home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:38:18 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  2 Brugere, 961 Gæster Online.

Indlæg: 1132879 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Viva! Bremen
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Alle der besøger bloggen efter denne update: afgiv stemme! Følger du med i bloggen?
Ja
- 14 (63,6%)
Nej
- 8 (36,4%)
Antal Stemmer: 22

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Viva! Bremen  (Læst 13939 gange)
cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Viva!
« Svar #15: 25 Nov 2007, 23:46 »

Så skal det cementeres. Spanien tager i aften imod Estland i endnu en kamp, der bare skal vindes. Opstillingen er den samme som mod Island så mon ikke vi kan forvente os endnu en målfest? Kasper Rasmussen udtalte følgende tidligere på dagen: "Jeg er meget selvsikker forud for denne kamp. Vores tilskuere er fantastiske, vi spiller flot fodbold og vi er ekstremt effektive. Alt andet end en sejr til os vil være et mirakel."



Spanien - Estland
Lluis Companys, Barcelona


Stilen fortsætter. 2 minutter er spillet og topscorer Torres gør det til 1-0 efter elegant at have rundet to estiske forsvarere. Xabi Alonso gør det kort efter til 2-0 efter flot forarbejde af Reyes. Ustoppelige Torres dribler sig til 3-0, inden Fábregas gør det til 4-0. Der er kun spillet 26 minutter. Kort inden pausen er Torres igen på pletten, 5-0.
2. halvleg bliver en noget mere afdæmpet affære, men Cesc får vist glimrende afslutningsevne med sit mål til 6-0. Reyes scorer til kampens slutresultat i overtiden, 7-0. Estland havde ikke et eneste forsøg på mål kampen igennem.

Sagt efter kampen:
"Hvad nytter det at rose holdet? Det er jeg efterhånden blevet lidt for vant til. Nu starter forberedelserne frem mod EM og jeg glæder mig som et lille barn." - Kasper Rasmussen.
"Rent scoringsmæssigt er dette vel vores bedste kval. nogensinde. Jeg er stolt over, hvad vi har præsteret her." - Fernando Torres.



Slutstillingen i EM kval. gruppe A:
1. Spanien, 26 point, 43-2 målscore
2. Tyrkiet, 24 point, 29-6 målscore
3. Østrig, 12 point, 13-12 målscore
4. Island, 10 point, 11-24 målscore
5. Estland, 8 point, 6-31 målscore
6. San Marino, 4 point, 4-31 målscore

Topscorerlisten i hele EM kvalen:
1. Fernando Torres, Spanien, 16
2. Kevin Doyle, Irland, 10
2. Alberto Gilardino, Italien, 10
4. Eduardo da Silva, Kroatien, 9
4. Giorgos Samaras, Grækenland, 9
4. Lasse Qvist, Danmark, 9
4. Dirk Kuyt, Holland, 9
8. Yannick Djaló, Portugal, 8
8. David Villa, Spanien, 8
8. Goran Slavkovski, Makedonien, 8
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Viva!
« Svar #16: 26 Nov 2007, 00:26 »

 Shockeret Med en målscorer på 43-2 og 16 kasser fra Torres har Spanien bare at blive Europamester med Torres som topscorer..  Thumbs Up Kunne man få et overblik over hvem der ellers er kvalificeret til slutrunden..?
Logged

- Veni, vidi, vici -

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Viva!
« Svar #17: 26 Nov 2007, 01:01 »

Shockeret Med en målscorer på 43-2 og 16 kasser fra Torres har Spanien bare at blive Europamester med Torres som topscorer..  Thumbs Up Kunne man få et overblik over hvem der ellers er kvalificeret til slutrunden..?

Grupperne kommer snart op.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Viva!
« Svar #18: 26 Nov 2007, 01:25 »

Svær spansk lodtrækning. Sådan lød overskriften på AS dagen derpå for lodtrækningen til EM slutrunden 2012. Og der var noget om snakken. Spanien er nemlig havnet i en gruppe uden decideret svage hold. Kroatien, Sverige og Frankrig er dem, spanierne får fornøjelsen af når slutrunden sparkes i gang til juni i Norge (forunderligt nok).
Sådan ser grupperne ud:

Gruppe A
Spanien
Frankrig
Sverige
Kroatien

Gruppe C
Italien
Schweitz
Rumænien
Portugal
Gruppe B
Bulgarien
Norge
Tyskland
Tyrkiet

Gruppe D
Ukraine
Slovenien
Tjekkiet
Holland













Dette var Kasper Rasmussens umiddelbare reaktion
på lodtrækningen: "Jeg vil påstå vi er havnet i EMs stærkeste gruppe, men samtidig mener jeg, vi bør klare os videre. Frankrig kampen bliver en nøglekamp. Sverige og Kroatien har nogenlunde det samme niveau og et nederlag til et af de to hold kan spolere vores chancer. I og for sig er alle kampe ved en slutrunde vel nøglekampe."

