Inden jeg vil igang med at fortælle om truppen som den er lige nu, så fik jeg spillet 2 kampe:
Tyske LigaCup Kvartfinale:
Stuttgart - Bielefeld 2-0
Michael Möller 1-0 (62min)
Bajram Fetai 2-0 (78min)
En halv jævn kamp for holdet, MOM blev Jarolim som fik et 8 tal. Holdet skabte en del chancer og 2-0 var et udmærket resultat.
Tyske LigaCup Semifinale:
Schalke 04 - Stuttgart 1-1
Kevin K 1-1 (71min)
Kampen røg ud i straffespark hvor Carvalho, Pienaar og Fetai scorede på de 3 første og det gjor Schalke også. 3-3 stod den.
Buckley scorede for 04 og så var det kevin K´s tur, han går til den.... og brænder.
Heldigvis kunne Enkelmann snuppe et forsøg og samtidig scorede Jarolim, 4-4.
I det 6.forsøg brændte begge hold, Hofland fra Stuttgart. I det 7. spark fandt man vinderen... Sergio brændte desværre og det betød at Schalke 04 gik videre efter straffespark-
Truppen:
29 Juli. 2009Som regl deler jeg mit hold op i antal spillere jeg finder nødvendigt til truppen. I mit system som jeg spiller med nu, nemlig en 4-3-2-1, eller 4-3-3. hvad man nu vil kalde den så har jeg fundet frem til 24 spillere der er nødvendigt:
3 målmænd
8 forsvar
6 midtbane
4 fløje
3 boksspillere
Målmænd:Som målmænd har jeg:
1. Peter Enckelmann (32 år)
27. Michael Langer (24 år)
31. Patrick Wagner (17 år)
Gennemsnits alder: 24,33
I ved allerede hvem min første målmand er. Enckelmann er fra Finland og har 6 landskampe bag sig. Ulempen ved Peter er hans kommunikation, her har han desværre kun 10. Kontrakt udløber: 2år
Langer er fra Østrig, en enkel landskamp bag sig. Han har desværre kun 7 i Hastigt ud. En okey reserve keeper. Kontrakt udløber: 2år
Patrick Wagner er kun en 17 årige målmand som er et lovende talent. Tysker. Tror muligvis han kan få en kamp eller 2 i pokalen. Kontrakt udløber: 3 år
SS af de 3:
Forsvar:Jeg har somsagt 8 forsvarspillere, men meningen er at 2 af dem faktisk også kan spille midtbane. Dixon som blev hentet i Hammarby kan spille i hele forsvaret og hele midtbanen, det samme kan Zickovic.
De 8 spillere:
34. Sergio (24 år, venstre back)
2. Chidi Odiah (25 år, højre back)
Backup til de 2 backer:
17. Jimmy Dixon (27 år)
4. Boris Zivkovic (33 år)
Det centrale forsvar:
21. Kevin Hofland (30 år)
6. Tomas Hübschmann (27 år)
3. Martin Stranzl (29 år)
5. Naldo (26 år)
Gennemsnits alder: 27,62
Jeg kan starte med at fortælle om de 2 backs.
Sergio har jeg fortalt lidt om, synes han er en virkelig god spiller, meget stabil. Har ikke de vilde 9 og 10 taller, men spillet meget sjældent en dårlig kamp. Kontrakt udløb: 3 år
Odiah, blev jo købt i min gamle klub, CSKA Moskva. Kan faktisk sige det samme her, fik et gennemsnit på 7,50 sidste sæson. Scorer desværre for lidt mål. Kontrakt udløb: 3 år
Jimmy Dixon er fra Liberia, men samtidig halv svensker. Ikke en mand med de vildeste tal, men håber han bliver en brugbar og stabil backup for enden højre eller venstre backen. Kontrakt udløb: 4 år.
Boris Zivkociv er igang med hans 6. sæson i Stuttgart. En rutineret mand med 59 landskampe. Kontrakt udløb: 1 år
De centrale:
Tomas Hübschmann blev jo hentet i Wigan for 42 millioner. Har 20 i makering og 18 i takling. En god placeringsevne og god i hovedspillet. Kontrakt udløb: 3 år
Kevin Hofland blev hentet i Wolfsburg for Sølle 25 millioner. Altid en mand man kan stole på, dog scorer han for lidt mål. Kun 4 mål på 3 sæsoner, skal igang med hans 4. sæson i Stuttgart. Kontrakt udløb: 3 år.
Martin Stranzl er den dårligeste af de 4 i centerforsvaret, dog ikke en mand man skal undervurdere. Har 47 landskampe for Østrig. God mand for bredden. Kontrakt udløb: 3 år.
Naldos svaghed er han kun har 13 i takling og desværre har han ikke lært tysk helt endnu. Regner med han er første backup. Kontrakt udløb: 3 år
Billede af de 8 forsvarspillere:
Den Centrale midtbane:Så er vi noget til den centrale midtbane. Den består jo somsagt af 6 spillere i alt, 3 fra start. 3 som backup.
Her er de 3 jeg regner med at starte med:
32. Christian Gentner (23 år)
13. Fabio Cappelletti (20 år)
8. David Jarolim (30 år)
Backup:
14. Jaime Alberto Castrillón (26 år)
20. Dennis Berger (26 år)
12. Guti (32 år)
Gennemsnits alder: 26,16
Gentner, MLC, kontrakt udløb: 4 år.
Gentner startede spillet i Stuttgart og har været hele livet her. Han er kun 23 år og spiller på venstre side af den centrale midtbane som den mere defensiv spiller. Scorer ikke mange mål, Til gengæld kan han godt ligge op til en del mål. Det er blevet til 136(16) kampe for Stuttgart indtil videre.
