home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 881 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 87 Udprint
Forfatter Emne: (Sept. '16) The Citizens - tidl. Ajax, HSV og Villarreal  (Læst 203629 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2013) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #990: 23 Sep 2008, 22:39 »

Mange tak til alle for de flotte kommentarer  Thumbs Up

Mht. stilen, så bliver det stadigvæk stilen med de enkeltstående kampreferater, som jeg vil bruge for det meste, men en gang i mellem, når der er rigtig mange kampe i løbet af en måned, så "koger" jeg det sammen til en opdatering i stil med december-udgaven  Wink

Det er lækkert at høre, at de fleste også kan li' den nye stil og det er rart at vide, at I vil følge med, selvom jeg ændrer lidt i stilen en gang imellem.

Mht. resultaterne er jeg også selv meget overrasket, men det er som om, at vi i denne sæson har marginalerne med os, hvilket betyder, at vi vinder de kampe, som vi i de tidligere sæsoner enten har spillet uafgjort eller tabt.

Der kommer to updates omkring januar, den første bliver omkring transfers, mens den anden bliver omkring kampene, men det bliver nok først i weekenden, at jeg finder tiden til at spille på gamet og få det opdateret herinde  Peace

Hold jer munter og endnu en gang tak for de mange tilbagemeldinger og fordi I følger med, selvom jeg er lidt længe om at opdatere bloggen  Wink
Logged

andersvilster
Gæst
 
Sv: (Dec. 2013) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #991: 24 Sep 2008, 20:15 »

Jeg tror helt ærligt det er denne her blog der har kørt længst på siden. KIU.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2013) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #992: 24 Sep 2008, 20:17 »

Nope der er en blog der omhandler skotske Queens Park i FM07 som har kørt i 1½ år og nu er fremme i 2030. Wink

Men dette er jo stadig ligeså godt Metsu. Det ser ud til at køre rigtig godt for holdet, hvilket jo altid er dejligt. Thumbs Up Fortsætter du i Villarreal? Og stopper du egenligt bloggen i FM09? Peace
Logged

Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2013) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #993: 25 Sep 2008, 09:16 »

Jeg har lige siddet og nørdet lidt, og jeg kan se at den eneste blog der er læst flere gange end den her er Cescs King of Spain! Shockeret Det er sq da flot Thumbs Up

Det er også den der er 3. flest svar på(hvis man kan formulere det sådan.

Det siger da lidt om det flotte arbejde du har lavet her, både opsætningsmæssigt og skrivemæssigt.

Keep it up min ven Peace
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2013) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #994: 25 Sep 2008, 10:54 »

Nope der er en blog der omhandler skotske Queens Park i FM07 som har kørt i 1½ år og nu er fremme i 2030. Wink

Men dette er jo stadig ligeså godt Metsu. Det ser ud til at køre rigtig godt for holdet, hvilket jo altid er dejligt. Thumbs Up Fortsætter du i Villarreal? Og stopper du egenligt bloggen i FM09? Peace

Jeg har jo også selv en 07 blog, der er fremme ved år 2020, men som jeg desværre slet ikke har tiden til at fortsætte med  Wink

Jeg ved ikke om denne blog stopper, når 09 udgaven kommer. Det kommer an på, hvor godt 09 udgaven er, men jeg kan forestille mig, at den fortsætter i hvert fald frem til nytår og så må vi som sagt se, hvad der sker  Peace

Jeg har lige siddet og nørdet lidt, og jeg kan se at den eneste blog der er læst flere gange end den her er Cescs King of Spain! Shockeret Det er sq da flot Thumbs Up

Det er også den der er 3. flest svar på(hvis man kan formulere det sådan.

Det siger da lidt om det flotte arbejde du har lavet her, både opsætningsmæssigt og skrivemæssigt.

Keep it up min ven Peace

Jeg er også beæret over alle de svar og antal gange bloggen er læst, det betyder utrolig meget, når man forsøger at stable en respektabel blog på benene  Thumbs Up

Jeg håber, at der kommer en update om transfers i weekenden, da det lader til at blive et forholdsvist stille  Shockeret transfervindue for mig.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Dec. 2013) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #995: 27 Sep 2008, 00:06 »


Oversigt over transfervinduet
- Nye spillere er hentet til El Madrigal


Villarreal manager Jesper Nissen har altid været kendt for at være meget aktiv på transfermarkedet, men sådan har det ikke været denne gang.
Der er kun hentet tre nye spillere til klubben i denne omgang, samt yderligere to spillere der dog først kommer til El Madrigal efter sommerpausen.

