home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 23:32:33 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 363 Gæster Online.

Indlæg: 1132743 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Politik Indland- Udland
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Politik Indland- Udland  (Læst 143763 gange)
Mikkel2306
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #45: 04 Dec 2007, 00:23 »

Det ville hjælpe hvis du kunne komme med ordentlige argumenter, det pynter altid i en diskussion..

Hvad taler vi om lige nu? Fogh og Bush eller Irak krigen?
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #46: 04 Dec 2007, 00:23 »

Jeg kender ikke drabstallene, men kan da regne mig frem til at de dræber andet end civile. Men du kan vel linke til dem siden du kan sige at der bliver dræbt flere civile end oprørere?

Jeg mener at du ikke kommer med et grundlag for at AFR danser efter GWBs pibe og at vi intet havde at gøre i Irak.

Hvad taler vi om lige nu? Fogh og Bush eller Irak krigen?
JA
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #47: 04 Dec 2007, 00:24 »

Du nævner her to stater, der aldrig har udvist stor respekt for menneskeliv. Det er ikke kommunismen som sådan, men i højere grad traditionen for lederskab, der har skabt grundlag for brutal politik.
Jo men vil du så ikke nævne mig en kommunistisk stat der har haft respekt for menneskeliv...? Altså igen man må jo kiggge på virkeligheden, de to eksempler her er dem hvor flest mennesker på egen krop har mærket kommunismen....
« Seneste Redigering: 04 Dec 2007, 00:32 af Red love » Logged

Khushal
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #48: 04 Dec 2007, 00:24 »

Lige et par eksempler på hvordan kommunismen virker i praksis:

Der døde omkring 70 millioner mennesker i Mao's 27-årige regeringstid - en periode hvor Kina netop ikke var involveret i større ydre krige (men kun mindre grænsekonflikter med Rusland). Mao var historiens største massemorder, og det var hans eget folk, han slog ihjel.

Sovjets glade dage:
Resultatet af den hårde kornpolitik der før anden verdenskrig blev ført var ikke overraskende en omfattende hungersnød. Særligt hårdt gik det ud over Ukraine, hvor mindst 4 millioner mennesker døde af sult, men også Kasakhstan og Nordkaukasus var hårdt ramt, hvor der begge steder sultede ca. 1 millioner mennesker ihjel.

  Det er historie.. Ikke noget med hvad jeg synes, det er hvad der rent faktisk er sket..

okidoki lad os tale historie det er jo så FEDT et emne....

Koloniserings tiden: halvdelen af Afrika blev taget fanget og brugt som slaver den anden halvden blev undertrykt og mange blev dræbt

2 verdenskrig: hitler er skyld i en krig der dræber 75 millioner mennesker (Hitler var SJOVT nok højreorienteret og SJOVT nok mente han også at han havde den der 'sandhed') hvoraf mange af dem var civile

VietnamKrigen: 14% af befolkningen i vietnam dør ingen tabel el tal er angivet over hvor mange såret da dette tal var for uoverskueligt! til at kunne tjekke USA trækker sig ud og mener de har sejret

Terror krigen i Afghanistan: Halvdelen af Afghanistan mangler hjem, Sydafghanistan har aldrig været så uroligt og farligt omkring 500000 mennesker er døde.. igen ingen tal for sårede....

Irak Krigen: 700000 mennesker som er konstateret døde man mener dog at det rigtige tal ligger på 1,2 mil mennesker... man ved ik hvor mange der er såret.... 2-3 mil er blevet flygtninge..... Irak er i borgerkrig der dør cirka 50-100 hverdag......

USA: landets medicin og hospitals sektor er forbeholdt få befolkningen er i seriøs mangel af ordentlig lægebehandling....
Samtidig er der endnu flere fattige og arbejdsløse end nogensinde... Dolleran har mistet mere værdi end før

men det er jo ligegyldigt de har jo stadig ''sandheden'' ik? Opstemt
der er nok en del krige jeg har glemt der i blandt
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #49: 04 Dec 2007, 00:30 »

okidoki lad os tale historie det er jo så FEDT et emne....

