home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1111 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Artikel: "Tilbage til skriveriet"
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: Artikel: "Tilbage til skriveriet"  (Læst 40422 gange)
LosCules
Gæst

Sv: Artikel: "Tilbage til skriveriet"
« Svar #15: 03 Dec 2007, 17:22 »

Dejlig debat, der er lagt op til. Jeg har været på scenen i tre år, startede på FMd som semispammer(en status, der mere eller mindre er vasket væk nu Wink).. Well, jeg har også haft mine tider på IRC, hvor jeg nok hørte til 'Børnehavedelen', hvor jeg fik nogle svinere en gang i mellem sammen med Guardiola(nok mest mig)..

Men jeg synes egentlig, at alle 'stambrugerne' herinde kender hinanden. Jeg har ihf msn på de fleste af de aktive brugere herinde, og det er ganske hyggeligt(bortset fra når Zone powerinviter ticked off).

Og postcountersne skal selvfølgelig væk. Jeg kan absolut ikke se, hvad de dog skulle gavne.

Rossonero@ Der er jo også det med at være blogspammer, som Cesc, dig m.fl. er suveræne til Wink

Rossonero
Gæst

« Svar #16: 03 Dec 2007, 17:30 »

Rossonero@ Der er jo også det med at være blogspammer, som Cesc, dig m.fl. er suveræne til Wink

Endnu et eksempel på det lave niveau.
Blogs har intet at gøre med spam imo, hvis det har et nogenlunde seriøst niveau.
Og bare fordi den ikke er lang, så bliver den åbenbart betegnet som spam?
Så har jeg forresten også slettet de fleste blogs på siden, som jeg så som mislykkede. Wink

Og vedr. postcounters, vil jeg også mene det skal uddrydes. Så slipper man også får at høre disse unødvenidge indlæg, der opstår til tider. Det kan forhåbenlig også nedsætte latterlige indlæg.

LosCules
Gæst

« Svar #17: 03 Dec 2007, 17:34 »

* LosCules synes, det er lidt lowlife at gå rundt at kalde folks indlæg for lavt niveau, når man selv har rippet grafik. Og når mange af de, han nævner med lavt niveau ikke har det.

Wink

Marchena
Landsholdsspiller

« Svar #18: 03 Dec 2007, 17:34 »

Hmm...Kan ikke huske hvornår jeg startede med at joine fm-sider.
Svaret ligger vel på cmd, men kan ikke huske hvordan man ser sin gamle profil. Det er vel også underordnet.

Syntes "scenen" er død artikel-mæssigt, men brugerne får også svar på flere spg. via forums der kører på fuld tryk.

Loggede lige på IRC i dag, og så da nogle navne jeg ikke normalt ser derinde, så denne tråd ser ud til at virke Smiley

Edit:
Folk der vil have postcounts væk er folk er der pinlig berørt over alle de indlæg de har skrevet  Hævet Øjenbryn

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Rossonero
Gæst

« Svar #19: 03 Dec 2007, 17:51 »

* LosCules synes, det er lidt lowlife at gå rundt at kalde folks indlæg for lavt niveau, når man selv har rippet grafik. Og når mange af de, han nævner med lavt niveau ikke har det.

Wink

Og Rossonero synes det er lidt lowlife, at fiske sådan noget op, der intet har at gøre med det vi diskutere.
Men noget skal man jeg bruge som forsvar. Wink

Har som sagt indrømmet at det var en dum ting at gøre, og det er jo også stoppet.
Så ser ingen grund til, at du bringer det på banen igen.

Men hvis du vil diskutere dette yderligere, så synes jeg du skal sende mig en PB, og komme tilbage til topic. Wink

Al Capone
Gæst

« Svar #20: 03 Dec 2007, 18:04 »

Og så synes jeg at du skal til lære forskellen på spam og at være aktiv. Wink
Du da på spammer listen, du nr.3 Tunge

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #21: 03 Dec 2007, 18:18 »

@Spez: 3-4 bans om ugen??? Det er WAY off... I min tid som moderator har jeg kun banned én person. Og at tro at vi banner i samme grad som FMD er også helt ved siden af.

Der skulle selvfølgelig have stået månedbasis og ikke ugebasis i mit første indlæg.

Men som sagt var det kun et gæt, da jeg ikke ved hvor mange FMd banner. Det gør du vel heller ikke.