Kalou blev træt af reservetjansen
på Stamford Bridge

Det er ingen hemmelighed, at finanserne ikke er for gode i Villarreal, så muligheden for at hente verdensklassespille re til klubben for flere hundrede millioner er ikke eksisterende i øjeblikket, men det er alligevel lykkedes for Jesper Nissen at hente tre spillere, der forstærker holdet væsentligt og især bredden på holdet er markant forstærket. Den første spiller, der er hentet til klubben, er hentet på en fri transfer fra ligarivalerne Sevilla. Det er den 22-årige venstrekantspiller Lucas Trecarichi, der er kommet til klubben, efter han har været uden kontrakt hos Sevilla siden sommerpausen. Man har på det seneste haft en del problemer med skader hos Villarreal og det har især været på de to wingpladser, man har haft problemer. Derfor er det ikke overraskende, at der er hentet yderligere en spiller til for både at skærpe konkurrencen og for at sikre bredden på de to fløje.

Denne gang har man været på rov hos den engelske Premier League klub Chelsea, hvor den ivorianske fløjspiller Salomon Kalou længe har haft svært ved at komme på holdet og på det seneste har han offentligt ytret hans utilfredshed med dette. Det fik ledelsen i Chelsea til at acceptere et bud på 48.000.000 kr. for den 28-årige spiller, som kommer til at kæmpe med spillere som Farfan, Mata og den ligeledes nyerhvervede Trecarichi om en plads på en af kanterne i Villarreals foretrukne 4-2-3-1 formation.
Salomon Kalou kan også spille i angrebet og det kan blive nødvendigt, idet man kun har to deciderede boksspillere, der er gode nok til Primera Division tilbage i truppen efter salget af Campbell til Fulham og udløbet af lejeaftalen med Federico Machena fra Manchester United.
Mavuba er tilbage
i den gule trøje

Den sidste spiller, der er hentet til klubben i denne omgang, blev hentet på næstsidste dag af transfervinduet. Det er en gammel kending for Villarreal fans, da spilleren tidligere har spillet mere end 3 sæsoner hos El Submarino Amarillo i perioden 2007-2010. Der er tale om den 29-årige defensive midtbanespiller Rio Mavuba, der skifter tilbage til Villarreal efter et ophold hos italienske AC Milan. Han har aldrig rigtig været fast mand hos AC Milan, men det er trods alt blevet til 47 ligakampe for Rossoneri i de 3 sæsoner, han har spillet der. Mavuba koster 52.500.000 kr. for Villarreal og med købet af Rio, er man nu også godt dækket ind på den centrale midtbane hos Villarreal.

Udover disse tre spillere, har man som nævnt også skrevet kontrakt med to spillere, der dog først ankommer til klubben efter sommerpausen. Den ene af disse spillere er boksspilleren Xisco, der kommer på en fri transfer efter en periode hos RC Lens i den bedste franske række. Xisco er kendt for hans evne til at score mål, men han skal nok være forberedt på hård konkurrence og mon ikke, han kan se frem til at være anden eller tredjevalg efter Prudnikov og Adriano i Villarreal angrebet.
Den anden og sidste forstærkning, der kommer til klubben efter sommerpausen er lidt af et scoop. Man har haft held til at sikre sig den 27-årige centrale forsvarsspiller Luizao fra Sevilla. Han har alle de rigtig egenskaber, når man tænker på en forsvarsspiller og han kan være præcis den spiller, som man mangler i den bagerste kæde hos Villarreal. Man har uden tvivl nogle udmærkede forsvarsspillere i Villarreal, men man mangler generalen, der skal holde sammen på tropperne, når de kommer under pres og det er heller ingen hemmelighed, at der bliver lukket for mange mål ind, hvis man vil gøre sig forhåbninger om at blande sig i toppen af La Liga. Luizao koster Villarreal den nette sum af 54.000.000 kr. og som en del af handlen, sender man også målmand Vincent Degre af sted til Sevilla.
Målet er Champions League

Efter transfervinduet lukkede fik vi denne kommentar fra manager Jesper Nissen til de 5 nye spillere, der enten allerede er ankommet i Villarreal eller først dukker op efter sommerpausen:

- ”At vi kan sikrer os spillere som Salomon Kalou og Rio Mavuba, viser at vi i den grad er på rette vej og at målet med Champions League deltagelse ikke er umulig at opnå”. ”Derudover har vi nu en rigtig god bredde i truppen, efter vi også sikrede også Trecarichi fra Sevilla, så jeg er rigtig godt tilfreds med dette transfervindue”.
”Man skal bestemt heller ikke glemme de to spillere, der dukker op til første træningspas efter sommerpausen, det er to kvalitetsspillere, med stærke forcer indenfor deres områder”. ”Luizao har alle de egenskaber, man skal bruge, for at være en god centerforsvarer”. ”Han er god med hovedet, stærk i markeringen, god placeringsevne og fornuftig speed, så han bliver spændende at få til Villarreal”. ”Ser vi lidt nærmere på Xisco, så er han en vaskeægte boksspiller, stærk som en okse, kold i afslutningerne og fremragende i hovedspillet, han bliver et godt alternativ til angrebet”,
sluttede Jesper Nissen