Fabio Cappelletti. AMC, kontrakt udløb: 4 år.
Fabio C har jeg jo fortalt en masse om. Regner med at han skal spille på den centrale med en pil frem. Kom ind i spillet i 2006/07 hod Inter. Han skal ikke slå rigtig igennem endnu, han skal også lige lære tysk først.
David Jarolim, AM RC, kontrakt udløb: 3 år
Jarolim er en af mine vigtigste spillere, jeg overvejer faktisk at smide ham på på fløjen. Men han bliver nok på højre side i trioen. Burde ligge op til flere mål end han gør. Håber han får en rigtig god sæson iår. Det er nu han skal slå igennem med hans 30 år.
Jaime Alberto Castrillón, DM RC, kontrakt udløb: 3 år.
"Alberto" kalder vi ham, blev desværre langtid skadet i sidste sæson og var ude i 7 måneder med en lår skade. En backup for Gentner på den lidt mere defensiv plads. Ikke nogen overdrevet god spiller, har spillet 13 landskampe for Colombia.
Dennis Berger, AMLC, Kontrakt udløb: 3 år
Han burde nok være på fløjen, men her sætter jeg altså Carvalho. Berger er en okey spiller, ikke overdrevet, nok derfor han er backup. Tror dog godt han ville spille godt hvis han rigtig fik chancen.
Guti, AMC, kontrakt udløb: 2 år
Ikke så meget at sige til ham, alle kender ham, er dog kommer op i alderen, har ikke de samme god afleveringer mere. Ligger dog forsat op til mål, en rutineret reserve for Fabio C på den centrale del.
Billede af midtbane:
Nu viser jeg bare midtbane, skal nok vise hele truppen til sidst
Fløje:Så er vi noget til mine kantspillere, dem har jeg 4 af:
Venstre kant:
11. Daniel Carvalho (26 år)
9. Bajram Fetai (23 år)
Højre kant:
16. Steven Pienaar (27 år)
30. Tobias Weis (23 år)
Daniel Carvalho, AMLC, Kontrakt udløb: 3 år
Fordelen ved Carvalho er at han kan spille flere pladser. Det er ingen garanti at han skal spille på venstre kanten, det gør an på hans og holdets succes. Kunne muligvis godt forestille mig hvis Fabio C ikke slog igennem at Carvalho kom ned på hans plads og måske en Berger op som AML. Men som udgangspunkt skal han starte på venstre kanten.
Bajram Fetai, FLC, Kontrakt udløb: 3 år
En spiller der kan drible (17), kan både bruges som angriber og venstre kant, en spiller med fremtid i. Desværre har han problemer med tekniken , men håber den bliver bedre, backup på venstre kanten.
Steven Pienaar, AMRC, kontrakt udløb: 3 år
Hans indlæg er ikke speciel gode som kantspiller, kan også bruges på højre del af den centrale midtbane. Han har dog hurtigt og kreativitet som en fløj og det håber jeg han udnytter til fulde. Fik et gennemsnit på 7,80 sidste sæson.
Tobias Weis, F RC, kontrakt udløb: 1 år
Tobias startede i Stuttgart og har kun været lånt ud en enkel gang. Han har 20 i indlæg, desværre har han ikke så god hurtighed, til gengæld 17 i driblinger. Håber han bliver en god backup som kantspiller. Kan også spille front angriber hvis det bliver nødvendigt.
Billede af kanterne:
Angribere:Jeg har 3 af vælge imellem på toppen, den faste, backuppen og den unge:
22. Kevin Kuranyi (27 år)
33. Emile Mpenza (31 år)
29. Michael Moller (18 år)
Gennemsnits alder: 25,33
Kevin Kuranyi, BC, kontrakt udløb: 4 år
Kevin K er min faste angriber. Der er desværre et eller andet galt med det tyske landshold, der er kun amatør spillere på, så det er kun blevet til 15 landskampe for ham. Kevin K har også været i Stuttgart hele karrieren, startede på amatør holdet tilbage i 2001/02. Kåret til den bedste spiller af fans alle sæsonerne.
Emile Mpenza, BC, kontrakt udløb: 1 år
Mpenza er en joker, han skal bare ind og lave kasser når han får de sidste 20 minutter eller mindre når Kevin K er blevet træt. Fik sit gennembrud i Scalke 04.
Michael Möller, BC, kontrakt udløb: 2 år
Möller er helt sikker fremtidens mand. Overvejer endda at sætte ham på bænken i stedet for Mpenza. Men han er jo kun 18 år og har fremtiden foran sig. Er ude i 3 uger her i sæsonstarten, desværre.
Billede af angribere:
Billede af hele truppen:
Billede af 1. Holdet:
Billedet af 2. Holdet:
Det var så en smule optakt til sæsonen, gennemsnits alderen på hele truppen er:
26,08.Da jeg kun er i Juli måned, 2 dage før den første kamp i ligaen så er der forsat muligheder at der kan være spille handler. Men nu ser truppen således ud. Tomas Hübschmann er faktisk på vej til Roma... så der sker måske lidt der. Måske skal jeg finde en bedre angrebs reserve hvis nu Kevin K bliver skadet.
Jeg er begyndt at bruge pile på mine 2 backs også. Vil godt have de kommer mere med frem. Så der er risiko for at der går lidt flere mål ind på mig nu.
Vil lige slutte af med lønen:
Samlet løn budget: 24 mill per måned
Nuværende løn budget: 18 mill per måned
Men det var det for denne gang!