Koloniserings tiden: halvdelen af Afrika blev taget fanget og brugt som slaver den anden halvden blev undertrykt og mange blev dræbt

2 verdenskrig: hitler er skyld i en krig der dræber 75 millioner mennesker (Hitler var SJOVT nok højreorienteret og SJOVT nok mente han også at han havde den der 'sandhed') hvoraf mange af dem var civile

VietnamKrigen: 14% af befolkningen i vietnam dør ingen tabel el tal er angivet over hvor mange såret da dette tal var for uoverskueligt! til at kunne tjekke USA trækker sig ud og mener de har sejret

Terror krigen i Afghanistan: Halvdelen af Afghanistan mangler hjem, Sydafghanistan har aldrig været så uroligt og farligt omkring 500000 mennesker er døde.. igen ingen tal for sårede....

Irak Krigen: 700000 mennesker som er konstateret døde man mener dog at det rigtige tal ligger på 1,2 mil mennesker... man ved ik hvor mange der er såret.... 2-3 mil er blevet flygtninge..... Irak er i borgerkrig der dør cirka 50-100 hverdag......

USA: landets medicin og hospitals sektor er forbeholdt få befolkningen er i seriøs mangel af ordentlig lægebehandling....
Samtidig er der endnu flere fattige og arbejdsløse end nogensinde... Dolleran har mistet mere værdi end før

men det er jo ligegyldigt de har jo stadig ''sandheden'' ik? Opstemt
der er nok en del krige jeg har glemt der i blandt

Hør nu her min ven, handler ikke om at være venstre eller højre orinteret. Handler om at erkende at kommunisme i praktisk form, såvel som nazisme er forfærdeligt. Det er ganske enkelt..

 I Irak jamen altså hvis ikke vi var gået i krig havde Saddam selv dræbt de mennesker,ligesom han gjorde i hele hans regeringstid..

 
Logged

Khushal
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #50: 04 Dec 2007, 00:31 »

Jo men vil du så ikke nævne mig en kommunistisk stat der har respekt for menneskeliv...? Altså igen man må jo kiggge på virkeligheden, de to eksempler her er dem hvor flest mennesker på egen krop har mærket kommunismen....

Haha hvad med Cuba? der har de SJOVT nok gratis lægehjælp har de jo ik i USA
nu VED jeg du vil sige 'men der er jo hungersnød så de har ingen respekt'
prøv at hør her Cuba er cirka på størrelse med Bornholm! og de har en befolkning der er MANGE gange større SAMTIDIG har de bjerge og regnskove det er SVÆRT at dyrke noget...
nå så HALVDELEN af verdenen boykotter (el Boycotter kan ik huske hvordan det staves  Hævet Øjenbryn) dem KAN det godt være svært at skaffe mad til befolkningen
men hvem startede denne boycot? hmm nå ja! USA fordi de er UENIGE med deres politik! og hov det er jo også de menneskeliv værd!
yes...

nå det her bliver mit sidste indlæg for nu da jeg har skole i morgen hyggeligt at diskutere... el at få at vide at man er syg i hovedet...
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #51: 04 Dec 2007, 00:35 »

Haha hvad med Cuba? der har de SJOVT nok gratis lægehjælp har de jo ik i USA
nu VED jeg du vil sige 'men der er jo hungersnød så de har ingen respekt'
prøv at hør her Cuba er cirka på størrelse med Bornholm! og de har en befolkning der er MANGE gange større SAMTIDIG har de bjerge og regnskove det er SVÆRT at dyrke noget...
nå så HALVDELEN af verdenen boykotter (el Boycotter kan ik huske hvordan det staves  Hævet Øjenbryn) dem KAN det godt være svært at skaffe mad til befolkningen
men hvem startede denne boycot? hmm nå ja! USA fordi de er UENIGE med deres politik! og hov det er jo også de menneskeliv værd!
yes...

nå det her bliver mit sidste indlæg for nu da jeg har skole i morgen hyggeligt at diskutere... el at få at vide at man er syg i hovedet...
altså jeg har stadig ikke kaldt dig syg i hovedet. Men du udøver nu en ganske praktisk diktaturisk tese.´ hvis man siger noget mange gange nok, så begynder folk til sidst at tro på det...´

 Du siger det jo selv i dit indlæg de ligger og dør i Cuba, og de penge de har bruger de på paladser til Fidel Castro...
Logged

Mikkel2306
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #52: 04 Dec 2007, 00:35 »

Jeg kender ikke drabstallene, men kan da regne mig frem til at de dræber andet end civile. Men du kan vel linke til dem siden du kan sige at der bliver dræbt flere civile end oprørere?

