home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:58:30 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 981 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Overvågning
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er der for meget overvågning i Danmark?
Ja - man skal have lov at holde ting hemmeligt for blandt andet staten.
Nej - hvad kan der dog ske ved at man bliver overvåget, hvis man ikke laver noget forkert?
Ved det sku ikke!
Det er passende som det er!
Der skal MEGET mere overvågning til - staten burde overvåge alt hvad de havde lyst til!

Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Overvågning  (Læst 1666 gange)
DaKing
Ynglingespiller

Overvågning
« : 21 Nov 2007, 11:20 »

Sad lige og læste nyhederne på TV2.dk, her så jeg en nyhed med at Japan er begyndt at tage foto, samt fingeraftryk af alle der rejser ind i landet - af frygt for terror.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9453211.html

Herhjemme er det et stort problem at få lov at overvåge eller registre noget som helst!

Jeg synes det kunne være en super god idé at vi gik efter Japan og tog foto, samt fingeraftryk + dna prøve på alle indrejsende.
Ligeledes burde vi oprette et DNA register, så alle i det ganske land kunne blive registreret - jeg kan nemlig ikke se problemet... Hvofor skulle jeg ikke lade mig registrere hvis jeg har rent mel i posen?
Registeret kunne hjælpe politiet i en masse sager og være med til at fange gerningsmænd for grove forbrydelser...
Derudover synes jeg at kamera overvågning af offentlige pladser kunne være en super idé til at fange eventuelle gerningsmænd...

darkzt4r
Reserveholdsspiller

Sv: Overvågning
« Svar #1: 21 Nov 2007, 11:47 »

Sad lige og læste nyhederne på TV2.dk, her så jeg en nyhed med at Japan er begyndt at tage foto, samt fingeraftryk af alle der rejser ind i landet - af frygt for terror.

Herhjemme er det et stort problem at få lov at overvåge eller registre noget som helst!

Jeg synes det kunne være en super god idé at vi gik efter Japan og tog foto, samt fingeraftryk + dna prøve på alle indrejsende.
Ligeledes burde vi oprette et DNA register, så alle i det ganske land kunne blive registreret - jeg kan nemlig ikke se problemet... Hvofor skulle jeg ikke lade mig registrere hvis jeg har rent mel i posen?
Registeret kunne hjælpe politiet i en masse sager og være med til at fange gerningsmænd for grove forbrydelser...
Derudover synes jeg at kamera overvågning af offentlige pladser kunne være en super idé til at fange eventuelle gerningsmænd...

Jeg ku desværre godt forstille mig det  tage pænt lang tid at skulle gøre alt det der med folk.
det er nok den eneste rigtige ulempe jeg kan se omkring det her.

DaKing
Ynglingespiller

« Svar #2: 21 Nov 2007, 11:50 »

Jeg ku desværre godt forstille mig det  tage pænt lang tid at skulle gøre alt det der med folk.
det er nok den eneste rigtige ulempe jeg kan se omkring det her.

Ja - det er rigtigt, men man kunne jo starte ved fødslen!

Og så kunne man tage alle der blev dømt i en sag, og de som sidder inde nu.
Man kunne samtidig sige at som 15-årig skulle man få lavet en.
Det vil selvfølgelig tage nogen tid, men hvorfor ikke gå i gang?

darkzt4r
Reserveholdsspiller

« Svar #3: 21 Nov 2007, 12:58 »

Ja - det er rigtigt, men man kunne jo starte ved fødslen!