Flipperen
Førsteholdsspiller

« Svar #22: 03 Dec 2007, 18:21 »

Endnu et eksempel på det lave niveau.
Blogs har intet at gøre med spam imo, hvis det har et nogenlunde seriøst niveau.
Og bare fordi den ikke er lang, så bliver den åbenbart betegnet som spam?
Så har jeg forresten også slettet de fleste blogs på siden, som jeg så som mislykkede. Wink

Og vedr. postcounters, vil jeg også mene det skal uddrydes. Så slipper man også får at høre disse unødvenidge indlæg, der opstår til tider. Det kan forhåbenlig også nedsætte latterlige indlæg.

At du har slettede nogle af dine blogs, gør vel ikke det bliver til mindre spam? Det er vel nærmere lige omvendt, hvis det er noget. Det er vel klart folk  betegner en kort blog som spam, da man ligesom i dårlige og korte indlæg bliver betegnet som om, man ikke rigtigt har tænkt over det før man smider sit indlæg ud på nettet. Wink

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #23: 03 Dec 2007, 18:22 »

Jesus Christ, man opdager pludselig hvor længe man har været del af miljøet når man læser denne tråd. Det er lige gået op for mig at det nu er 10 år siden jeg joinede IRC og den spirende CM scene. Jeg har sgu svært ved lige at huske hvad det første website på scenen jeg joinede, men der var også aktivitet på Gamereactors CM-forum. Dengang gik jeg under navnet Das Knytnæve (senere Ryszze), det er sgu længe siden nu. Det var vistnok med et 28.8kbps modem Grin

Der er sket meget siden dengang og jeg er enig i at der var en helt særlig stemning, som faktisk holdt ved i en del år. Det skyldes formentlig at scenen stadig var under opbygning og endnu ikke bredt etableret. Det store gennembrud kom vel med CM01/02 og som konsekvens heraf også den danske scene. Der var tryk på kedlerne i nogle år hvor inspirationen, entusiasmen og engagementet var stort. Det var liv og glade dage.

Men hvor gerne man end vil bevare sådan en stemning, vil den nødvendigvis blive efterfulgt af en vis udbrændthed og generel træthed. Det er synd at #fodbold nærmest er blevet fuldstændig tavs, men jeg synes til gengæld det er helt ok at #fmfreaks ikke kun handler om FM. Man lærer folk at kende langt bredere når vi snakker om alt mulig andet. Man lærer dem også at kende på en mere umiddelbar måde end man kan på et forum fordi det netop er real-time chat.

Også lige et shout-out til det gamle FMG. Det var faktisk et skidehygggeligt sted Thumbs Up

Man bliver godtnok nostalgisk af at læse denne tråd.

You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Niko
Gæst

« Svar #24: 03 Dec 2007, 18:27 »

At du har slettede nogle af dine blogs, gør vel ikke det bliver til mindre spam? Det er vel nærmere lige omvendt, hvis det er noget. Det er vel klart folk  betegner en kort blog som spam, da man ligesom i dårlige og korte indlæg bliver betegnet som om, man ikke rigtigt har tænkt over det før man smider sit indlæg ud på nettet. Wink

Det er jo overhovedet ikke spam. Så ved i hvervfald ikke hvad spam er. Spam er oneliners, indlæg med en smiley osv. nogle af mine blogs som er gået i vasken, har jeg brugt 100 år om. Og der står meget mere end der fx gør i dit indlæg. Det er jo slet ikke spam! Bare noget man siger, da det lyder bedre end at vi bliver kaldt for en mand der opretter mange blogs.

Cencur
Manager

« Svar #25: 03 Dec 2007, 18:38 »

Jeg er forholdsvis ny på "scenen" - Har faktisk kun spillet 06 i 2 uger, inden jeg købte 07, som er det eneste jeg har spillet rigtigt.. - Efter hvad jeg har læst, så handler det hele mere om den fedeste grafik, flest indlæg, blogs og åbnede tråde. Jeg tænker selv ikke over hvor meget jeg skriver, men jeg savner et sted hvor man kan holde en debat kørende, uden at folk kommer med ligegyldige kommentarer og hjernedøde svar..