Jeg mener at du ikke kommer med et grundlag for at AFR danser efter GWBs pibe og at vi intet havde at gøre i Irak.
JA

Nu har jeg ingen links, må jeg være ærlig og sige. Men som du selv siger, man kan jo regne sig frem til at der dør flere civile end "oprøre". Ved godt det er et ringe argument, men ik desto mindre er det sandt:(.
På grund af Foghs og Bushs inkompetence dræber vi unødvendigt civile.

JOKE!!!! KAN DU IK TAG DET LÆS DET IK!!!!!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

GWB: Du fogh skal vi ik lave en hurtig krig mod Irak?
AFR: Vi har jo ik et FN mandat?
GWB: Hallo! De har masseødelæggelsesvå ben.
AFR: Jeg er altså ik helt sikker.
GWB: *Bitchslapper fogh* Kom nu min kælling.
AFR: Okay. Lad os give jer gæve gutter noget olie.

(P.S. Sidste del ment som en joke:) ) Nu håber jeg ik KNM eller Red Love bliver sure på mig på grund af det sidste jeg skrev Græder
Logged

Khushal
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #53: 04 Dec 2007, 00:35 »

Hør nu her min ven, handler ikke om at være venstre eller højre orinteret. Handler om at erkende at kommunisme i praktisk form, såvel som nazisme er forfærdeligt. Det er ganske enkelt..

 I Irak jamen altså hvis ikke vi var gået i krig havde Saddam selv dræbt de mennesker,ligesom han gjorde i hele hans regeringstid..

Ok SIDSTE indlæg Opstemt

ja du har ret dette er egentlig et sidespor men jeg modargumenterer bare din 'historie' og din fordom med at kommunisme automatisk er ond fordi det er ik ideologien der er ond der står ingen steder noget med 'du skal dræbe dit folk'

Altså det der argument er nok det lammeste jeg har hørt...
JAH Saddam var en diktator JAH han dræbte sikkert mennesker (kan ærligtalt ik finde det sidste slående bevis hehe)
men han dræbte ik lige så mange som der dør lige nu... så er det det værd?
vi har (på mindre tid) dræbt cirka lige så mange som han har er det det værd?! er det virkelig det værd!? det undrer mig bare at du syntes det!
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #54: 04 Dec 2007, 00:36 »

Koloniserings tiden: halvdelen af Afrika blev taget fanget og brugt som slaver den anden halvden blev undertrykt og mange blev dræbt


2 verdenskrig: hitler er skyld i en krig der dræber 75 millioner mennesker (Hitler var SJOVT nok højreorienteret og SJOVT nok mente han også at han havde den der 'sandhed') hvoraf mange af dem var civile
Så du mener at vi fører samme politik som Hitler fordi han var på højrefløjen (hvilket på mange områder kan diskuteres)? Her er et til af mine bemærkelsesværdige fakta: Nazismen har dræbt 75 mio mennesker, kommunismen over 100 (kan ikke vides ligeså præcist, da de ikke var så flittige til at notere som tyskerne) (kommunismens sorte bog)

VietnamKrigen: 14% af befolkningen i vietnam dør ingen tabel el tal er angivet over hvor mange såret da dette tal var for uoverskueligt! til at kunne tjekke USA trækker sig ud og mener de har sejret
Der er vel næppe mange, der vil argumentere for at USA vandt den krig.. Heller ikke amerikanere. Og nu siger du at 14 af Vs befolkning dør. Dette er vel ikke kun drab fra USA's side? Bemærk at jeg ikke er helt hooked på USA's ufatteligt langsigtede (IA) udenrigspolitik i denne periode

Terror krigen i Afghanistan: Halvdelen af Afghanistan mangler hjem, Sydafghanistan har aldrig været så uroligt og farligt omkring 500000 mennesker er døde.. igen ingen tal for sårede....
Skal vi lige slå fast; Det er fuldtsændig umuligt at slå fast i NOGEN krig hvor mange sårede der er. Så skal der først laves en definition for sårede og du skal finde ud af hvor mange, der bliver ramt af granatstumper o.lign. Det er ikke mærkeligt at Afganistan er et farligt sted at være. Sådan er det ofte når der er krig. btw kan du ikke linke ti dine tal i bunden af dine indlæg