Spaniens topscorer, Fernando Torres
, er ligesom Rasmussen ikke entydigt lykkelig med lodtrækningen: "Man skal kunne slå alle hold for at være europamester, men jeg kunne nu stadig godt have ønsket mig en anden gruppe som for eksempel gruppe B, der for mig ser ud til at være den svageste."

Én af de unge spillere, Aythami
, der har været under Rasmussens vinger i Atlético Madrid, glæder sig voldsomt, men regner samtidig ikke med at få alt for meget spilletid: "Puyol og Pablo er dygtige og rutinerede spillere og jeg skal nok regne mig heldig for at få spilletid. Jeg glæder mig dog til at opleve hele atmosfæren omkring en slutrunde og føler mig alene heldig for at være udtaget."

Medierne udråber Frankrig som gruppefavorit, men peger på Spanien som en mere end værdig udfordrer til de franske stjerner, der ikke helt har været sig selv siden nu, hvor Thierry Henry har indstillet karrieren.

« Seneste Redigering: 26 Nov 2007, 01:33 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Viva!
« Svar #19: 26 Nov 2007, 01:28 »

Spændende grupper til EM i Norge.. Det ser svært ud, men hvis du kan overfører spillet fra kvalen går det nok.. KIU
Logged

- Veni, vidi, vici -

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Viva!
« Svar #20: 26 Nov 2007, 01:34 »

Spændende grupper til EM i Norge.. Det ser svært ud, men hvis du kan overfører spillet fra kvalen går det nok.. KIU

Ja Smiley har lige opdateret nyheden med nogle kommentarer.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Viva!
« Svar #21: 26 Nov 2007, 11:38 »

Så er EM truppen udtaget. Spanierne går til EM med en bred trup og en trup, hvor mange af spillerne ser ud til at toppe på nuværende tidspunkt. Således er spillere som Torres (28), Villa (30), Puyol (32) og Joaquín (30) blandt de spillere, der ikke kan klare mange flere slutrunder. Alle har de dog hidtil haft flotte sæsoner og en selvsikker Joaquín udtaler: "Det er nu, holdet topper. Jeg tror på en stor spansk slutrunde."
Den udtagne trup ser ud som følger:

Målmænd: Iker Casillas, Victor Valdés, José Manuel Reina
Forsvarsspillere: Antonio López, Asier Del Horno, Carles Puyol, Gerard Piqué, Pablo Ibáñez, Sergio Ramos, Manuel Ruz
Midtbanespillere: David Silva, Vicente, Francesc Fábregas, Raul García, Alberto Zapater, Xabi Alonso, Jesús Navás, Joaquín, José Antonio Reyes
Angribere: Javier Arizmendi, Fernando Torres, David Villa, Bojan Krkic

Blandt spillere siet fra inden slutrunden er Andrés Iniesta, Xavi, Alexis, Aythami og Raúl Albiol.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Viva!
« Svar #22: 26 Nov 2007, 12:26 »

Så er det tid. Aftenens åbningskamp mod Frankrig er en nøglekamp for spanierne, der stiller i så godt som stærkeste opstilling. Kasper Rasmussen har udtalt følgende: "Frankrig stiller med mange unge spillere og på den baggrund håber jeg vores rutine vil slå igennem. Jeg forudsiger en tæt kamp."
Spanien stiller med følgende: Casillas, Puyol, Ruz, Pablo, López, Vicente, Joaquín, Zapater, Fábregas, Torres og Villa.
Frankrig stiller med: Frey, Nicolas Frey, Évra, Mexés, Malouda, Diaby, Flamini, Sinama-Pongolle, Anelka og Monnet-Paquet.




Spanien - Frankrig
Viking Stadion, Stavanger


Spanien starter bedst ud og Torres og Villa virker ekstremt tændte. Begge har de store forsøg inden for de første 10 minutters spil. 22 minutter inde i kampen får López en gylden mulighed, da han har frit skud til mål, men han misbruger på det skammeligste. Kort forinden har Fábregas fået gult kort. Lige inden pausen får Villa flere chancer i en hektisk fase af kampen, men han formår ikke at udnytte dem.
Kort efter pausen får Cesc en enorm mulighed. Han sparker bolden lige på Frey, returbolden ryger ud til Vicente og han placerer den køligt i højre side af målet. 1-0 til Spanien! Resten af kampen går med spansk dominans og Frankrig har ikke én eneste stor chance. Spanien kan lukke kampen i overtiden, men Torres misbruger og kampen slutter 1-0. Fantastisk start på slutrunden for spanierne.