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Flipperen
Førsteholdsspiller

« Svar #26: 03 Dec 2007, 18:44 »

Det er jo overhovedet ikke spam. Så ved i hvervfald ikke hvad spam er. Spam er oneliners, indlæg med en smiley osv. nogle af mine blogs som er gået i vasken, har jeg brugt 100 år om. Og der står meget mere end der fx gør i dit indlæg. Det er jo slet ikke spam! Bare noget man siger, da det lyder bedre end at vi bliver kaldt for en mand der opretter mange blogs.

Hvis du havde tænkt dig om før du startede dine blogs, havde det nok ikke været nødvendigt.

Øh ja? At mit indlæg er kort, er jo ikke det samme som spam, måske bare at jeg kan forklare mig kortfattet og ikke behøver bruge en masse ligegyldige ord. Måske er spam ikke det rette ord for jeres blogs, men det kan sammenlignes på den måde at man med en smiley laver et dårligt indlæg og det har jeres indlæg dermed også været, i alle disse blogs.

R.I.P.

Save på Man Utd 2093 (07)... Skuffet Men har fundet lysten igen og nu skal der games!!!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #27: 03 Dec 2007, 18:46 »

Nu må jeg da også lige kommentere... Jeg er nok en af dem på IRC som har mødt mange mennesker, også her fra FmFreaks. Som Newcastle nævner, har jeg engang mødt ham til en fest for en kanal på IRC som hverken var #Fodbold eller #FmFreaks. Desuden har jeg været til crewmøde for FmFreaks, hvor jeg har mødt det "gamle" crew herinde fra, og så holder (holdte) min storebror jo en fest engang om året, hvor der var en håndfuld eller to fra #fmfreaks som var med. Ergo har jeg mødt lidt af hvert... Men nu til min pointe.

Som Mifez og Newcastle siger, så er scenen, både FM og IRC ændret meget de seneste år.

På IRC sidder der stadig mange fra den "gamle" klasse, folk som freakstar, Newcastle, Saviola, Sunbao, KoRnRocks, min kære bror g00n (jeg SKULLE skrive noget positivt om ham), SaneSoul (som engang også var meget aktiv på FmF), BlaZZo, og jeg kan blive ved.. Tværtimod er der måske kommet 5-6 "nye" stykker med inden for de sidste år, og det er hovedsagligt gamle crewmedlemmer som jeg lokkede på IRC, f.eks. JosepGuardiola, LosCules, Marchena og så et par andre. Det er den samme hårde kerne der sidder der, og derfor kender vi da også hinanden, både på godt og ondt. Freakstar og KoRnRocks er hhv. BIF og FCK fans, og derfor hader de hinanden som pesten, men alligevel tror jeg at de elsker de "fights" som de har. Vi andre kender også hinanden indgående, ved hvilke klubber vi supporter, osv. Jeg er desværre ikke så meget på IRC mere, men det er nu mest fordi at når jeg er ved computeren, så sidder jeg og spiller FM eller FIFA, og derfor kan jeg ikke følge med på IRC. Det er dog stadig rart at komme ind og få en snak om alt muligt, eller bare sidde og læse hvad de andre skriver, for det er ofte skide skægt Smiley. Folk er dog begyndt at droppe fra, ligesom jeg selv, og det er som regel de samme 6-7 stykker som sidder og skriver. Men jeg vil nok altid være på IRC, fordi at jeg kender folkene så godt, og hvorfor dog stoppe med at kigge forbi engang imellem, når de efterhånden er blevet éns gode venner.