Irak Krigen: 700000 mennesker som er konstateret døde man mener dog at det rigtige tal ligger på 1,2 mil mennesker... man ved ik hvor mange der er såret.... 2-3 mil er blevet flygtninge..... Irak er i borgerkrig der dør cirka 50-100 hverdag......
Igen vil jeg gerne kende din kilde... Så skal jeg nok kommentere

USA: landets medicin og hospitals sektor er forbeholdt få befolkningen er i seriøs mangel af ordentlig lægebehandling....
Samtidig er der endnu flere fattige og arbejdsløse end nogensinde... Dolleran har mistet mere værdi end før

men det er jo ligegyldigt de har jo stadig ''sandheden'' ik? Opstemt
der er nok en del krige jeg har glemt der i blandt
Så din teori er, at USA invaderer Irak for at kontrollere olien, så olieprisen stiger, mellemøstlige sheiker tjener mere og dollaren falder? Og at hospitalssektoren er forbeholdt få er vidst en Michael Moore vending.

Tog lidt tid, så er garenteret bagud i debatten.
Logged

Khushal
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #55: 04 Dec 2007, 00:40 »

Hmm nu kigger jeg lige det hele igennem og jeg syntes at jeg finder mange indikationer på at du syntes at venstre orienteret er syge i hovedet....

men du har dog ret du har aldrig sagt det direkte og jeg håber ik at jeg gav dig det billed (gjorde jeg nok haha) hvis jeg gjorde siger jeg undskyld Red Love  Græder

Jeg UNDSKYLDER vil gerne virke som den 'store' i denne sammenhæng og indrømme min fejl Smiley

men der er stadig de der indikationer de der ledetråde Peace


« Seneste Redigering: 04 Dec 2007, 00:43 af Khushal » Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #56: 04 Dec 2007, 00:42 »

Nu har jeg ingen links, må jeg være ærlig og sige. Men som du selv siger, man kan jo regne sig frem til at der dør flere civile end "oprøre". Ved godt det er et ringe argument, men ik desto mindre er det sandt:(.
På grund af Foghs og Bushs inkompetence dræber vi unødvendigt civile.

JOKE!!!! KAN DU IK TAG DET LÆS DET IK!!!!!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

GWB: Du fogh skal vi ik lave en hurtig krig mod Irak?
AFR: Vi har jo ik et FN mandat?
GWB: Hallo! De har masseødelæggelsesvå ben.
AFR: Jeg er altså ik helt sikker.
GWB: *Bitchslapper fogh* Kom nu min kælling.
AFR: Okay. Lad os give jer gæve gutter noget olie.

(P.S. Sidste del ment som en joke:) ) Nu håber jeg ik KNM eller Red Love bliver sure på mig på grund af det sidste jeg skrev Græder
Jeg er ikke sur over du poster en halv dårlig joke, men vil be dig for fremtiden holder det i humor tråden.. Da dette ikke er formålet med den her tråd..
 Det jeg kan blive måske ikke sur, men så irriteret over er at du er så ringe til at komme med argumenter.. Så bliver det jo obsonst at have en diskussion med dig...
Logged

Mikkel2306
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #57: 04 Dec 2007, 00:42 »

Koloniserings tiden: halvdelen af Afrika blev taget fanget og brugt som slaver den anden halvden blev undertrykt og mange blev dræbt


2 verdenskrig: hitler er skyld i en krig der dræber 75 millioner mennesker (Hitler var SJOVT nok højreorienteret og SJOVT nok mente han også at han havde den der 'sandhed') hvoraf mange af dem var civile
Så du mener at vi fører samme politik som Hitler fordi han var på højrefløjen (hvilket på mange områder kan diskuteres)? Her er et til af mine bemærkelsesværdige fakta: Nazismen har dræbt 75 mio mennesker, kommunismen over 100 (kan ikke vides ligeså præcist, da de ikke var så flittige til at notere som tyskerne) (kommunismens sorte bog)

Han har endnu ik skrevet at i fører samme politik som Hitler, men at der også ude på højrefløjen kan ske grufuldeting

VietnamKrigen: 14% af befolkningen i vietnam dør ingen tabel el tal er angivet over hvor mange såret da dette tal var for uoverskueligt! til at kunne tjekke USA trækker sig ud og mener de har sejret
Der er vel næppe mange, der vil argumentere for at USA vandt den krig.. Heller ikke amerikanere. Og nu siger du at 14 af Vs befolkning dør. Dette er vel ikke kun drab fra USA's side? Bemærk at jeg ikke er helt hooked på USA's ufatteligt langsigtede (IA) udenrigspolitik i denne periode

