home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 802 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Den onde cirkel, hvordan vender jeg det.
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Den onde cirkel, hvordan vender jeg det.  (Læst 1982 gange)
Gosu_power
Landsholdsspiller

Den onde cirkel, hvordan vender jeg det.
« : 27 Nov 2007, 18:52 »

Jeg er nået til et punkt af mit liv hvor jeg snart skal til at gå på efterskole. Og hele dette sidste skoleår har jeg gået med den fornemmelse at jeg ikke rigtig får taget mig sammen til noget.

Jeg får ikke lavet mine lektier, jeg går ikke op i skolen som jeg gjorde før (så meget som man nu kan).
Jeg føler mit Niveau er dalet drastisk ude i skolen.

Er der nogle der har prøvet at være i sådan en ond cirkel, og hvordan får jeg den brudt. Hvordan kan jeg slippe af med skoletrætheden og få engagementet tilbage??

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

Rossonero
Gæst

Sv: Den onde cirkel, hvordan vender jeg det.
« Svar #1: 27 Nov 2007, 18:57 »

Det kan du tro jeg har.
Har dog fundet en løsning, selvom den er kedelig at høre på.

Stil dig først og fremmest nogle spørgsmål.
Hvad er mine mål? Hvad vil jeg bruge resten af mit liv på?
Overvej dem, og find svarene.

Derefter skal du skære ned på frihedsaktiviterne, såsom computer, venner, fodbold m.m. - og tænk skole.

Dan dig dig nogle faste rammer. 2-3 timer om dagen låser du dig inde på dit værelse, med alt slukket.
Kun lekter i det tidsrum.

Det er næsten som et skoleskema - du skal bare selv lave det. Håber det forbedre sig. Smiley

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #2: 27 Nov 2007, 19:03 »

Det bliver sQ nok svært for mig at skære fodbold ude. Men du kan tro den med Computer arbejder jeg på, det er som om at jeg er blevet lidt afhængi af min computer. Jeg kan bare ikke slippe den. Men det lyder som en god plan, vejen frem er vel bare hårdt arbejde Smiley

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

El Kun
Landsholdsspiller

« Svar #3: 27 Nov 2007, 19:05 »

Næææh det har jeg skam ikke, det er jeg for god til Smiley Ej, spøg til side. Det lyder meget simpelt, men lav dine lektier LIGE efter skole. det virker kanon for mig, jeg misser aldrig noget. Hvis du har større afleveringer for, så åbn et dokument, mens du sidder og laver så meget andet på computeren, så får man det sku skrevet Grin Spørg om dine forældre ikke vil give dig et eller andet hvis du er god i skolen, så sætter du dig også nogle mål, det fik jeg mine forældre til, og så er det sku meget lettere og lave sine ting Opstemt

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #4: 27 Nov 2007, 19:10 »

Næææh det har jeg skam ikke, det er jeg for god til Smiley Ej, spøg til side. Det lyder meget simpelt, men lav dine lektier LIGE efter skole. det virker kanon for mig, jeg misser aldrig noget. Hvis du har større afleveringer for, så åbn et dokument, mens du sidder og laver så meget andet på computeren, så får man det sku skrevet Grin Spørg om dine forældre ikke vil give dig et eller andet hvis du er god i skolen, så sætter du dig også nogle mål, det fik jeg mine forældre til, og så er det sku meget lettere og lave sine ting Opstemt

Hvad fik du??

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #5: 27 Nov 2007, 19:11 »

Hvad mål har i fx sat jer??

El Kun
Landsholdsspiller

« Svar #6: 27 Nov 2007, 19:12 »

Hvad fik du??
jeg har fået et kvart kørekort, men jeg "tjener" stadig, dvs. det gælder også nu, hvor jeg går i gym Smiley

Mijitrix
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 27 Nov 2007, 19:25 »

jeg har fået et kvart kørekort, men jeg "tjener" stadig, dvs. det gælder også nu, hvor jeg går i gym Smiley

et kvart ?

Jeg er nået til et punkt af mit liv hvor jeg snart skal til at gå på efterskole. Og hele dette sidste skoleår har jeg gået med den fornemmelse at jeg ikke rigtig får taget mig sammen til noget.

Jeg får ikke lavet mine lektier, jeg går ikke op i skolen som jeg gjorde før (så meget som man nu kan).
Jeg føler mit Niveau er dalet drastisk ude i skolen.

Er der nogle der har prøvet at være i sådan en ond cirkel, og hvordan får jeg den brudt. Hvordan kan jeg slippe af med skoletrætheden og få engagementet tilbage??
been there my friend

spørg dine forældre om du ikke kan få noget for at få lad os sige 7 (ved ikke hvad dit niveu er?)

jeg syns selv jeg er på vej ud af denne "onde cirkel" men jeg er stadig skoletræt, gider det ikke rigtigt men mit faglige niveu er steget noget(fik 10 i en prøve prøve i englesk mundtligt)
dog kan jeg stadig ikke få taget jeg sammen til at sætte matematikkin i orden(fik 4 i dag pga. dårlig opstilling og ingen mellemregninger)

Come On You Spurs
COYS

lurking

ManUtd83
Manager

« Svar #8: 27 Nov 2007, 19:35 »

Du får vel karakterer i skolen, og får mig har det altid været mine mål. Ved selvøflgelig ikke om det virker for dig, og det er da ikke altid megasjovt at lave lektier - nøgleordet er selvdisciplin !

I øvrigt vil jeg foreslå dig at få det ordnet i folkeskolen. Jeg oplevede at det var voldsomt svært at tage sig sammen til lektier på en efterskole, hvor der hele tiden sker et eller andet - hvor skal du gå ?

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #9: 27 Nov 2007, 19:40 »

Vedersø Idrætsefterskole

Wonder Jones
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 27 Nov 2007, 19:44 »

Er ved at være noget til det punkt.

Jeg bliver skræmt ved tanken om at jeg tog lektier mere seriøst i folkeskolen, end jeg gør nu i gymnasiet...

Det kunne tydeligt ses på halvårskaraktererne ...

Prøver at stramme op nu, har også eksamen i morgen...

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010