverpools i overvejende fyldte pokalskab til bugne endnu mere.

Som skrevet tidligere har Liverpool haft en rigtig god pre season. Liverpool er nemlig gået ubesejret igennem de 6 pre season kampe som holdet har spillet. De 6 kampe har fordelt sig på 4 sejre og 2 uafgjort kampe. Macca har valgt at satse på offensiv fodbold, der skal angribes fra start til slut, lige meget hvem man møder. At Liverpool har satset på offensiv fodbold i alle deres kampe kan tydeligt ses på pre season kampenes målscorere.

Liverpool indledte deres pre season kampe hjemme på engelsk grund, da Liverpool den 14. August drog til London for at møde Championship holdet Charlton. At det var Liverpools første kamp under holdets nye manager og taktik kunne tydeligt ses på Liverpools spil. Det første kvarter af kampen havde the Reds svært ved at finde hinanden, og det udnyttede Charlton til at komme foran 1-0 efter 6 minutter på et mål af Zheng Zhi.  Men Liverpool kom mere og mere ind i kampen som tid skred frem, plus at Liverpools spil begyndte at fungere bedre og bedre og de fik lagt et stort pres på Charlton. Presset gav bonus i det 33 minut for Liverpool da Ryan Babel på et flot hug ude fra feltet udlignede til 1-1. Stillingen 1-1 så længe ud til at være kampens resultat. Det var dog lige indtil at Peter Crouch i de dødende minutter af kampen bragte Liverpool foran 2-1 på et flot hovedstød. Desværre for Liverpools spillere og manager fik de hurtigt armene ned igen, da Charltons Chris Iwelumo udlignede til 2-2 kort efter. En tilfredsstillende start på pre season for begge hold.

Det Tegner Til At Blive En Lovende
Sæson For Gerrrard & Co.
Efter kampen mod Charlton pakkede Liverpool spillerne og diverse træner deres kufferter og rejste til Belgien, hvor der ventede Liverpool 4 kampe. De belgiske holde skulle møde var Veldwezelt, Kapellen, Genk og Zulte Waregem.
Liverpool mødte i deres første kamp non league holdet Veldwezelt. En kamp som Liverpool dominerede fra start til slut. Liverpools spil flød meget bedre end i kampen mod Charlton, og det var ikke meget Veldwezelt kunne stille op mod Liverpool. Selvom at Liverpool dominerede kampen blev det dog ikke til den store målfest for merseyside holdet. Liverpool vandt nemlig kun kampen over Veldwezelt med 1-0, på et flot mål af Harry Kewell.
Et par dage efter kampen mod Veldwezelt skulle Liverpool så møde Kapellen, og her vandt Liverpool sin største sejr under opvarmningen til den kommende sæson. Hele 7-0 blev Kapellen besejret med af en velsmurt og effektiv Liverpool maskine. Kapellen fik hele 2 skud på mål mod Liverpools 32, så der var ikke nogen tvivl om under kampen hvilken vej den ville gå. Målene blev scoret af følgende spillere: Harry Kewell (1), Ryan Babel (2), John Arne Riise (1), Peter Crouch (2) og Dirk Kuyt (1).

Efter kampen mod Kapellen ventede Liverpools stærkeste modstander på deres tur i Belgien. Modstanderen var nemlig Genk fra den bedste belgiske række.  Kampen blev for Liverpool straks lidt svære, men Liverpool vendte sig hurtigt til et stærkere mandskab end de foregående. Liverpool bragte sig også inden første halvleg var færdig foran 3-0. Fernando Torres stod for 1 mål, mens Ryan Babel stod for de sidste 2 mål. I halvlegen skiftede McManaman hele holdet ud med nye 11 ansigter. Dette skulle dog vise sig at være en dum ide. Liverpool faldt helt fra hinanden i anden halvleg, og det udnyttede Genk fik scoret 3 gange og udlignede til kampens resultat 3-3.
Den sidste kamp i Belgien for Liverpool blev spillet mod Zulte Waregem. Liverpool stillede an ligesom i de foregående kampe, offensivt, men McManaman og resten af Liverpool holdet fik en slem start på kampen da Zulte Waregem efter 2 minutters spil bragte sig foran 1-0. Liverpool tog sig dog hurtigt sammen og den noget overraskede start, og syv minutter senere kunne Ryan Babel reducere til 1-1. Liverpool afgjorde kampen i slutningen af første halvleg og starten af anden halvleg da Liverpools danske forsvarskomet Daniel Agger nettede hele 2 gange til slutstillingen 3-1.

Med tre sejre og en uafgjort i bagagen kunne Liverpool dermed forlade Belgien med et stort smil på munden og drage videre til Irland hvor sæsonens sidste pre season kamp mod Galway United ventede.
Kampen mod Galway United blev igen total domineret af Liverpool fra start til slut. Dermed også fuldt fortjent at Liverpool vand 3-1 over Galway United. Det lykkedes ellers Galway United at bringe lidt spænding ind i kampen da holdet i starten af anden halvleg reducerede til 1-2, men Ryan Babel slukkede alt lyse for Galway med sin scoring til 3-1 i det 68 minut. Liverpools to andre mål i kampen blev scoret af Yossi Benayoun og Javier Mascherano.
Liverpool har igennem hele pre season vist flot offensiv fodbold, og scoret rigtig mange mål. Det bliver rigtig spændende om Liverpools spillere kan overføre McManamans flotte offensiv fodbold til Premier League når Liverpool den 11. august hjemme tager imod Manchester City.

wirenfeldt
Gæst

Sv: Glory Fields Of Anfield Road - #4
« Svar #11: 25 Dec 2007, 02:37 »

Dejlige lange updates! Og perfekt klubvalg Smiley

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #12: 25 Dec 2007, 02:38 »

Dejlige lange updates! Og perfekt klubvalg Smiley

Der kan ikke vælges nogen bedre klub Smiley Var denne update for lang, eller var den lige til pas?

wirenfeldt
Gæst

« Svar #13: 25 Dec 2007, 02:43 »

Tja, nu finder jeg læsning om Liverpool interessant. Så jeg synes den er rigtig god. Men havde det været enhver anden blog, så ville jeg foretrækker at holde det kort og godt Smiley

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #14: 25 Dec 2007, 02:44 »

Tja, nu finder jeg læsning om Liverpool interessant. Så jeg synes den er rigtig god. Men havde det været enhver anden blog, så ville jeg foretrækker at holde det kort og godt Smiley

Hehe Smiley Okay, det lyder super du! Smiley

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010