Terror krigen i Afghanistan: Halvdelen af Afghanistan mangler hjem, Sydafghanistan har aldrig været så uroligt og farligt omkring 500000 mennesker er døde.. igen ingen tal for sårede....
Skal vi lige slå fast; Det er fuldtsændig umuligt at slå fast i NOGEN krig hvor mange sårede der er. Så skal der først laves en definition for sårede og du skal finde ud af hvor mange, der bliver ramt af granatstumper o.lign. Det er ikke mærkeligt at Afganistan er et farligt sted at være. Sådan er det ofte når der er krig. btw kan du ikke linke ti dine tal i bunden af dine indlæg

Nu kommer han jo dernede fra. Så han har nok et lidt bedre indtryk af hvordan der er dernede end dig:)

Irak Krigen: 700000 mennesker som er konstateret døde man mener dog at det rigtige tal ligger på 1,2 mil mennesker... man ved ik hvor mange der er såret.... 2-3 mil er blevet flygtninge..... Irak er i borgerkrig der dør cirka 50-100 hverdag......
Igen vil jeg gerne kende din kilde... Så skal jeg nok kommentere

USA: landets medicin og hospitals sektor er forbeholdt få befolkningen er i seriøs mangel af ordentlig lægebehandling....
Samtidig er der endnu flere fattige og arbejdsløse end nogensinde... Dolleran har mistet mere værdi end før

men det er jo ligegyldigt de har jo stadig ''sandheden'' ik? Opstemt
der er nok en del krige jeg har glemt der i blandt
Så din teori er, at USA invaderer Irak for at kontrollere olien, så olieprisen stiger, mellemøstlige sheiker tjener mere og dollaren falder? Og at hospitalssektoren er forbeholdt få er vidst en Michael Moore vending.

Tog lidt tid, så er garenteret bagud i debatten.
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #58: 04 Dec 2007, 00:42 »

Haha hvad med Cuba? der har de SJOVT nok gratis lægehjælp har de jo ik i USA
nu VED jeg du vil sige 'men der er jo hungersnød så de har ingen respekt'
prøv at hør her Cuba er cirka på størrelse med Bornholm! og de har en befolkning der er MANGE gange større SAMTIDIG har de bjerge og regnskove det er SVÆRT at dyrke noget...
nå så HALVDELEN af verdenen boykotter (el Boycotter kan ik huske hvordan det staves  Hævet Øjenbryn) dem KAN det godt være svært at skaffe mad til befolkningen
men hvem startede denne boycot? hmm nå ja! USA fordi de er UENIGE med deres politik! og hov det er jo også de menneskeliv værd!
yes...

nå det her bliver mit sidste indlæg for nu da jeg har skole i morgen hyggeligt at diskutere... el at få at vide at man er syg i hovedet...

Du HAR sgu set Sicko!!! Prøvede egentligt at gøre grin med dit argument.

at kalde det Cubanske sygehusvæsen for bedre end det amerikanske er decideret dumt. Bemærk, at jeg ikke kalder dig dum, men blot sammenligningen.

Det kan godt være at det er gratis på Cuba, men på flere områder er det amerikanske sygehusvæsen det bedste i verden hvad angår kvalifikation. I USA går de meget op i valgfrihed. Dette går også ind i sygehusvæsenet, hvor man vil have at folk selv skal bestemme om de vil have "abbonnement" på sygehusvæsenet som man har i fx DK. Man skal dog selv købe dette.

Bemærk at jeg ikke er enig i denne måde at føre politik på, men blot at den ikke er så ensidet som du prøver at fremstille den.
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Politik Indland- Udland
« Svar #59: 04 Dec 2007, 00:44 »

Hmm nu kigger jeg lige det hele igennem og jeg syntes at jeg finder mange indikationer på at du syntes at venstre orienteret er syge i hovedet....

men du har dog ret du har aldrig sagt det direkte og jeg håber ik at jeg gav dig det billed (gjorde jeg nok haha) hvis jeg gjorde siger jeg undskyld Red Love  Græder


Synes jeg overhovedet ikke. Er blot uenig.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 58 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010