På FmFreaks er historien en hel anden. I de gode gamle dage, var vi slet slet ikke så mange brugere, men det gjorde så også at vi havde et utroligt dejligt forum, hvor folk kendte hinanden, der var højt til loftet og man kunne nå at følge med i forummet og tage pis på hinanden. Det var det jeg nød ved FmFreaks. Eftersom siderne og kendskabet til Fm er vokset, er kravene til siderne selvfølgelig også steget mere og mere. Det er desværre noget som har ødelagt rigtigt meget. Jeg selv følger kun med i enkelte tråde i Fodbold og Baren, og så i mødelokalet, for lige at holde mig opdateret. Ellers har jeg simpelthen opgivet at kunne følge med i, især, Fm forummet, fordi at man kan skrive et indlæg, og hvis man så er væk fra computeren i 10 minutter, har der været 50 andre indlæg, hvoraf halvdelen har været konstruktive. Ergo er forummet og brugerfladen ved at være for stor, og derfor har jeg simpelthen opgivet at skrive i trådene. Det er skide ærgerligt, for jeg nød de gode gamle dage, hvor Bademesteren, Guardiola og jeg selv fulgte med i ALLE trådene på siden, og virkelig hyggede os med det. Desværre så er det ikke sådan mere, og sådan vil det aldrig blive igen, for FmScenen er simpelthen blevet for stor. Der er kommet for mange folk med, og det er der jo ikke så meget at gøre ved. Det er også derfor at jeg ikke har ansøgt om at komme i crew igen. For det første har jeg slet slet ikke tid til at følge med i trådene, for det andet vil jeg være alt for fodboldrelateret i forhold til hvad der er vedtaget er bedst til siden, og for det tredje.. Ja nu kan jeg ikke komme på flere... Det eneste der kunne få mig tilbage til siden, var hvis jeg bare kunne nøjes med at trække i trådene, uden at skulle følge med i forummet eller skrive artikler om FM . Hvornår er der mon nok crewmedlemmer til at man mangler en personalechef?  Opstemt

Men et godt skriveri mangler selvfølgelig en konklusion, og desværre er konklusionen at hverken IRC eller FmF nogensinde bliver det samme. Folk vokser op, de får masser af ting at lave, og nye folk kommer til. For scenens vedkommende, kommer der desværre alt for mange nye folk til, og det ødelægger den gode stemning, som jeg engang synes var så fedt ved FMscenen. Det er jo en logisk udvikling, og de unge har da også taget opgaven fint op. For os andre, må vi bare tænke tilbage til bedre tider. Præcis som gamle folk jo gør så meget i Wink For IRC's vedkommende, så er det lækkert at vi gamle folk stadig kan samles derinde og have præcis de samme diskussioner om fodbold som vi også havde for 5-10 år siden. Lad os håbe at det altid kan vare ved Smiley

Lige til sidst:
Mht. at kommentere om folk skriver spam eller ej, kan jeg ikke lige se noget nyttigt ved. Jeg er sikker på at moderatorerne har helt styr på det, og hvis folk kæmper for at nå op på 2000 indlæg, så lad dem da det. De kan jo ikke bruge det til noget alligevel Smiley Så lad nu være med at lade endnu en god tråd gå til spilde, ved at begynde at diskutere hvem der spammer mest.
« Seneste Redigering: 03 Dec 2007, 18:48 af Hawk1nZ » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #28: 03 Dec 2007, 18:46 »

Jeg må indrømme at jeg var en af dem der bare fik en bruger for download-sektionens skyld, men pludselig fangede forummet min interesse, og jeg må sige, at ja, der er en hård tone herinde til tider, men det handler også meget om at kunne skelne fra om det er i sjov eller fordi vedkommende ønsker den hårde tone.
Men trods at jeg kun har været aktiv bruger i et par måneder, syntes jeg allerede jeg har fået meget ud af det, et par gode debatter er det blevet til, og det er da meget sjovt at snakke om hvorfor ens Liverpool taktik ikke virker, eller prøve at forstå den hjælp Cesc tilbyder( Lykkes som regel til slut Grin), og synte især det er sjovt når 'den gamle garde'bliver nostalgiske som nu, og mindes de gamle sider. Det har virkelig været sjovt dengang lyder det til, men jeg må sige, at indtil videre, er jeg meget begejstret for den nuværende FM-Scene Smiley

Forresten Smiley Hvad er IRC?
« Seneste Redigering: 03 Dec 2007, 18:52 af Gerrarden » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

arsenalistic
Manager

« Svar #29: 03 Dec 2007, 18:50 »

Jeg var da lidt på mIRC en gang, og savner det faktisk. Men jeg må indrømme, at jeg ikke har kunnet få min mac til det.... Den er kun til blær på caféer. Men virkelig, jeg var rigtig glad for #FmFreaks og der var nogle griner mennesker og håber da stadig på at lokke min mac til at komme på, så jeg kan svine freakstar når BiF taber og høre på Saviola røvere. Smiley

Edit: Nogen der kan hjælpe med opsætning af en IRC-klient til mac?
« Seneste Redigering: 03 Dec 2007, 18:53 af arsenalistic » Logged

Go you Gunners!

Sider: 1 [2] 3 4 ... 13 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010