Personligt er jeg også af den holdning, at Villarreal kommer væsentligt forstærket ud af dette transfervindue og med de forstærkninger, der er kommet til, så er målet med Champions League helt bestemt inde for rækkevidde. Det bliver naturligvis svært med konkurrence fra hold som Real Madrid, Valencia, Sevilla og Barcelona, men kan de bevare den gode form på hjemmebane som hidtil, så er top 4 bestemt en mulighed.


Antonio Soler

Logged

andersvilster
Gæst
 
Sv: (Transfers) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #996: 27 Sep 2008, 00:12 »

Endnu engang kommer der en fantastisk update og klasse indkøb Wink KIU.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #997: 27 Sep 2008, 00:32 »

Nok engang har du gjort dig nogen kanon handler. Især Kalou ser frem til lave en masse mål og assist Peace
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #998: 27 Sep 2008, 07:55 »

I´m speechless..... Shockeret

Salomon Kalou og Rio Mavuba ser ud til at kunne gå ind og forstærke holdet med det samme. Thumbs Up

Jeg må sige at du gør hvad du kan for at fastholde dine læsere med spændende indkøb i samtlige transfervinduer.
Jeg glædede mig i sidste transfervindue til at se Sneijder, nu kommer Kalou og Mavuba, og  i  næste Luizao.

Skynd dig at få spillet sæson færdig, få den CL-plads du og holdet fotjener, og få så startet op på næste sæson....helst inden FM09 kommer på gaden Djævel

Jeg glæder mig som sagt til at se dine nyindkøb i aktion Peace
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #999: 03 Okt 2008, 11:22 »

Endnu engang kommer der en fantastisk update og klasse indkøb Wink KIU.
Nok engang har du gjort dig nogen kanon handler. Især Kalou ser frem til lave en masse mål og assist Peace

tak skal I ha' og jeg håber i den grad på Kalou, men han har ikke været for god for Chelsea i de seneste sæsoner, så til små 50 mill., er det måske et lidt satset indkøb  Wink

I´m speechless..... Shockeret

Salomon Kalou og Rio Mavuba ser ud til at kunne gå ind og forstærke holdet med det samme. Thumbs Up

Jeg må sige at du gør hvad du kan for at fastholde dine læsere med spændende indkøb i samtlige transfervinduer.
Jeg glædede mig i sidste transfervindue til at se Sneijder, nu kommer Kalou og Mavuba, og i næste Luizao.

Skynd dig at få spillet sæson færdig, få den CL-plads du og holdet fotjener, og få så startet op på næste sæson....helst inden FM09 kommer på gaden Djævel

Jeg glæder mig som sagt til at se dine nyindkøb i aktion Peace

Endnu en gang tak for en flot kommentar, Dalle75 og jeg beklager de manglende opdateringer, men jeg er desværre blevet grebet lidt af et andet save, jeg har haft liggende et stykke tid med Man Utd  Peace

Jeg regner dog med, at der kommer et par updates i løbet af weekenden. Den ene bliver en artikel omkring Copa del Rey kampene, der er i januar (og det er rigtig mange, hvis man altså går videre) og så en traditionel opdatering omkring ligakampen, der har været i januar + den første i februar.
Logged

andersvilster
Gæst
 
Sv: (Transfers) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1000: 03 Okt 2008, 12:37 »

Måske kan man sammenligne Kalou købet med Podolski-købet?
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1001: 03 Okt 2008, 13:22 »

Måske kan man sammenligne Kalou købet med Podolski-købet?

Ja, det kan man egentlig godt   Opstemt

Så må vi bare håbe, at Kalou viser sig, at være lige så god for mig, som Podolski var det i HSV  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1002: 09 Okt 2008, 16:24 »


Copa Del Rey – En vanvittig turnering?
- Villarreal manager frustreret det hårde kampprogram!