Kampstatistik
Skud: 17-3
Indenfor målrammen: 4-1
Boldbesiddelse: 51-49
Frispark: 18-15
Gule kort: 2-2

Sagt efter kampen
"Vi har bevist at vi er blandt favoritterne." - Vicente.
"Vi burde nok have scoret 2-3 mål mere, men vi vandt og det er det eneste, der tæller." - Kasper Rasmussen.
"Mine medspillere gjorde det let for mig." - Iker Casillas.
« Seneste Redigering: 26 Nov 2007, 13:55 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Viva!
« Svar #23: 26 Nov 2007, 12:44 »

Aftenens anden gruppekamp mod Kroatien er uden det ventede pres eftersom Spanien på flotteste vis slog Frankrig. Alligevel forventer Rasmussen en sejr: "Kroatien har et godt hold, men vi burde være den tand bedre, der gør at vi vinder i aften."
Startopstillingen er den samme som åbningskampen mod Frankrig, mens kroaterne stiller med: Pletikosa, Srna, Pokrivac, Corluka, Barlecaj, Modric, Dinjar, Kranjcar, Buljat, Eduardo og Bosnjak.




Kroatien - Spanien
Brann Stadion, Bergen


Det skal vise sig at blive en meget underholdende og intens affære i aftenens kamp. Man skal ikke vente mere end 10 minutter før Spanien bringer sig i front. Det er Fernando Torres, der bruger hovedet fra Ruz' indlæg og 0-1. I det følgende angreb bliver det minsandten 0-2. David Villa tager turen og brager bolden ind. Zapater og Cesc får hver en stor chance, inden Kroatien kommer tilbage i kampen. Det er Bosnjak, der dribler forsvaret tyndt og udplacerer Casillas i målet. Pause.
I 2. halvleg får Torres to enorme chancer. Den første misbruger han, men den anden omsætter han i mål, 1-3. Kampen bølger nu lidt frem og tilbage og Spanien får sporadiske chancer. Der bliver dog ikke scoret mere i kampen og videre avancement ligner en realitet.

Kampstatistik
Skud: 5-12
Indenfor målrammen: 2-3
Boldbesiddelse: 47-53
Frispark: 19-12
Gule kort: 1-0

Sagt efter kampen:
"Det var vigtigt at få tre point her. Nu kan vi slappe mere eller mindre af i den sidste gruppekamp mod Sverige, men vi må huske på, at vi teoretisk set stadig kan ryge ud." - Fernando Torres.
"Det er længe siden vi har spillet så stabil fodbold som vi gør i øjeblikket og jeg kan kun være stolt over det." - Kasper Rasmussen.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Viva!
« Svar #24: 26 Nov 2007, 12:45 »

Flot blog cube. Meget enkel, men det gør den blot mere overskuelig, hvilket er et plus.
Jeg er forresten vild med dit introduktions billede af Torres.
Fantastiske sejre må man samtidig sige, og senest mod Frankrig.
Lad os håbe på du hejser pokalen i enden af tunellen. Go Spain!

Takker Smiley Ja, et enkelt og overskueligt layout øger læseglæden - det ved jeg fra mig selv.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Rossonero
Gæst
 
Sv: Viva!
« Svar #25: 26 Nov 2007, 12:48 »

Takker Smiley Ja, et enkelt og overskueligt layout øger læseglæden - det ved jeg fra mig selv.

Ganske enig - og tillykke med sejren over Kroatien.

Lige én ting til. Overvejer du slet ikke at investere i det nye manager? Smiley
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Viva!
« Svar #26: 26 Nov 2007, 12:51 »

Ganske enig - og tillykke med sejren over Kroatien.

Lige én ting til. Overvejer du slet ikke at investere i det nye manager? Smiley

Har jeg ikke taget stilling til. Måske låner jeg det af en ven. Har ikke råd til det nu i hvert fald.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Viva!
« Svar #27: 26 Nov 2007, 12:58 »

Så gælder det sidste gruppekamp mod Sverige. Kasper Rasmussen har bebudet store ændringer i startopstillingen op til opgøret, da han gerne vil spare spillerne frem mod kvartfinalen. Således er der selvsikkerhed at spore i den spanske trup, der har vundet i alt 6 landskampe på stribe. En sejr i aften vil sætte landsholdsrekord.
Startopstillingen består af: Casillas, Del Horno, Pablo, Piqué, Ruz, Reyes, García, Alonso, Navás, Bojan og Arizmendi.
Sveriges start ellever er: Isaksson, Edman, Gustavsson, Svensson, Blomkvist, Linderoth, Farnerud, Larsson, Källström, Runström og Ibrahimovic.