Og så kunne man tage alle der blev dømt i en sag, og de som sidder inde nu.
Man kunne samtidig sige at som 15-årig skulle man få lavet en.
Det vil selvfølgelig tage nogen tid, men hvorfor ikke gå i gang?

problemet ligger jo stadig i lande der ikke har midler til det Smiley
plus at folk der ikke har lavet noget før sagtens kan begynde på noget senere hen jo Smiley

DaKing
Ynglingespiller

« Svar #4: 21 Nov 2007, 13:08 »

problemet ligger jo stadig i lande der ikke har midler til det Smiley
plus at folk der ikke har lavet noget før sagtens kan begynde på noget senere hen jo Smiley

Men nu snakker vi jo også bare Danmark - Og med at man kan lave noget senere, så skal man jo starrte et sted - og hvis man så bliver snuppet på gammeldag facon, så har man nemmere ved at blive snuppet igen!
Og hvis man starter med at tage dem der fylder 15 og nyfødte - så har vi alle under 30 om 15 år - man kunne jo også lave andre intervaller (nyfødte - 10årige og 20 årige, så havde vi alle under 30 om 10 år)

JKJ
Gæst

« Svar #5: 21 Nov 2007, 14:57 »

De må overvåge alt det de vil... hvis de så ser jeg piller lidt i næsen eller klør mig i røven så fred være med det...

Der har jo også været forsøg hvor man overvåger steder som tidligere har været stærkt plaget af uro, og de steder har jo sænket uroen så hvorfor så ikke gøre det konstant??

Ang DNA ved jeg simpelthen ikke nok om det men igen hvis den kan hjælpe i disse teror tider så fint med mig...

arsenalistic
Manager

« Svar #6: 21 Nov 2007, 15:29 »

Ligeledes burde vi oprette et DNA register, så alle i det ganske land kunne blive registreret - jeg kan nemlig ikke se problemet...

Hvis jeg skulle besvare dette indlæg, ville jeg rode mig ud i en længere etisk diskussion. Lad mig blot erklære mig uenig.

Go you Gunners!

wirenfeldt
Gæst

« Svar #7: 21 Nov 2007, 16:00 »

"Ja - man skal have lov at holde ting hemmeligt for blandt andet staten." Hvad er det for et svar til spørgsmålet stillet i tråden?
Med den overvågning der er idag, er der stadig masser af muligheder for, at holde ting hemmeligt. Det er jo ikke sådan, at de kan se ALT hvad du laver..

Men hvad mener jeg? Jo, jeg synes vi skal have et overvågningssystem som de har i London. Det er fantastisk, og man ser slet ikke deres videokamera. Kriminaliteten er iøvrigt faldet med mange mange %, kan ikke huske det præcise tal.

arsenalistic
Manager

« Svar #8: 21 Nov 2007, 16:09 »

"Ja - man skal have lov at holde ting hemmeligt for blandt andet staten." Hvad er det for et svar til spørgsmålet stillet i tråden?
Med den overvågning der er idag, er der stadig masser af muligheder for, at holde ting hemmeligt. Det er jo ikke sådan, at de kan se ALT hvad du laver..

Men hvad mener jeg? Jo, jeg synes vi skal have et overvågningssystem som de har i London. Det er fantastisk, og man ser slet ikke deres videokamera. Kriminaliteten er iøvrigt faldet med mange mange %, kan ikke huske det præcise tal.

Hvem henvender dette indlæg sig til? Smiley

Edit: Stupid me, så ikke lige afstemningen. Undskyld  Forlegen
« Seneste Redigering: 21 Nov 2007, 16:12 af arsenalistic » Logged

Go you Gunners!

Niko
Gæst

« Svar #9: 21 Nov 2007, 18:59 »

Vi skal da ikke have sådanne terror tjek i Danmark. Vi skal slet ikke tænke på sådanne ting, i lille Danmark.
Kan udmærket godt forstå at Japan gør det, men Danmark?

DaKing
Ynglingespiller

« Svar #10: 18 Dec 2007, 06:47 »

Vi skal da ikke have sådanne terror tjek i Danmark. Vi skal slet ikke tænke på sådanne ting, i lille Danmark.
Kan udmærket godt forstå at Japan gør det, men Danmark?

---og hvorfor ikke i Danmark?

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010