Farfan er ved at finde sig til rette i Villarreal

Hvis man gør det godt i Copa del Rey turneringen, så er januar måned den helt store måned. Villarreal var reelt videre til 3. runde efter en sikker sejr i det første opgør mod serieholdet Palencia, hvor det blev til en 2-0 sejr på udebane. I det andet opgør på El Madrigal sørgede Villarreal spillerne for endnu en sikker sejr. Nacer Barazite og Jefferson Farfan scorede hver et mål i 2-0 sejren, der sendte Villarreal videre fra 3. runde i pokalturneringen, efter en kamp der fuldstændig foregik på hjemmeholdets præmisser. Manager Jesper Nissen var naturligvis meget tilfreds efter kampen:

- Vi styrede kampen som vi havde håbet på og det blev hurtigt klart, at Palencia ikke havde nogen form for chance for at gå videre til næste runde”

I 4. runde var modstanderen Gimnastic, et hold der ikke ligefrem er kendt som Jesper Nissens ønskemodstandere, men efter de to kampe i pokalturneringen kan dette synspunkt nemt være ændret for en stund. Villarreal udraderede nemlig Gimnastic i det første opgør hjemme på El Madrigal med 3-0 efter scoringer fra Farfan, Magno og et selvmål.
Med den store sejr over Gimnastic i det første opgør, var der lagt op til et stormløb mod Villarreal målet i returkampen på Nou Estadi del Nastic, men kampen blev mere lige end mange havde forventet og den udviklede sig til at blive en fremragende kamp for tilskuerne. Syv mål blev det til i kampen og overraskende for mange var det, at det var Villareral, der stod for fire af disse scoringer og dermed sikrede sig en flot 4-3 sejr. Det betød videre avancement i pokalturneringen og de næste modstandere var ligarivalerne fra Zaragoza og endnu en gang et hold, som ”De Gule” ikke har haft de bedste erfaringer med.

- ”Det er uden tvivl en svær lodtrækning og samtidig betyder disse kampe mod Zaragoza, at vi når op på 9 kampe i løbet af en måned, hvilket er vanvittigt i mine øjne”, svarede en synligt irriteret dansk manager efter lodtrækningen var overstået.
Ærgerlig exit i pokalen

Kampene i kvartfinalen mod Zaragoza skulle desværre også vise sig, at være for meget for det hårdtprøvede Villarreal mandskab.
Hjemmekampen blev ellers vundet, men selvom man styrede spillet i store perioder af kampen, blev det kun til en spinkel 1-0 sejr på en scoring af Jefferson Farfan. Et fornuftigt udgangspunkt og optimismen var trods den spinkle føring stor, inden ”De Gule” drog til Zaragoza for at spille returopgøret, men efter 90 minutter var drømmen om Copa Del Rey pokalen endegyldig forbi for denne sæson efter et klart nederlag på 4-1.
Et resultat, der endnu en gang ikke viser et fair billede af kampen. Villarreal spillerne gjorde nemlig mere end rigeligt for at sikre sig deltagelse i semifinalen, men en blanding af manglende skarphed foran mål og decideret uheld betød, at kvartfinalen blev endestationen i pokalturneringen. Den danske manager var naturligvis meget utilfreds over at forlade turneringen og vi fik denne kommentar til nederlaget fra ham:

- ”Jeg er dybt skuffet over, vi ryger ud af denne turnering, efter vi har investeret så mange kræfter i disse kampe”. ”Samtidig er jeg lettere frustreret over det vanvittige kampprogram, vi har haft i januar måned, selvom vi har forstærket os i løbet af januar måned, er det stadig mange kampe for spillerne og det betyder da helt sikkert, at jeg vil tænke en ekstra gang over, hvor mange kræfter vi egentlig har lyst til at investere i pokalturneringen de næste sæsoner.”

Palencia 2-0 (h)  -  Gimnastic 3-0 (h)  -  Gimnastic 4-3 (a)  -  Zaragoza 1-0 (h)  -  Zaragoza 1-4 (a)

Man kan naturligvis diskutere om dispositionen var rigtig fra managerens side, da han valgte at stille med de stærkeste spillere i disse pokalkampe, når holdet er med i toppen af ligaen.
Jeg synes personligt, at det er det eneste rigtige at gøre, idet en triumf i pokalturneringen ville give klubben og spillerne et kæmpeløft. Nu kan man koncentrere sig om ligaen og UEFA Cuppen, som også har været de to primære mål gennem hele sæsonen.



Antonio Soler

Logged

andersvilster
Gæst
 
Sv: (Copa del Rey) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1003: 09 Okt 2008, 17:15 »

Trist med at du røg ud af Cuppen  Græder Men stadig fantastisk skrevet... KIU og fortsat god dag
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Copa del Rey) Villarreal - tidl. Ajax og HSV
« Svar #1004: 10 Okt 2008, 16:29 »

Bittert pokal exit, en hurtig vej ud i Europa røg dér. For at se positivt på det, så er der mere tid til La Liga nu, så op på hesten og giv de øvrige hold prygl Djævel
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 87 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010