Spanien - Sverige
Ullevål Stadion, Oslo


Spanien starter som lyn og torden og Javier Arizmendi er hurtig tæt på at bringe de rød-gule i front. Efter 18 minutter sker dette dog. Xabi Alonso modtager bolden fra en clearing af Svensson og han flugter den smukt til 1-0. Ud over en chance til Bojan sker der ikke mere i en trist 1. halvleg.
Mere action kommer der i 2. halvleg, hvor begge hold hurtigt får skudt på mål, men målmændene viser gode hænder i begge ender af banen. Gustavsson får kampens første advarsel, inden Reyes og Arizmendi brænder en dobbelt chance. 2. halvleg er generelt chance- og tempofyldt og at der ikke bliver scoret mere i kampen er et under. Kim Källström bliver dog vist ud for en grov tackling på Bojan. Men Spanien vinder endnu engang - 1-0. Dermed er rekorden sikret - 7 sejre på stribe for det spanske landshold, der nu ligner en af de helt store guldfavoritter i årets slutrunde.

Kampstatistik:
Skud: 19-7
Indenfor målrammen: 10-3
Boldbesiddelse: 58-42
Frispark: 17-19
Gule kort: 0-2
Røde kort: 0-1

Sagt efter kampen:
"Vi stiller med et reservehold og formår alligevel at slå Sverige. Det taler for sig selv." - Iker Casillas.
"Om jeg er ved at blive desperat for at score? Nej da - det vigtigste er at holdet vinder og forhåbentlig har jeg bidraget med noget." - Bojan Krkic.
"Nu går vi efter EM gulet." - David Villa.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Viva!
« Svar #28: 26 Nov 2007, 13:03 »

Tillykke med rekorden og held og lykke med resten af slutrunden.

(Selvom spaniolerne jo er vores onde ånd  Opstemt )
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Viva!
« Svar #29: 26 Nov 2007, 13:14 »

Grupperne er spillet til ende og det var faktisk stort set uden overraskelser. Sådan ser slutstillingerne ud i grupperne fra A til D:

Gruppe A
1. Spanien, 9 point, 5-1 målscore
2. Frankrig, 4 point, 4-2 målscore
3. Kroatien, 4 point, 3-4 målscore
4. Sverige, 0 point, 0-5 målscore

Gruppe C
1. Rumænien, 9 point, 5-0 målscore
2. Portugal, 6 point, 4-2 målscore
3. Schweitz, 3 point, 2-3 målscore
4. Italien, 0 point, 0-6 målscore
Gruppe B
1. Tyskland, 7 point, 4-1 målscore
2. Tyrkiet, 6 point, 3-3 målscore
3. Norge, 3 point, 3-4 målscore
4. Bulgarien, 1 point, 2-4 målscore

Gruppe D
1. Holland, 6 point, 3-2 målscore
2. Tjekkiet, 5 point, 2-0 målscore
3. Ukraine, 2 point, 0-1 målscore
4. Slovenien, 2 point, 0-2 målscore













Den eneste rigtig overraskelse faldt i gruppe C, hvor Rumænien blev meget sikre gruppevindere og lige nu er det på papiret stærkeste af alle holdene tilbage. At de overgik Portugal var i sig selv en overraskelse, men den reelle overraskelse må siges at være italienernes fald. 0 point og ikke et eneste mål formåede de at score. En sensation, der giver minder fra Frankrigs katastrofale VM slutrunde i 2002, hvor de kun hentede 1 point og heller ikke formåede at score.
Således ser kvartfinalerne ud:

Kvartfinaler
Spanien - Tyrkiet
Frankrig - Tyskland
Rumænien - Tjekkiet
Holland - Portugal

Topscorerlisten
1. Yannick Djaló, Portugal, 2
1. Morten Gamst Pedersen, Norge, 2
1. Fernando Torres, Spanien, 2
1. Kevin Kuranyi, Tyskland, 2
1. Nicolas Anelka, Frankrig, 2
1. Vaclav Sverkos, Tjekkiet, 2
1. Tevfik Köse, Tyrkiet, 2

Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010